ارتباط مستقیم با 30710 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس استخدام استخدام دولتی استخدام بازنشستگان دانشگاه‌ها در جهاد دانشگاهی

استخدام بازنشستگان دانشگاه‌ها در جهاد دانشگاهی

رییس جهاد دانشگاهی با اشاره به تدوین سند تحول راهبردی این نهاد که در آن جایگاه جهاد دانشگاهی به عنوان بهترین فضا و بستر برای پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد و رساندن ایده به محصول تبیین شده اعلام کرد: این نهاد در نظر دارد تا از بازنشستگان دانشگاهی به عنوان پژوهشگران برجسته کشور برای پرورش نخبگان استفاده کند تا بستری برای تحقق اهداف تعیین شده توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد.

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر محمدحسین یادگاری که در نشست خبری سی‌ و سومین سالگرد تشکیل جهاد دانشگاهی سخن می‌گفت حمایت رییس جمهوری از این نهاد انقلاب اسلامی را در انجام مسوولیت‌هایی که بر عهده جهاد دانشگاهی گذاشته شده است، خواستار شد.
وی گفت:‌ جهاد دانشگاهی در سال 59 به دلیل نیاز دانشگاه‌ها به مجموعه‌ای برای ارتقاء تولید علم تشکیل شد که پس از آن نیز چندین ماموریت مهم دیگر بر عهده آن گذاشته شد.
به گفته رییس جهاد دانشگاهی این نهاد در سال 65 مسوول فعالیتهای تحقیقاتی و فرهنگی برای اسلامی شدن دانشگاه‌ها شد و در سال 1369 نیز طبق مصوبه‌ای مسوولیت ایجاد یک پل ارتباطی میان دانشگاه و صنعت را پذیرفت.
وی درباره اهداف دیگری که در سال 1381 با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به اساسنامه این نهاد اضافه شد، توضیح داد: جهاد دانشگاهی از حدود 10 سال پیش «گسترش تحقیقات و شکوفایی روحیه تتبع و استعدادها در سطح جامعه برای نیل به خوداتکایی»، «گسترش طرح‌های کاربردی و نیمه صنعتی از طریق پیوند با مراکز تحقیقاتی به منظور تبدیل علم به محصول» و «توسعه امور فرهنگی در سطح جامعه از طریق همکاری با حوزه و دانشگاه» را نیز بر عهده گرفت.
یادگاری تصریح کرد: با وجود اهمیتی که وظایف اهداف در نظر گرفته شده جهاد دانشگاهی دارد، دستگاه‌های اجرایی مانند دولت‌ها و حتی شورای عالی انقلاب فرهنگی که حمایت‌گر این نهاد انقلابی است آن را به صورت صددرصد عملیاتی نکرده‌اند.
رییس جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: جایگاه اصلی جهاد در داخل دانشگاه‌ها و کنار تولیدات علمی آنهاست و این نهاد باید بر اساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی بازوی اصلی فعالیتهای علمی و تحقیقاتی کشور باشد. البته این بدان معنی نیست که ما رقیب دانشگاه هستیم بلکه دانشگاه‌ها باید ما را به عنوان یک همکار و متمم و مکمل فعالیتهای خود نگاه کنند.
تبیین جایگاه بازنشستگان دانشگاهی و نخبگان کشور در جهاد دانشگاهی طبق سند تحول راهبردی این نهاد
یادگاری با اشاره به این که سند تحول راهبردی این نهاد برای کمک به برنامه‌ریزی در سالهای آینده هم اکنون در حال تنظیم است، گفت: برای تنظیم این سند تهدیدها و فرصت‌ها شناسایی شده و قرار است در آینده‌ای نزدیک سندی که حاصل مستندسازی این مطالعات است در اختیار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گیرد.
به گفته وی در این سند جهاد دانشگاهی جایگاه خود را به عنوان بهترین فضا و بستر برای پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد و نیز رساندن ایده به محصول تبیین کرده و مدعی است که طبق تجربه سالهای گذشته این مراکز باید به دامان جهاد دانشگاهی بازگردند.
رییس جهاد دانشگاهی گفت: طبق آنچه که اهداف جهاد دانشگاهی نشان می‌دهد، این نهاد باید بستر مناسبی برای نخبگان دانشگاهی باشد و دولت نیز باید جهاد را مناسب‌ترین محل برای پرورش نخبگان بداند.
وی با بیان این که جهاد دانشگاهی بهترین بستر برای پرورش اندیشه و خلاقیت ایرانی است، اظهار کرد: این نهاد در نظر دارد تا از بازنشستگان دانشگاهی به عنوان پژوهشگران برجسته کشور برای پرورش نخبگان استفاده کند تا بستری برای تحقق اهداف تعیین شده توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد.
برگزاری نخستین همایش فرهنگ جهادی و جهاد علمی
رییس جهاد دانشگاهی با اشاره به این که مستکبران در برابر هر فعالیت جهادی که بتواند ره صد ساله را یک شبه طی کند می‌ایستند، گفت: برای تبیین فضای جهاد، ارائه نوعی سبک زندگی در حوزه علم و فناوری و بسترسازی برای رسیدن به اهداف جهاد دانشگاهی، نخستین همایش «فرهنگ جهادی و جهاد علمی» مهر ماه سال جاری برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: محورهای این همایش «فرهنگ جهادی و جهاد علمی در سیره ائمه اطهار»، «فرهنگ جهادی و جهاد علمی از نگاه امام خمینی(ره) و رهبری»، «فرهنگ جهادی و جهاد علمی، اهداف، راهکارها و مواضع با تاکید بر انقلاب اسلامی»، «فرهنگ جهادی و جهاد علمی طراحی و تحقق الگوی اسلامی، ایرانی پیشرفت و عدالت»، «فرهنگ جهادی و جهاد علمی و جنبش علمی و تمدن سازی قرآنی» و «فرهنگ جهادی و جهاد علمی خودکفایی، استقلال و جهاد اقتصادی» است.
به گفته وی داوطلبان ارائه مقاله به این همایش می‌توانند آ‌ثار خود را تا پایان مرداد ماه به دبیرخانه این همایش ارسال کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت www.farhange-jahadi.ir مراجعه کنند.

کلمات کلیدی: استخدام بازنشستگان دانشگاه‌ها، استخدام بازنشستگان دانشگاه‌ها سال 92، استخدام جهاد دانشگاهی، استخدام جهاد دانشگاهی سال 92، استخدامی 92

آمار بازدید: 310 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image