ارتباط مستقیم با 30460 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس استخدام استخدام مدرس استخدام ۳۴۲ هیئت علمی

استخدام ۳۴۲ هیئت علمی

رئیس سابق دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: طی۴.۵ سال اخیر ۳۲۴ استاد هیئت علمی جذب دانشگاه شده‌اند اما همچنان تعداد استاد و تجهیزات با دانشجویان همخوانی ندارد و این دانشگاه از فشارهای سیاسی تأثیر می‌پذیرد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان فارس، فاطمه سادات نیری رئیس سابق دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در مراسم تودیع خود که در تالار ابن‌سینای دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد حدود یک ساعت گزارش مبسوطی از فعالیت خود در دوره ریاست 4.5 ساله در دانشکده پزشکی علوم پزشکی تهران عنوان کرد.
وی گفت: این دانشکده به دلیل حضور اساتید برجسته و پیشکسوت پزشکی، سابقه تاریخی و جذب دانشجویان نخبه نقاط قوت خود را داشته ولی در عین حال از کمبودهایی نیز رنج می‌برد.
وی با تأکید بر اینکه تعداد دانشجویانی که در مقاطع مختلف پذیرش می‌شوند با تعداد اساتید، کارشناسان و امکانات آزمایشگاهی همخوانی ندارد، افزود: همچنین به دلیل کمبود اعتبارات، امکان نظارت کافی بر بیمارستان‌های آموزشی وجود ندارد و این بیمارستان‌ها از سر لطف همکاری می‌کنند.
نیری به این نکته اشاره کرد که دانشگاه علوم پزشکی تهران به همان اندازه که جایگاه ویژه و مطلوبی دارد به همان اندازه از جو سیاسی تأثر می‌پذیرد و به گونه‌ای زیر ذره‌بین است.
رئیس سابق دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به عملکرد خود طی 4 سال و نیم اخیر گفت: علی‌رغم تمام محدودیت‌ها 7 میلیارد تومان تجهیزات آزمایشگاهی و کمک آموزشی برای دانشجویان پزشکی خریداری شد و حدود 3.5 میلیارد تومان صرف نوسازی و احیای فضاهای جدید آموزشگاهی که اکنون برخی از آن در فردیس همت قرار دارد، شد.
وی ادامه داد: توسعه رشته‌های پزشکی از دیگر کارهایی بود که طی این سال‌ها انجام شده و چهار رشته علوم پایه جدید به رشته‌های دیگر افزوده شده است. همچنین با واگذاری برگزاری آزمون pre board مسئولیت برگزاری این آزمون در کنار آزمون ارتقای دستیاری و آزمون فلوشیپ را در این دانشگاه برعهده داشتیم.
به گفته نیری، جذب دانشجوی خارجی از موضوعات جدیدی است که طی چند سال اخیر در دانشکده پزشکی آغاز شده و هم‌اکنون 48 دانشجوی خارجی در مقطع فوق لیسانس و دکترای علوم پایه و 4 دانشجو در حوزه بالینی جذب شده‌اند و در عین حال 36 پرونده در دست بررسی است.
رئیس سابق دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران ارتقای وضعیت علمی را در این دانشگاه یکی دیگر از نقاط قوت برشمرد و خاطرنشان کرد: طی این چهار سال 70 استاد پیشکسوت، هیئت علمی بازنشسته شده و در عین حال 324 نفر به عنوان هیئت علمی جذب شده‌ا‌ند . در عین حال سالانه 80 طرح پژوهشی از این دانشکده به شورای پژوهشی راه می‌یافت که این رقم به 350 طرح در سال رسیده است.
وی گفت: همچنین سرانه مقاله اساتید دانشکده پزشکی از نیم مقاله در سال به 1.6 استاد رسیده است و در عین حال سعی کرده‌ایم دوره پزشکی عمومی را یک بازنگری گسترده کرده و در محتوای پزشکی عمومی مطابق با علوم روز تغییراتی ایجاد کنیم.
به گزارش فارس، برای نخستین‌بار رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران از طریق انتخابات و نظرسنجی میان اعضای هیئت علمی دانشکده پزشکی انجام شد که درنهایت دکتر سیدامیرحسین امامی با نظر علی جعفریان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران به این سمت منصوب شد.

آمار بازدید: 617 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image