ارتباط مستقیم با 30734 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس استخدام استخدام دولتی گردهمایی اعتراض آمیز استخدامی های بلاتکلیف اردبیل

گردهمایی اعتراض آمیز استخدامی های بلاتکلیف اردبیل

نیروهای پذیرفته شده در آزمون استخدامی سال گذشته برای جذب در دستگاه های اجرایی استان در مقابل استانداری اردبیل گردهم آمدند تا نسبت به تعیین تکلیف وضعیت استخدامی خود پاسخ قطعی از مسئولان بشنوند.

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر امروز نزدیک به 50 نفر از نیروهای گزینش شده و منتخب آزمون استخدامی سال گذشته اردبیل با در دست داشتن پلاکاردی با مضمون "ما پذیرفته شدگان آزمون استخدامی اردبیل در انتظار اجرای قانون تامین اعتبار و شروع به کار هستیم" خواستار رسیدگی به وضعیت بلا تکلیف استخدام خود شدند.
طبق وعده آخرین استاندار اردبیل در دولت دهم قرار بود تا پایان سال گذشته 850 نیروی استخدامی گزینش شده فعالیت خود در ادارات دولتی این استان آغاز کنند.
این وعده در حالی محقق نشد که معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار فعلی اردبیل بعد از پیگری های مکرر نیروهای استخدامی با اشتباه خواندن طرح استخدامی سال قبل از عدم پذیرش این تعداد به دلایل تامین نشدن بودجه خبر داد.
طرحی که بعدها نیز توسط استاندار اردبیل در دولت یازدهم اشتباه عنوان شد و مجید خدابخش صراحتا عدم تامین اعتبار به کارگیری این نیروها در سال جاری را رسانه ای کرد.
با این وجود پیگری نیروهای استخدامی به اظهارات ضد و نقض مسئولان رسیده و به گفته احمد داور یکی از نیروهای گزینش شده تاکنون صحبت با 20 مقام مسئول به نظرات متفاوتی ختم شده است.
بهانه عدم تامین اعتبار پذیرفته نیست
داور با یادآوری پیگیری وضعیت استخدامی خود از اداره استخدام تصریح کرد: نظر این دستگاه بر این است که تا حداقل سه سال دیگر نمی توان استخدامی ها را تامین اعتبار کرد.
وی افزود: در عین حال نظارت راهبردی بر این اعتقاد است که از 650 هزار نفر استخدامی کشور 450 هزار نفر غیر مجاز و بیش از ظرفیت بوده است.
این قبول شده در آزمون استخدامی اردبیل با بیان اینکه برای رفع مشکل استخدامی حداقل با 20 مقام مسئول صحبت کردیم، ادامه داد: هر یکی از مسئولان نظر متفاوتی به نسبت دیگری دارد و حتی در اعلام نظر به اجماع نرسیده اند.
نمایندگان اردبیل ورود کنند
در عین حال یکی دیگر از نیروهای گزینش شده با بیان اینکه استخدام شده ها در روند کار هیچ دخالتی نداشته اند از غفلت مسئولان در خصوص وضعیت پیش آمده ابراز گلایه کرد.
محرم قادری به خبرنگار مهر گفت: یک نیروی متقاضی در آزمون قانونی دولت شرکت کرده و تمامی مراحل گزینش و مصاحبه را سپری می کند و این در حالی است که در نهایت هیچ نهادی مسئولیت این مهم را برعهده نمی گیرد و کسی پاسخگوی ما نیست.
گردهمایی امروز معترضان در مقابل استانداری اردبیل
وی با طرح این سوال که چرا نمایندگان در خصوص این مشکل پیش آمده سکوت کرده اند، بیان داشت: چنین برخوردی مردم عادی را نسبت به اتفاق پیش آمده بدبین می کند.
دولت یازدهم ما را گزینش کرد
قادری با بیان اینکه بهانه کمبود اعتبار پذیرفته نیست، ادامه داد: با وجود اینکه این طرح و آزمون آن در دولت دهم صورت گرفت، اما تمامی استخدامی ها در دولت یازدهم که امروز مسئولیت این کار را بر عهده نمی گیرد، گزینش شده اند.
همچنین احمد داور با ابراز گلایه از وضعیت برخورد مدیران فعلی عنوان کرد: این گردهمایی قانونی است، ولی در انجام آن نیز با مشکلات و مقاومت مواجه بودیم.
وی با تاکید به اینکه نیروی متقاضی نه قانون گذار است و نه دخالت کننده در روند اداری اضافه کرد: به خاطر این آزمون زندگی فردی بسیاری از نیروها دچار آسیب شده است.
نادیده گرفتن آسیب اجتماعی ناشی از بیکاری
به گفته داور برخی از افراد به هوای استخدام ازدواج کرده اند با توجه به وضعیت فعلی استخدامی خود زندگی شان به طلاق کشیده شده است.
وی با بیان اینکه شمار قابل توجهی نیز شغل قبلی خود را از دست داده اند، اضافه کرد: طبق وعده استاندار سابق مبنی بر به کار گیری افراد از دی ماه سال گذشته افراد استخدامی ملزم به ترک محل کار قبلی خود شدند.
استخدامی که قرار بود 850 نفر از لیست 16 هزار نفر بیکار اردبیل بکاهد امروز خود به تشدید کننده بیکاری و به عنوان یکی از دغدغه های جدی استان تبدیل شده است.دغدغه ای که موجب شد نیروهای استخدامی به جای حضور در پشت میزهای کاری خود پشت درهای بسته استانداری پاسخ سوال به حق خود را از مسئولان بخواهند.مآمیزا"
گزارش: ونوس بهنود

آمار بازدید: 242 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image