ارتباط مستقیم با 30454 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس استخدام استخدام مدرس طرح تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی از دستور مجلس خارج شد

طرح تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی از دستور مجلس خارج شد

نمایندگان مجلس در جلسه امروز خود تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی را در دستور کار خود داشتند که نمایندگان مجلس به کلیات آن رأی ندادند و این طرح از دستور خارج شد.


به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، طرح دوفوریتی الحاق یک تبصره به ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدام معلمان حق‌التدریسی به دلیل مغایرت با اصل 74 قانون اساسی و تحمیل بار مالی به دو سوم آرا نمایندگان نیاز داشت.

کلیات این طرح با 109 رأی موافق، 74 رأی مخالف و 19 رأی ممتنع از مجموع 219 رأی مأخوذه به تصویب نمایندگان نرسید.

این طرح قصد داشت تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی را روشن و بر اساس قانونی که در تاریخ 19/ 7/ 91 تصویب شده آموزش و پرورش را ملزم به بکارگیری معلمان حق‌التدریسی کند و بار مالی ناشی از آن نیز قرار بود از محل حق‌التدریس کارکنان رسمی وزارت آموزش‌ و پرورش تأمین شود.

مخالفین این طرح تأکید داشتند که چنین طرحی خلاف اصل 75 قانون اساسی است و بار مالی به دولت تحمیل می‌کند، به علاوه نمی‌توان حق‌التدریس معلمان استخدام شده آموزش و پرورش را قطع کرد و آن را به مربیان حق‌التدریسی اختصاص داد.

غلامرضا مصباحی مقدم نیز در مخالفت با این طرح مربیان معلمان حق‌التدریسی را افرادی دیپلمه و بیسواد خواند که برخی از آنها در آزمون استخدامی حتی نمره 10 از 20 را کسب نکرده‌اند که این سخنان با واکنش سایر نمایندگان موافق مواجه شد و آنها تأکید کردند برخی از معلمین حق‌التدریسی مدارک فوق‌لیسانس و دکترا دارند و به دلیل تجربه آنها است که مجلس بر بکارگیری آنها تأکید می‌کند.

نماینده دولت نیز مخالف این طرح بود و علاوه بر بار مالی و مسأله لزوم کاهش 2 درصدی نیروهای استخدامی دولت در هر سال را مطرح کرد و گفت که در سال گذشته 80 درصد بودجه دولت صرف هزینه‌های جاری شده و امسال نیز تا پایان مرداد 83 در صد از بودجه جاری صرف این مسأله شده است.

او تأکید کرد که اگر وضعیت به همین منوال پیش برود در سال آینده همه درآمدهای دولت صرف بودجه جاری خواهد شد وادامه داد: آموزش و پرورش حدود 12 میلیون دانش‌آموز و 1میلیون و 24 هزار کادر دارد و اگر قرار بود کادر آموزشی متناسب با دانش آموزان تغییر می‌کرد 7هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی انجام می‌شد و می‌توانستیم آن را صرف توسعه کیفیت آموزش و پرورش کنیم.

نماینده دولت نیز بر بار مالی این طرح تأکید کرد و سوابق برخی از این معلمان را نامعلوم و مدارک برخی دیگر را نامرتبط دانست و از نمایندگان خواست به این طرح رأی ندهند.

نمایندگان مجلس در پایان با کلیات این طرح موافقت نکردند.

هرچند پیش از این غلامرضا کاتب درخواست سلب یک فوریت را مطرح کرده بود که این درخواست نیز از سوی نمایندگان رأی نیاورد.

آمار بازدید: 367 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image