ارتباط مستقیم با 30563 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس استخدام استخدام مدرس استفاده از نیروهای رسمی آموزش و پرورش در مراکز دارالقرآن

استفاده از نیروهای رسمی آموزش و پرورش در مراکز دارالقرآن

شیوه‌نامه اجرایی و اساسنامه مراکز دارالقرآن کریم توسط معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شد و ۱۵ مهرماه آغاز نخستین ترم این مراکز خواهد بود.

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، شیوه‌نامه اجرایی و اساسنامه مراکز دارالقرآن الکریم توسط معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شد.
این شیوه‌نامه در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و توجه به سند تحول بنیادین و منشور توسعه فرهنگ قرآنی کشور به منظور شناسایی و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان علاقه‌مند و با هدف توسعه فرهنگ قرآنی در بین دانش‌آموزان و احیای «مراکز دارالقرآن الکریم» ابلاغ شده است.
بر اساس این شیوه‌نامه، «تبلیغات و اطلاع‌رسانی لازم از طریق صدا و سیما و مطبوعات استانی به صورت فراگیر»، «چگونگی برنامه‌ریزی مطلوب مراکز در شورای قرآن، عترت، نماز استان»، «اطلاع‌رسانی مناسب با هدف جذب دانش‌آموزان در مدارس تحت پوشش»، «برگزاری باشکوه آیین افتتاح سراسری مراکز در پانزدهم مهر ماه با حضور مسئولان و مقامات استانی» و «ارائه گزارش فعالیت‌ها و عملکرد، حداکثر تا پایان بهمن ماه هر سال» از انتظارات مصرح در این شیوه‌نامه است.
در قسمت اهداف شیوه‌نامه فعالیت مراکز دارالقرآن کریم آمده است: تلاش برای انس بیشتر با قرآن کریم و ارتقای سطح آموزش عمومی و تخصصی قرآن دانش‌آموزان سراسر کشور در تمامی دوره‌های تحصیلی به منظور تحقق اهداف آموزش عمومی قرآن، تقویت اعتقادی و رفتاری دانش‌آموزان و غنی‌سازی اوقات فراغت آنها در مقابله با تهاجم فرهنگی و جذب حداکثری و مشارکت دانش‌آموزان در توسعه و تعمیق قرآن در جهت کاربردی نمودن و مفاهیم غنی آن در زندگی و همچنین شناسایی و پرورش استعدادهای قرآنی دانش‌آموزان از اهداف مراکز دارالقرآن هستند.
به گزارش فارس، در قسمت فعالیت و تأسیس دارالقرآن‌ها آمده است: مراکز دارالقرآن یک واحد آموزشی مستقل است و در هر منطقه، ناحیه و شهرستان از آموزش و پرورش مکانی که دارای شرایط و امکانات مورد نیاز بوده به عنوان دارالقرآن در نظر گرفته شود. فضا و تجهیزات این مراکز باید از استانداردهای آموزشی و پرورشی لازم برخوردار باشد و به تأیید شورای قرآن استان برسد. مراکز دارالقرآن سابق که دارای ساختمان مستقل، اهدایی و یا وقفی بوده‌اند و به مدارس قرآن و یا واحد آموزشی دیگر تبدیل شده‌اند باید احیا و در اختیار این مراکز قرار گیرند.
اداره آموزش و پرورش موظف است نسبت به تأمین کادر اداری و آموزشی مورد نیاز مراکز دارالقرآن از میان افراد واجد شرایط متخصص در امور قرآنی از بین نیروهای رسمی آموزش و پرورش، پیمانی و قراردادی به صورت موظف و غیر موظف اقدام نمایند؛ همچنین از مربیان پرورشی با گرایش قرآنی در این مراکز به عنوان مدرس و مربی در اولویت اول استفاده شود.
استفاده از نیروی آزاد به هر شکل و برای هر نوع خدمت ممنوع است و مسئولیت به کارگیری و تبعات بعدی آن به عهده مدیر مرکز است.
جدول زمان بندی برگزاری کلاس‌های دارالقرآن
ترم اول از 15 مهر ماه تا 30 اذر ماه به صورت دو جلسه در هفته و در مجموع 20 جلسه در این ترم برگزار خواهد شد.
ترم دوم از 15 بهمن ماه آغاز و تا 15 اردیبهشت ماه به صورت دو جلسه در هفته و در مجموع 20 جلسه در ترم دوم برگزار خواهد شد.
ترم سوم نیز از 10 تیرماه آغاز و تا 20 مردادماه ادامه خواهد داشت و در مجموع 18 جلسه در ترم سوم برگزار می‌شود.
بر اساس درجه بندی مراکز دارالقرآن، مرکز درجه یک شامل 4 کلاس، 80 دانش آموز، یک مدیر، یک معاون، 16 ساعت تدریس برای مربی و یک خدمتگزار است و از طرفی مرکز درجه چهار شامل 10 کلاس، 200 دانش‌آموز، یک مدیر، یک معاون، 40 ساعت تدریس برای مربی، دو خدمتگزار و یک سرایدار است.
در قسمت امور مالی و بر اساس ماده 13 فصل هفتم اساسنامه مرکز دارالقرآن، تمام درآمد این مراکز از محل کمک‌های مردمی، درآمد حاصل از ارائه خدمات دارالقرآن تأمین خواهد شد که کلیه درآمدها پس از واریز به حساب مرکز دارالقرآن زیر نظر مدیر و با تصویب شورای دارالقرآن در چارچوب مقررات قابل هزینه خواهد بود.
همچنین میزان و نوع دریافت کمک‌های نقدی و وجوه حاصل از ارائه خدمات باید به تأیید شورای قرآن منطقه برسد؛ مراکز دارالقرآن می‌توانند جهت دریافت شهریه ناشی از ارائه خدمات اقدام نمایند و میزان دریافت شهریه به عهده شورای قرآن استان است.

آمار بازدید: 540 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image