ارتباط مستقیم با 30563 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس مقاله معرفی دانشگاهها آشنایی با دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد

آشنایی با دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد

به اشتراک گذاری

آشنایی با دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد در این بخش ارائه شده است. دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد 96 رشته دارد که نزدیک به12 هزار نفر دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند. از این تعداد نزدیک به 1706 نفر در مقطع کاردانی، 9299 نفر در مقطع کارشناسی و 1029 نفر در مقطع کارشناسی ارشد به تحصیل اشتغال دارند.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: آشنایی با دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند

هفتم تیر ماه سال 1361 که جناب آقای دکتر جاسبی جهت سخنرانی در مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر به بروجرد تشریف آوردند مراسم با شکوهی در خیابان تختی مقابل ساختمان حزب جمهوری اسلامی برگزار گردید. بعد از اتمام مراسم درخواست تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی توسط امام جمعه وقت شهرستان بروجرد حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای مهدوی مطرح و مورد موافقت جناب آقای دکتر جاسبی قرار گرفت که پس از تأیید استاندار و فرماندار وقت و انجام مراحل قانونی و مشخص شدن مکانی جهت تشکیل کلاس و ... فعالیت واحد بروجرد آغاز گردید و مسئولیت پیگیری و راه اندازی این مرکز به حجت الاسلام و المسلمین سید داود فهمی واگذار شد. کلیه کارها با پیگیری مجدانه ایشان انجام و به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی منعکس و پس از تأیید نهایی نام بروجرد در دفترچه کنکور دانشگاه آزاد اسلامی با رشته کشاورزی در مقطع کاردانی درج گردید، یکی از دلایل تأیید رشته کشاورزی در این واحد، وجود امکانات بالقوه از جمله مرکز آموزش کشاورزی و اساتیدمجرب بود.

بالاخره کنکور آن سال در بهار 62 برگزار و اسامی 24 نفر بعنوان قبولی در روزنامه درج گردید. مراسم افتتاح واحد بروجرد که جزء اولین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی بود به صورت رسمی در بعدازظهر ششم مهرماه 1362 در ساختمانی واقع در خیابان سعدی که توسط اداره آموزش و پرورش در اختیار دانشگاه قرار گرفته بود با حضور خانواده محترم شهدا، مسئولین استانی و شهری برگزار و به این ترتیب فعالیت رسمی واحد بروجرد که اولین واحد دانشگاه آزاد اسلامی در سطح منطقه 5 که در آن زمان شامل استانهای مرکزی – همدان – لرستان – کرمانشاه و ایلام بود آغاز گردید. تدریس خصوصی دروس دانشگاهی

در کنار رشته کشاورزی تعدادی از دروس دانشگاهی شامل زبان انگلیسی، ریاضی، آمار، عربی، معارف اسلامی و حسابداری نیز به صورت تکدرس ارائه می شد که همین دروس تکدرس بهترین تبلیغ برای دانشگاه آزاد اسلامی و معرفی این دانشگاه برای جوانان مشتاق تحصیلات عالی بود.

پیشنهاد می شود مقاله
دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند را هم بخوانید.


در آن زمان دانشگاه با 3 نفر پرسنل یعنی رئیس و دو معاون نیمه وقت اداری مالی و آموزشی فعالیت می کرد که رفته رفته فعالیت آن افزایش یافت و باعث شد در سال بعد یعنی 63 رشته حسابداری در مقطع کاردانی و در سال 64 رشته ادبیات فارسی در این واحد به تصویب برسد.

اکنون دیگر فضای موجود جوابگوی نیاز دانشگاه نبود، به همین دلیل از امکانات دبیرستان امام خمینی(ره) واقع در خیابان حافظ جنوبی و برخی از مدارس آموزش و پرورش بهره گرفته می شد. همین کمبود فضا باعث گردید تا در اواسط سال 1364 زمینی در ضلع جنوب شرقی میدان مدرس با همکاری سازمان زمین شهری تهیه و در اختیار واحد قرار گیرد و به این ترتیب اولین ساختمان واحد بروجرد یعنی ساختمان فاز 1 توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بروجرد احداث و در مهرماه 1367 ساختمان قدیمی تخلیه و به ساختمان جدید نقل مکان گردید.

اکنون بعد از گذشت آن سالیان بی بضاعتی و پر مشقت این دانشگاه در راه پویایی و کمال خود گام نهاده است واکنون دارای بیش از 3 میلیون مترمربع زمین و نزدیک به 100 هزار مترمربع زیر بنای آموزشی، اداری، فرهنگی، خدماتی و رفاهی است.

6 دانشکده دارد که در مقاطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و کارشناسی ارشد ناپیوسته دانشجو می پذیرد.

مطالعه این مقاله هم مفید است: دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج

تا کنون بیش از 32 هزار نفر فارغ التحصیل داشته است که از اين بين حدود17 هزار نفر پسر و بیش از 15 هزار نفر از آنها را دختران تشکیل می دهند.

دانشگاه آزاد اسلامي واحد بروجرد در راستاي رفاه دانشجويان غير بومي، با دارا بودن 6 خوابگاه ملكي در حال سرويس دهي به دانشجويان دختر مي باشد. زير بناي كل اين خوابگاه ها بيش از 10 هزار متر مربع است و بيش از 2000 نفر گنجايش دارد.

دارای 206 نفر عضو هیأت علمی است که تعداد 67 نفر با درجه استاديار، 131 نفر با درجه مربي و 4نفر هيأت علمي نيمه وقت با درجه استاديار مشغول به تدريس مي باشند.

همچنین حوزه معاونت مدارس سماء این واحد دانشگاهی با حدود 2600 دانشجو و دانش آموز، نزدیک به 14 هزار متر مربع فضاي آموزشي، رفاهي، فرهنگي و... دارد .

همچنين يكي از اقدامات مهم اين واحد دانشگاهي ايجاد واحد علوم و تحقيقات با بيش از 10 رشته پرمتقاضي است كه از مهرماه 89 اقدام به پذيرش دانشجو نموده است.

مطالعه مقاله
دانشگاه آزاد اسلامی اراک هم پیشنهاد می شود.

اين تواناييها و امكانات اكنون واحد بروجرد را از نظر رده بندي، در آستانه ارتقاء به رده واحدهاي جامع دانشگاه آزاد اسلامي قرار داده است.


آمار بازدید: 2130 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image