ارتباط مستقیم با 30600 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
ایران مدرس مقاله معرفی رشته های تحصیلی معرفی رشته مهندسی عمران و آینده شغلی، بازاركار و درآمد آن

معرفی رشته مهندسی عمران و آینده شغلی، بازاركار و درآمد آن

به اشتراک گذاری

بازار کار رشته مهندسی عمران در این بخش بررسی می شود. در رابطه با زمینه های اشتغال مهندسی عمران در داخل و خارج کشور، آینده شغلی مهندسی عمران و میزان درآمد مهندسین عمران در داخل و خارج از ایران توضیح داده شده است.



زمینه‌های اشتغال رشته مهندسی عمران



مراكز مختلفی بصورت مستقیم و غیرمستقیم در فعالیت‌های عمرانی نقش دارند كه هر یك به تناسب نوع فعالیت خود، اقدام به جذب فارغ‌التحصیلان این رشته می‌كنند. وزارت‌خانه‌های مسكن و شهرسازی، راه و ترابری، جهاد سازندگی و نیرو بصورت گسترده‌تر و سایر وزارت‌خانه‌ها، اداره‌ها، سازمان‌ها و مراكز دولتی و خصوصی نظیر وزارت‌خانه‌های آموزش و پرورش، كشاورزی، فرهنگ و آموزش عالی، بانك‌ها و ... بصورت مستقیم برای كارهای عمرانی خود مثل طرح و محاسبه، اجرا و نظارت بر اجرا، نیاز به استخدام مهندسان عمران دارند، علاوه بر آن، شركت‌های مختلف مهندسان مشاور كه در كشور بصورت گسترده وظیفه طراحی، محاسبه و نظارت بر اجرای پروژه‌های ساختمانی را بر عهده دارند، همچنین شركت‌های ساختمانی و راه‌سازی دولتی و خصوصی كه در اجرای این طرح‌ها فعالیت دارند، تعداد كثیری از فارغ‌التحصیلان عمران را استخدام می‌كنند.



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: رشته های دانشگاهی مرتبط با عمران



اصولاً مهندس عمران شانس كار زیادی دارد چون در طرح‌ها و ساخت بسیاری از كارهای عمرانی، حضوری فعال دارند. البته باید توجه داشت كه هر دانشجوی عمران نمی‌تواند فرصت‌های شغلی خوبی داشته باشد بلكه باید در دوران تحصیل به دنبال پژوهش، تحقیق و یاد گرفتن باشد نه اینكه تنها واحدهای دانشگاهی را بگذراند، چون شرط اساسی تربیت نیروی كارآمد تحقیق، پژوهش و یادگیری است. برای مشاهده لیست مدرسین و اساتید تدریس خصوصی دروس مهندسی عمران بر روی عبارت تدریس خصوصی مهندسی عمران کلیک کنید.



منبع: http://www.shokrzad.com





---------------------------


معرفی رشته مهندسی عمران و آینده شغلی، بازاركار و درآمد آن



معرفی رشته مهندسی عمران

مقدمه:

مجموعه مهندسی عمران یا رشته عمران یكی از رشته­های پر اهمیت و جذاب در مجموعه رشته­های آزمون سراسری است كه داوطلب در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی می­تواند آن را انتخاب كند. پیشرفت سریع جوامع و نیازهای روز افزون آنها به انجام طرحهای مختلف عمرانی از یك طرف و رشد و توسعه علوم مختلف از طرف دیگر، ایجاب می­نماید تا با یك برنامه ریزی صحیح و همه جانبه و پرورش استعدادهای جوان و نیز استفاده بهینه از ابزار و امكانات موجود در جامعه ، گامی بلند در جهت ترقی و تعالی جامعه برداشته شود.



اهمیت و ضرورت:

سرپناه از نیازهای اساسی و اولیه نوع بشر است که در دوره­های مختلف زندگی او بصورتهای مختلفی به این نیاز پاسخ داده شده است. انسانهای اولیه از غارها که بصورت طبیعی ساخته پدیده­های زمین شناسی بودند استفاده می­کردند. ولی آیا انسان بلند پرواز که همواره سعی در بدست آوردن و رام کردن طبیعت دارد، می­توانست به این مکانهای محدود و بی روح بسنده کند؟

انسانها با بکارگیری ابزارهای دست ساز خود و استفاده از منابعی که طبیعت در اختیار آنها قرار می­داد، اقدام به ساخت محلی برای زندگی خود کردند. با پیدایش اولین سرپناه دست ساز بشر پایه و اساس مهندسی عمران بوجود آمد. با بزرگتر شدن جوامع و نیاز آنها به سرپناههای بزرگتر، و تلاش بشر در جهت مهار و رام کردن طبیعت در جهت رفع نیازهای خود همانند ساختن سدها و پلها و ... رفته رفته نقش مهندسی عمران در زندگی بشر پررنگ و پررنگتر شد.

پیشرفتهای بزرگی که امروزه شاهد آن هستیم در سایه آرامش و ایمنی ایجاد شده توسط مهندسی عمران حاصل گردیده­است. مهار قهر طبیعت همانند سیل و زلزله و طوفانهای وحشتناک، هدیه­هایی هستند که مهندسی عمران به جامعه امروزی عطا کرده است. از طرف دیگر راههای ارتباطی که همچون شریانهای حیاتی جامعه هستند، سدهای عظیمی که برق را به ارمغان می­آورند، تونلهایی که دل کوهها را می­شکافند و ... همگی شواهدی بر اهمیت این رشته مهندسی دارند.



در زبان انگلیسی به مهندسی عمران Civil Engineering اطلاق میشود که Civil به معنی تمدن و از همان ریشه کلمه Civilization است. پس میتوان نتیجه گرفت همانطور که از اسم این رشته پیداست، مهندسی عمران یعنی مهندسی تمدن! و تقریبا بیش از سایر رشته­های مهندسی به جامعه نزدیکتر است.



كارشناسي

مهندسي عمران – عمران ، مهندسي عمران – نقشه برداري، مهندسي عمران – آب ، مهندسي بهره برداري راه آهن ،مهندسي خط و ابنيه راه آهن، مهندسي جريه راه آهن ، مهندسي علمي كاربردي عمران – تاسيسات آبي ، دبيرفني عمران، تربيت دبير فني عمران، دبير فني عمران ساختمان .



كارداني

كارداني فني عمران – روسازي راه، كارداني فني عمران – زير سازي راه، كارداني راهداري، كارداني ماشين آلات، كارداني حمل و نقل ، كارداني فني عمران – پل سازي و ابنيه فني ، كاردان فني عمران – نقشه برداري ، كارداني فني عمران – ساختمانهاي بتني ، كارداني فني عمران – عمران روستايي، كاردان فني عمران – كارهاي عمومي ساختمان، كارداني فني عمران – آب، كارداني علمي كاربردي عمران – ساختمانهاي آبي ، كارداني علمي كاربردي عمران – آب و فاضلاب، كارداني فني عمران – بهره برداري از منابع آب، كارداني فني عمران – آب شناسي ، كارداني فني عمران – را ه سازي، كارداني فني عمران – تاسيسات حرارت نيروگاه، معلم فني عمران – كارهاي عمومي ساختمان .



تفاوت مدرک و شغل مهندس عمران:

ذکر این نکته ضروری است که مهندسی عمران، یک مدرک تحصیلی است که به فرد پس از تحصیل در دانشگاه اعطا میشود، ولی به عنوان شغل به حساب نمی­آید. بلکه بدلیل گسترده بودن حوضه فعالیت دانش آموختگان این رشته، شغلهایی که یک مهندسی عمران میتواند داشته باشد بصورتهای مختلفی طبقه­بندی می­شوند. یک مهندس عمران می­تواند در حوضه پیمانکاری، مشاوره، نظارت و یا اگر دقیقتر به موضوع بنگریم در قسمتهای ساختمان سازی، سدسازی، راه سازی، پالایشگاه و سازههای صنعتی، مدیریت ساخت، سازه­های دریایی و ... فعالیت داشته باشد که سعی خواهم کرد در ادامه مطلب توضیحات بیشتری را در این مورد ارائه نمایم.



رشته عمران در کشور ایران در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا تدریس می­شود و امکان گرفتن مدرک در هرکدام از مقاطع برای دانشجویان ایرانی وجود دارد. با بالارفتن سطح تحصیلی، بدلیل گسترده بودن زیر مجموعه­ها، زمینه فعالیت محدود و بصورت تخصصی درمی­آید، برای مثال یک دانشجو در دوره کارشناسی عمران، بصورت ضمنی تمام دروس زیر مجموعه­های مختلف را مطالعه میکند و تقریبا با تمام زیر مجموعه­ ها بصورت محدودی آشنا می­شود ولی در دوره­های بالاتر فقط یکی از زمینه­ها مورد مطالعه دقیقتر قرار میگیرد. برای مثال درس "اصول مهندسی زلزله" یکی از دروس دوره کارشناسی است که طی آن دانشجویان با اساس زلزله و طراحی در برابر زلزله آشنا می­شوند. اما در دوره کارشناسی ارشد مهندسی زلزله، دانشجویان فقط بصورت تخصصی به مطالعه دقیق زلزله می­پردازند.



http://www.noandishaan.com



پیشنهاد می شود مقاله منابع کنکور کارشناسی ارشد مهندسی عمران را هم مطالعه کنید.



نیاز بازار کار کانادا به مهندسین عمران افزایش یافت



مهندس عمران یکی از مشاغل پرمخاطب و مورد نیاز در سراسر جهان است. در کانادا که دارای اقتصاد رو به رشدی است، مهندسین عمران می توانند درامد خوبی را داشته باشند. بیشتر فارغ التحصیلان شاخه عمران که دارای مدرک آیلتس جنرال نمره 6.5 به بالا هستند، میتوانند در یک بازه زمانی یکساله با پرونده کامل و استفاده از وکیل مجرب اقامت کانادا Permanent Resident را دریافت و حقوق بالایی را از کارفرما داشته باشند.



نیاز بازار کار به مهندس عمران Civil Engineer



یکی از بزرگترین شاخه های مهندسی است، که کانادا با کمبود آن مواجهه است. که دلایل فراوانی همچون: توسعه پروژه های در سطح کشور کانادا، بازنشسته شدن سریع مهندسین قبلی و ... دارد.



در حال حاضر در تمام استانهای کانادا مهندسین عمران مشغول به فعالیت هستند، اما در بریتیش کلمبیا و آلبرتا کمبود مهندس عمران احساس می شود. طبق سازمان آمار کانادا، سال 2013 اولین سالی است که تعداد مشاغل مورد نیاز و شغل های پرشده مهندسی عمران با هم برابر است، یعنی تمام کارهای آگهی شده توسط کارفرما در این رشته پر شده اند. این بدان معنی است که تا سال 2020 کانادا به تعداد بالایی از مهندسین عمران نیازمند خواهد بود.



موسسه کاریابی مهندسی Paulson در ادمونتون در مصاحبه ای با Financial Post اعلام کرد: فارغ التحصیلان رشته مهندسی عمران در کانادا نسبت به گذشته کمتر شده اند و بسیاری از کارفرماها برای کارهای خود به دنبال مهندسین عمران در خارج از کانادا بوسیله سازمان ها و وکلای مهاجرت می گردند.همه ساله 25% به تعداد استخدام ها افزوده می شود و تمام این مشاغل مهندسی است. سال گذشته سازمان ما به تنهایی 600 نفر را استخدام نمود، که متاسفانه در حال حاضر کمبود داریم.



مهندسی عمران، موفق تر از گذشته در کانادا



در کانادا این رشته دارای حقوق خوبی است. (دریافتی ها چیزی در حدود 60تا 100هزار دلار / سال بر حسب کارفرما، تجربه و رزومه شما دارد.) چون مهارت آنها مورد نیاز است. اگر مدارک کافی را داشته باشند به راحتی در تمام کانادا شغل مناسب بدست خواهند آورد.



تجربه و دانش مهندسین عمران و معماری به کمک اقتصاد روبه پیشرفت کانادا، شرایط خوبی را برای داشتن شغل مناسب با حقوق فراهم نموده است.



ورود به کانادا از طریق شغل مهندسی عمران



همه ساله تعدادی از مهندسین عمران با دریافت پیشنهاد شغلی معتبر و تایید از سازمان مربوطه در کانادا با ویزای کار وارد کانادا می گردند.اما راه های بهتری نیز برای ورود به کانادا با عنوان مقیمPR نیز وجود دارد.



برنامه نیروی متخصص کبک Quebec Skilled Worker امتیاز خوبی را به مهندسین عمران میدهد. همچنین نیروی متخصص فدرال Federal Skilled Worker نیز که به زودی 300نفر خود را برای امسال تکمیل می کند، روش خوبی برای ورود مهندسین عمران است. مهندسینی که به طرق مختلف نیز در کانادا مشغول به فعالیت هستند میتوانند از طریق نیروی متخصص استانی برای اقامت دائم اقدام کنند.



به نظر وکیل مهاجرت ، آقای گنجی ، روش اسکیل ورکر برای ورود مهندسین عمران بسیار سودمند خواهد بود و لازمه آن داشتن مدرک زبان فرانسه یا آیلتس است، اگر تاکنون برای مهاجرت به کانادا اقدام ننموده اید، بهتر است سطح دانش زبان خود را بسنجید و ببنید که کدامیک از زبانهای فرانسه یا انگلیسی را بیشتر مسلط هستید و سعی کنید مدرک آن را با نمره بالا (انگلیسی:7 - فرانسه:2B) دریافت کنید و در برنامه فدرال امسال یا سال بعد و همچنین در برنامه کبک امسال با دریافت خدمات وکیل مجرب اقدام کنید. رشد و پیشرفت شغلی، امکانات مناسب، بازار کار خوب، درامد بالا و ... شرایطی است که برای رشته شما وجود دارد و امید داریم که پلی به سوی موفقیت شما باشد.



http://www.ganjico.com

در رابطه با کارشناسی ارشد عمران مطالعه مقاله
گرایشهای ارشد رشته عمران هم مفید است.



وحيد اسپان منش -کارشناسي ارشد عمران دانشگاه تهران



قبل از هر گونه تصميم در مورد انتخاب رشته­ تحصيلي، بايد جايگاه رشته هاي تحصيلي مورد نظر را در ذهن خود مشخص کنيد. يعني در درجه­ي اول با توانايي­ها ، استعدادها و روحيه­ي خود آشنايي پيدا کرده و با توجه به اين موارد انتظارات خود از يک رشته­ي تحصيلي را مد نظر قرار دهيد. و در نهايت با بررسي دقيق ويژگي هاي هر رشته و نيز مشاوره با افراد با تجربه، رشته تحصيلي متناسب با شخصيت خود را انتخاب کنيد.



با توجه به داشتن 6 سال سابقه­ي داشجويي در رشته­ي مهندسي عمران (4 سال در دوره­ي کارشناسي و 2 سال در دوره­ي کارشناسي ارشد)، در اين ارايه برخي از تجربيات خود در ارتباط با رشته­ي تحصيلي عمران و ويژگي­هاي مهم آن را در اختيار شما قرار دهم. در اين بين برخي از ويژگي ها عمومي و رايج و برخي تخصصي مي­باشند.



محبوبيت رشته: بدون شک در 10 سال اخير رشته­ي مهندسي عمران همواره جزء 4 رشته­ي اول مورد علاقه­ي داوطلبين کنکور برای مشاهده مطالب مرتبط کلیک کنیدرياضي بوده و حتي در چند سال اخير پس از رشته­ي تحصيلي برق، جزء پرطرفدارترين رشته­هاي دانشگاهي مد نظرداوطلبين محسوب مي­شود. بدون شک اين محبوبيت از ويژگي هاي منحصر به فرد اين رشته­ي تحصيلي حکايت مي­کند. از جمله مهم ترين اين ويژگي­ها مي­توان به موارد زير اشاره نمود:



o وجود بازار کار مناسب در شرايط فعلي و نياز به عمران و آباداني در بخش­هاي مختلف کشور



o جذب مناسب و سريع به بازار کار (حتي با مدرک کارشناسي)



o تنوع بسيار زياد کارهاي مرتبط به رشته تحصيلي عمران و در نتيجه جذب افراد با سلايق متفاوت



o تجربي بودن بسياري از مشاغل مرتبط با اين رشته تحصيلي



o عيني بودن بسياري از مطالب درسي و وجود واحدهاي عملي متنوع



o سطح دشواري متوسط درس هاي ارايه شده در هر مقطع



o فراهم بودن امکان تحصيل در مقاطع بالاتر به صورت تخصصي در داخل و خارج از کشور در صورت علاقه



o تنوع رشته­هاي تحصيلي موجود در مقطع کارشناسي ارشد



در بالا تنها برخي از ويژگي­هاي عمومي رشته­ي تحصيلي مهندسي عمران را برشمارديم. مجددا ياد آور مي­شوم تمامي موارد فوق تنها در صورتي تحقق خواهند يافت که ورود به اين رشته از روي علاقه­مندي با پشتوانه­ي وجود توانايي­هاي لازم صورت گيرد.



تنوع دروس دانشگاهي: کليات واحد­هاي درسي در مقطع کارشناسي به اين صورت است که در طور معمول بايد در هشت الي نه ترم تحصيلي تعداد 142 واحد درسي را گذراند. تنوع درسي اين واحد ها به شرح زير است:



ü 22 واحد دروس عمومي (از جمله ادبيات فارسي، زبان عمومي، زبان تخصصي، انديشه­ي اسلامي، انقلاب اسلامي و ....) که اين دروس تقريبا بين تمام رشته­هاي تحصيلي مشترک بوده و از اين نظر تفاوت خاصي ميان رشته­ها وجود ندارد.



ü 27 واحد دروس پايه (از جمله رياضي برای مشاهده مطالب مرتبط کلیک کنید1 ، رياضي برای مشاهده مطالب مرتبط کلیک کنید2، آمار و احتمالات، معادلات ديفرانسيل، فيزيک1 و آزمايشگاه و ...) اين دروس نيز بين بسياري از رشته هاي مهندسي مشترک مي­باشند ولي به طور مثال رياضيات مهندسي که جزء واحد­هاي درسي ساير رشته­ها مي­باشد در واحدهاي تحصيلي رشته عمران قرار ندارد.



ü 86 واحد دروس اصلي و تخصصي الزامي که انتخاب اين واحدها در طي دوره­ي تحصيلي اجباري مي­باشد و اين دروس هستند که تمايز اصلي را ميان رشته­ي تحصيلي عمران و ساير گرايش ها ايجاد مي­کنند. اين واحدها از تنوع بسيار زيادي برخوردارد بوده به طوري که برخي آزاميشگاهي و برخي نيز تئوري مي­باشند. اين دروس از طيف هاي زير برخوردارند.



o واحدهايي که مربوط سازه و ساختمان برای مشاهده مطالب مرتبط کلیک کنیدمي­باشند: اين طيف بسياري از دروس تخصصي را در بر مي­گيرد و عموم مردم با توجه به همين مورد رشته­ي تحصيلي عمران را تنها محدود به ساختمان برای مشاهده مطالب مرتبط کلیک کنیدسازي و سازه تصور مي­کنند. از جمله­ي اين دروس مي­توان به استاتيک، مقاومت مصالح،تحليل سازه ها، فولاد1و2، بتن1و2، مصالح ساختماني، تکنولوژي بتن، متره و برآورد، پي و زلزله و ... برخي از مهمترين اين موارد مي­باشند که مبناي اصلي گرايش سازه و زلزله در مقطع کارشناسي ارشد را شکل مي­دهند.

واحدهايي که مربوط به مهندسي خاک مي­شوند: واحدهاي درسي از جمله زمين شناسي، مکانيک برای مشاهده مطالب مرتبط کلیک کنیدخاک، مهندسي پي و فنداسيون، آزمايشگاه مکانيک برای مشاهده مطالب مرتبط کلیک کنیدخاک و ... که مبناي اصلي گرايش خاک در مقطع کارشناسي ارشد را شکل مي­دهند.

واحدهاي درسي مربوط به مهندسي آب: واحدهاي درسي از جمله مکانيک برای مشاهده مطالب مرتبط کلیک کنید سيالات، هيدروليک، هيدرولوژي، بناهاي آبي و سد، مهندسي آب و فاضلاب و ... که مبناي اصلي گرايش مهندسي آب و محيط زيست و هيدروليک در مقطع کارشناسي ارشد را شکل مي­دهند.

واحدهاي درسي مربوط به مهندسي راه: واحدهاي درسي از جمله نقشه برای مشاهده مطالب مرتبط کلیک کنیدبرداري، راه سازي، روسازي، مهندسي ترافيک و ... که مبناي اصلي گرايش مهندسي ترافيک و حمل و نقل در مقطع کارشناسي ارشد را شکل مي­دهند.

واحدهاي درسي مربوط به معماري: در ميان واحدهاي درسي عمران واحدهايي از جمله نقشه برای مشاهده مطالب مرتبط کلیک کنیدکشي ساختمان برای مشاهده مطالب مرتبط کلیک کنیدو ترسيم فني و اصول و مباني معماري قرار داده شده اند تا مهندسين عمران ديد کلي در ارتباط با اصول طراحي ساختمان برای مشاهده مطالب مرتبط کلیک کنید و نحوه­ي معماري فضاها پيدا کنند.



ü 7 واحد مربوط به دروس تخصصي ولي به صورت اختياري: منظور از اختياري بودن دروس اين است که دانشجو آزاد است از ميان دروس اختياري مختلف ارايه شده با توجه به علاقه مندي خود دروس تخصصي منطبق با علايق خود را انتخاب نمايد. به طوري مثال اگر دانشجويي به دروس مهندسي خاک علاقه مند است مي­تواند درس پي پيشرفته را انتخاب کند و دانشجويي که به مسايل سازه علاقه مند است مي­تواند درس پل سازي، مصالح بنايي و ... را انتخاب نمايد.



بازار کار و چشم برای مشاهده مطالب مرتبط کلیک کنیدانداز تحصيل در مقاطع تحصيلي بالاتر: يکي از جذاب ترين موارد در ارتباط با رشته­ي تحصيلي عمران وجود بازار کار مناسب براي افراد با سليقه­هاي متفاوت مي­باشد. با توجه به تنوع بسيار بالاي دروس ارايه شده در دوره­ي کارشناسي که برخي از مهم­ترين آنها را برشمارديم، مشاغل بسيار متفاوتي در زمينه­ي هاي مختلف وجود دارد.



يکي از نکات قابل توجه در ارتباط با اين مشاغل اين است که در کنار داشتن اطلاعات علمي مناسب، وجود تجربه­هاي کاري يکي از کليدهاي اصلي موفقيت برای مشاهده مطالب مرتبط کلیک کنیدورود به بازار کارهاي مربوط به اين رشته مي­باشد. به طوري که استخدام در بسياري از اين مشاغل، با داشتن تجربه و مهارت لازم به سهولت صورت مي­گيرد. بنابراين پيشنهاد مي­شود در کنار آموزش مطالب علمي، با حضور در پروژه­هاي عمراني به صورت کارآموز و کسب مهارت­هاي لازم قبل از اتمام دوره­ي تحصيلي، تجربيات عملي خود را افزايش دهيد.



کار در شرکت­هاي مشاوره، شرکت­هاي پيمان کاري، پروژه­هاي تحقيقاتي به عنوان مهندس اجراي، نقشه­بردار، سرپرست کارگاه، مهندس ناظر، طراح سازه از جمله کارهاي عمده­ي مربوط به بخش ساختماني مي­باشد که با داشتن مدرک کارشناسي مي­توان به آنها دست يافت. کار در برخي از سازمان ها نياز اطلاعات تخصص دارد که با تحصيل در مقاطع بالاتر (کارشناسي ارشد و دکتري) مي­توان به آنها دست يافت. کار در شرکت­هاي مديريت منابع آب، شرکت آب و فاضلاب ، تصفيه خانه، سواحل، راه­سازي و ترافيک شهري، ساخت پل و سد و ... از جمله اين موارد مي­باشد.



با توجه به وجود دانشگاه­هاي متعدد در سرتاسر کشور، امکان ادامه تحصيل در مقاطع بالاتر در رشته­ي مهندسي عمران وجود داشته به طوري که امکان ادامه­ي تحصيل در مقاطع کارشناسي ارشد برای مشاهده مطالب مرتبط کلیک کنیدو دکتري هم اکنون در اکثر دانشگاه­هاي تراز اول کشور فراهم شده است. با توجه به وجود سطح علمي بسيار مناسب در رشته­ي تحصيلي عمران در دانشگاه­هاي کشور و به روز بودن مطالب علمي، هر ساله تعدادي زيادي از دانشجوهاي ايران در مقطع کارشناسي و کارشناسي ارشد برای مشاهده مطالب مرتبط کلیک کنیدبه تيم­هاي علمي محقيق در سرتاسر دنيا مي­پيوندند و در نتيجه امکان ادامه تحصيل در خارج از کشور نيز براي دانشجويان اين رشته فراهم است.



گرايش­هاي مختلف عمران در مقطع کارشناسي ارشد: با توجه به مطالب عنوان شده، رشته­ي مهندسي عمران از گرايش­هاي مختلفي در مقطع کارشناسي ارشد برای مشاهده مطالب مرتبط کلیک کنیدبرخوردار است که مهم­ترين آنها عبارتند از:

مهندسي سازه

مهنسد زلزله

مهندسي خاک و پي

مهندسي حمل و نقل و ترافيک

سازه­هاي دريايي

مهندسي هيدروليک

مهندسي آب (مديريت منابع آب، آب و فاضلاب و مهندسي رودخانه)

مهندسي محيط زيست

مديريت ساخت



به صورت رایگان دانلود کنید: دانلود لیست دروس کارشناسی مهندسی عمران



منبع: http://www.kanoon.ir




آمار بازدید: 134912 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image
نظرات کاربران
امیرحسین پنج شنبه ۰۴ دي ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۰

من الان ۱۴ سالمه و کلاس نهمم شاید بگین نمیشه که ۱۴ سالت باشه نهم باشی خب من نیمه اولی هستم برا همین ۱۴ سالمه و کلاس نهمم من امسال انتخاب رشته دارم بابام میگف برو پزشکی ولی خودم میخام برم عمران اخه بابام و عموهام و عمم این رشته رو خوندن و الان نتیجه رو دارم میبینم عمم که شوهر کرد رفت این رشته به دردش نخورد ۳ تا عمو دارم که این رشته رو خوندن و میخام بگم که چیشده یکی از عموهام پیگیرش نشد و زد رید تو هرچی بود و داش و زندگیش به فنا رفت یکی دیگه از عموهام که همین رشته رو خونده بود الان داره یه زمین رو توی بیرون شهر میفروشه و وضعش خوب میشع با این کار یکی دیگه از عموهام که اونم همین رشته رو خونده بود الان وضعش توپه بساز بفروشی داره که یکی از شغل های عمرانه الان خونه ۳ میلیاردی دارع ماشین ۱/۵میلیاردی دارع ک خلاصه وضعش توپه بابامم همین رشته رو خونده و الان یه خونه ۱/۵ میلیاردی داریم با ماشین ۲۰۰ میلیونی اینارو گفتم که بفهمین عمران به درد خانوما نمیخوره اگه مث این عموم که وضعش توپه پشتکار داشته باشین و تلاش کنین به جای خوبی میرسین ولی اگه مث اون عموم که زندگیش رف به فنا دنبالش نرین و تلاش نکنین به جایی نمیرسین الان من میخام برم عمران و بساز بفروشی راه بندازم که درامدش خیلی خیلی خوبه ینی مثلا با ۱/۵میلیارد یع خونه ۶ واحدی میسازی بعد هرکدومو ۳۰۰ میلیون که بفروشی میشه ۱/۸میلیارد ینی تو یه ساختمون ۳۰۰ میلیون سود داره که این ساختمان سازی تو ۶ ماه تموم میشه بعد اون ۳۰۰ میلیون رو اگه تقسیم بر ۶ ماه کنیم میشه ماهی ۵۰ میلیون کسب درامد پس در نتیجه اگه تلاش کنین و علاقه داشته باشین به جای خوبی میرسین البته یکم سرمایه هم باید داشته باشین???? خشک خالی که نمیشه???? افرین امیدوارم از حرفام نتیجه گرفته باشین در ضمن اینایی که میگن به در نمیخوره خودشون تلاش نکردن میخان اینده بقیه هم خراب کنن پس به حرفشون گوش نکنین با تشکر????❤

افشین فتحی سه شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۶

ممنون از توضیحات جامعتون من خوندم دیدم جالبه اینجا هم درباره مهندسی عمران نقشه برداری توضیح دادن کسی خواست نگاه بندازه

C e يکشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۹

این رشته در بعضی مناطق مثل مناطق جنوبی از بازار کار فوق العاده ای برخورداره من بعد از چهار سال خوندن و البته تسلط ب بعضی نرم افزارا مثل اتوکد الان مشغول کارم و بدون هیچ پارتی....لطفا حرفای نا امید کننده نزنید

زینب پنج شنبه ۱۷ امرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۷

هی خدا اصلا آدم نمیدونه باید چیکار کرد خدا خودش ب دادم برسه با این تقدیروسرنوشتم من همون رشته تجربی خودمو دوباره کنکور بدم بهتره یا هم مهندسی مکانیک بخونم

امیرمحمد شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴

دانشجویان محترم میتوانند برای انجام پروژه در رشته های مهندسی زیر بصورت دورکاری با ما تماس بگیرند. زمینه های دورکاری در ایران آرشیتکت : در رشته معماری در رشته برق در رشته عمران در رشته شهرسازی شیوه کاری ایران آرشیتکت: دریافت پیشنهاد از ایران آرشیتکت و کارفرما بررسی پروژه برای همکاری ارتباط مستقیم بین کارفرما و پیمانکار پرداخت و انجام امن پروژه شما میتوانید برای ثبت نام و انجام اولین دورکاری خود به سایت ایران آرشیتکت مراجعه کنید: https://iakar.ir/

مهندس‌فرخنده شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۴

هیچ‌وقت‌رشته‌تجربیو باعمران یکی‌نکنین تجریی‌بیکارداره ولی‌فقط اونایی‌که‌تنبلن ولی‌عمران‌هرچی‌باشی بیکاری مگراینکه‌خیلی‌کم‌کم‌کم بتونین‌بایه‌حقوق‌مناسب این‌همه‌سختی‌گیرتون‌بیاد درغیراین صورت‌خودتونواون‌همه سختی‌میدیدمیتونین بشین‌معلم‌تازع‌اونم‌فقط‌حق‌تدریس‌میدن‌بهتون تربیتی‌هم‌نیستید یعنی‌شماتورشته عمران‌اون‌همه‌میخونین سختی‌میکشیداخرش یه‌معلم‌ساده‌باخقوق‌کم‌که مناسب‌سختی‌های‌کشیده‌شده‌نیست!! تجربی‌بیکارداره؟کی‌گفته تجربی‌تحصیل‌کرده هاش‌بیکارنداره ونخواهدداشت بحث‌من‌مقایسه‌رشته نبودبحث‌من‌اینه‌که این‌رشته‌سختیش‌وزمان‌درس‌خوندن‌باتجربی یکم‌نزدیک‌به‌همه‌ولی اینده‌شغلی‌مزخرفی داره‌عمران‌برعکس‌تجربی پول‌داشته‌باشیدساختوسازبرید وگرنع هیچی‌نمیشه این‌دوستانی‌که‌کارگیرشون اومده‌یکم‌بگن ازکجابگن‌پارتی‌داشتن بگن‌اشناکمک‌کرده‌بهشون بگن‌چقدرکم‌مهندس عمران میگیرن تجربی‌اینجوریه؟؟ باورنکنیین‌بخونین بعدش‌وقتی‌حسرت خوردیدمتوجه میشیدرشته‌ای‌که‌رفتید چطوروقتتونوگرفت وچیزی‌هم‌بهتون نداد حرفم‌اینه‌اگراشناداری دررابطه باعمران‌شهرداری و..بخونین وادامه‌تحصیل‌بدید اگرنداریدبرید‌تجربی واقعانصف‌سختی‌های عمرانوبکشیدبه جایگاه‌های بالایی‌خواهیدرسید

IMaN_KQZ آدينه ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۱

یه جوری میگید بازار کار نیس انگار باید بیان التماستون کنن . مهندس عمران بی سواد قطعا هیشکی نمیخاد . تو بیشن تا دکترا بخون وقتی سواد عمران نداری هیشکی نمیاد جذبت کنه. اگه میخای موفق باشی توی این رشته فقط نباید به درس های دانشگاهیت تکیه کنی که. چارتا تحقیق و مطلب مهم درباره عمران بخون هر شاخه ایی ک بهش علاقه داری، بعدش خودتو با هم سطح هات مقایسه کن خودت میفهمی ک با یواد تری نسبت به اونا. لیسانس عمران با سواد قطعا بهتر از دکترای عمرا بی سواده... کسی ب مدرکت نگاه نمیکنه به میزانه سوادت نگاه میکنه. تویی که میگی مهندس عمران بیکارم دلیلش بازار کار نیس دلیلش بی سوادی خودته. کسی ک شعور عمران رو داشته باشه دو هوا میزننش. منم سنی ندارم ولی میدونم که میتونم توی رشته ام موفق باشم و اینده ام رو بسازم. امیدوارم شماهام ب این نتیجه برسید. از طرف یه مهندس عمران آینده

جبرئیل دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷

سلام دوستان با توجه به وضعیت جامعه و اعمال فشارهای ناشی از تحریم در حال حاضر دولت هیچ علاقه ای در زمینه فعالیت های عمرانی نشون نمیده و رفته رفته جبهه کار اجرایی به صفر میل میکنه و از طرف دیگر با توجه به فشار های وارده به مردم میزان بیماری روز به روز افزایش می یابه به همین خاطر اگر دنبال رشته های باشین که با این وضعیت جامعه مردم بهش نیاز دارن، بهتره از طرف دیگر یادگیری یک صنعت در کنار تحصیل هم خیلی عالیه و آیندتون تضمینه

پیمان پنج شنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۸

سلام.درس بخونید مهندس شید ،کار کنید ،نیسان بخرید میوه بفروشید????????

سينا چهارشنبه ۲۰ دي ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۸

سلام من براى كنكور ارشد عمران ميخونم و حدود دو ساله وقت گذاشتم. هرگز به حرف ها و مطالب منفى بقيه گوش نكنيد و مسيرى رو انتخاب كنيد كه علاقه داريد. نگذاريد ديگران به شما بگن خيلى براى اين كار دير شده يا خيلى زوده ، هميشه براى تعيين بقيه مسير زندگى و آينده شغلى فرصت هست ، نگذاريد نظر يكى ديگه نسبت به شما به واقعييت زندگيتون تبديل بشه و بدونيد من تا همينجاش هم كه رسيدم يه چيزى رو خوب فهميدم اينكه راحترين كارى كه ميتونيد بكنيد ميليارد شدنه ، سخت ترين كارى كه ميكنيد اينكه باور كنيد كه شما هم ميتونيد. موفق باشيد.

حامد دوشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۴

دوستان عزیز، از من چوبخورده، از من حقیر گوش کنین هر رشته ای رفتین برین فقط عمران نرین، فقط عمران نرین یه نگاه به آزمونای استخدامی کنین ببین کی عمران میخاد آخریشم استخدامی نفت سال 96

یوسف شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹

سلام از نظر شغلی در حال حاضر بهترین رشته ها رشته های تجربی هست مثل پزشکی و دندان و ...‌‌ فعلا که مهندس چندین برابر نیاز کشور تولید شده و ۹۹ درصد یا بیکارن یا در کار غیر مرتبط مشغولن . حالا پیشنهاد من ۱. اگر عمران رو میخاین ادامه بدین باید خیلی تلاش کنین که انقد خودتونو از نظر علمی بالا ببرین که حرفای جدید واسه گفتن داشته باشین منظورم هم از نظر تئوری و هم عملیه‌. ۲. راه دوم اینه که پزشکی بخونین. چون بازار کار فوقالعاده ای داره و تضنین شده و در عین حال موقعیت اجتماعی خیلی خوبی داره و در هر شرایطی از مهندسی بهتره ۳. وارد بازار کار بشین و کار آفرینی کنین. اگر استعداد و حوصله درس و کتاب ندارین وقتتونو تلف نکنین با رفتن به دانشگاه آزاد و هزینه کردن زندگیتونو تباه میکنین. موفق باشین

دانیال چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰

من از فنی وارد دانشگاه ازاد شدم رشته عمران ..خواستم بدونم کار با مدرک ازاد خوبه یا نه ..راهنمایی کنید لطفا

مرتضی پنج شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶

دوستان.من فارغ التحصیل مهندسی عمرانم.کنکور دارید.ان شاالله موفق باشید.ولی دوستان رشته ریاضی فیزیک و مهندسی رو کلا بیخیال شید.آینده ای نداره.اگه توانایی دارید برید سراغ پزشکی و زیرشاخه هاش.

نیما ملکی آدينه ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴

اولاً من میخواستم چند تا نکته رو بگم 1-اولا رشته معماری جزو رشته های فنی و مهندسی نیست و جزوه رشته های گروه هنر هست مثل نقاشی و گرافیک و جزو اوناست که البته میبینید که تو اکثر دانشگاههای ایران و جهان تو دانشکده هنر تدریس میشه نه فنی مهندسی.. 2-تنها تو کشور ایران به معمارا میگن مهندس و الا تو همه دنیا به معمارا میگن ارشیتکت که میشه معمار مثل گرافیست و... ولی در دنیا به عمرانی ها میگن سیویل انجینیر یعنی مهندس عمران،مثل الکترونیک انجینیر که میشه مهندس الکترونیک ... 3-از لحاظ در آمد هر مهندس عمرانی بر اثر متراژش حداقل به ازای هر متر حداقل پنج برابر رشته هایی مثل معماری برق و مکانیک در آمد دارن که میتونید به سایت مسکن و شهرسازی برید ببینید و از لحاظه تنوع کاری تو تمامه ضمینه ها و جذب تو ارگانهای مختلف سر آمد تمام رشته های مهندسی هست.. 4-از لحاظه سختی درسا چون معماری جزو رشته های فنی و مهندسی نیست درساش قابل قیاس از لحاظه سختی با رشته عمران نیست و عمران همش ریاضی و فیزیک و حل معادلات پیچیده در حده تیم ملی ولی معماری چون رشته هنره فقط و فقط رشتش درسای حفظی داره که در مورده تاریخ معمار

مهندس عمران بیکار آدينه ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۵

خودتون و بدبخت نکنید آخه عمران دیگه کشش نداره، من نفر اول دانشگاه بودم اما بعد از فارغ التحصیلی بیکارم برید تو رشته های پزشکی و پیرا پزشکی که الان اونا رو بورسن

مبینا آدينه ۲۰ امرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴

سلام دوستان به نظر شما عمران بهتره یا معماری؟ کمکم کنید

امیرحسین سه شنبه ۱۰ امرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۷

دوستان اونایی که میگن کار کمه چرند میگند!!!!!!! اگر تو هرکاری که علاقه داشته باشی بری کارش هست و باید عمل کنی نه اینکه یه مدرک الکی بگیری کارم بلد نباشی....

محمد دوشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷

سلام. لیسانس عمرانم. پدرم معمار بازنشته. چهار ساله مدرکمو گرفتم کلا شش ماه سره کار رفتم. تورو جان عزیزتون آیندتونو خراب نکنید که چقد این رشته نابود کنندس.

محمد رضا آدينه ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۱

با سلام...مطالب بسیار عالی بود....ولی بازار کار در رشته عمران بسیار بد است...به هیچ عنوان کار نیست...به دلیل اینکه فارغ التحصیلان این رشته از دانشگاه ازاد بسیار زیاد است و حاضر هستند بدون بیمه با ماهی حدودا 500 الی 600 هزار تومان کار کنند..بنده مهندس عمران و دارای دکترای سازه هستم از دانشگاه شریف ...متاسفانه هر جا برای کار میرم با اینکه سابقه کاری خوبی دارم همه جا مبالغ 500 الی 600 تومان پیشنهاد میدهند با روزی 10 ساعت کار که حتی هزینه ایاب ذهاب هم نمیشه...لطفا دوستان دقت کنید در انتخاب رشته...به هیچ عنوان رشته خوبی نیست...من میخوام کنکور تجربی بخونم و برم دندونپزشکی بخونم.خاک بر سر اداره کار ایران که هیچگونه نظارتی بر کار پیمانکاران و ساختمانسازان ندارند...اقایونی کت شلوار پوش میان به عنوان مهندس عمران که دیپلم هم ندارند ولی چون اقازاده هستند ماهی 10 الی 15 میلیون دریافتی از شرکتهای دولتی دارند که فقط کار گرها به اونا میگن مهندس...ای خدا جوونایه ما باید برن بمیرن فقط.من که از این زندگی خسته شدم

رضا چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۲:۴۳

سلام کسایی ک میگین عمران خوبه یان بنظرمن اگ پشتبانه دارین خوبه اگ کسی روندارید بهتره یه رشته دیگرو انتخاب کنید.امار بیکاری تواین رشته خیلی زیاده

استاد سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳

بنظر من هرکی به رشته اش علاقه داشته باشه هرسختی براش اسون میشه پس قبل اینکه رشته اتونوانتخاب میکنیددببینیدخودتون چقدربااین رشته حال میکنید. ... موفق وپیروز باشید

ناشناس دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۴

از عمران بهتر وجود نداره. در تمام دنیا بیشترین بودجه به پروژه های عمرانی تخصیص داده میشه . حتی تو شرایط سخت الان جامعه ک تمام رشته ها از رونق افتاده اند این رشته هنوز میگرده. چرا میگرده؟ چون پروژه های عمرانی اساس و پایه هر کشور ب هر لحاظ به حساب میاید. یک کلام این رشته سخته ولی اینده داره.

حمید يکشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱

ما عمرانیا بیکاریم ما گول بازار کار سال ۸۸۸۹,رو خوردیم که رفتیم اقا درس نخوانید یا پزشکی یا برید کار ازاد

ناشناس شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰

من از بچگی تو این کار بودم عملی که کلا تو این کار بودم ،رفتم رشته دانشگاهی هم عمران خوندم ،ولی الان میبینم کاری نیست تو مملکت ما بخصوص واسه افرادی که فقط میخوان با درس خوندن برن کار پیدا کنن ،چون این رشته بیشتر عملی هست تا تئوری به نظر من رشته دیگه انتخاب کنین از جمله حسابداری و یا it که اینده خوبی داره

مهندس دوشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۵

سلام دوستان ازمطالب ممنونم ولی بشتر دوستان نوشتن که عمران بدرد نمیخوره همه چیزو خیلی سخت گرفتین دوستان من درسته که هر کاری سختی خودشو داره اما باید تلاش کنی به جاهای که میخوای برسی برسی

ali 021 يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۵

با عرض سلام وخسته نباشید خدمت دوستان عزیز من خودم ترم شیش عمران، عمران هستم ، اگه میخواهید عمران بخوانید بدانید که خیلی بد اشباع شده کلا رشته های مهندسی اینجوری هستش مگه اینکه پارتی یا پول زیاد داشته باشید وگرنه فایده نداره الان اینقدر شرکت های بزرگ اومدن رو کار که برای ما هیچ کاری نیست و همه ی پروژه ها رو زیر قیمت بر میدارن انجام میدن . درد هر صورت اگه پارتی یا پول زیاد داشته باشین خوبه وگرنه بیکار خواهید موند. بنظر من تجربگی رو ادامه بدید بهتره چون همیشه برا اونا کار هست.موفق باشید.

محمد پنج شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۶

سلام می خواستم بدونم بعد از دیپلم رشته فنی ساختمان چند سال بایدتحصیل کنم،تا لیسانس عمران بگیرم؟باتشکر.

بچه تبریز آدينه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۸

سلام امسال می خوام رشته انتخاب کنم خیلی به عمران علاقه دارم ایا عمران ریاضی و فن حرفه ایی فرق دارن یا یکی انذ

سعید دوشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹

سلام به نظر من معماری از عمران بهتره چون اصل هر کاری نقشه آن است برای اجرا هرکسی میتونه انجامم بده و بهترین مجری همان معماره از این ها بگذریم رشته های بازرگانی و پزشکی بهتره

حامد يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۷

دوستان کنکوری فبل از انتخاب رشته حتما دروسی که باید تو دانشگاه پاس کنید رو بخونید . بدون علاقه وارد هیچ رشته ای نشید . تو هر رشته ای علاقه دارید برید حتی هنر . تو این وضعیت فقط با بهترین بودن کار واستون هست . اگر علاقه نباشه هرگز بهترین نمیشید تو اون رشته . من ترم آخر عمران هستم اما علاقه نداشتم الانم با معدل 13 از دانشگاه دولتی فارق التحصیل میشم . کار دولتی و استخدامی به هیچ وجه نمیتونم داشته باشم با این معدلم . در کل دوستان با علاقه و دلتون پیش برید که حداقل اگر باز هم موفق نشدید به دلتون چیزی بدهکار نباشید . آرزوی موفقیت برای همتون

مهدی چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۱

سلام من 16ساله هستم از زنجان و دارم رشته ساختمان میخونم و دیگ ناامید شدم چون میگن رشته ساختمان اخرش بی کاریه لطفا کمکم کنید تورو خدا شمارمم هست توروخدا بگین 09909418819

رامین شنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۶

من خودم عمران خوندم دانشگاه سراسری تبریز.باور کنید آینده شغلی این رشته بدون پارتی صفره.اونایی هم وه با کل بدبختی میرن سر کارنهایتا700 تومن شرکتها بهشون میدن اونم نهایتا.تو این زمونه در مورد آینده شغلی تجربی تحقیق کنین که مثل عمران خراب نشه تجربی بخونین بهتره.در غیر اینصورت برین دنبال کار.عمرتون رو با درس خوندن هدر ندین

صادق چهارشنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۵

تورو خداعمران نیایید بدبخت نکنید خودتون رو من رک بگم بهتون همتون مثل داداش های خودم میمونید من 8 ساله توی کارم.کلا کار تعطیله به سختی پیدا میشه و تازه اونم که با ماهی یک تومن و یک و پونصده اخره کار کلی پولت رو نمیده .بخدا سنم کم بود دوباره رشته های تجربی رو میرفتم

علی آدينه ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۸

مطالب نا امید کننده هستن خواهشن کسی به این خرفا گوش نکنه !!!

محمدرضا يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷

مطالبش خوب و عالی بود این رشته حرف نداره ولی بعدآ ک مدرکتو گرفتی باید آشنایی چیزی داشته باشی تا شمارو بندازن رو کار من الآن فارغالتحصیل کاردانی عمرانم برم سربازی لعنتی بعد بیام بخونم کارشناسی و بعدش ارشد،درسای محاسباتیم یکم ضعیفه ولی کار با اتوکدم حرف نداره ...خلاصه بگم رشته خوبیه...

مهدی دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۶

نرو خانم نرو عمران عمران اصلا سمتش نرید، یا عمران نقشه برداری یا ایمنی کار(hse)

عمران چهارشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵

لطفا به نظرات دقت کنید .کسانی که هنوز وارد رشته عمران نشدن ه , میگن رشته خوبیه و ذوق نشون میدن ...حالا اونطرف کسانی که فارغ التحصیل شدن کاملا نازاضی و پشیمون هستن . من عمران سراسری خوندم .باز ار کار نداره .یه نگاه به روزنامه ها بندازید توی بخش استخدام کار عمرانی نیس ,همه مدرک رو برای رتبه بندی میخوان .همین . بعد یه نگاه به صفحه استخدام حسابدار بندازید . اوضاع کار حسابدارها خیلی بهتر از مهندسین عمرانه

مهدی دوشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸

سلام به مهندسین اینده برای موفقیت باید یکی از این 3 شرط داشته باشید1 جز برترین های دانشگاه تون باشی 2.پارتی داشته باشید3.پول دار باشید .در غیر اینصورت باید قانع باشید به همون کارگری سر ساختمان البته به اسم سرپرست کارگاه با توجه به اینکه اگه خوش شانس باشید این سرپرست کارگاهی گیرتون بیاد

پیموووون يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۳

بدبخت شدم عمران خوندم الانم واسه کنکور ارشد میخونم

فرهاد يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹

سلام. من سال 86 در رشته مهندسی عمران فارع التحصیل شدم و از سال 88 در پروژه های عمرانی مشغولم. کار کردن در پروژه های عمرانی سخته و به لحاظ روحی و جسمی انرژی زیادی میگیره. در ضمن پروژه ها ماهیت موقت دارن یعنی یه شروع و حتما یه پایانی دارن با تموم شدن هر پروژه کار شما هم تموم میشه و اگر بخت با شما یاری کنه و شرکتی که باهاش کار میکنی پروژه جدید گرفته باشه یا توی پروژه های دیگرش جا داشته یاشه میتونی به همکاریت با اون شرکت ادامه بدی در غیر اینصورت مجبوری دوباره دنبال کار بگردی.... درضمن شما وقتی با یک شرکتی بمونید خیلی حق انتخاب ندارین و هر شهر و پروژه ای که شما رو بفرسته باید بری.... با اینکه من سالهاست دارم کار میکنم و تقریبا جا افتادم اما هیچ وقت این احساس رو ندارم که شغل پایداری دارم......... پیشنهادم به خانمها اینه که از انتخاب این رشته صرفنظر کنن ... محیطهای کارگاه و پروژه های عمرانی اصلا برای خانمها مناسب نیست.

سجاد شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۶

به نظر من این اطلاعات کسی که می خواد امسال انتخاب رشته کنه رو قانع می کنه

sara پنج شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵

اههههههه یکی میگه خوبه یکی میگه بدههه .من چی برم عمران یا معماری خل شدمممممم

رامین آدينه ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۳

وقتتونو صرف الافی نکنید

محمد دوشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴

من حدود 15 ساله که فارغ التحصیل شدم. ابتدا بگم که این رشته برای بانوان محترم چندان مناسب نیست . چون باید برن مثلا داخل ساختمان و یا مناطق خارج شهر و برخورد با کارگران و خیلی مسائل دیگه . بنابراین توصیه اکید میکنم که خانوما این رشته رو انتخاب نکنن مگه اینکه مثلا پدرشون یک شرکت آماده را بخواد بهشون بده که اون بحثش فرق میکنه یا اینکه حتما بدونید که توی اداره دولتی استخدام میشید . در جواب اونایی که میگن رشته سختیه ، واقعا چی بهشون بگم آخه؟ خب اگه توی کلاس گوش نکنی و درس هم نخونی ، هر چیزی برات سخته . درس خوندن توی رشته عمران عین درس خوندن توی دبیرستانه . یعنی باید سر کلاس گوش کنی و یادداشت برداری و بعدش تمرین هاشو حل کنی و از دانشجوهای سال بالاتر درباره نحوه سوال دادن استادها بپرسی و دیگه بقیه اش حله . کساییکه رشته ریاضی خوندن معمولا میان عمران دیگه . اگه دیپلم تجربی و انسانی داری و میخوای بیایی عمران باید بگم که یک مقدار محاسباتی هست. اگه از محاسبات به شدت متنفری ، نیا این رشته.درباره بازار کارش والا مثل همه رشته های دیگه هست . هم بیکار داره و هم باکار . کلا توی کشور ما و فکر کنم اکثر جاه

جلیل يکشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴

آقا تو رو خدا اشتباه نکنید بخدا هیچ کاری نیست کار هستا ولی با حقوق ماهیانه800تومن من الان چهار ساله کارشناسی عمران دارم پروانه نظارت هم دارم به هیچ دردی نمیخوره رفتم سوپرمارکت زدم یا اصلا دانشگاه نرید بخاطر شغل یا اگه میرید فقط رشته های پزشکی الان بازار کار داره یا علی

علی شنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰

سلام به همه من عمران خوندم و الان درسم تموم شده. و در سم هم خوب بود خدارو شکر. الان که دارم دنبال کار میگردم چند تا مطلب رو متوجه شدم که امیدوارم به دردتون بخوره. اولا اینکه الان بازار کار عمرانی تو سطح کشور کلا خوابیده و فقط تو شهر های بزرگ یه مقدار وضعیت بهتره. دوما کارای کلان و بزرگ رو خاتم الانبیا برمیداره و به بقیه چیزی نمیرسه. سوما تو ادارات کاملا اصول آشنا بازی به وضوح دیده میشه . پیشنهاد من به اونایی که آشنا وپارتی دارن و علاقه هم دارن برن تو این رشته .مشکلی پیش نمییاد براتون به احتمال زیاد اما اونایی که پارتی ندارن من این رشته رو مناسب نمیبینم و آخرش جز دردسر و بیکاری و تلف کردن عمر و هزارجور مسائل دیگه چیزی براشون نداره. و در ضمن الان رشته های مرتبط با بیمارستان همشون وضعیت شون از مهندسی بهتر . ودر آخر اینکه اونایی که هنوز انتخاب رشته نکردن لطفا برا آیندتون ارزش قائل باشید وخودتون برید از اونایی که دارن کار میکنن تو رشته خاصی از اون سوال کنید و هرچی بیشتر این کارو بکنید تصمبم درستری میگیرید.

حسین مهندس عمران آدينه ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶

توصیه من به عنوان یک مهندس عمران فارغ التحصیل شده از دانشگاه معتبر دولتی اینه که اگر به فکر درآمد و پول از طریق درس خوندن هستید وارد رشته های مهندسی نشوید چون درآمد آن در حد کارگری و پایین تر از آن است. در صورتی رشته های مهندسی را انتخاب کنید که عشق و علاقه ی بسیار بالایی به آن داشته باشید که از کار خود لذت ببرید و درآمد برایتان مهم نباشد. و یا اینکه دارای سرمایه زیاد و پارتی هستید. و یا اینکه تکنسین هستید و بصورت تجربی کار میکنید و درآمد دارید و حالا میخواهید بصورت آکادمیک شغل خود را فرا بگیرید و پیشرفت کنید. اگر به فکر پول درآوردن از طریق درس خوندن هستید فقط و فقط رشته های پزشکی شما را به پول میرساند . و دلیل آن هم این است که هرکسی نمیتواند پزشکی قبول شود و پزشک شود ولی هرکسی میتواند مهندس شود و کار مهندسان کاربلد را هم خراب کند. یک تصمیم و انتخاب اشتباه مساوی است با یک عمر پشیمانی …

میثم شنبه ۲۵ دي ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۱

خواهشا خواهشا فقط برید دنبال علاقتون و کاری به هیچ کس نداشته باشید اشتباه منو دیگه تکرار نکنید ببینید صد در صد علاقتون چیه بعد برید دنبالش شک نکنید موفق میشید

مهندس سه شنبه ۱۴ دي ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۷

آقایون و خانوم هایی که میگن رشته ی بدی هست بهشون بگم من بدون پارتی ،با پشت کار توی یه شرکت دارم کار میکنم با 8.5 تومان البته اینم بگم بسیار خلاقم و عاشق هنرم از ۱۵سالگی شروع کردم به کار نقشه کشی با تری دی مکس اون موقع هشت صد تومان درامدم بود بعد رفتم دانشگاه الان با فوق لیسانس مشغول کارم :-) اینم بکم که اولا در به در دنبال کار بودم :-) :-) :-) :-)

میلاد سه شنبه ۰۷ دي ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵

سلام اگه رشته عمرانو درست بخونی در آینده به جایی میرسی مطمئن باش...

مهدیه دوشنبه ۰۶ دي ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲

سلام من امسال قراره انتخاب رشته کنم می خوام برم رشته ی عمران ولی هیچکی باهام موافق نیست لطفا کمک کنید شماهایی که میگین عمران به درد می خوره کار و زندگی چیزی در پیش نداریم نمی تونیم بریم که رشته ای که بهش علاقه نداریم حالا شما دوستان واقعا ناراضی هستید از این اتنخابتون من دیگه نمی دونم لطفا کمک کنید

محمد يکشنبه ۰۵ دي ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱

سلام مطالبتون آدمو گیج میکنه

مهندس حميد پنج شنبه ۰۲ دي ۱۳۹۵ - ۰۲:۴۱

رشته عمران پول توش نيست تهران خوبه اما مازندران بدرد نمي خوره

جعفر سه شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳

والا من الان تازه ترم یکم به امید خدا میرم تا اخرش یه شرکت خودم میزنم پولش هم میدم بچه های رشته ی عمران منتظره من باشید پولدار بشم به شماها هم میدم. اگه شما پولدار شدید به ما بدید.

ابولفضل دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۴

من ی دانش آموز سال چاهارم ریاضی م درس م خوبه ن اینکه عالی ولی خوبم انصافا پارتی ندارم ولی پول بیشتر 100میل هیچ جوره نمیتونم جور کنم پدرم پشتمه. موندم چیکار کنم حرفایی ک بعضیا زدن بدجور منو تروند راجبرشته ی عمران لطفا راهنمایی کنیم کنید

خاطره دوشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵

سلام من الان شهرسازی میخونم ولی عمرانم قبولم شدم ب نظرتون عمران بخونم از ترم بعد؟

عاطفه شنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۲

سلام. من ليسانس شهرسازي دارم،،ميخوام ارشد عمران بدم... نميدونم ميتونم موفق بشم يا نه... ينفر لطف کنه،،راهنماييم کنه چيکار کنم!؟ ارشد عمران شرکت کنم يا نه!؟

مجتبي يکشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۳

سلام من دارم کارداني ساختمان ميخونم لطفا راهنمايم کنيد

پایمردی آدينه ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۸

با سلام دکتر پایمردی هستم، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف و مدرس دانشگاه های شریف و امیر کبیر در رشته عمران اینجانب علاوه بر اشتغال به تدریس، در بحث مشاوره سازه (طراحی) در شرکت خصوصی مشغول به کار می باشم و قصد دارم نظرم رو به مخاطبین این سایت که عمدتا از بین جوانان علاقه مند به رشته عمران هستند اعلام کنم. در خصوص عزیزانی که از جهت مالی توان تامین مخارج ساخت یک ساختمان حدالامکان دو طبقه در مناطق جنوب شهری را دارا می باشند رشته عمران اینده خوب و پر از پیشرفت های مالی را به همراه خواهد داشت دیگر دوستانی که توان پرداخت چنین هزینه هایی را به جهت خود اشتغالی ندارند، توصیه می کنم صرفا در صورت پذیرش در دانشگاه های دولتی وارد رشته عمران شوند و از هزینه بابت مدرک در دانشگاه های غیر دولتی اجتناب نمایند بازار کار در حال حاضر بدلیل شرایط اقتصادی دولت و وابستگی دستگاه های کلان عمرانی کشور به بودجه های عمرانی فعلا در رکود قرار دارد، مواردی از قبیل بیکاری مهندسان با سابقه که در بالا عنوان شد گواه بر این موضوع می باشد اما بدیهی است با تغییر شرایط اقتصادی من جمله بالا رفتن بهای نفت یا ازاد سازی ک

احمد دوشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۸

سلام.عمران یکی از بهترین رشته هاست من خودم مهندسی عمران دانشگاه صنعتی شاهرود قبول شدم...حرف هیچ کسی رو گوش ندید براتون بد میشه اون چیزی که تو ذهنتو رو برو دنبالش موفق میشی. با حرف مردم نمیشه زندگی کرد.برای مشاوره و اطلاعات واقعی رشته ها پیام بده تلگرام✋

عاطفه دوشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۷

من دوستم مهندس عمران وضعش توپه تازه 25 سالش هم هست .البته باباش کارخونه داره فکرکردم بااستفاده از بند پ(پول ،پارتی) الان اینقدر موفقه

فاطمه يکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹

باسلام خسته نباشید بچه ها چرا اینقده بقیه رونا امید میکنین شوهر من تازه ترم اول هس ینی مهندسی عمران اصلا به درد نمیخوره؟؟؟؟؟؟؟؟؟

محمد سه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹

من رشتم مکانیک خودرو بوده برا کارشناسی میخوام تغییر بدم موندم برم کامپیوتر یا عمران راهنمایی لدفن

نگین آدينه ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶

سلام دوستان نظرات واقعا ناامید کنندست از رشته ی عمران در صورتی هم که بعضی ها میگن بازر کار زیاد داره و درامدش بالاست از یه طرفم میگن معماری بهتره ولی هزینه ی دانشگاهش سرسام آوره برای آدمایی با وضعیت مالی متوسط یا کم لطفا راهنمایی کنید من میخوام انتخاب رشته کنم بهم میگن برو پزشکی ولی خودم عمران دوست دارم اینم میگن ک کار مردونست برای خانوما خوب نیست

یاس سه شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۸

سلام دوستان میشه بگید هزینه وسایل عمران زیاده یا نه ؟حدودیم بگید ممنون میشم

زهرا شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۷

سلام دوستان من یک ساله که عمران نقشه برداری می خونم ولی الان پشیمونم چون اصلا به روحیه ی من و علاقه ام نمی خوره اولش خیال می کردم عاشق این رشتم ولی به مرور که گذشت ووارد دانشگاه شدم و با واقعیت روبه رو شدم تصوری که داشتم از بین رفت و الان بعد دوسال عمر ی که گذشت .یه سال پشت کنکوری و یک سالم درس خوندن بی هدف به این نتیجه رسیدم که اشتباه کردم و این جور رشته ها با من سازگاری نداره .حرف اخرم با اونایی که بدون در نظر گرفتن روحیات و خیلی موارد دیگه میان توی این رشته ومثل من فقط تا کمی علاقه به این رشته دارن خیال می کنن کافیه و اسون ولی اشتباه پشت اشتباه .امید وارم تک تک لحظات زندگیتون پراز تجربه های خوب باشه .

هلنا دوشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۶

سلام من امسال میخوام تعیین رشته کنم خواهشاکسی مطلبی که راجب رشته انسانی یافنی داشت بهم بگینhelna9170ایدی اینستام

علی چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۴:۵۳

یک هفته فرصت دارم نمیدونم چی برم .مهندسی عمران .مهندسی معماری.مهندسی برق.مهندسی معماری . یکی از این 4تا دوست دارم برم لطفا نظرتون میخوام

محمد شنبه ۳۰ امرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۷

برین بابا همه چرت میگن

پویا شنبه ۳۰ امرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰

سلام دوستان ممنون از نظراتتون ،من تازه از خدمت اومدمو و علاقه ی زیادیم ب رشته ی عمران دارم با این وجود نمیدونم ک برم دنبال ی کار درستی یا عمران بخونم البته از بند پ هم برخوردارم،راهنمای کنید لطفن با تشکر

محمد دوشنبه ۲۵ امرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴

سلام من دکترای عمرانم واقعا هر کس با علاقه وارد بشه بی کار نمی مونه

meraj دوشنبه ۲۵ امرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۴

هر کسی که میخواد بره سر کار باید پ داشته باشه خیالتون راحت حالا میخوای دکتی هم داشته باش

حسین يکشنبه ۲۴ امرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۶

من دارم دیونه می شم یعنی چی الان باید چه کارکنم یکی راهنکاییم کنه من ۱۸سالمه امسال کنکوردادم

امیرحسین آدينه ۲۲ امرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹

سلام دوستان عزیز.من خودم به رشته ی عمران علاقه ی شدیدی دارم ولی الان که شما مطالب گذاشتین من صرفدنظر شدم و نمی خوام این رشته رو انتخاب کنم میخوام دکتر شوم.راهنمایی

مهسا پنج شنبه ۲۱ امرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱

با سلام می خواستم بدونم بازار کارش واسه دخترا چطوره ؟؟؟ لطفا بگین چون من بین عمران و برق گیر کردم بنظرتون کدومش برا من مناسب ممنون .

کنکوری 95 پنج شنبه ۲۱ امرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹

باسلام من به رشته ی عمران خیللللللللللییییییییی علاقه دارم می خواستم ازتون بپرسم بازار کارش برای دخترا چطوره ممنون

علیرضا شنبه ۱۶ امرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۰

سلام دوستان.میخواستم بدونم کار های عمومی ساختمان خوبه یا اجرای ساختمان بتونی قراره امسال برم دانشگاه نمیدونم چه کنم لطفا کمکم کنید ممنون از همتون .

رویا آدينه ۰۸ امرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱

الکی کسی رو امیدوار نکنید عمران واسه هیچ کسی کار نداره.

mobin دوشنبه ۰۴ امرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲

الان یه ماه هست که من دارم تحقیق میکنم هر دفعه که میخوام داخل یه رشته ثبت نام کنم میگن بخش نامه اومده و نمیتونی ثبت نام کنی .الان آینده من به فناس فقط من نمیدونم مشکلشون با ما کلاس دهمی ها چیه الانم میخوام برم عمران تو کل شهرستانمون یه هنرستان بیشتر نیست که ثبت نام کنه اونم 30 نفر میخواد . واقعا که

مهدی دوشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۰

سلام داداشا و ابجیای گل من انتخاب رشته کردم اونم عمران اما خیلی قطعی نشده خواهش میکنم کمک کنید ک چیکار کنم ب این رشته برم یا ن با اینکه علاقه خیلی زیادی دارم ولی میترسم بیکار بمونم ....با اطلاعاتی ک دادین بهم دو دل موندم خواهش میکنم جواب خوبی بم بدید.... ممنون با تشکر

javad يکشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰

سلام من برم عمران یا انسانی و اصلا هماز ریاضی خوشم‌نمیاد

صادق پنج شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸

سلام دوستان من کارای تولیدی زیادی کردم ععرانم میخونم به نظرمن هرکاری تلاش وسواد زیاد میخاد وبا پشتکار داشتن وهدف داشتن باروحیه ی بالا میتونیم به هر جایی که میخای برسی اول باید سواد کافی وتجربه کسب کرد بعد به فکر پول بودماایرانیا پول زیاد با کار راحت میخایم که نمیشه

ali27 دوشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۲:۳۶

ممنون خیلی عالی فهمیدم خیلی عالیه این رشته دوستانی که میگن کار نیست خودشون دنبال کار نیستن ولی کارای عمرانی خیلی زیاده ممنون ... از مطالبتون

محمد نظارات آدينه ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۴

سلام دوستان من 19 سالمه و دارم رشته عمران ساختمان کاردانی میخونم دوستان من کنجکاو هستم شدیدا چون پدرم گفته مدرکت بگیر تا بزارمت مدیر شرکت بشی در بیام خسته شدم.پدرم شرکت راهسازی داره دوستان میخوام بم بگید که بنظرتون رو راهسازی برنامه ریزی کنم یا کار های دیگه مثلا بساز بفروشی یا شرکت تخلیه بارگیری؟تورو خدا کمک کنید دارم تحقیق میکنم یک هدف مناسبی برای ایندم انتخاب کنم جواب واضح بم بدید

رشید يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸

من بعد ۶ سال ترک تحصیل قراره دوباره درس بخونم .من رشته فنی حرفه ای شاخه عمران دیپلم دارم لطفا بهم کمک کنید و راهنمایی.

هلما چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۹

ای بابا یکی میگ خوبه یکی میگ بده من چیکار کنم من خودم ب مهندسی عمران علاقه دارم اما خانوادم میگن گرافیک بخونم اخرش نفهمیدم عمران خوبه یا ن

حامد سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳

سلام دوستان من رشته نقشه برداری کاردانی هستم برای کارشناسی میخوام عمران اجرا بخونم ایا کار درستی دارم میکنم لطفا کمکم کنید تا امشب بیشتر فرصت ندارم.09334077279

ایران دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۸

به نظر من هر کس که بیاد رشته ساختمان بد بخت می شه هیچ جا قبولش ندارن

دانشجوی عمران_عمران يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴

من دانشجوی رشته ی عمرانم ترم ده!!!!!!!! به اندازه ایی سخته که صدبار خودمو فحش دادم و الانم میخوام مدرک معادل بگیرم چون فقط مغز خالی کردنه و هیچ اینده ایی نداره. از زندگیتون به شیوه ایی که دوست دارین لذت ببرین... گول بازاره کارم نخورین چون هیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییچ خبری نیست. پس لطفا مثل منو امثاله من جوگییییییییییییییییییییییره اسم و کلاس این رشته نشین.....

مهرداد پنج شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸

سلام ایا واقعا در رشتیه عمران در ایران کارش کم پیدا میشه

گلرخ سه شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۶

با سلام همسر من مهندس با ده سال سابقه است از دانشگاه تهران خدا را صدهزار مرتبه شکر حقوق خوبی دارد و در بهترین جای تهرات رندگی میکنیم به نظرم اگر هر فردی با پشتکار به دنبال کار باشد ان را پیدا میکند به شرطی که اراده داشته باشد و با جدیت و دانش اموختگانی که تازه فارغ التحصیل شده اند نباید انتظار داشته باشند که با سرعت حقوق بالایی دریافت کنند هر کاری ابتدا سخت و غیر قابل دسترس است با صبر و پشتکار هم به کار میرسید هم درامد و ثروت.

ناشناس پنج شنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۲

مهندسی عمران خوبه یا نه جواب بدین

علی سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۴

با عرض معذرت باید بگم که هرکسی تو هرجایی تخصص داشته باشه اون شغل هم براش نونو آب داره هم شهرت حالا میخواد یه صافکار ماشین باشه یا یه پزشک متخصص رشته ی عمران یه رشته عالیه و درجه یک درآمدش عالیه پرستیژ اجتماعیشم دهن پرکنه ولی هر مهندسی ک مهندس نیست سواد دانشگاهی اینکه تئوریو خوب فهمیده باشیو سواد نرم افزاری و زبانتم خوب باشه ازت ی مهندس عمران میسازه که هرجای دنیا بری میپرستنت این هرکاری تلاش و زحمت خودشو داره خداوکیلی قضاوت با خودت از بنده گفتن بود.

مسعود دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۶

عمران آزاد اصلا بدرد نمیخوره پولاتونو دور نریزین

حامد آدينه ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰

لیسانس دارم بیکارم بدبخت میشید عمران نخونید باید پول یاپارتی داشته باشید.اصلا درس نخونید بریددنبال کار

مرتضی يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۶

اگر از فنی حرفه ای وارد این رشته بشیم بازار کار خوبی در پیش رو مون هست یا نه؟

مهندس حمیدرضا يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۳:۵۳

به نظرم مطالبتون خوب بود فقط باید سعی کرد تتوزندگیمون به خدا بیشتر توکل کنیم مگر نه برای خدا کار درست کردن برای ما کاری نداره

مهرزاد دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۳:۰۳

با سلام من مقطع كارشناسي رو يك سال قبل تموم كردم و در حال حاضر خدمت سربازي هستم . ميخواستم بدونم به نظر شما از بين اين رشته ها براي مقطع كارشناسي ارشد( حسابداري . مديريت اجرايي . مهندسي برق . مهندسي كامپيوتر. مهندسي عمران)كدومشون براي كارشناسي ارشد انتخاب كنم؟ چون من در مقطع كارشناسي رشته ام زمين شناسي بوده و بهش علاقه اي ندارم چون بازار كار نداره و براي مقطع كارشناسي ارشد ميخواستم يكي از اون چند رشته اي كه ذكر كردم رو انتخاب كنم . به نظرتون كدوم يك بهتره ؟ tel.09300365948

وحید يکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۳

سلام دوستان،اونایی که با ریاضی و محاسبه حال میکنن خودشون سرمایه تپل واسه کار کردن دارن یا پارتی که تپل تر از سرمایه باشه برن عمران در غیر اینصورت اصلا ارزش نداره که بخواید این همه تلاش کنید چون رشته سنگینه.خودم ۳ساله که مدرکمو گرفتم ۱۴ماه کار کردم الانم ۹ماهه بیکارم در کل فقط ۲نفر ازدوستام با پارتی که داشتن شاغلن بقیه همه بی کار حتی اکثر پیمان کارای با سابقه کاری بالای ۱۵ سال که میشناسم بی کارن....در اخرم اینکه الان خیلی بیشتر از چیزی که فکر میکنید تو این رشته بی کاری هست،خیلی از این ساختمانهایی که الان در حال ساخته ماله سرمایه دارای غیر مرتبت با این رشته هست و یه سری اکیپ که کارهارو به هم دیگه پاس میدن.

عماد سه شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۳:۲۳

سلام مردانه با این نظر ها ی که شما بزرگوارا دادید نمیدونم چه کنم لطفا به دادم برسید .

اریسا آدينه ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲

با توجه به چیزایی ک گفته شده رشته عمران بازار کار کافی نداره ینی جوابگوی اینهمه فارغ التحصیل نیست . به نظرم رشته ی معماری یا مهندسی های دیگه نسبتا بهتره ولی بازم به پارتی بستگی داره ک اگه داشته باشین همه چی حل میشه .

سحر پنج شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷

سلام، من به این رشته خیلی علاقه دارم ولی از کم بودن کار میترسم.میترسم بخونم ولی کار گیرم نیاد لطفا راهنمایی کنید اگه میشه راجب مهاجرت به خارج واسه ادامه تحصیل هم راهنمایی کنید Sahar.jb11@yahoo.com

بهنام.م يکشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۱

دوستان دو دل نباشید تو انتخاب رشته تو هر رشته ای که علاقع داشته باشید و بهترین باشید هم درامدتون خوب میشه هم شهرتتون حتی اگر رشته هنر باشید .ادمای باهوش میفهمن منظورمو

سعیده يکشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳

سلام من اول رشته ی فیزیک هستهای رو انتخاب کردم ولی بعد یه ترم تغییر رشته. دادم اومدم عمران،هرچی هست از علوم پایه بهتره،مث من اشتباه نکنید،برا تغییر رشته خیلی اذیت شدم

امیر پایکاری چهارشنبه ۳۰ دي ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۲

با عرض سلام وخسته نباشید خدمت شما زحمتکشان و مهندسین گرامی اینجانب : امیر پایکاری دانشجوی کارشناسی ناپیوسته عمران-عمران در دانشگاه آزاد اسلامی تهران جنوب میخواستم حدس خود را راجع به پی منار جنبان اصفهان بنویسم اگر شما یک تخم مرغ را از دوطرف فشار دهید به سختی میشکند اگر شما حالا یک پی به شکل نصف تخم مرغ که نوک تخم مرغ روی زمین واقع شودوسپس یک مخروط کامل روی آن قرار دهیم طوری که نوک مخروط در سطح همکف سازه قرارگیرد و این شکل پی را داخل یک فضای مکعبی قرار دهیم و روی آن را بتن ریزی کنیم تا سطح همکف سازه میبینیم که یک پی بدست می آید که باکندن اطراف دیواره سازه بنای منار جنبان به شکل کلی پی این سازه دست پیدا نمیکنیم یعنی فقط باید قبر عمو عبدالله را نبش قبر کنیم تا پی به ماجرای ساختار پی ببریم ( مرکز مساحت زمین سازه ) در ضمن باید پی این سازه ( مجموع مخروطی و نصف تخم مرغ در زمینی بسیار محکم واقع شود که تحمل وزن سازه را داشته باشد ) سپس باکمی اهرم که در بالای گلدسته ها وارد میشود باعث تکان خوردن سازه میشود.

سالار دوشنبه ۱۴ دي ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۱

عالی بود

امیرعلی شمین دوشنبه ۰۷ دي ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۱

من الان مقطع کاردانی عمران یا به عبارتی کترهایه عمومیم. ولی خیلی بی انصافیه که هم مقطع کاردانیو باید بگزرونه یه مهندسه عمران اجرا هم کارشناسیشو بعد اصلا توجهی بهشون نمیشه .واقعا بچه هایه فنیه عمران اجرا خیلی مظلوم واقع شدن باید خیلی از بیشتر بهشون میدون کار داد تا خودی نشون بدن دانشکده فنی مهندسی شهید بابایی(قزوین)

مهران خالی بند پنج شنبه ۰۳ دي ۱۳۹۴ - ۰۴:۱۵

طرفه صحبتم با شما دختراست گوله این پسره مهرانو نخورید.

امیرمحمد شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۸

سلام ... اقا از دست همتون ناراحتم ... این چه وضعشه آخرش نفهمیدیم این رشته خوبه یا بد یکی اومده گفته من با شرکتای بزرگ کار میکنم عالیه یکی میگه شوهرم از سراسری مدرک گرفته بیکاره یکی میگه من دفتر مهندسی دارم عالیه یکی میگه 26 سالمه بیکارم ماهی 500 هزار تومن میگیرم من خودم عاشق معماریم واسه معماری هم همین بحثا بود واقعا دیوونه میشه ادم از دست نظرای دانشجوها من معماری میزنم دیگه هم راجع این دو تا رشته تحقیق نمیکنم هر چه بادا باد اعصابم خرد شد به خدا یک ماهه وضعم اینه

مسیح سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۵

باسلام من لیسانس عمران دارم .ونمیدونم ارشد بگیرم یا پزشکی بخونم ؟؟؟؟

رضا يکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۵

سلام مهندسین اینده و حال من ترم اوله مهندسی عمرانم دتنشگاه ازد درس میخونم نمیدونم اینهمه خرج راهی به جایی داره یانه میحام همراه درسم دفتر مهندسی برم

رضا پنج شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴

بالاخره چی شد ما بخونیم یانخونیم

مهندس مهدی آدينه ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۰

سلام دوستان من سال اخره ذبیرستانم امسال قراره کنکور ریاضی بدم...برا قبولی تو رشته ی عمران.اونم تو دانشگاه صنعت شریف یا امیرکبیر چ رتبه و ترازی لازم دارم....اصن بازاره کارش چطوره؟درامدش چی؟

alireya يکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۹

سلام به دوستان عزیز من رشته ی مهندس ناظر را بش علاقه دارم به نظرتون بازار داره

مهران مرادی يکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵

سلام تورو خدا ب من کمک کنید من الان دارن کاردانی عمران_کارهای عمومی ساختمان میخونم ب نظرتون خوبه ادامش بدم یا نه جون عزیرتون راهنمایم کنید

saeid bikar آدينه ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴

من86 مهندسی عمران رو شروع کردم 90 هم تموم شد تا91تو پروژه مسکن مهر بودم اونم با پارتی بازی،اردیبهشت91 رفتم سربازی مهر92 برگشتم تا الان بیکارم چند تا آزمون استخدامی هم دادم اما همش کشکه.رشته سختیه اما ارزش نداره آدم وقتشو براش بذاره.

فرزاد دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۱

روزگاری ارزش رشته عمران مثل پزشگی بود ولی حالا.......

مهدی آدينه ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲

عالی بود

علي يکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۶

مرسي دوستان ازراهنمايي

مهدی چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۹

سلام-من کاشناسی مهندسی معدن گرایش استخراج خواندم-ارشد به عمران گرایش سازه تغییر رشته دادم-دوستان میگن نظام مهندسی نمیتونم عضو بشم با این وصف اینده شغلی من چطور خواهد بود؟و چند درصد بازار کار عمران به نظام مهندسی مربوط میشه؟؟

احسان پنج شنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵

سلام من 15 سالمه عالی بود راهمو پیدا کردم ازتون ممنونم

امیر يکشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲

همه این درس خوندنافقط بایدبند بایدبندهمین.... بای کشک...

ممد يکشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۹

بابا من درباره ی هر رشته ای تحقیق میکنم همش فاز منفیه همش بیکاری ینی چی بنظرم این یکی از بهترین رشته هاس

مهندس شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۲

دوستان امیدوار باشید! هرکسی مزد زحمت خود میخورد کار هست اما باید اهل کار باشی اکثر ما ایرانیان انتظار داریم کارمون کنار خودمون باشه حقوقش هم خوب باشه نمیشه باید از شهر خود به جاهای دیگه رفت.امیداوار و پیروز باشید

محمد شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۹

سلام به نظر منمعماری بهتره دوستم معماره ارشیتکت الان میلیون جلو پاشه معماریی محاسباتیاش زیاده در واقع دروس محاسباتی سخت ما رو در مورد پی وایستایی ساختمونو دارن ولی باید پارتی کلف داشته باشی هم برا عمران هم معماری وگرنه کلتو الکی خالی کردی تو ایین رشته ها معماری مخصوص ساختمانه و مقاومتش ولی ما عمرانی ها در مورد مسایل دیگه هم مهندسیم

noname شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷

این رشته واسه دختر خوبه؟؟درآمدش چطوره؟کار گیرمون میاد.. لطفا جوابگو باشید

noname شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵

یکی میگه خوبه یکی میگه بده ،، ب حرف کی گوش بدیم ،من رشته تجربی ام مهندسی عمران خوبه بازار کارش خوبه؟؟!. من ب این رشته علاقه دارم اما همه اطرافیانم مخالفن و میگن رشته ی خوبی نیس و بازارکار نداره چون مهندسی اشباع شده،،،لطفا کمک کنید

الهام آدينه ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۵

معماری بهتره است از عمران چون تو یک اثر معمارش شاخصه این نظره منه وکاره ساخت.سازازاول کار ساختمانی مال مهندس معمار بوده وهس

elhamyaghobi آدينه ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵

ب نظر من معماری از عمران بهتره چون یه معمار در نبود یه عمران میتونه کاراشو انجام بده و از قدیم یه بنا که مشهور میشد اسمم معمارش باهاش مشهور میشد وقبلنا ک اصلا عمرانی نبوده همون معمار همه کارا رو میکنه الانم با درسای ریاضیات 1 2 وسازهاه بتن وفولاد مقومت مصالح وتاسیسات. تحلیل تنظیم و... میتونه همه جنبه های کارو در اختیار بگیره در ضمن من خودم عمران میخونم دوستم معماریه با درساشون اشنام تازه از من تو محاسباات قوی تره

محمدرضا چهارشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۷

سلام دوستان... لطفا کمکم کنید ؛بدجوری بین دوراهی موندم.. من هم عمران دانشگاه مازندران-بابلسر قبول شدم و هم فناوری اطلاعات (IT)دانشگاه ازاد واحد تهران جنوب؛بنظر شما کدومو برم ثبت نام کنم؟؟!!!چرا؟؟؟!! در ضمن خودمونم تهران زندگی میکنیم..

محمدرضا چهارشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۶

http://www.iranmodares.com/article-index.php?ID=638

رضا آدينه ۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷

سلام با تشکر از مطالب خوبتون یه سوال داشتم من رشتم ریاضیه ومعدلم در مدرک دیپلمم15.78 شد سوالم اینه که میتونم عمران یا صنعت بحونم

فاطمه آدينه ۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷

سلام دوستان به راهنماييتون شديدا نياز دارم من دانشگاه دولتى مهندسى مواد قبول شدم و دانشگاه ازاد مهندسى عمران نقشه بردارى. و الان موندم کدوم رو انتخاب کنم بيشتر بازار کارش مهمه واسم.

رضا پنج شنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱

سلام دوستان رهنمای کنید مهندسی مکانیک بخونم یا عمران

azad پنج شنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۱

سلام منم مشغول خواندن رشته عمران هستم و سعی و تلاش خودمم برا ی رسیدن به هدفم انجام میدم بقیش دست خداست

بهناز چهارشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۳

بیکارایی که دنباله کار هستن کار براتون سراغ دارم نونو آب دار ولی تو زمینه عمران نیس id line:beni17320

میلاد چهارشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷

سلام.من میخوام بین مهندسی عمران و مهندسی معماری یکیشونو بخونم.ریاضیم خوب نیست ولی سرمایه دارم به نظرتون کدوم رو بردارم.

امیر سه شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۰

من با علاقه به این رشته رفتم اونم از دوره هنرستان.الان لیسانسشو دارم با سابقه کاری واقعیه واقعی.بعد دو سال هنوز زیر دست بچه پولدارم.سابقه دارم اونم تو مترو و تونل ولی باز عملا بیکارم.

ارسلان امیدوار سه شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۴

خیلی استفاده کردم بزودی قراره همین رشته را انتخاب کنم

محمدرضا سه شنبه ۲۷ امرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰

سلام اگه به کاره کار هس بستگی به تجربه س

هادی پنج شنبه ۲۲ امرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۳

س من که خیلی علاقه دارم انشاا... خیره

سعید يکشنبه ۱۸ امرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶

ما همیشه از ذهنیتمان ضربه می خوریم.پس فکرامونو باید اصلاح کنیم وبه چیزای خوب فکر کنیم و لازمش اینه که خیلی وقتا کر باشیم......

bita پنج شنبه ۱۵ امرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۹

به نظر من تو ایران فقط دلالی به درد میخوره که دانشگا رفتنم نمیخواد

عادل پنج شنبه ۱۵ امرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴

سلام من کاردانی ساختمان دارم مخوام کارشناسی بخوانم به نظر شما چه رشته ای خوبه بخونم لطفا راهنمایی کنید ممنونم

علی يکشنبه ۱۱ امرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۸

من 28 سالمه و مهندس عمرانم و در یزرگ ترین شرکت پیمانکاری خاورمیانه کار می کنم و بر حسب اتفاق که داشتم رزمه کاری می فرستادم اینجا رسیدم این رشته خوب بود ولی الان جز بیکاری و کم درآمدی هیچ چیزی نداره.

فاطمه شنبه ۱۰ امرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۲

سلام دوستان شوهر من مهندس عمران از دانشگاه سراسری گرفته،الان بیکاره از هر بیست تا استخدامی یکیش ب زور عمران میخاد،واقعا رشته سخت و بی درآمد و بدون آینده شغلیه...

حسن زاده شنبه ۱۰ امرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴

سلام عزیزان، من به کسایی که میخوان انتخاب رشته کنن توصیه میکنم حتما قبل از انتخاب رشته حتما خوب خوب فکر و تحقیق کنن تا جایی که به اطمینان نسبی برسن و با اراده خود به دنبال رشته مورد نظرشون برن. لیسانس عمران از دانشگاه سراسری سراسری

شایان آدينه ۰۹ امرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۹

مطالب خوبی بود ، کلی استفاده کردم

علی آدينه ۰۹ امرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶

س. من رتبم شده ۱۴۰۰۰ ریاضی فقط هم تا فردا وقت دارم انتخاب رشته کنم خیلی استرس دارم نمیدونم چیکار کنم اگه میتونید کمکم کنید اینم ش ۰۹۱۹۳۵۳۲۶۷۰

JAVAD يکشنبه ۰۴ امرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰

والامن گیج شدم بین این همه کامنت،آخرنفهمیدم برم شهرسازی یاعمران؟اگه راهنمایی کنیدممنونتون میشم.

نرگس يکشنبه ۰۴ امرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶

سلام اخرش نفهمیدم خوبه یابدبزنم یانزنم راستش من به هیچی علاقه ندارم اومده بودم علاقه پیدابشه

سعيد آدينه ۰۲ امرداد ۱۳۹۴ - ۰۴:۰۸

من امسال دارم شروع ميكنم عمران بخونم كار پدر من بساز بفروشيه به خاطر همين مي خوام بخونم ولي به نظر من كسايي كه هنوز نرفته فكر پولشو ميكنن اگه نيان بهتره چون همش محاسبات داره بسيار سخته در هر صورت اميدوارم هر چي كه ميخونيد موفق باشيد

امید پنج شنبه ۰۱ امرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۹

سلام.دوستان من باید تا چند روز دیگه انتخاب رشته کتم اما نمیدونم عمران رو هم انتخاب کنم یا نه لطفا راهنماییم کنینomiddh996@gmail.com

علیرضا يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۵

سلام رشته ی عمران رشته ی خوبی است باید پشتکار باشی تاموفق بشی وگر نه هیچی نمیشه ودرباره ی این رشته بد می گی وبقیه را هم ناامید می کنی.

میلاد سه شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۸

اقایون خانمایی که عمران میخونن مطمئن باشین بهترین رشته با بهترین درآمده.. شک نکنید

امین پنج شنبه ۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۱

سلام من ب خاطر انتخاب رشته کلی با خانواده دعوا دارم خودمم هیرون که چه رشته ای برم چرا کلاس بزارم من دانشگاه ملی قبول نمیشم باید برم ازاد با توجه ب دانشگاه ازاد بودن من ایا اینده کاری خوبی برای من درایران یا خارج کشور در رشتهعمران هست؟ amin1995.mi@gmail.com واقعا ممنون میشم کمکم کنین

حامد سه شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۰

عمران رشته ی سخته ایه وهمش ریاضیه , به نظر من برین رشته ی ریاضی وبه دانشکده افسری بروید

... يکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶

سلام اگه میشه راجب حقوق مهندسین عمران یااینکه برای هر مقطع کارشناسی و... چند سال باید وقت گذاشت ببیشتر توضیح دهید .

کاوه يکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۸

یکی تز بزرگترین اشتباهات من رفتن به رشته عمران و گرفتن مدرک ارشد سازه بود هیچ کاری نی با سن 26 سال دربه در دنبال کار کاری اگه باشه خرحمالی ماهی 500 هزار تومن

زينب پنج شنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۳

سلام بجه ها من ليسانس علوم بزشكيم به نظرتون سعيمو كنم ارشد عمران قبول ميشم خيلي دوس دارم

پریسا دوشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹

به نظرم عمران بهترینه اگه واسه عمران کار نباشه واسه بقییه ی رشته هام یا کمه یا نیست

سعيد پنج شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۲

سلام مطالب جالب بود اما إز اينكه أين رشته رو انتخاب كردم ترديد دارم لطفا راهنمايي كنيدn

محمدحسن يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۴

سلام من خودم ترم 2 عمران هستم رشته فوق العاده سختیه ، کسی که میاد توی عمران باید مدرک لیسانسش رو که گرفت بره نظام مهندسی ازمون بده که بوتنه کار کنه حالا یا ناظز یا هرچی درس های عمران هم کلا درس های مهندسی ها کار یاد آدم نمیدن یه سری .... بیشتر نیستند والسلام. مثل ریگ های توی بیابان مهندس ریخته مهندس های واقعی عمران کسانی لودن که تخت جمشید رو ساختن کسانی که قنات قصبه رو ساختن برید راجع به قنات بخونین ... وصف کردن این قنات از من عاجز ساخته نیست حقش ادا نمیشه .......

امیر11 يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۵

با سلام خدمت دوستان عزیز من 5 ساله فارغ تحصیل شدم و دفتر فنی دارم.رشته ی عمران خوبه اما الان کلا بودجه های عمرانی کم شده و در واقعیت کار عمرانی نیست. تنها چیزی که با توجه به اشباع شدن این رشته میتونم بگم اینه فقطط دانشگاههای دولتی قبول شین و یک مدرک نگیرین بلکه سواد و علم مهندسیو بیاموزین

نتورکر شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۲

سلام دوستان/من ترم دوم عمران هستم ولی میخوام تغییر رشته بدم وزبان انگلیسی بخونم چون رشته مورد علاقه من هستش واولش گول اینو خوردم که این رشته پول سازی هستش ودارای پرستیز هستش.در ضمن باکاری اشنا شدم که زندگیمو تغییر داده ودوست دارم شما هم با این کار اشنا بشین/قول میدم پشیمون نشید از لحاظ درامد وپرستیز هم بی نظیره شمارمو میزارم کسایی که دنبال کار هستن تماس بگیرن.پیروز و سربلند باشین.09388952907

الهام يکشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸

من ارشد عمران سازه هیدرولیک میخونم بیکار هم هستم پشیمونم ازانتخاب این رشته کار کجا بود پارتی داشته باش با دیپلم حقوق یه مهندس بهت میدن هر جا بگردی متاسفانه هیچکس سر جا خودش کار نمیکنه

محمد دوشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵

بازارش داغونه یک ماهه دارم بعد از خدمتم میگردم هنوز یک مورد هم پیشنهاد کری نداشتم.... خواهش میکنم قبل از انتخاب این رشته کمی فکر کنید....

فرشاد شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۳

سلام.من ترم8عمرانم.درسم تمومه.عاشق کشورمم اما بعد 20 و اندی سال بسه هرچی موندم.اگه ممکنه راهنمایی کنید درباره ویزای کانادا.اگه ممکنه به ایمیلم جواب بفرستین.متشکرم.mazaheri.farshad@yahoo.com

محمود شهبازی آدينه ۰۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۸

با سلام خدمت همه ی دوستان من دانشجوی ترم 2 رشته ی راه آهن (خط و ابنیه) ام البته مقطع کاردانی که تصمیم داشتم کارشناسیمو عمران بخونم - ولی امروز مورخ 94/1/7 تصمیم گرفتم که ترک تحصیل کنم و برم سراغ شغل مورد علاقم - من چند ساله که برق اتومبیل کار میکنم و به نظرم کار خوب و پر درآمدی هست - برام دعا کنید که موفق بشم - مرسی از همتون

جعفر پنج شنبه ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۰

یه زمونی مهندسی خیلی با ارزش بوده ولی الان به در و دیوار میزنی مهندس میریزه بیرون مهندسی بدون سرمایه الان یعنی پادویی کردن در کارگاهها برای بچه مایه دارا

کورش پنج شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۲

سلام من عاشق رشته عمرانم انشاالله بتونم تو این رشته خیلی موفق بشم برام دعا کنید ممنون از مطلب ونظرات زیباتون

مهدی پنج شنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۷

به نظر من معماری بازار کار بهتری داره و چه اذاد کار کنی و چه دولتی درامدت خوبه . با تشکر

محسن دوشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۲:۳۶

من خودم عمران خوندم هیچی درآمد هم نداره ساخت و ساز دیگه نیست

خزایی پنج شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۲

سلام.من مهندس عمرانم.یکم که فکر کنید دوستان به این نتیجه میرسید که این رشته دیگه هرچیم که باشه اشباع شدست به اینده خودتون فکر کنید.اگه میخواهیدکارگری ازنوع پیشرفته باشین این رشته تحصیلیو برا دانشگاهتون انتخاب ک نید.الان ب لطف وزارت علوم هر مدرسه ابتدایی بدون هیچ کار گاه و تجهیزاتی مهندس تربیت میکنه خواهشی دارم اذتون بافکر تصمیم بگیرید.مثل من نشید

حجت يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۴

بازار کار خوبی نداره.درسته باید توکل کنی.ولی تو عمران باید پول یا پارتی داشته باشی.

سیویل شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۵

سلام. من دکتری عمران میخونم. 8 سالم سابقه کار تو همه زمینه ها دارم. اگه پیمانکار باشی درآمدت از صفر هست تا چندصد میلیون. اگه مشاور و ناظر باشی درآمدت از ماهی یک میلیون هست تا ماهی چند ده میلیون. اگه کارمند باشی درامدت کارمندیه بین 1 تا 2 میلیون... بازار کار هیچ رشته ای الان خوب نیست ! نظام مهندسی هم اصلا وضعش خوب نیست از بس مهندس زیاد شده نقشه گیرت نمیاد

پوریا آدينه ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۶:۵۴

سلام منم ترم5عمرانم آینده کاریش عالیه مخصوصأبسازبفروش یانظارت

suzan شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۱

slm.man mikham baraye karshenasi omran bekhunam vali hame migan in reshte be darde dokhtara nemikhore.lotfan rahnamaeim konid.mc

مریم چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۶

سلام من رشته عمران قبول شدم ولی هیچ اطلاعی ازش ندارم امیدوارم موفق بشم.

مهدى عبودى دوشنبه ۱۵ دي ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۵

سلام..من ترم دو عمرانم رشته علىه ولى ن توو اىران باىد برى....

قادر يکشنبه ۱۴ دي ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۰

سلام.من از امسال دارم عمران میخونم.و خیلی هم بش علاق دارم.وترمه اول هستم.کلا هم فامیلامون تو کارای عمرانی هستن.از بنا و گچ کار گرفته تا برو بالا.خودمم کابینت ساز م دی ف هستم.من در امد و شغله دومی دارم.و برام مهم نیست چند سال طول بکشه مهندس عمران واقعی و شناخته شده بشم.هیچ چیز ساده بدست نمیاد باید سخت تلاش کنی و صبر داشته باشیو ب خدا توکل کنی.عمران رشته خوبیه.البته بعده فاروغ التحصیلی باید یکمی شانی و از بند پ بر خوردار باشید.خدا قوت

سید جلال ذکاوتی شنبه ۱۳ دي ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۳

من دانشجوی رشته عمران هستم و 10 سال تجربه کاری دارم.مهم درآمد نیست مهم اینه که توکل به خدا و صداقت داشته باشیم.

سعید يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۷

باسلام خدمت همه.من در مورد بازار کار عمران تخقیق کردم فوق العادهخراب هس اون دوستمون مازراتی خریده مبارکه ولی باید پول داشته باشی بزنی تو خط کارای عمرانی نداشته باشی کارگر باسوادی

..... دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۰

سلام. من امسال کنکور دارم. خیلی ب رشته ی عمران و ساختمون سازی علاقه دارم خیلی. امیدوارم با کمک خدا و تلاش خودم ی روز مهندس عمران عااااالی بشم.

جواد دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۰

سلام من رشته موردعلاقم عمرانه امسالم کنکور دارم.الان سال چهارم رشته ریاضیم.ازراهننمایتون ممنون مطالب مفیدبود

مهران دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۶

من دکترا دارم خیلی درامد دارم امیدوارم شماهم مثل من بشین درامد من در ماهی به 40 میلیارد میرسد من با یک ماه درامد خانه ای در تهران خریدم به قیمت 30 میلیارد و یک مازراتی به قیمت 2 میلیارد خریدم و بقه را پس انداز کردم

ساناز دوشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۳

منم دارم عمران میخونم محاسبات زیاد داره اما رشته ای هست که اینده روشنی داره...امیدوارم موفق باشید

محمود دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۰

علاقه و پشتکارکه باشه موفقیت در انتظارته،2

مسعود شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۰

بابا الان یه سنگ برداری پرت کنی میخوره تو سره یه مهندس چی دارین در مورد بازار کار مهندسی میگید من خودم مشغول کارم ولی اینو به علاقه مندا بگم که اگه اهل درس خوندن به معنای مفهومی نیستین وارد بازار کار آزاد بشین پیشرفتتون بیشتره تا اینکه خودتونو 4 سال ویلانه این رشته کنید و واحد های درسیتونو به صورت دبیرستانی و فقط شبه امتحانی پاس کنید.کسی که عاقل باشه در مورد نظرم فک میکنه کسی ام که نباشه بعدا به نظرم میرسه.مرسی

حامد سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۳

با سلام وخسته نباشید مطالب جالبی بود مرسی

بهروز آدينه ۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۲

عالی بود من امسال همین رشته قبول شدم کلی ازتون ممنونم خیلی امیدوار شدم مرسی از راهنمایتون

مهدی چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۲

سلام من امسال قصد دارم رشته ی ریاضی فیزیک بردارم تا مهندس عمران شوم خداحافظ

مهدی چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۹

رشته ی عمرتن رشته ی عالی است که من امسال قصد دارم بردارم

آرمین دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۴:۲۶

مطلب خوبی بود ولی بیشتر در مورد خود رشته توضیح داده میشد بهتر بود ودرمورد واحد های اختصاصی رشته توضیح بیشتر میخاست

عرفان شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۵

میخواستم بدونم حقوق مهندسین عمران چقدره؟؟ ولی ممنون خیلی عالی بود ب امید شادی روز افزون شما

اميرحسين دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۹

خوب بود

اميرحسين دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۵

سلام خيلي خيلي عالي بود وخوشم امد باتشكر

اميرحسين دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۲

سلام بسيار عالي بود وخوشم امد وبه رشته اي كه زدم بيشتر علاقه پيداكردم باتشكر

اميرحسين دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۵

خوب بود وبه رشته اي كه زدم بيشتر اميدوار شدم باتشكر

مرضيه پنج شنبه ۳۰ امرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۴

خوب بودمرسي اما حقوق ومزاياي اين رشته چي چيزي گفته نشد؟

محمد شنبه ۲۵ امرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۱

حقوق بستگی به,به روز بودن,دقت و دید مهندسی درهرزمینه داره...

سپهر دوشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۲

سلام درآمد این رشته ماهیانه حدودا چه قدره وبا چه مدرکی میشه برا ادامه تحصیل رفت خارج؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ناصر/هرزه ورز يکشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۹

سلام چطوری میشه رفت ب کشورای خارجی برای کار...مئلا کانادا...بامدرک فوق دیپلم میشه یالیسانس...لطفا راهنمایی

سبحان چهارشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۵

عالی بود مرسی

محمد سه شنبه ۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۶

سلام شما هیچ اطلاعاتی در مورد حقوق مهندسین عمران ندادید

ابولفضل يکشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۷

سلام مطالب جالبی بودوامیدوارشدم به رشته ای که انتخاب کردم

مهدی چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۹

باسلام وخسته نباشید مطالب جالبی خوندم وامیدوارشدم به انتخابم باتشکرفراوان وشادی روزافزون.