ارتباط مستقیم با 30561 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
ایران مدرس مقاله ترین ها کشف قدیمی‌ترین اسپرم جهان

کشف قدیمی‌ترین اسپرم جهان

به اشتراک گذاری

کشف قدیمی‌ترین اسپرم جهان در این بخش توضیح داده شده است. دانشمندان اسپرم فسیل‌شده‌ای را کشف کرده‌اند که قدمتش به 17 میلیون سال پیش می‌رسد.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این اسپرم به یک میگوی ریز تعلق دارد و بزرگ‌تر از کل بدن خود موجود بوده است.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: کشف قدیمی‌ترین رد پای انسان

اسپرم حفظ‌شده در سایت فسیلی میراث جهانی Riversleigh در کوینزلند استرالیا کشف شده است؛ تصور می‌شود این اسپرم عظیم بزرگ‌تر از طول بدن خود حیوان بوده باشد اما در درون ارگان‌ جنسی این سخت‌پوست فسیل‌شده که در آب شیرین می‌زیسته و ostracod نام دارد و به صورت مارپیچ بوده است.

پروفسور مایک آرکر از دانشگاه نیوساوت‌ولز نیز که به مدت بیش از 35 سال به حفاری در Riversleigh مشغول بوده، این فسیل را قدیمی‌ترین اسپرم جهان می‌داند.

پیشنهاد می شود مقاله
کشته‌شدن قدیمی‌ترین موجود زنده جهان توسط دانشمندان را هم بخوانید.


انباشت‌های فسیلی در این سایت که در شمال غربی کوینزلند واقع شده‌، همواره مکان کشف بسیاری از حیوانات استرالیایی ماقبل تاریخ بوده‌اند اما کشف این اسپرم فسیلی که دارای هسته نیز هست، کاملا غیرمنتظره بود.

مطالعات میکروسکوپی نشان داد فسیل‌ سخت‌پوست مورد مطالعه در این سایت حاوی اندام‌های درونی حفظ‌شده شامل اندام‌های جنسی‌ بود. در درون این اندام‌ها سلول‌های اسپرم بزرگ کاملا حفظ‌شده‌ای قرار داشت و در درون اسپرم نیز هسته‌ای بود که زمانی حاوی کروموزوم‌های حیوان و دی ان ای بوده است.

مطالعه این مقاله هم مفید است: کشف جمجمه قدیمی‌ترین گربه‌سان بزرگ جهان


آمار بازدید: 1100 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image