ارتباط مستقیم با 30456 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس مقاله ترین ها برندگان گرانترین جایزه علمی جهان معرفی شدند

برندگان گرانترین جایزه علمی جهان معرفی شدند

به اشتراک گذاری

برندگان گرانترین جایزه علمی جهان معرفی شدند - گروهی از دانشمندان برجسته جهان در مراسمی در کالیفرنیا جوایز بزرگترین جایزه علمی جهان (Breakthrough Prize) را دریافت کردند.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: راز تفاوت جثه پستانداران چیست؟

به گزارش سرویس علمی ایسنا، این جایزه به ارزش سه میلیون دلار، گرانترین جایزه در حوزه علم محسوب می‌شود؛ «مارک زوکربرگ» مدیرعامل فیس‌بوک، «سرگئی برین» از بنیانگذار گوگل، «یوری میلنر» سرمایه‌گذار و «آنه وجیسکی» مدیرعامل شرکت 23andMeاز حامیان مالی این جایزه محسوب می‌شوند.

بزرگترین جایزه علمی (از لحاظ ارزش مالی) به دانشمندان و محققانی که کشفیات برجسته‌ای در حوزه علم داشته باشند، اهدا می‌شود؛ مبلغ سه میلیون دلاری این جایزه، از هر جایزه علمی دیگر حتی جایزه نوبل بیشتر است.

اهدای جایزه Breakthrough Prize از سال 2013 آغاز شد؛ در دومین دوره اهدای این جایزه برندگان در سه بخش فیزیک بنیادی، علم زندگی و ریاضی معرفی شدند.

پیشنهاد می شود مقاله
شبیه‌سازی موش از یک قطره خون! را هم بخوانید.


طی مراسمی که یکشنبه شب (18 آبان) در پایگاه هوایی بازنشسته Hangar One ناسا در کالیفرنیا برگزار شد، در مجموع 36 میلیون دلار به برندگان اهدا شد که هر برنده (یا گروه برندگان) مبلغ سه میلیون دلار دریافت کردند.

سه اخترفیزیکدانان شامل «سول پرلموتر»، «برایان اشمیت» و «آدام ریس» که موفق به دریافت جایزه نوبل فیزیک 2011 برای تحقیقات در حوزه ابرنواخترهای دوردست و کشف انرژی تاریک که منجر به انبساط روزافزون جهان شده بودند، برای همین تحقیق موفق به دریافت جایزه بخش فیزیک بنیادی شدند.

مطالعه این مقاله هم مفید است: داستان 8 اختراع اتفاقی

«الیم لوئیس بنابید» از دانشگاه ژوزف فوریه که پیش از این موفق به دریافت جایزه معتبر پزشکی لاسکر 2014 شده بود، بدلیل تحقیقات در حوزه تحریک عمیق مغز و توسعه روش درمانی برای مبتلایان به پارکینسون، جایزه بخش علم زندگی را از آن خود کرد.

در بخش ریاضی نیز جایزه بطور مشترک به « ترنس تائو» برای تحقیق در حوزه تحلیل یا تصاعد توافقی، «جاکوب لوری» برای دستاورد در هندسه جبری مشتق، «ریچارد تیلور» برای تحقیق در نظریه اشکال اتومورفیک، «ماکسیم ونت‌سویچ» برای تحقیق در هندسه جبری و نظریه تغییر شکل و «سیمون دونالدسون» برای کشف ویژگی‌های خمینه یا منیفولدهای چهار بعدی اهدا شد.

مطالعه مقاله
حل معمای نجومی گالیله پس از چهار قرن را هم پیشنهاد می کنیم.


آمار بازدید: 1496 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image