ارتباط مستقیم با 30564 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس مقاله بازار کار کارمحوری جایگزین مدرک‌محوری در دانشگاه‌ها شود

کارمحوری جایگزین مدرک‌محوری در دانشگاه‌ها شود

به اشتراک گذاری

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی گفت: باید دانشجویان کارمحور و ماهر را تربیت و روانه جامعه کرده و به گونه ای برنامه ریزی کنیم که مدرک‌محوری اساس کار دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور نباشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه مرکزی، عبدالعلی ذوالانواری در حاشیه بازدید از مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی ساوه افزود: دانشگاه جامع با تحقق اهداف و ماموریت‌های آموزشی خود نقش تاثیرگذاری در رشد و توسعه علمی کشور و افتخارآفرینی این نظام در فتح قله‌های رفیع علمی دارد.

وی بیان کرد: تلاش علمی مستمر و نیز تربیت نیروی انسانی ماهر و مجرب منجر به افزایش اعتماد عمومی بین جوانان کشور شده و ضمن رونق اقتصاد کشور می‌تواند اقتصاد را از وابستگی به نفت نجات دهد.

وی با تاکید بر لزوم درک بیشتر دانشجویان و برطرف کردن نیازهای آنان تصریح کرد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که دانشجویان کارمحور و ماهر را تربیت و روانه جامعه کنیم و مدرک‌محوری اساس کار دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور نباشد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی همچنین با تاکید بر لزوم ارتقای کیفیت آموزشی به منظور تقویت کارمحوری تصریح کرد: رویکرد دانشگاه جامع ایجاد رشته‌هایی است که از نظر کمی و کیفی گسترش پیدا کنند.

وی اضافه کرد: تقویت حوزه پژوهش و اساس قرار دادن مهارت و کار در دانشگاه جامع می‌تواند نقش تاثیرگذاری در معرفی این مرکز آموزش عالی کشور داشته و آن را به جایگاه واقعی خود برساند.


پیشنهاد ویژه ایران مدرس: مدرك هايي براي قاب گرفتن!

وی بیان کرد: در استان مرکزی نیز به منظور تحقق این امر با جذب رشته‌های مختلف، مهارت‌آموزی را در اولویت قرار داده و با جذب اساتید مجرب با هزینه بالا برای دروس تخصصی، زمینه تحصیل مطلوب فراهم شده است.

به گزارش ایسنا، رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی نیز در این بازدید به پشتوانه علمی و عملی مرکز علمی و کاربردی جهاد دانشگاهی استان اشاره کرد و افزود: فراهم کردن محیطی کاملا آموزشی با تمامی امکانات انگیزه مضاعفی برای پذیرش دانشجو را در این مرکز علمی ایجاد کرده است.

سید جعفر نظامدوست خواستار افزایش تعداد رشته‌ها در دانشگاه جامع شد و اظهار کرد: مهمترین مشکل مراکز آموزشی علمی و کاربردی جذب دانشجوست و افزایش تعداد رشته‌ها منجر به افزایش دانشجویان ثبت نامی می‌شود.

وی بیان کرد: توسعه و تقویت دانشگاه جامع علمی کاربردی منجر به توسعه کیفی و کمی دانشگاه‌ها و مراکز علمی شده و ظرفیتی که این مراکز علمی در حوزه مهارتی دارند منجر به تربیت نیروی کاردان و کارآمد مورد نیاز جامعه خواهد شد.

پیشنهاد می شود مقاله
نحوه کسب درآمد بالاتر و بیشتر از کار تدریس خصوصی را هم بخوانید.

وی تربیت نیروهای ماهر و کارآمد را از دستاوردهای تشکیل دانشگاه جامع علمی و کاربردی دانست و تصریح کرد: علم‌آموزی توأم با کسب مهارت و تجربه فلسفه فعالیت دانشگاه جامع است.

نظامدوست خاطرنشان کرد: توسعه مهارت‌آموزی در بین علاقمندان به ادامه تحصیل در کنار علم‌آموزی، منجر به ارتقای سطحی علمی و مهارتی جامعه شده و این همان حلقه مفقوده‌ای است که دانشگاه جامع نسبت به ایجاد آن اقدام کرده و اتصال علم و عمل به یکدیگر را ممکن کرده است.

به گزارش ایسنا، در این جلسه رضا معماریان معاون مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی ساوه نیز با بیان گزارشی از فعالیت‌های این مرکز آموزشی علمی به تشریح اقدامات انجام شده در راستای کیفیت‌بخشی به آموزش به ویژه توجه به مقوله پیوند دانشگاه با صنعت و برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی در این حوزه پرداخت.

مطالعه این مقاله هم مفید است:
آگهی استخدام مدرس و معلم خصوصی یا جذب شاگرد به صورت مستقیم

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی به همراه رئیس جهاد دانشگاهی استان و جمعی از معاونان این دانشگاه در سفر به ساوه از مراکز آموزش علمی کاربردی شهرستان بازدید و از نزدیک در جریان نحوه فعالیت آنها قرار گرفتند.

پیشنهاد می کنیم مقاله
پررونق‌ترین مشاغل جدید دنیای تکنولوژی را هم بخوانید.


آمار بازدید: 1155 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image