ارتباط مستقیم با 30721 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی انعطاف و برنامه ریزی تحصیلی موفق

انعطاف و برنامه ریزی تحصیلی موفق

به اشتراک گذاری

داشتن انعطاف برای پیش بردن برنامه ریزی تحصیلی و هر برنامه دیگری در زندگی مهم است. چون در حالت کلی همه ی شرایط در کنترل ما نیست، بنابراین برای اینکه یک برنامه درسی را با موفقیت بتوانیم اجرا کنیم باید انعطاف داشته باشیم.

حین برنامه ریزی و یا خصوصی هنگام اجرای آن ممکن است مواردی پیش بیاید که برنامه درسی کامل انجام نشود. در این موارد باید انعطاف داشته باشید و به سرعت خودتان را با شرایط جدید هماهنگ کنید. انعطاف داشتن یعنی اینکه اگر بخشی از برنامه را نتوانستید انجام دهید، آن را کلا کنار نگذاشته و خودتان را با شرایط جدید هماهنگ کنید و ادامه برنامه را انجام دهید.



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: نکات مهم در برنامه ریزی درسی و تحصیلی برای موفقیت در تحصیل

به عنوان مثال، اگر شما برای فردا برنامه مشخصی را مثلا برای مطالعه، آموزش، مرور، یا شرکت در کلاس خصوصی شیمی و یا  ... در نظر گرفته اید ولی فردا به دلیل اینکه یکی از دوستاتون برای کار خاصی پیش شما آمده و باعث می شود که شما از برنامه خودتان جا بمانید، این نباید باعث شود که شما نتیجه بگیرید که اصلا برنامه ریزی به درد نمی خورد و کلا بی خیال انجام آن بشید. بلکه با یک تغییر کوچک در میزان ساعتی که برای دروس مختلف در نظر گرفته اید می توانید به برنامه برگشته و آن را اجرا نمائید.

به هر حال، هر برنامه ای که شما داشته باشید، احتمال اجرای 100 درصد آن خیلی پایین است. ولی نکته مهمی که وجود دارد این است که حتی اگر برنامه ای 100 درصد اجرا نشود، باز مفید خواهد بود. شما وقتی برنامه درسی خود را بر روی کاغذ می آورید، به یک انسجام فکری درباره اینکه چقدر وقت و امکانات دارید و چه کارهایی باید انجام دهید رسیده و کوهی از فکرهای پراکنده که کدام کار باید انجام شود و آیا فرصت انجام این همه کار را خواهد داشت و ... از شما دور خواهد شد. بنابراین در مفید بودن برنامه ریزی شک نکنید.



پیشنهاد می شود مقاله برای کنکور، چگونه برنامه ریزی کنیم؟ را هم بخوانید.


به مرور زمان سعی کنید که برنامه خود را اصلاح نمائید به گونه ای که درصد بالاتری از آن اجرا شود. ولی باز هم حین اجرا انعطاف داشته باشید. البته برای اجرای 100 درصدی برنامه بکوشید ولی همانطور که گفته شد اگر عامل خارجی ای که از کنترل شما خارج است، مانع انجام این امر گردید خیلی سخت نگیرید و ادامه برنامه را اجرا نمائید.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 2119 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image