ارتباط مستقیم با 30592 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس مقاله معرفی رشته های تحصیلی توصیه هایی برای انتخاب رشته کنکور و دبیرستان

توصیه هایی برای انتخاب رشته کنکور و دبیرستان

به اشتراک گذاری

در این مقاله در دو بخش در رابطه با انتخاب رشته کنکور و دبیرستان توضیحاتی ارائه شده است. برای انجام یک انتخاب رشته اصولی و صحیح، پارامترها و عوامل مختلفی تاثیر گذار است. با مطالعه این مقاله این موارد مورد بررسی قرار می گیرد. در بخش اول پارامترهای تاثیر گذار در انتخاب رشته دبیرستان و کنکور ارائه شده و در قسمت بعد، مطلبی با عنوان "چگونه در مقطع دبیرستان انتخاب رشته کنیم؟" ارائه شده است.



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: پارامترهای تاثیر گذار در انتخاب رشته دبیرستان و کنکور



پارامترهای تاثیر گذار در انتخاب رشته دبیرستان و کنکور

اگر قصد دارید برای دوره دبیرستان یا کنکور انتخاب رشته کنید، پارامترهای زیر می تواند به انتخاب رشته صحیح و اصولی و نهایتا موفقیت در کنکور و تحصیل و زندگی کمک کند.

1- علاقه: رشته ای را انتخاب کنید که به ان علاقه دارید یا حداقل از آن بدتان نمی آید.

2- بازارکار: بسیاری از رشته ها در حال حاضر بازازرکار خوبی ندارند. در مورد بازارکار رشته انتخابی خود تحقیق نمائید.


3- وضعیت ادامه تحصیل: بررسی کید که در رشته موردنظرتان تا چه مقطعی می توانید ادامه تحصیل دهید.

4- نوع کار و ساعات کاری: با انتخاب تعدادی از رشته ها ممکن است در آینده مجبور به شب کاری یا کار در تعطیلات گردید. این موارد را مد نظر داشته باشید.

5- محیط کار: اگر به عنوان مثال از کار در محیط بیمارستان خوشتان نمی آید، انتخاب رشته پرستاری برای شما مناسب نیست. هر رشته ای را که انتخاب می کنید، نوع کار و محیط کاری آینده خود را بررسی نمائید.



پیشنهاد می شود مقاله توصیه های مفید برای انتخاب رشته بهتر را هم بخوانید.



چگونه در مقطع دبیرستان انتخاب رشته کنیم؟

یکی از انتخاب های مهم در دوران تحصیل، انتخاب رشته و تعیین رشته در دوران دبیرستان است. انتخاب رشته صحیح و اصولی در این دوران باعث می شود که در ادامه تحصیل به موفقیت های چشمگیر دست پیدا کنیم.

برای انتخاب رشته در دوران دبیرستان باید عوامل مختلفی از جمله علاقه؛ توانایی های خودمان و بازارکار رشته های مختلف در آینده در نظر گرفته شود.

در زمینه علاقه، به صورت کلی می توان گفت که اگر مثلا شما به دروسی همچون ادبیات، عربی و ... علاقه دارید رشته علوم انسانی برای شما مناسب است. اگر دروسی مانند فیزیک و ریاضی را دوست دارید باید به رشته ریاضی بروید و اگر به دروسی مانند زیست علاقه مند هستید، رشته تجربی گزینه مناسبی است.



مطالعه این مقاله هم می تواند مفید باشد: اشتباهات در زمان انتخاب رشته

ولی به هر حال در انتخاب رشته، نباید تنها به علاقه اکتفا کرد. ممکن است شما به عربی علاقه داشته باشید ولی توانایی زیادی در ریاضی و فیزیک داشته باشید و در این دو درس نمره بهتری بگیرید. بنابراین شاید انتخاب رشته ریاضی برای شما بهتر باشد.

علاوه بر موارد ذکر شده، بازارکار رشته های مختلف نیز مهم است. اگر به رشته خاصی علاقه دارید در رابطه با آینده شغلی آن نیز تحقیق کنید. اگر بازارکار یک رشته خاص مناسب نیست داشتن علاقه به آن و یا دارا بودن توانایی در آن که در اولویت های بعدی هستند، توجیه خوبی برای انتخاب آن رشته نیست.

برای یک انتخاب رشته صحیح به خواندن همین مطلب اکتفا نکنید. با مدرس و معلم خود مشورت کنید و از مشاوره افراد با تجربه در این زمینه بهره بگیرید.



منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 4506 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image