ارتباط مستقیم با 30456 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی چگونه مفهومی درس بخوانیم و در تحصیل موفق شویم؟

چگونه مفهومی درس بخوانیم و در تحصیل موفق شویم؟

به اشتراک گذاری

اگر می خواهید مفهومی درس بخوانید و در تحصیل موفق شوید موارد زیر را در نظر داشته باشید.

1- سعی کنید درسها را به صورت پایه ای و ریشه ای یاد بگیرید. به این ترتیب هم در آن درس نمره خوبی می گیرید و هم در مقاطع تحصیلی بعدی به مشکل نمی خورید. فقط فرمول حفظ نکنید. به عنوان مثال در درسی مانند فیزیک همه ی فرمولها و روابطی که ارائه می گردد معنی فیزیکی دارند. اگر مفهوم فرمولها را درست یاد بگیرید بهتر می توانید از انها استفاده کنید و در سالهای بعد هم موفق و موفق تر خواهید شد. پایه را محکم بگذارید. اگر رابطه ای را برای حل یک مسئله استفاده می کند دلیل آن را بدانید و درک کنید. حل مسائل را برای خودتان توضیح دهید و آنها را خوب تحلیل نمائید.



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: چرا کلاسهای تدریس خصوصی برای موفقیت در تحصیل موثر است؟

2- در کلاسهای تدریس ریاضی و تدریس فیزیک و سایر دروس هم سعی کنید به راه حلهای ارائه شده برای حل مسائل به خوبی دقت کنید. اگر معلم، مدرس و یا استاد شما از فرمول و رابطه مشخصی برای حل یک مسئله استفاده می کند، دلیل آن را بپرسید. ببینید که به چه ترتیبی حل مسئله و سوال را پیش می برد. اگر بخشی از حل سوال برای شما گنگ و نامفهوم است، سوال بپرسید. از سوال پرسیدن نترسید. اگر زمان برای پرسیدن سوال مناسب نیست، سوال خودتان را جایی یادداشت نموده و بعدا بپرسید. منطق حل سوالات و مسائل را درک کنید. خودتان را جای معلم و مدرستان بذارید. اگر خودتان هم همان مسئله را حل می کردید راه حل شما هم همان بود؟ به نحوه حل مسائل و راه حلهای جایگزین فکر کنید. هر چه مسائل را بهتر تحلیل نمائید در درک درس و حل مسائل قوی تر خواهید شد.



مطالعه این مقاله هم می تواند مفید باشد: چگونه امتحاني موفق داشته باشيم؟

3- برای درس و تحصیل خودتان برنامه ریزی داشته باشید. هدف مشخص و واضحی برای خودتان در نظر بگیرید و برای رسید به آن هدف برنامه ریزی کنید. در برنامه خودتان شرکت در کلاسهای تدریس مدرسه یا دانشگاه، مطالعه و تحقیق، حل تمرین و مسئله، شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی و تدریس خصوصی فیزیک و .... (در صورت لزوم)، استراحت و تفریح و .... را بگنجانید. اگر مسائل را به خوبی درک نمی کنید و در مطالعه مفهومی دروس ناتوان هستید از مدرسین خصوصی کمک بگیرید. برای مشاهده لیست مدرسین تدریس خصوصی بر روی عبارت تدریس خصوصی کلیک نمائید. اگر می خواهید مقالات مفیدی در زمینه چگونگی برنامه ریزی صحیح را بخوانید بر روی لینکهای زیر کلیک کنید.







چگونه برای امتحانات نهایی برنامه ریزی کنیم




برای موفقیت در تحصیل و کنکور چگونه برنامه ریزی کنیم؟









4- مرور در یادگیری مفهومی دروس و موفقیت در تحصیل نقش مهمی دارد. درس را در طول ترم بخوانید و حین مطالعه و یا در کلاسهای تدریس و تدریس خصوصی جزوه یادداشت کنید. به امید جزوه نصفه نیمه دیگران نباشید. جزوات خودتان بسیار ارزشمند است. حین حل سوال و تمرین و مسئله هم نکات مهم را یادداشت کنید. این نکات مهم را در طول ترم و یا در ایام امتحانات مرور کنید. کمرنگترین جوهرها از قوی ترین حافظه ها ماندگارتر است. هر مطلب مهمی که به نظرتان می رسد را یادداشت نمائید. در کلاسهای تدریس و تدریس خصوصی هم حضور فعالی داشته باشید و هم سوال بپرسید و هم جزوه یادداشت کنید. مهمترین نکات و راه حلهای مسائل را بنویسید. درک خودتان از راه حل مسائل را هم بنویسید.



مطالعه نمائید: 14 توصیه برای موفقیت در تحصیل

5- نمونه سوالات سالهای قبل را حل کنید. بعد از حضور در کلاسهای تدریس، مطالعه کتاب درسی و حل تمرین و مسئله راهکار دیگری که برای تسلط بیشتر بر دروس و موفقیت در تحصیل و گرفتن نمره 20 وجود دارد حل نمونه سوالات سالهای قبل است. با حل نمونه سوالات امتحانی سالهای گذشته با نحوه مطرح شدن سوالها و اینکه مسائل به چه فرمی ارائه می گردد آشنا خواهید شد. در وب سایت حاضر نمونه سوالات امتحانی ساهای قبل ارائه شده است. در بسیاری از موارد برای سوالات مزبور پاسخ تشریحی هم ارائه شده است. البته سعی کنید اول خودتان سوال را حل نمائید و سپس پاسخ را نگاه کنید. برای دانلود رایگان سوالات امتحانی سنوات گذشته بر روی لینکهای زیر کلیک کنید.





منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 6705 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image