ارتباط مستقیم با 30459 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی ایران مدرس
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی چگونه در تدریس موفق عمل کنیم و مدرس موفقی باشیم؟

چگونه در تدریس موفق عمل کنیم و مدرس موفقی باشیم؟

به اشتراک گذاری

چگونه در تدریس موفق عمل کنیم و مدرس موفقی باشیم - در این بخش جمع بندی ای از مقالات ارائه شده در همین سایت (ایران مدرس) در ارتباط با موفقیت در کار تدریس و اینکه چگونه در تدریس موفق عمل کنیم و مدرس موفقی باشیم، ارائه شده است.



مدرسان موفق کاملا بر دروس تدریسی خودشان مسلط هستند. این مدرسان تعداد محدودی درس تدریس می کنند ولی در عوض همان دروس را بسیارعالی تدریس می نمایند. کسانی که در تدریس موفق هستند دروس تدریس خودشان را مرتبا مطالعه کرده و تسلط خودشان را حفظ می کنند. این مدرسان کار اضافه انجام می دهند و شاگردهای خودشان را شگفت زده می کنند. کتاب به انها هدیه می دهند. جزوه و نمونه سوال به شاگردانشان می دهند و شاگردهای خودشان را به صورت مداوم حمایت می کنند. مدرسین و معلمین موفق سر وقت در کلاس تدریس حاضر می شوند. این مدرسین اگر لازم باشد کمی اضافه تر هم می مانند.



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: 100 نکته برای موفقیت در تدریس خصوصی

کسانی که در کار تدریس موفق هستند خوب درس می دهند. فن بیان قوی ای دارند و مطالب را از دید شاگردشان می بینند. شما هم اگر می خواهید در تدریس موفق باشید باید حین تدریس از شاگرد خودتان سوال بپرسید و تشخیص دهید که نقطه ضعف آنها کجاست؟ هر کدام از شاگردهای شما ممکن است در بخشی از درس اشکال داشته باشند و این جز با سوال پرسیدن مشخص نخواهد شد. شما باید خوب تشخیص دهید که شاگرد شما چه اشکال اساسی ای دارد و چه روندی را باید پیش گرفت تا در تحصیل موفق شود. باید جلسات تدریس خصوصی را به گونه ای پی ببرید که موفقیت شاگرانتان حتمی باشد. به شاگردهای خودتان مشاوره بدهید و در طول ترم و تا شب امتحان پشتیبان آنها باشید.



اگر مدرس هستید و می خواهید کیفیت جلسات تدریس خصوصی خودتان را افزایش دهید موارد زیر را مد نظر داشته باشید.



1- با تسلط کافی بر درس در جلسات تدریس خصوصی حاضر شوید: همانطور که در مقالات قبلی هم گفته شد، سعی کنید قبل از حضور در جلسات تدریس و تدریس خصوصی آمادگی لازم را برای ارائه درس در خودتان ایجاد کنید. حتی اگر درس را چندین بار ارائه کرده اید یک مرور ساده می تواند به تسلط بهتر شما بر درس کمک زیادی بکند. در جلسات تدریس خصوصی در صورت امکان جزوه خود دانشجو یا دانش آموز را بگیرید و قبل از شروع جلسه بعدی تدریس نگاهی به آن بیاندازید. می توانید مسائل و تمرینات جدیدی آماده کنید و با مرور درس سرعت ارائه آن در جلسات تدریس خصوصی را هم افزایش دهید.


2- جلسات تدریس را از حالت یکنواختی خارج کنید: در جلسات تدریس خصوصی سعی کنید به صورت ترکیبی کار کنید. به این معنی که هم درس بدهید و هم تمرین و مسئله حل کنید. به نحوی مطالب را ارائه کنید که جلسات تدریس حالت خسته کننده نداشته باشد. هر از چندگاهی استراحت کوتاهی به شاگرد خودتان بدهید و از او سوال بپرسید. بعضا از خود شاگردتان بخواهید درس را توضیح دهد و شما گوش دهید. سوال بپرسید. اگر فقط تند تند پشت سر هم حرف بزنید شاگرد شما چیزی گیرش نخواهد آمد. با سوال پرسیدن در بین مباحث تدریسی هم جلسه تدریس از حالت یکنواختی خارج می شود و هم چک می کنید که آیا شاگرد شما مطالب را فهمیده است یا نه.

مطالعه مقاله مهمترین عوامل در موفقیت در تدریس خصوصی کدام است؟ هم مفید است.

3- جلسات تدریس را در طول ترم برگزار نمائید: اگر می خواهید شاگرد یا شاگردان شما نتیجه بگیرند حتما جلسات تدریس را در طول ترم برگزار نمائید. برگزاری جلسات تدریس خصوصی در ایام امتحانات معمولا نتیجه خوبی بدنبال ندارد مگر اینکه فقط برای رفع اشکال باشد. اگر شاگردهای خودتان که از قبل آنها را می شناسید می خواهند در ترم بعدی هم با شما کلاس تدریس خصوصی داشته باشند، به انها توصیه کنید تا کلاسها را از اول ترم یا حداقل اواسط ترم شروع کنید. به این ترتیب هم مطالب بهتر جا می افتد و هم زمان بیشتری برای حل تمرین و مسئله و رفع اشکال وجود خواهد داشت.



علاقه به تدریس و تدریس خصوصی در موفقیت در تدریس مهم است. اگر می خواهید در کار تدریس و یا هر کار دیگری موفق باشید، در مرحله اول از خودتان بپرسید که ایا به این کار علاقه دارم؟ همانطور که می دانید، اگر به کاری علاقه داشته باشید حین انجام کار اصلا فکر نمی کنید که دارید کاری انجام می دهید بلکه مانند تفریح به نظر می رسد. بنابراین در کار تدریس علاقه یکی از پارامترهای مهم است. در ضمن اگر به تدریس علاقه داشته باشید، ارتباط بهتری با دانشجویان و دانش آموزان برقرار خواهید کرد. چون به هر حال خودتان از انجام کار تدریس لذت می برید و در نتیجه حرفهای شما نفوذ بیشتری در شاگردانتان خواهد داشت.



مطلب دیگری که برای موفقیت در تدریس باید در نظر بگیرید، تسلط بر مطلب تدریسی است. بهتر است دروسی را تدریس کنید که با رشته خودتان در ارتباط باشد و برآنها کاملا مسلط هستید. به این ترتیب هم برای آمادگی تدریس دروس مزبور وقت کمتری می ذارید و هم آنها را بهتر تدریس می کنید. قبل از جلسات تدریس درس را مرور کنید. اگر کاملا مسلط هم هستید می توانید تمرینات و مسائل جدیدتر و بهتری را آماده کنید. برای کسب موفقیت در تدریس و تدریس خصوصی و کسب درامد بالا از این شغل مورد دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که شاگردانتان را حمایت کنید. اگر کلاسهای خصوصی برگزار می کنید، تا روز امتحان با شاگردانتان در ارتباط باشید و آنها را حمایت کنید. بهتر است روز قبل از جلسه امتحان یک جلسه کلاس خصوصی برای جمع بندی مطالب ارائه شده در طول ترم برگزار نمائید. برای موفقیت در تدریس خصوصی و کار و شغل تدریس عوامل دیگری هم موثر و تاثر گذار هستند. این پارامترها به صورت مفصل در همین سایت (ایران مدرس) بررسی شده اند. برای فعالیت در زمینه تدریس خصوصی بر روی عبارت "عضویت در سایت" در بالای همین صفحه کلیک کنید.



اگر می خواهید یک معلم خوب باشید و در کار تدریس موفق بوده و درآمد بالایی کسب کنید موارد زیر را در نظر داشته باشید.

1- درسهایی را تدریس کنید که بر آنها مسلط هستید. با گذشت زمان سعی کنید بر درسهای تدریسی خودتان مسلط تر شده و کیفیت کارتان را افزایش دهید. از انتظاری که از شما می رود عبور کنید. کار اضافه انجام دهید و به بهترین شکل عمل کنید. هر چه خاصتر شوید و جایگزین کردن شما مشکل تر باشد درآمدتان افزایش می یابد.

2- در کلاسهای تدریس فعال باشید. کلاس با نشاط و مفرحی داشته باشید. در جلسات تدریس خصوصی استراحت بدهید. جوری نباشد که بسیار سخت و جدی تدریس کنید و بازدهی بالایی حاصل نشود. در بین مطالبی که ارائه می کنید سوال بپرسید. میزان فهم مطالب و یادگیری شاگردانتان را ارزیابی کنید. هم در بین مطالبی که ارائه می کنید سوال بپرسید و هم برای بین جلسات تدریس تمرین بدهید و حل آنها را بخواهید.

3- کلاسهای تدریس و تدریس خصوصی را در زمانهایی برگزار کنید که هم خودتان و هم شاگرد یا شاگردانتان سرحال باشند. مثلا اگر شاگرد شما کل طول روز را کلاس دارد، برگزاری کلاسهای تدریس خصوصی بعد از کلاسهای مدرسه یا دانشگاه برای او فایده ای نخواهد داشت. خودتان هم در کلاسهای تدریس باید با نشاط و سرحال باشید.

4- با علاقه تدریس کنید. یا حداقل دروسی را تدریس کنید که به آنها علاقه دارید. علاقه برای هر کاری شرط موفقیت است. اگر به تدریس علاقه ندارید واقعا ان را کنار گذاشته و سراغ کار دیگری بروید. اگر خودتان به تدریس علاقه داشته باشید این علاقه و عشق به درس را به شاگردانتان هم انتقال می دهید و آنها هم بهتر درس می خوانند.



مطالعه مقاله بزرگترین سایت و مرجع تدریس خصوصی ایران هم مفید است.

5- برای موفقیت در تدریس و جذب شاگرد بیشتر می توانید آگهی تدریس خودتان را در همین سایت (ایران مدرس) ثبت کنید و درآمدتان را از کار تدریس افزایش دهید. سایت ایران مدرس تا تیر 95 بیش از  13500 مدرس ثبت نامی دارد. تا مرداد 95 تعداد مدرسین ایران مدرس به نزدیک 14000 مدرس هم خواهد رسید. ایران مدرس پربازدیدترین سایت تدریس ایران است و در ایام امتحانات بازدید روزانه آن به 25000 بازدید در روز هم می رسد. ایران مدرس از نظر گوگل هم کاملا بهینه است. سایت ایران مدرس در نتایج جستجوی گوگل برای عبارتهای شامل "تدریس خصوصی" در صفحه اول نتایج قرار دارد. برای ثبت آگهی تدریس در این سایت، در بالای همین صفحه بر روی عبارت عضویت در سایت کلیک نمائید. سپس ثبت نام کرده، وارد کنترل پنل شوید و آگهی تدریس خودتان را درج کنید.



در این مقاله 5 نکته اساسی برای افزایش کیفیت جلسات تدریس گروهی و کلاسهای تدریس خصوصی ارائه می گردد. در بخشهای دیگر همین سایت مقالات متعددی در زمینه موفقیت در تدریس و ویژگی های مدرسین موفق ارائه شده است. تعدادی از مقالات مزبور به صورت زیر است. بر روی لینکهای زیر کلیک نموده و آنها را مطالعه کنید.

 











برای موفقیت در تدریس و تدریس خصوصی موارد زیر را مد نظر داشته باشید:

1- کلاسهای تدریس را در زمان مناسب برگزار کنید. به عنوان مثال اگر شاگرد شما تا ساعت 4 بعد از ظهر کلاس مدرسه یا دانشگاه را دارد، بعد از ان دیگر جلسه تدریس خصوصی نذارید. چون شاگرد شما کاملا خسته است و کلاس تدریس خصوصی برای او بازدهی ای نخواهد داشت. بهتر است با شاگردهای خودتان حرف بزنید و ببینید که بیشترین بازدهی را در چه ساعتی از روز دارند و کلاس تدریس خصوصی را در ان ساعت برگزار کنید.

2- قبل از حضور در جلسات تدریس و تدریس خصوصی آمادگی لازم را در خودتان ایجاد کنید. تا جایی که می توانید بر مباحث تدریسی مسلط باشید. اگر کار تدریس را به تازگی شروع کرده اید در ابتدای کار چند درس محدود را درس بدهید تا خوب بر انها مسلط شوید. در ادامه می توانید تعداد درسهای تدریسی خودتان را بیشتر کنید. قبل از جلسات تدریس وقت بذارید و بر مطلب مسلط شوید.



مطالعه نمائید: دلایل تدریس بهتر اساتید در کلاس های خصوصی به نسبت مدرسه و دانشگاه

3- جلسات تدریس را خیلی طولانی برگزار ننمائید. جلسات تدریس و تدریس خصوصی را بیشتر از 90 دقیقه ادامه ندهید. اگر در ایام امتحانات مجبور شدید این کار را انجام دهید، هر یک ساعت یک بار به شاگردتان استراحت بدهید.

4- در جلسات تدریس خصوصی متکلم وحده نباشید. در حین تدریس به صورت مداوم از شاگرد یا شاگردهایتان سوال بپرسید. با پرسیدن سوال متوجه خواهید شد که شاگردهای شما چه مقدار از مطلب را متوجه شده اند. در کلاسهای تدریس گروهی وقتی از یکی از شاگردها سوال می پرسید بقیه هم حواسشان را جمع می کنند و این برای یادگیری آنها بهتر است.

5- میزان یادگیری شاگردهایتان را ارزیابی کنید. به شاگردانتان تمرین و مسئله بدهید و حل تمرینها را از آنها بخواهید. اگر کلاس تدریس خصوصی دارید هر از چند گاهی در جلسه تدریس تمرینی را به خود شاگردتان بدهید تا حل کند. ببینید که کلا چقدر یاد گرفته است. آیا مطالبی را که ارائه کرده اید می تواند حین حل تمرین و مسئله استفاده کند؟



چگونه در تدریس خصوصی کنکور موفق باشیم؟



عبارتهای کلیدی: شغل معلمی چیست، مزایای شغل معلمی، شغل معلمی را تعریف کنید، دلیل انتخاب شغل معلمی، شغل معلمی در ایران، شغل مهندسی، حقوق استاد دانشگاه، شرایط استاد دانشگاه شدن، تدریس خصوصی، معلم خصوصی، کلاس خصوصی، موفقیت در تدریس، آموزش موفق، درآمد کار معلمی، درامد تدریس، معلم کلاس خصوصی


آمار بازدید: 1097 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image