ارتباط مستقیم با 30603 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی چگونه ریاضی تدریس کنیم؟ (10 نکته برای تدریس موفق ریاضی)

چگونه ریاضی تدریس کنیم؟ (10 نکته برای تدریس موفق ریاضی)

به اشتراک گذاری

اگر سوال ( چگونه ریاضی تدریس کنیم؟ ) برای شما هم مطرح است، در این مقاله نکات مهمی در رابطه با تدریس خوب و موفق ریاضی را می توانید مطالعه کنید.



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: چگونه یک معلم خصوصی ریاضی خوب و پردرامد باشیم؟

1- بر درس ریاضی مسلط شوید: اگر مدرس ریاضی هستید و یا قصد دارید فعالیت در زمینه تدریس خصوصی ریاضی را شروع کنید، برای پیشرفت در کارتان و تبدیل شدن به یک مدرس ریاضی خوب و موفق در مرحله اول باید تسلط خودتان بر درس ریاضی را افزایش دهید. تا جایی که می توانید درسی را که تدریس می کنید مطالعه نموده و مسائل و تمرینهای مختلفی را که قرار است در جلسات تدریس گروهی و یا تدریس خصوصی ریاضی ارائه کنید مرور نمائید. کاملا آماده باشید به نحوی که هر سوالی که از شما پرسیده شد را بتوانید پاسخ دهید. حین آماده شدن برای کلاسهای تدریس خصوصی و گروهی ریاضی سعی کنید خودتان مطالب را خوب درک کنید تا در انتاقل آنها به شاگردانتان موفق عمل کنید. مطالب را به صورت منسجم و قابل درک و فهم برای کلاس تدریس آماده کنید و برای کل زمان کلاس برنامه داشته باشید. هر چه بر درس مسلط تر باشید در کلاس تدریس ریاضی هم موفق تر عمل خواهید کرد و فن بیان بهتری هم خواهید داشت. هر چه بر ریاضی مسلط تر باشید مطالب را از زوایای مختلفی می توانید ببینید و اشکالات شاگردانتان را بهتر می توانید رفع کنید. میزان موفقیت شما در درس ریاضی و در تدریس درس ریاضی بیش از هر عامل دیگری به میزان تسلط خود شما بر درس بستگی دارد.

2- در کلاس تدریس ریاضی جدی باشید: تدریس ریاضی را جدی بگیرید تا شاگرد یا شاگردان شما هم آن را جدی بگیرند. در کلاس درس در عین حال که جدی هستید و مطالب را تا جایی که می توانید به بهترین شکل ارائه می کنید، استراحت و شوخی را هم در نظر بگیرید. جدی بودن کلاس تدریس به معنی خشک و بی روح بودن آن نیست. در کلاس تدریس خود درس را جدی بگیرید و مطالب را عالی ارائه کنید. تمرین بدهید و تمرینات را با جدیت در جلسات بعدی تدریس ریاضی بخواهید. سوال بپرسید و از دانش آموزان و یا دانشجویان با جدیت انجام تمرینات و حل مسائل و مثالها را بخواهید. اگر شاگردهای شما در طول برگزاری کلاسها، درس را جدی نگیرند و تمرین و مسئله حل نکنند در آخر کلاسها به مشل بر می خورند. بنابراین باید در طول ترم و در زمان برگزاری کلاسها آنها هدایت کنید. در ضمن، تنها در صورتی که شاگرد یا شاگردهای شما تمرین حل کنند می توانید تشخیص دهید که درس را یاد گرفته اند یا نه.



مطالعه این مقاله هم می تواند مفید باشد: نحوه جذب شاگرد و کسب درامد بالا از تدریس خصوصی ریاضی

3- سر وقت در کلاسهای تدریس ریاضی حاضر شوید: یکی از نشانه های جدی گرفتن کلاسهای تدریس و تدریس خصوصی ریاضی و یکی از راهکارها برای موفقیت در تدریس سر وقت حاضر شدن در کلاس است. تا جایی که می توانید تاخیر نداشته باشید.


4- تمرین و مسئله پایه یادگیری ریاضی است: در کلاسهای تدریس ریاضی علاوه بر ارائه درس تا جایی که وقت به شما اجازه می دهد تمرین و مسئله حل کنید. حل تمرین و مسئله مطلب را بهتر جا می اندازد و به فهم کاملتر ان کمک زیادی می کند. همانطور که گفته شد به شاگردانتان هم تمرین و مسئله برای حل در بین جلسات تدریس بدهید و در جلسات بعدی تدریس ریاضی حل تمارین را با جدیت از آنها بخواهید. در خود کلاسهای تدریس ریاضی هم به شاگردانتان مسئله بدهید تا حل کنند و روش حل آنها را ارزیابی کنید. چرا تدریس خصوصی ریاضی بسیار پرمتقاضی است؟



5- کوئیز یا امتحان بگیرید: برای موفقیت در تدریس ریاضی و برای اینکه خیالتان راحت باشد که شاگردان شما نتیجه خواهند گرفت، ارزیابی و امتحان گرفتن را فراموش نکنید. می توانید در تعدادی از جلسات اول جلسه یک کوئیز بگیرید و در حد 15 دقیقه وقت به آن اختصاص دهید. کوئیز و امتحان باعث می شود میزان یادگیری شاگردانتان مورد سنجش قرار گرفته و اگر خوب درس را یاد نگرفته اند روش تدریس خودتان را اصلاح کنید و یا توصیه هایی در رابطه با روش مطالعه به آنها داشته باشید.

6- نمونه سوالهای امتحانی ریاضی سالهای گذشته را حل کنید: بعد از مطالع و تدری کتاب درسی و حل تمرینات و مثالهای کافی از خود کتاب درسی در ایام نزدیک امتحانات می توانید سوالهای امتحانی سالهای گذشته را برای شاگردانتان حل کنید تا با نحوه مطرح شدن سوالات آشنا شوند. برای دانلود رایگان سوالات امتحانی ریاضی و سایر دروس در همین وب سایت (ایران مدرس)بر روی لینکهای زیر کلیک کنید.





7- پیگیر و حمایتگر باشید: برای تبدیل شدن به یک مدرس خوب و موفق ریاضی تنها ارائه یک تدریس خوب در کلاس درس کافی نیست. سعی کنید تا روز امتحان از شاگرد یا شاگردانتان حمایت کنید. اشکالات آنها را رفع کنید و اگر لازم شد جلسات تدریس ریاضی اضافه هم در نظر بگیرید. یکی دو جلسه برای رفع اشکال و جمع بندی قبل از روز امتحان در نظر بگیرید.

8- مطالب را از دید دانش آموزان دانشجویان ببینید: دقت کنید که هر کدام از شاگردان شما ممکن است در بخشی از درس اشکال داشته باشند که با بقیه متفاوت باشد. ممکن است یکی از شاگردان شما اشکال پایه ای داشته باشد و دیگری در حل تمرین و مسئله و تحلیل مسائل در حالت کلی دچار اشکال گردد. باید با پرسیدن سوالهای مداوم، ارزیابی های به موقع و دادن تمرین و مسئله و بررسی جوابهای شاگردانتان اشکال هر کدام از آنها را تشخیص داده و سعی کنید دقیقا همان اشکال را در جلسات تدریس و تدریس خصوصی ریاضی برطرف کنید.

9- کلاسهای تدریس ریاضی را در طول ترم برگزار کنید: به شاگردان خودتان هم این نکته را یادآوری کنید. اگر شاگردهایی از ترمهای قبل دارید به انها توصیه کنید که اگر به کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی برای ترم حاضر هم نیاز دارند، کلاسها را هر چه سریعتر شروع کنید. کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی و دروس دیگر هم اگر در طول ترم برگزار شود بازدهی و کارایی بالاتری دارد.



پیشنهاد می کنیم مقاله درآمد بالای 10 میلیون تومان در ماه با تدریس خصوصی ریاضی را هم بخوانید.

10- جزوه خود شاگردتان را ملاک کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی قرار دهید: اگر در زمینه تدریس خصوصی ریاضی فعالیت دارید، سعی کنید ملاک کلاس را جزوه درسی خود دانش آموز یا دانشجو قرار دهید. حل تمرینات و مثالهای اضافه تر اشکالی ندارد. ئلی در نهایت چون امتحان از جزوه کلاسی گرفته می شود شما هم باید سعی کنید جزوه مزبور را تدریس کنید و به صورت سلیقه ای و یا از روی جزوه خودتان تدریس نکنید.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 14881 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image
نظرات کاربران
نیلوفر شنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۴

سلام خوبید میدونید من فردا تدریس ریاضی دارم دانش آموز هستم نهم اول اینکه خودم میدونم بچه ها سر کلاس از هر چیز کوچیکی اشکال میگیرن بعد نمیدونم چطور ریاضی رو تدریس کنم واینکه کل کلاس فردا در اختیار من است میشه بهم بگید و این نکاتی رو که گفتید بهم یکم کمک کرد