ارتباط مستقیم با 30565 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی 12 راهکار برای افزایش بهره وری جلسات و کلاسهای تدریس خصوصی

12 راهکار برای افزایش بهره وری جلسات و کلاسهای تدریس خصوصی

به اشتراک گذاری

در این بخش راهکارهایی برای افزایش بهره وری جلسات و کلاسهای تدریس خصوصی ارائه شده است. برای افزایش بهره وری جلسات و کلاسهای تدریس خصوصی موارد زیر را مد نظر داشته باشید:

1- حضور به موقع در کلاسهای تدریس خصوصی: برای افزایش بازدهی کلاسهای تدریس خصوصی تا جایی که برای شما ممکن است به موقع در کلاس تدریس حاضر شوید. همین امر در جدی گرفتن کلاس شما توسط شاگردانتان و همچنین در جلب اعتماد انها نقش مهمی دارد.



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: 100 نکته برای موفقیت در تدریس خصوصی

2- آمادگی قبل از جلسات تدریس خصوصی: قبل از حضور در کلاس درس حتما آمادگی لازم را در خودتان ایجاد کنید. سعی کنید بر درس تدریسی خودتان تسلط کامل داشته باشید. هر چه مسلط تر باشید در زمان کمتری مباحث بیشتری را ارائه خواهید کرد. فن بیان و نحوه ارائه مطالب توسط شما هم نسبت مستقیم با میزان تسلط شما بر درس دارد.

3- جلوگیری از خسته کننده بودن فضای کلاس در جلسات تدریس خصوصی: در کلاسهای تدریس و تدریس خصوصی تلاش کنید با ایجاد تنوع در کلاس درس از خسته کننده بودن و یکنواخت بود کلاس جلوگیری کنید. می توانید هر نیم ساعت یکبار استراحت کوتاهی بدهید و یا بعضا اجازه دهید که شاگر شما خودش تمرین را حل کند تا با حل مسئله درگیر شود و یا به هر شکل دیگری که فکر می کنید مناسب است در کلاس درس تنوع را ایجاد کنید.

4- پشتیبانی و حمایت کامل از شاگردانتان: یکی از مزیتهای کلاسهای تدریس خصوصی برای دانشجویان و دانش آموزان این است که مدرس به صورت کامل در طول ترم از آنها حمایت کرده و به موفق شدن آنها در تحصیل کمک می کند. اگر شما هم به کار تدریس خصوصی مشغول هستید، تلاش کنید تا از شاگردانتان به صورت کامل حمایت نمائید. یکی از تفاوتهای کلاسهای خصوصی و گروهی همین است. از شما انتظار می رود که به صورت کامل از شاگردانتان حمایت کنید و از هیچ تلاشی برای رسیدن آنها به موفقیت فروگذار نکنید.





پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین روش های تدریس و موفقیت در تدریس و تدریس خصوصی را هم بخوانید.

5- قرار دادن جزوه کلاسی به عنوان منبع اصلی تدریس: در کلاسهای تدریس خصوصی جزوه خود شاگردتان که در مدرسه به آنها داده شده است را به عنوان منبع اصلی استفاده نمائید. اگر حتی خودتان جزوه یا نمونه سوالات کامل و بهتری دارید، در مرحله اول جزوه کلاسی را در اولویت قرار دهید. چرا که در پایان ترم از همین جزوه امتحان گرفته خواهد شد.

6- برگزاری کلاسهای خصوصی در زمان و مکان مناسب: کلاسهای خصوصی معمولا در منزل خود دانشجو و دانش آموز برگزار می گردد. اگر کلاسها را در آموزشگاه هم برگزار می کنید بهتر است از منزل شاگردتان خیلی دور نباشد که وقت زیادی از او نگیرد. در رابطه با زمان برگزاری کلاسهای تدریس خصوصی هم سعی کنید کلاس را در زمانی برگزار نمائید که شاگرد شما خیلی خسته نباشد و گیرایی خوبی برای یادگیری مطالب داشته باشد. به عنوان مثال روزهایی که شاگرد شما کلاسهای زیادی در مدرسه یا دانشگاه داشته است، برای برگزاری کلاسهای تدریس خصوصی مناسب نیست.

7- حل تمرین، مثال و مسئله در کلاس تدریس خصوصی: بعد از ارائه درس در کلاس تدریس خصوصی، حل تمرین، مثال و مسئله بسیار مهم است. سعی کنید بعد از ارائه هر مبحث یکی دو تا مثال حل کنید. حل تمرین و مسئله به جا افتادن درس خیلی کمک می کند. می توانید در همان کلاس درس بعضا خودکار را به خود شاگردتان بدهید تا تمرین و مسئله حل کند.

8- داشتن جدیت و انعطاف به صورت همزمان: در جلسات تدریس خصوصی جدی باشید و خودتان تا جایی که ممکن است کلاسها را با جدیت برگزار نمائید تا شاگردانتان هم کلاسها را جدی بگیرند  و در نهایت نتیجه لازم را بگیرند. مثلا اگر تمرینی به آنها می دهید تا بین جلسات تدریس حل کنند، حل تمرین و مسئله را با جدیت پیگیر باشید و از آنها بخواهید. در عین حال در زمان برگزاری کلاسها و موارد جنبی انعطاف لازم را داشته باشید.



مطالعه این مقاله هم مفید است: ثبت نام برای تدریس خصوصی در سامانه و مرجع تدریس خصوصی ایران

9- ایجاد انگیزه در دانشجو دانش اموز: در بسیاری از موارد دانش آموزان و دانشجویانی که از کلاسهای تدریس خصوصی استفاده می کنند از سطح هوشی بالایی برخوردارند. تنها علتی که آنها خوب درس نمی خوانند نداشتن انگیزه و برنامه ریزی درست برای درس خواندن است. شما در کلاسهای تدریس خصوصی باید در عین حال که درس را ارائه می دهید با دادن مشاوره به شاگردانتان در آنها انگیزه لازم برای درس خواندن را ایجاد کنید و با دادن تمرین و مسئله و ... و همچنین ارائه برنامه ریزی به آنها در هدایت شاگردانتان به سمت موفقیت در تحصیل نقش خوبی را ایفا نمائید. چگونگی درج آگهی تدریس خصوصی موثر

10- دادن تکلیف و پیگیری آن: همانطور که در مقالات قبل گفته شد، حتما برای زمانهای بین جلسات تدریس خصوصی به شاگردانتان تمرین و مسئله و تکلیف بدهید و در جلسات بعدی تدریس از آنها حل تمارین را بخواهید. به این ترتیب درس را بهتر یاد خواهند گرفت و مجبور خواهند شد درس را مرور نمایند. اینکه فقط شما درس بدهید و شاگردانتان خودشان کاری انجام ندهند حالت مناسبی برای یادگیری و موفقیت در تحصیل نیست. شما باید در طول ترم شاگردانتان را هدایت کنید و به هر ترتیبی که شده آنها را به سمت نتیجه گرفتن هل دهید. دادن تمرین و مسئله به آنها در این زمینه بسیار مهم است.

11- پشتیبانی تا شب امتحان: تا شب امتحان و روز قبل از امتحان از شاگردانتان حمایت کنید. اگر بتوانید روز قبل از امتحان یک جلسه تدریس برای رفع اشکال و جمع بندی مطالب ارائه شده در طول ترم برگزار نمائید بسیار عالی است.

12- عملکرد عالی در جلسات اول تدریس خصوصی: شاید بهتر بود این مورد را در ابتدای همین مقاله ارائه می کردیم. در کار تدریس خصوصی جلسه اول بسیار مهم است. بخش عمده ای از ذهنیتی که شاگرد شما به نسبت شما پیدا می کند در جلسه اول تدریس شکل می گیرد. بنابراین تلاش کنید در جلسه اول بسیار عالی عمل کنید. البته همین روند را در جلسات بعدی هم ادامه دهید ولی به هر حال، روی جلسه اول حساب جداگانه ای باز نمائید.



مطالعه مقاله چگونه در زمینه تدریس خصوصی فعالیت خودمان را شروع کنیم و یا موفق تر شویم؟ را هم پیشنهاد می نمائیم.

اگر در زمینه تدریس خصوصی فعالیت دارید و یا می خواهید فعالیت در این زمینه را شروع کنید، آگهی تدریس خودتان را به صورت کاملا رایگان در سایت پربازدید ایران مدرس (همین سایت) درج کنید. سایت ایران مدرس بزرگترین و پربازدیدترین سایت تدریس ایران است. در سایت ایران مدرس تا سال 98 بیش از 19000 مدرس خصوصی ثبت نام کرده اند. برای عبارتهای شامل تدریس خصوصی سایت ایران مدرس در نتایج جستجوی گوگل در صفحه اول نتایج قرار دارد. بازدید سایت ایران مدرس در یاام امتحانات به بیش از 25000 بازدید در روز هم می رسد. برای فعالیت در زمینه تدریس خصوصی ریاضی و فیزیک و ... فرصت درج آگهی رایگان تدریس در ایران مدرس را از دست ندهید. در صورت تمایل می توانید آگهی تدریس خودتان را ویژه کنید. تعداد زیادی از مدرسینی که هم اکنون در ایران مدرس آگهی ویژه دارند آگهی تدریس خودشان را بارها و بارها تمدید نموده اند.



پشتیبانی تا شب امتحان و موفقیت در تدریس خصوصی

برای درج آگهی تدریس در این وب سایت، در بالای همین صفحه بر روی عضویت در سایت کلیک نموده و پس از ثبت نام و ورود به کنترل پنل آگهی تدریس خودتان را درج نمائید.



منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 3283 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image