ارتباط مستقیم با 30595 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
beikmohammadlou
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی تنوع در جلسات تدریس خصوصی و موفقیت در تدریس

تنوع در جلسات تدریس خصوصی و موفقیت در تدریس

به اشتراک گذاری

جلوگیری از خسته کننده بودن فضای کلاس در جلسات تدریس خصوصی به موفقیت شما در تدریس کمک می کند. در کلاسهای تدریس و تدریس خصوصی تلاش کنید با ایجاد تنوع در کلاس درس از خسته کننده بودن و یکنواخت بود کلاس جلوگیری کنید. می توانید هر نیم ساعت یکبار استراحت کوتاهی بدهید و یا بعضا اجازه دهید که شاگر شما خودش تمرین را حل کند تا با حل مسئله درگیر شود و یا به هر شکل دیگری که فکر می کنید مناسب است در کلاس درس تنوع را ایجاد کنید.



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: 100 نکته برای موفقیت در تدریس خصوصی

برای جلوگیری از خسته کننده بودن کلاس تدریس مدرسه و دانشگاه و یا کلاس تدریس خصوصی ای که برگزار می کنید راهکارهای زیر می تواند مفید باشد.

1- در کلاس تدریس ترکیبی کار کنید. یعنی هم درس را ارئه کنید، هم سوال بپرسید، هم تمرین حل کنید و هم از دانشجویان و دانش آموزان بخواهید که تمرین و مسئله حل کنند.

2- در کلاسهای تدریس و تدریس خصوصی هر از چند گاهی استراحت کوتاهی بدهید، جوکی تعریف کنید و یا از مسائل جنبی مورد علاقه دانش آموز یا شاگردانتان حرف بزنید.

3- از خود شاگردانتان سوال بپرسید که چگونه ترجیح می دهند. آیا در کلاسهای تدریس خصوصی فقط می خواهند درس ارائه شود و یا تمرین حل گردد و یا ترکیبی از این دو. کلاس تدریس با سوال و جواب شروع شود و یا با حل تمرین.


4- در کلاسها از امکانات آموزشی متنوع استفاده کنید. شاید این مورد برای کلاسهای تدریس خصوصی خیلی مصداق نداشته باشد ولی در کلاسهای مدرسه و دانشگاه استفاده از پاورپوینت و فیلم و ... می توان استفاده نمود و کلاس را از حالت یکنواختی خارج کرد.



پیشنهاد می کنیم مقاله 7 رمز موفقیت در تدریس خصوصی را هم بخوانید.

5- در کلاسهای تدریس خصوصی و حتی تدریس گروهی به شاگردانتان بگویید که بخشی از درس را جلسه بعد باید خودشان تدریس کنند. به این ترتیب هم در بین جلسات تدریس مطالعه می کنند و هم چون خودشان در برگزاری کلاس مشارکت می کنند کلاس برای آنها جذابتر و مفید تر خواهد بود.

6- اول کلاس از مباحث جلسه قبلی یا جلسات قبلی تدریس سوالی بدهید و کمی وقت دهید تا خود شاگرد یا شاگردانتان آن را حل کند. در ادامه خودتان سوال را حل کنید. چون تلاش کرده اند سوال را حل کنند، بعدا برای یادگیری آن مشتاقتر خواهند بود.

7- هر از چند گاهی مطالبی را که در کلاسهای تدریس یا تدریس خصوصی ارائه می کنید، جمع بندی نمائید. از شاگردانتان سوال بپرسید. به هر میزان که شاگردان شما بیشتر با مباحث ارائه شده درگیر شوند، کلاس برای آنها جذابتر بوده و در عین حال حالت یکنواختی کلاس برطرف می گردد.

در همین سایت (ایران مدرس) مقالات زیادی در زمینه موفقیت در تدریس و تدریس خصوصی ارائه شده است که در پایین همین مطلب تعدادی از آنها را می توانید مشاهده کنید. سایت ایران مدرس بزرگترین و پربازدیدترین سایت تدریس ایران است. در سایت ایران مدرس تا سال 98 بیش از 19000 مدرس خصوصی ثبت نام کرده اند.



مطالعه مقاله برگزاری موفقیت آمیز کلاس های تدریس خصوصی هم مفید است.

برای درج آگهی تدریس در این وب سایت، در بالای همین صفحه بر روی عضویت در سایت کلیک نموده و پس از ثبت نام و ورود به کنترل پنل آگهی تدریس خودتان را درج نمائید.




چرا ایران مدرس برای درج آگهی تدریس کنکور بهترین گزینه است؟




منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 1402 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image