ارتباط مستقیم با 30456 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی ایران مدرس
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی حل تمرین، مثال و مسئله در کلاس تدریس خصوصی

حل تمرین، مثال و مسئله در کلاس تدریس خصوصی

به اشتراک گذاری

بعد از ارائه درس در کلاس تدریس خصوصی، حل تمرین، مثال و مسئله بسیار مهم است. سعی کنید بعد از ارائه هر مبحث یکی دو تا مثال حل کنید. حل تمرین و مسئله به جا افتادن درس خیلی کمک می کند. می توانید در همان کلاس درس بعضا خودکار را به خود شاگردتان بدهید تا تمرین و مسئله حل کند.



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: موفقیت در تحصیل با حل مسئله و تمرین به عنوان بخشی از فرآیند مطالعه

برای بسیاری از دروس مانند ریاضی، فیزیک، شیمی و ... حل تمرین و مسئله حتی شاید از خود درس مهمتر باشد. در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی، تدریس شیمی، تدریس خصوصی فیزیک و دروس مشابه اینها، حل تمرین و مسئله را فراموش نکنید. حتی مثلا حین آموزش زبان و در کلاسهای تدریس خصوصی زبان انگلیسی برای یادگیری هر چه بهتر قواعد و گرامر و مکالمه و ... انجام تمرین بسیار مهم است. تمرین مادر یادگیری است. با تمرین می توان بر هر مطلبی مسلط شد. در کلاسهای تدریس خصوصی در مرحله اول درس را ارائه کنید. به نظر می رسد بهتر باشد بعد از ارائه هر مبحث تمرینی یا مثالی از آن حل شود. به نسبت حالتی که بخواهید همه ی مباحث را درس بدهید و بعد از آن تمرین حل کنید، حل مثال بعد از هر مبحث بهتر است. بنابراین در کلاسهای تدریس خصوصی به اندازه کافی تمرین و مثال و مسئله حل کنید. یکی از مزیتهای برگزاری کلاسهای تدریس خصوصی در طول ترم و اینکه این کلاسها به ایام امتحانات موکول نشود همین است. اگر کلاسهای تدریس خصوصی در طول ترم برگزار گردد، به اندازه کافی برای حل سوال و مسئله و تمرین وقت خواهید داشت.



پیشنهاد می کنیم مقاله چگونه معلم خصوصی خوبی باشیم را هم بخوانید.



علاوه بر حل تمرین و مسئله توسط خود مدرس در کلاسهای تدریس خصوصی، گاها در همین کلاسها خود شاگردان هم باید مثال و تمرین حل کنند. هر از چند گاهی مثالی یا مسئله ای به شاگردتان بدهید تا حل کند. به این ترتیب هم خود شاگرد شما و هم خود شما میزان یادگیری را پایش می کنید. اصلا یکی از فواید حل تمرین و مسئله، علاوه بر افزایش تسلط، این است که می فهمید کلاسهای تدریس خصوصی تا چه میزان مفید بوده است و اگر اشکالی وجود دارد هر چه سریعتر برطرف گردد. در نهایت برای زمانهایی که بین کلاسها و جلسات تدریس و تدریس خصوصی وجود دارد به شاگردتان تمرین و مسئله بدهید تا حل کند و حل آن را به شما برگرداند. این کار هم چند مزیت دارد. در مرحله اول شاگرد یا شاگردان شما برای آن که بتوانند تمارین را حل کنند باید درس را بخوانند و مرور نمایند و بنابراین درس خوانده می شود و این بسیار مفید است. در مرحله بعد بعد از انکه حل تمرین به شما ارائه گردید می فهمید که آیا مطلب مورد نظر شما را شاگردتان یاد گرفته است یا نه. در نهایت شاگرد شما با حل تمرین بر مباحث ارائه شده مسلط تر هم می گردد. دقت کنید، همانطور که در مقالات قبلی گفته شد، اگر می خواهید در کار تدریس موفق شوید و درآمد خوبی کسب نمائید، باید خودتان را مسئول نتیجه گرفتن یا نگرفتن شاگردانتان بدانید. با دادن تمرین و مسئله به اندازه کافی و پیگیری جدی آن متوجه خواهید شد که آیا شاگرد شما درس را یاد گرفته است و به نتیجه می رسد یا نه و در نتیجه آیا روندی که شما برای کلاسهای تدریس خصوصی پیش گرفته اید مفید است و می تواند شاگردانتان را به نتیجه برساند و یا باید تغییری ایجاد کند. همیشه به فکر نتیجه گرفتن شاگردانتان باشید تا خودتان در کار تدریس و تدریس خصوصی موفق گردید.



مطالعه مقاله راهنمای تدریس و نحوه ثبت نام و فعالیت در زمینه تدریس خصوصی هم مفید است.


در همین سایت (ایران مدرس) مقالات زیادی در زمینه موفقیت در تدریس و تدریس خصوصی ارائه شده است که در پایین همین مطلب تعدادی از آنها را می توانید مشاهده کنید. برای درج آگهی تدریس در این وب سایت، در بالای همین صفحه بر روی عضویت در سایت کلیک نموده و پس از ثبت نام و ورود به کنترل پنل آگهی تدریس خودتان را درج نمائید. سایت ایران مدرس بزرگترین و پربازدیدترین سایت تدریس ایران است. در سایت ایران مدرس تا سال 98 بیش از 19000 مدرس خصوصی ثبت نام کرده اند. بازدید سایت ایران مدرس در ایام امتحانات به بیش از 25000 بازدید در روز هم می رسد.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 1926 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image