ارتباط مستقیم با 30453 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی ایران مدرس
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی موفقیت در کار و شغل تدریس و تدریس خصوصی

موفقیت در کار و شغل تدریس و تدریس خصوصی

به اشتراک گذاری

اگر بر مطلبی مسلط هستید، در این حالت نیز مطالعه قبل از جلسه تدریس خصوصی می توان مفید و موثر باشد. در حالتی که درس را خوب بلدید، می توانید بر روی تسلط کار کنید. در این حالت می توانید یک خلاصه جزوه آماده کنید، نمونه سوال امتحانی تهیه نمائید، یا مطالب جالبی تهیه کنید که کلاس را جذابتر کرده و به این ترتیب شاگرد شما، شما را به دیگران هم معرفی کرده و به این ترتیب کم کم تعداد شاگردهای شما افزایش می یابد.



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: روش تدریس خصوصی - نحوه فعالیت در زمینه تدریس خصوصی



برای دانلود نمونه سوال امتحانی و جزوه در این وب سایت بر روی عبارت دانلود جزوه و سوال کلیک کنید. هنگام تدریس هر از چند گاهی استراحت یکی دو دقیقه ای در نظر بگیرید. جوکی تعریف کنید. مطلب خنده داری بگوئید و یا بحث را عوض کنید. می توانید به شاگردتان بگوئید دو دقیقه می تواند از کلاس بیرون برود و هوایی بخورد. این استراحت های کوتاه از خسته کننده بودن کلاس جلوگیری می کند.  مطالب را از دید دانش آموزان دانشجویان ببینید: دقت کنید که هر کدام از شاگردان شما ممکن است در بخشی از درس اشکال داشته باشند که با بقیه متفاوت باشد. ممکن است یکی از شاگردان شما اشکال پایه ای داشته باشد و دیگری در حل تمرین و مسئله و تحلیل مسائل در حالت کلی دچار اشکال گردد. باید با پرسیدن سوالهای مداوم، ارزیابی های به موقع و دادن تمرین و مسئله و بررسی جوابهای شاگردانتان اشکال هر کدام از آنها را تشخیص داده و سعی کنید دقیقا همان اشکال را در جلسات تدریس و تدریس خصوصی ریاضی برطرف کنید.



سایت ایران مدرس (همین وب سایت) بزرگترین و پربازدیدترین سایت تدریس ایران است. در سایت ایران مدرس تا سال 98 بیش از 19000 مدرس خصوصی ثبت نام کرده اند.  بازدید این وب سایت در ایام امتحانات به بیش از 25000 بازدید در روز می رسد. برای درج آگهی تدریس در ایران مدرس، در بالای همین صفحه بر روی عبارت عضویت در سایت کلیک نموده، ثبت نام کنید، وارد کنترل پنل شوید و آگهی تدریس خودتان را ثبت نمائید. برای مشاهده لیست مدرسین تدریس خصوصی ریاضی بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضیات کلیک کنید. مطلب دیگری که برای موفقیت در تدریس باید در نظر بگیرید، تسلط بر مطلب تدریسی است. بهتر است دروسی را تدریس کنید که با رشته خودتان در ارتباط باشد و برآنها کاملا مسلط هستید. به این ترتیب هم برای آمادگی تدریس دروس مزبور وقت کمتری می ذارید و هم آنها را بهتر تدریس می کنید. قبل از جلسات تدریس درس را مرور کنید. اگر کاملا مسلط هم هستید می توانید تمرینات و مسائل جدیدتر و بهتری را آماده کنید. برای کسب موفقیت در تدریس و تدریس خصوصی و کسب درامد بالا از این شغل مورد دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که شاگردانتان را حمایت کنید. اگر کلاسهای خصوصی برگزار می کنید، تا روز امتحان با شاگردانتان در ارتباط باشید و آنها را حمایت کنید. بهتر است روز قبل از جلسه امتحان یک جلسه کلاس خصوصی برای جمع بندی مطالب ارائه شده در طول ترم برگزار نمائید. برای موفقیت در تدریس خصوصی و کار و شغل تدریس عوامل دیگری هم موثر و تاثر گذار هستند. این پارامترها به صورت مفصل در همین سایت (ایران مدرس) بررسی شده اند. برای فعالیت در زمینه تدریس خصوصی بر روی عبارت "عضویت در سایت" در بالای همین صفحه کلیک کنید.



بر درس ریاضی مسلط شوید: اگر مدرس ریاضی هستید و یا قصد دارید فعالیت در زمینه تدریس خصوصی ریاضی را شروع کنید، برای پیشرفت در کارتان و تبدیل شدن به یک مدرس ریاضی خوب و موفق در مرحله اول باید تسلط خودتان بر درس ریاضی را افزایش دهید. تا جایی که می توانید درسی را که تدریس می کنید مطالعه نموده و مسائل و تمرینهای مختلفی را که قرار است در جلسات تدریس گروهی و یا تدریس خصوصی ریاضی ارائه کنید مرور نمائید. کاملا آماده باشید به نحوی که هر سوالی که از شما پرسیده شد را بتوانید پاسخ دهید. حین آماده شدن برای کلاسهای تدریس خصوصی و گروهی ریاضی سعی کنید خودتان مطالب را خوب درک کنید تا در انتاقل آنها به شاگردانتان موفق عمل کنید. مطالب را به صورت منسجم و قابل درک و فهم برای کلاس تدریس آماده کنید و برای کل زمان کلاس برنامه داشته باشید. هر چه بر درس مسلط تر باشید در کلاس تدریس ریاضی هم موفق تر عمل خواهید کرد و فن بیان بهتری هم خواهید داشت. هر چه بر ریاضی مسلط تر باشید مطالب را از زوایای مختلفی می توانید ببینید و اشکالات شاگردانتان را بهتر می توانید رفع کنید. میزان موفقیت شما در درس ریاضی و در تدریس درس ریاضی بیش از هر عامل دیگری به میزان تسلط خود شما بر درس بستگی دارد. اگر در زمینه تدریس خصوصی فعالیت نداشته اید و به تازگی فعالیت در این زمینه را آغاز کرده اید، برای جذب شاگرد و کسب درآمد از تدریس می توانید اگهی تدریس خودتان را در همین سایت (ایران مدرس) ثبت کنید. ثبت آگهی تدریس در ایران مدرس کاملا رایگان است و تنها در صورت تمایل می توانید آگهی تدریس خودتان را با پرداخت مبلغ مناسبی ویژه کنید. آگهی های تدریس ویژه بالاتر از آگهی های رایگان نمایش داده شده و بازدهی بالاتری هم دارند.



مطالعه نمائید: نحوه خوب تدریس کردن و موفقیت در تدریس خصوصی





بسیاری از مدرسینی که در همین سایت آگهی تدریس خودشان را به صورت ویژه درج کرده اند، بارها و بارها آگهی تدریس ویژه خودشان را تمدید کرده اند (بعضی از مدرسین تدریس خصوصی حتی بیش از 20 بار این کار را انجام داده اند). این مسئله خود نشان دهنده این است که ثبت آگهی تدریس و تدریس خصوصی در ایران مدرس برای آنها مفید و موثر بوده است. مطمئن باشید که اگر با درج آگهی تدریس ویژه در ایران مدرس شاگرد جذب نمی کردند، آگهی ویژه خودشان را تمدید نکرده و مبالغ دیگری را پرداخت نمی کردند. شما هم اگر می خواهید فعالیت خودتان در زمینه تدریس خصوصی را اغاز نمائید و یا فعالیت خودتان در این زمینه را گسترش دهید، آگهی تدریس ویژه و یا رایگان خودتان را در همین سایت درج کنید. در این وب سایت هزاران جزوه و نمونه سوال امتحانی ارائه شده است و آگهی تدریس شما (البته اگر ویژه باشد) در کنار مطالب آموزشی مزبور هم نشان داده خواهد شد. نکته دیگری که باید در کار تدریس در نظر بگیرید و برای ارائه تدریس خوب و موفق آن را مورد توجه قرار دهید، انتخاب دروس تدریسی است. سعی کنید دروس محدودی را انتخاب نمائید و در بلند مدت در آنها به تسلطی برسید که شما را از بقیه متمایز کند. اگر تعداد زیادی درس تدریس کنید، در همه ی آنها در سطح متوسط می توانید ظاهر شوید و درآمد شما هم به صورت متوسط باقی خواهد ماند. بنابراین تعداد درس محدودی را انتخاب نموده و درآنها به تسلط کامل برسید. در ضمن، از بین دروس مختلف دروسی را انتخاب نمائید که هم به آنها بیشتر علاقه دارید و هم بازار تدریس آنها خوب است. ممکن است شما به درس خاصی علاقه مند باشید ولی متقاضی تدریس برای آن وجود نداشته باشد. بنابراین هم علاقه خودتان و هم اینکه چه میزان متقاضی برای تدریس آن درس وجود دارد را در نظر بگیرید. برای فعالیت در زمینه تدریس زبان انگلیسی در بالای همین صفحه بر روی عبارت عضویت در سایت کلیک نموده و آگهی تدریس خودتان را به صورت رایگان در همین سایت (ایران مدرس) ثبت نمائید.



مطالعه کنید: چگونه معلم خصوصی خوبی باشیم





با ثبت آگهی تدریس زبان در ایران مدرس، آگهی شما در معرض دید هزاران بازدید کننده متقاضی تدریس زبان قرار می گیرد. به این ترتیب به راحتی شاگرد جذب می کنید. اگر می خواهید بازدهی اگهی تدریس خودتان را افزایش دهید، با پرداخت مبلغ مناسبی می توانید آگهی تدریس زبان انگلیسی خودتان را ویژه کنید. مدرسینی که همین الان در صفحه اصلی سایت ایران مدرس مشاهده می کنید اگهی تدریس خودشان را ویژه کرده اند. تعداد زیادی از مدرسین حتی بیش از 20 بار آگهی تدریس خودشان را ویژه کرده اند. این خود نشان دهنده موثر بودن ثبت آگهی تدریس در ایران مدرس است. همانطور که در مقالات قبلی هم گفته شد، در کلاسهای تدریس خصوصی نباید فقط درس ارائه شود. بلکه در کنار ارائه درس باید حمایت و پشتیبانی کامل و کافی از شاگردانتان به عمل آورید. بهترین حالت برای اینکه از جلسات تدریس خصوصی نتیجه بگیرید این است که با شاگردانتان دوست باشید. به این ترتیب اگر شاگرد یا شاگردهای شما مشکلاتی داشته باشند، با شما در میان گذاشته و در نتیجه بهتر می توانید در هدایت آنها به سمت موفیت در تحصیل نقش خودتان را ایفا کنید. در کلاسهای تدریس خصوصی در زمانهای میانی کلاس با شاگردانتان حرف بزنید و اگر درس نمی خوانند و یا اوضاع به آن شکلی که مد نظر شما است پیش نمی رود، دلیل آن را جویا شوید. البته بسیاری از دانشجویان و دانش آموزان اوایل کار مقاومت می کنند. ولی اگر کلاسهای تدریس خصوصی ادامه پیدا کند کم کم می توانید با آنها طرح دوستی بریزید و در حل مشکلات و موفقیت تحصیلی انها واقعا موثر باشید. حتی ممکن است شاگردهای شما بحثهایی را با شما در میان بگذارند که با والدین خودشان هم مطرح نمی کنند. با توجه به مطالب ارائه شده و به عنوان جمع بندی می توان گفت که یکی از راهکارهای موفقیت در تدریس و تدریس خصوصی این است که در کنار ارائه تدریس خوب تلاش کنید در شاگردانتان انگیزه لازم برای درس خواندن و تحصیل را ایجاد کنید و با ارائه مشاوره و برنامه ریزی مناسب به آنها در موفقیت تحصیلی آنها مفید و موثر باشید.



پشتیبانی و حمایت از شاگردانتان اگر مهمترین کار شما حین برگزاری کلاسهای تدریس خصوصی نباشد، بی شک یکی از مهمترین کارهایی است که باید انجام دهید. دانش آموزان و دانشجویانی که از کلاسها و جلسات آموزش در منزل و تدریس خصوصی استفاده می کنند، یا درس را خوب بلد نیستند و می خواهند از این کلاسها برای جبران عقب افتادگی های گذشته استفاده نمایند و یا در کلاس درس مدرسه غائب بوده اند و به تنهایی نمی تواند درس و مباحثی که باید بخوانند را جمع کنند. این متقاضیان کلاسهای تدریس خصوصی از مدرسین کمک می گیرند تا در آموزش بهتر و کسب نمره بالاتر، ارتقای معدل و موفقیت در کنکور به آنها کمک کنند. مدرسین هم باید در این راستا حمایت و پشتیبانی عالی و بسیار خوبی انجام دهند. به این معنی که در مرحله اول تا جایی که می توانید مطالب خوب و مفیدی را در کلاسهای تدریس خصوصی ارائه کنید. جزوه خود دانش آموز و دانشجو را ملاک قرار داده و مطالب را به خوبی تشریح نمائید. در برنامه ریزی روزانه و هفتگی و ماهانه به شاگردانتان کمک کنید. نباید فقط به تدریس و ارائه درس اکتفا کنید. به شاگردانتان مشاوره هم بدهید.  در مرحله بعد هر کمکی از دستتان بر می آید برای شاگردانتان انجام دهید. چه اشکالی دارد شاگردان شما در خارج از کلاسها و جلسات تدریس خصوصی بتوانند با شما تماس گرفته و اگر اشکالی برایشان پیش آمد آن را برطرف کنید. اگر به این ترتیب شاگردان خودتان را پشتیبانی نمائید و در کل طول ترم و در کلاسهای تدریس خصوصی هوای آنها را داشته باشید، هم خودتان در تدریس موفق بوده و پول خوب در میآورید و هم شاگردان شما موفق خواهند شد. حمایت خودتان از شاگردانتان را در کل طول ترم و تا شب امتحان ادامه دهید. حتی یک روز قبل از امتحان جلسه جمع بندی بذارید. در جلسه جمع بندی تمامی اشکالات را برطرف کنید. حتی بعد از اتمام کلاسهای تدریس خصوصی و بعد از امتحانات جویای وضعیت شاگردانتان باشید. حامی و پشتیبان شاگردانتان باشید و نتیجه گرفتن آنها برایتان مهم باشد تا خودتان پله های ترقی را طی کنید و در کار تدریس موفقیت های زیادی کسب نمائید.  در مقالات قبلی هم که در همین سایت (ایران مدرس) در رابطه با موفقیت در تدریس و تدریس خصوصی ارائه شده است، تاکید زیادی بر آمادگی قبل از جلسات تدریس خصوصی شده است.



در مرحله اول اگر بر درس تدریسی خودتان کامل مسلط نباشید خیلی راحت کلاسهای تدریس خصوصی دیگر ادامه پیدا نمی کند. در بسیاری از مواقع ممکن است این اتفاق برای شما هم افتاده باشد که شاگرد شما بعد از یکی دو جلسه اول بهانه ای می آورد و دیگر نمی خواهد کلاسها ادامه پیدا کند. معمولا مستقیما نمی گویند که کلاسها مفید نبوده و بیماری یا اتفاقی را بهانه می کنند. بنابراین اگر می خواهید در کار تدریس موفق باشید و جلسات و کلاسهای تدریس خصوصی شما ادامه پیدا کند، تسلط خودتان بر مطالب تدریسی را باید افزایش دهید. سعی کنید مطالب را خیلی عالی بیان کنید. هر چه تسلط خود شما بر مطالب تدریسی بیشتر باشد، کلاسهای برای شاگردان شما مفید تر خواهد بود. حتی با افزایش تسلط شما بر درس، فن بیان و نحوه ارائه مطالب توسط شما هم بهتر خواهد شد. هر چه بر درس مسلط تر باشید، جنبه های مختلف آن را بهتر و بیشتر درک کرده و آن را به شکل بهتری هم انتقال می دهید. تسلط یا عدم تسلط شما بر درس در تمامی کلام و گفتار شما مشخص و واضح بوده و شاگردان شما این مطلب را درک خواهند کرد. در بسیاری از اوقات اگر بخواهید عدم تسلط خودتان را پنهان کنید موفق نخواهید شد. شاگردان شما این مطلب را به روی شما نمی آورند ولی در کلاسهای تدریس خصوصی و گروهی آن را درک می کنند. از طرف دیگر، هر چه بر درس مسلط تر باشید، احترام و جایگاه شما بالاتر خواهد رفت. با افزایش تسلط بر دروس تدریسی خودتان، به تدریج تعداد شاگردان شما بیشتر و بیشتر شده و حتی شما را به دوستان، فامیل و آشناهایشان معرفی خواهند کرد. به این ترتیب در کار تدریس موفق و موفق تر خواهید شد و درآمدتان به صورت صعودی بیشتر خواهد شد. با توجه به مطالب گفته شده، برای موفقیت در کار تدریس و تدریس خصوصی، تا جایی که می توانید تسلط خودتان را بر دروسی که تدریس می کنید، افزایش دهید. یکی از پارامترهایی که در موفقیت شما در کار تدریس و تدریس خصوصی نقش بسزایی دارد، حضور به موقع در کلاسهای تدریس خصوصی است. برای افزایش بازدهی کلاسهای تدریس خصوصی تا جایی که برای شما ممکن است به موقع در کلاس تدریس حاضر شوید. همین امر در جدی گرفتن کلاس شما توسط شاگردانتان و همچنین در جلب اعتماد انها نقش مهمی دارد.



عوامل موثر بر موفقیت در آگهی و تبلیغات تدریس خصوصی

اگر خودتان کلاس را جدی بگیرید و به موقع در کلاس درس حاضر شوید، دانشجویان و دانش اموزان نیز کلاس را جدی می گیرند. حضور به موقع در کلاسهای تدریس خصوصی قدم اول برای جدی گرفتن کلاس است. اگر می دانید در مسیر که قرار است به کلاس برسید همیشه ترافیک سنگین است خوب کمی زودتر راه بیفتید. در کلاسهای خصوصی و جلسات تدریس خصوصی یک از مشکلات عمده مدرسین همین مسیر رسیدن به کلاس است. در بسیاری از اوقات وقت مدرس خیلی در مسیر رسیدن به کلاس تلف می شود.  مهمترین عاملی که به نظر خودم باعث شد در کار تدریس خوب باشم و موفق باشم این بود که به کار خودم تعهد داشتم. جلسات تدریس خصوصی رو فقط به خاطر کسب درامد نمی رفتم. هر چند که می دونم انگیزه اولیه همه همین کسب درآمده. ولی در کنار اون سعی می کردم شاگردام نتیجه هم بگیرن. بهشون مشاوره می دادم. هر جلسه تمرین می دادم که تا جلسه بعد حل کنن و بیارن. این خودش باعث می شد بین جلسات تدریس درس رو مرور کنن تا بتونن تمرینها رو حل کنن. اگر در جلسات تدریس خصوصی می دیدم که اوصاع خوب نیست و سوالاتی که می پرسم رو بلد نیستن سعی می کردم یک راه حلی پیدا کنم که شاگردام درس رو بهتر یاد بگیرن و در نایت نتیجه مطلوب گرفته بشه. مثلا می گفتم که این بخش از درس رو باید جلسه بعد به صورت کنفرانسی برای من ارائه کنی. یا تمرینات بیشتری بهشون می دادم.



به هر حال وقتی دانشجو یا دانش آموزی با شما کلاسهای تدریس خصوصی رو بر می داره تو اون درس ضعف داره و یا خودش نمی تونه از پسش بربیاد. بنابراین باید شما تلاش کنید که شاگرداتون نتیجه مطلوب رو بگیرن. من بسیاری از شاگردام رو شاگرداهای قبلیم بهم معرفی می کردن. ترمهای بعد هم همین شاگردها رو داشتم. پس از این که کار تدریس رو گذاشتم کنار تا یک ترم بعد هم با من تماس گرفته می شد. بنابراین اگر کیفیت کار رو حفظ کنید و به فکر نتیجه گرفتن شاگرداتون باشید حتما کار خودتون هم رونق می گیره و در کار تدریس موفق خواهید شد. با آرزوی موفقیت برای همه کاربران و مدرسین ایران مدرس. برای موفقیت در تدریس خصوصی و گروهی، همانطور که در مقالات قبلی هم گفته شده است، باید نتیجه گرا باشید. باید سعی کنید تمامی کارها و فعالیت های شما در جهتی باشد که در پایان جلسات تدریس خصوصی و بعد از برگزاری امتحان شاگرد یا شاگردان شما نتیجه بگیرند. اینکه سبک تدریس شما به چه شکلی است و در طول ترم چند جلسه کلاس برگزار می کنید، یا حین برگزاری کلاس چه مطالبی را و به چه شکلی ارائه می نمائید و .... مهم نیست (هر چند در این زمینه ها هم مقالاتی در همین سایت موجود بوده و پیشنهاداتی ارائه شده است)، در نهایت اگر روش تدریس شما و راه و روش هدایت شاگردانتان منجر به موفقیت آنها در امتحانات و یا کنکور گردد، می توان گفت که شما در کار تدریس موفق بوده اید. برای موفقیت در کار تدریس پشتیبان و مشاوره شاگردانتان باشید به نحوی که به صورت کامل درک کنند که شما فقط برای گرفتن حق التدریس نیامده اید و نتیجه گرفتن آنها برای شما مهم است. همین که به کار تدریس و به تدریس خودتان متعهد باشید از نظر شاگردانتان بسیار ارزشمند است. البته مطمئنا مواردی همچون تسلط بر دروس تدریسی و ... نیز بسیار مهم و تاثیرگذار است. اگر می خواهید در کار تدریس موفق باشید باید موارد همچون حضور به موقع در کلاس، تسلط بر دروس تدریس و ... را هم در نظر بگیرید. ولی به هر حال، متعهد بودن به کار تدریس و تلاش برای نتیجه گرفتن شاگردانتان در اولویت قرار دارد و منجر به موفقیت شما در کار تدریس خصوصی می گردد.



مطالعه نمائید: راهنمای تدریس و نحوه ثبت نام و فعالیت در زمینه تدریس خصوصی



مطلب دیگری که برای موفقیت در تدریس باید در نظر بگیرید، تسلط بر مطلب تدریسی است. بهتر است دروسی را تدریس کنید که با رشته خودتان در ارتباط باشد و برآنها کاملا مسلط هستید. به این ترتیب هم برای آمادگی تدریس دروس مزبور وقت کمتری می ذارید و هم آنها را بهتر تدریس می کنید. قبل از جلسات تدریس درس را مرور کنید. اگر کاملا مسلط هم هستید می توانید تمرینات و مسائل جدیدتر و بهتری را آماده کنید. برای کسب موفقیت در تدریس و تدریس خصوصی و کسب درامد بالا از این شغل مورد دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که شاگردانتان را حمایت کنید. اگر کلاسهای خصوصی برگزار می کنید، تا روز امتحان با شاگردانتان در ارتباط باشید و آنها را حمایت کنید. بهتر است روز قبل از جلسه امتحان یک جلسه کلاس خصوصی برای جمع بندی مطالب ارائه شده در طول ترم برگزار نمائید. برای موفقیت در تدریس خصوصی و کار و شغل تدریس عوامل دیگری هم موثر و تاثر گذار هستند. این پارامترها به صورت مفصل در همین سایت (ایران مدرس) بررسی شده اند. برای فعالیت در زمینه تدریس خصوصی بر روی عبارت "عضویت در سایت" در بالای همین صفحه کلیک کنید.   برای موفقیت در تدریس و تدریس خصوصی موارد زیر را مد نظر داشته باشید:

1- کلاسهای تدریس را در زمان مناسب برگزار کنید. به عنوان مثال اگر شاگرد شما تا ساعت 4 بعد از ظهر کلاس مدرسه یا دانشگاه را دارد، بعد از ان دیگر جلسه تدریس خصوصی نذارید. چون شاگرد شما کاملا خسته است و کلاس تدریس خصوصی برای او بازدهی ای نخواهد داشت. بهتر است با شاگردهای خودتان حرف بزنید و ببینید که بیشترین بازدهی را در چه ساعتی از روز دارند و کلاس تدریس خصوصی را در ان ساعت برگزار کنید.

2- قبل از حضور در جلسات تدریس و تدریس خصوصی آمادگی لازم را در خودتان ایجاد کنید. تا جایی که می توانید بر مباحث تدریسی مسلط باشید. اگر کار تدریس را به تازگی شروع کرده اید در ابتدای کار چند درس محدود را درس بدهید تا خوب بر انها مسلط شوید. در ادامه می توانید تعداد درسهای تدریسی خودتان را بیشتر کنید. قبل از جلسات تدریس وقت بذارید و بر مطلب مسلط شوید.

3- جلسات تدریس را خیلی طولانی برگزار ننمائید. جلسات تدریس و تدریس خصوصی را بیشتر از 90 دقیقه ادامه ندهید. اگر در ایام امتحانات مجبور شدید این کار را انجام دهید، هر یک ساعت یک بار به شاگردتان استراحت بدهید.

4- در جلسات تدریس خصوصی متکلم وحده نباشید. در حین تدریس به صورت مداوم از شاگرد یا شاگردهایتان سوال بپرسید. با پرسیدن سوال متوجه خواهید شد که شاگردهای شما چه مقدار از مطلب را متوجه شده اند. در کلاسهای تدریس گروهی وقتی از یکی از شاگردها سوال می پرسید بقیه هم حواسشان را جمع می کنند و این برای یادگیری آنها بهتر است.

5- میزان یادگیری شاگردهایتان را ارزیابی کنید. به شاگردانتان تمرین و مسئله بدهید و حل تمرینها را از آنها بخواهید. اگر کلاس تدریس خصوصی دارید هر از چند گاهی در جلسه تدریس تمرینی را به خود شاگردتان بدهید تا حل کند. ببینید که کلا چقدر یاد گرفته است. آیا مطالبی را که ارائه کرده اید می تواند حین حل تمرین و مسئله استفاده کند؟



برای موفقیت در تدریس پارامترهای زیادی موثر و تاثیرگذاراست. تسلط بر مبحث تدریسی و علاقه به تدریس مواردی هستند که برای موفقیت در تدریس کاملا لازم هستند. اینکه به نتیجه گرفتن شاگردانتان علاقه مند باشید و در این راستا تلاش کنید نیز بسیار موثر است. عامل دیگری که می تواند به موفقیت شما در تدریس و تدریس خصوصی کمک کند این است که از انتظارات فراتر بروید. یعنی مثلا به جای 90 دقیقه ای که قبلا توافق کرده اید، 100 دقیقه در جلسه تدریس بمانید.



7 رمز موفقیت در تدریس خصوصی

در کلاسهای تدریس و تدریس خصوصی حامی بودن و پشتیبان بودن هم خیلی مهم است. به این معنی که در کنار درس و تدریس و ارائه خوب مطالب درسی، شاگردانتان را حمایت هم بکنید و به آنها مشاوره های لازم را بدهید. تا شب امتحان همراه آنها باشید و حتی بعد از امتحان هم پیگیر نتیجه باشید. متعهد بودن در کار تدریس و در هر کار دیگری یکی از عوامل مهم موفقیت است.

به مرور و در طول زمان سعی کنید به صورت مداوم در زمینه کاری خودتان پیشرفت کنید. طوری نباشد که خودتان هیچ مطالعه ای نداشته باشید. مثلا اگر فیزیک کنکور تدریس می کنید، به صورت مداوم در جستجوی راهکارهای خلاقانه حل تست های کنکور باشید و آنها را به شاگردانتان هم یاد بدهید. نباید جوری باشد که اطلاعات و روش تدریس شما با دو سال قبل هیچ تفاوتی نداشته باشد و هیچ پیشزفتی نکرده باشید. خود شما هم به صورت مداوم نیاز به یادگیری مطالب جدید و پیشرفت دارید.


آمار بازدید: 789 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image