ارتباط مستقیم با 30654 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی چگونه در درس ریاضی پیشرفت کنیم

چگونه در درس ریاضی پیشرفت کنیم

به اشتراک گذاری

اگر می خواهید در درس ریاضی پیشرفت کنید و قوی شوید ... اگر قصد دارید ریاضی را به صورت پایه ای و مفهومی آموزش ببینید .... چنانچه در زمینه درست خواندن درس ریاضی و نحوه مطالعه این درس سوال دارید .... در هر صورت با مطالعه ادامه این مطلب می توانید در این زمینه اطلاعات خوبی بدست آورید. برای پیشرفت در درس ریاضی موارد زیر را در نظر داشته باشید:

1- در طول ترم ریاضی را بخوانید: بهترین توصیه ای که می توان برای موفقیت در درس ریاضی و گرفتن نمره خوب در امتحان داشت این است که در طول ترم درس بخوانید. وقتی در طول ترم درس ریاضی را مطالعه می کنید فرصت بیشتری برای حل تمرین و مسئله و تفکی و تامل روی مطالب خواهید داشت. در این حالت بدون اینکه استرس امتحان را داشته باشید با خیال راحت درس را تمام کرده و مطالب را به خوبی آموزش خواهید دید. برای درس ریاضی حل تمرین و مسئله کاملا لازم است و تنها وقتی می توانید به اندازه کافی تمرین حل کنید که در طول ترم برای یادگیری این درس وقت گذاشته باشید.

2- برای یادگیری بهتر درس ریاضی تمرین و مسئله حل کنید: همانطور که گفته شد برای یادگیری بهتر درس ریاضی حل تمرین و مسئله کاملا لازم است. وقتی تمرین حل می کنید از مطالبی که یاد گرفته اید عملا استفاده می کنید و در این حالت به بهترین شکل مطالب برای شما جا می افتد. در تمرین حل کردن اشکالات شما مشخص خواهد شد و به هر میزان تمرینات بیشتری حل کنید بر درس مسلط تر می شوید. شاید دروس دیگر را بدون حل تمرین و مسئله بتوان یاد گرفت ولی برای درس ریاضی این یک مرحله مهم از کار است و مانند ورزشکاری که هر چه بیشتر تمرین می کند قوی تر می شود در درس ریاضی هم هر چه بیشتر تمرین حل کنید مسلط تر شده و در امتحان نمره بهتری خواهید گرفت.



مطالعه کنید: چگونه برای درس ریاضی تمرین حل کنیم؟

3- برنامه ریزی داشته باشید و به خودتان نظم بدهید: هر برنامه ای از بی برنامگی بهتر است. سعی کنید با برنامه و نظم پیش بروید. در طول ترم درس بخوانید و برای خودتان برنامه ریزی داشته باشید. برنامه ی شما باید توسط خودتان و برای شما نوشته شده باشد. اگر از برنامه ریزی شخص دیگری خوشتان آمد می تواند از ان ایده بگیرید ولی به هر حال با توجه به عادتهایی که دارید و زمانهایی که برای مطالعه و حل تمرین و مسئله بازدهی بیشتری دارید، برنامه را برای خودتان شخصی سازی کنید. برنامه ریزی آوردن زمان آینده به حال است و برای موفقیت در هر کاری و از جمله موفقیت در تحصیل و در امتحان ریاضی داشتن برنامه ریزی لازم است. بهتر است برنامه ریزی را بر روی کاغذ انجام دهید تا بخواهید فقط در ذهن خودتان آن را در نظر بگیرید.



حتما بخوانید: چگونه برنامه ریزی کنیم و در تحصیل موفق شویم؟


4- ریاضی را پایه ای و مفهومی بخوانید: برای موفقیت در امتحان ریاضی و یا کسب درصد بالا در این درس در کنکور و به صورت کلی برای پیشرفت در درس ریاضی سعی کنید ریاضی را به صورت مفهومی و پایه ای بخوانید. این تا حدود زیادی به خودتان هم بستگی دارد. بعضی از افراد سطحی خوانی می کنند و سعی می کنند فرمولها را فقط حفظ نمایند و حتی سوالها را هم حفظ می کنند. ممکن است در یکی دو امتحان به این ترتیب نتیجه بگیرید ولی در کل ریاضی را یاد نخواهید گرفت. سعی کنید معنا و مفهوم روابط و خواسته های تمرینات و مسائل را به خوبی درک کنید و بفهمید.

5- کتاب درسی را خوب بخوانید: یکی از بهترین منابع و یا شاید بهترین منبعی که برای مطالعه و حل تمرین و مسئله و .... در اختیار شما است کتاب درسی می باشد. کتاب درسی را خوب بخوانید و مثالهای آن را مورد بررسی قرار دهید. هر کتاب دیگری بر مبنای کتاب اصلی شما نوشته شده است. پس آن را دست کم نگیرید و خوب مطالعه کنید. اگر بر کتاب درسی خودتان به صورت کامل مسلط باشید و تمرینات و مثالهای ان را بتوانید به خوبی حل کنید حتما در امتحان هم نمره خوبی خواهید گرفت.



پیشرفت در درس ریاضی

6- درست تمرین و مسئله حل کنید: خیلی سریع سراغ راه حل تمرینات و مسائل نروید. به خودتان برای حل هر تمرین و مسئله کمی وقت بدهید. اگر کتاب حل المسائل دارید به درستی از آن استفاده نمائید. اول مثالهای حل شده را بررسی کنید و در ادامه بر روی هر تمرین حدود 10 دقیقه فکر کنید و راه حلی بنویسید. بعد از آنکه خودتان روی نحوه حل تمرینات فکر کردید و راه حلی نوشتید، در ادامه می توانید جواب درست را چک کنید. مرحله ای که روی تمرین فکر می کنید و سعی می کنید از مغز خودتان کار بکشید برای رشد ذهنی شما خیلی مفید است و باعث می شود سریع تر پیشرفت کنید.

7- مرور را در نظر داشته باشید: در طول ترم درس ریاضی را مرور کنید. به صورت مداوم در طول ترم درس بخوانید و مطالبی که در کلاس ارائه شده است را مرور کنید. مرور باعث می شود حضور ذهن داشته باشید و در جلسات بعدی کلاس هم متوجه مطالبی که ارائه می شود بشوید. اگر مرور نکنید و حضور ذهن نداشته باشید سر رشته مطالب از دست شما در خواهد رفت و در جلسات بعدی هم درس را نخواهید فهمید.



مطالعه کنید: مرور درس بعد از کلاسهای تدریس ریاضی و یادگیری بهتر درس ریاضی

8- کتاب کمک آموزشی معتبر استفاده کنید: همانطور که گفته شد کتاب درسی بهترین منبع است. ولی به هر حال بعضا دانش اموزان و دانشجویان تمایل زیادی به استفاده از کتابهای کمک آموزشی دارند. اگر خواستید از کتابهای کمک آموزشی برای یادگیری بهتر درس و حل تمرینات و مسائل بیشتر استفاده کنید، از کتابهای معتبر و انتشاراتی های معتبر استفاده نمائید. در کنار کتاب درسی یک کتاب کمک آموزشی داشته باشید کافی است و لازم نیست کتابهای متعددی را خریداری کنید.

9- یک محل مشخص برای درس خواندن داشته باشید: برای یادگیری بهتر دروس بهتر است تمرکز داشته باشید. معمولا توصیه می شود در طول ترم یک مکان مشخص برای درس خواندن داشته باشید و اینکه هر بار بخواهید در جای جدیدی درس بخوانید مناسب نیست. وقتی شما در یک اتاق مشخص درس می خوانید به صورت ناخودآگاه متوجه هستید که اطراف شما خبر جدیدی نیست و هر چیزیکه وجود دارد تکراری است و در نتیجه حواس شما پرت نخواهد شد. در این حالت تمرکز بیشتری روی درس دارید و بهتر درس را یاد می گیرید. البته برای تمرکز داشتن باید فکر خودتان را هم کنترل کنید و وارد خیال پردازی و .... نشوید.



حتما بخوانید: تاثیر تمرکز بر میزان یادگیری ریاضی و فیزیک

10- بعضا با دوستانتان درس بخوانید: درس خواندن به صورت گروهی همیشه خوب نیست. برای یادگیری درس بهتر است خودتان اغلب اوقات به تنهایی روی مطالب تمرکز کنید و برای خودتان درس را تفسیر کنید و مورد بررسی قرار دهید. ولی رد بعضی از اوقات هر از چند گاهی هم بد نیست که گروهی درس بخوانید. می توانید افکار خودتان را با دوستانتان به اشتراک بگذارید و ببینید که آنها روی مسائل چگونه فکر می کنند و در برخورد با تمرینات چه راه حلی را در نظر می گیرند. البته اگر با افرادی دوستی کنید که در ریاضی  و تحصیل موفق هستند این مطالعه گروهی می تواند برای شما خیلی مفید باشد. با هم روی تمرینات و مسائل بحث کنید و در قابل همین بحثهای علمی مطالب زیادی را می توانید یاد بگیرید.



موفقیت در یادگیری ریاضی

11- در کلاسهای تدریس ریاضی به صورت مرتب شرکت کنید: شرکت در کلاسهای ریاضی برای یادگیری درس کاملا مهم است. تا جایی که برای شما ممکن است غیبت نکنید. وقتی غیبت می کنید در آن زمانی که در کلاس حاضر نیستید معمولا کار مثبتی انجام نمی دهید. پس ان زمان را از دست می دهید. در ضمن بعدا برای جبران همان غیبت هم باید وقت بگذارید و زمان و وقت دیگری را هم از دست می دهید. پس غیبت نکنید و در کلاسها به صورت مرتب شرکت کنید. حضور در کلاس باعث می شود درس را در زمان کمتری به نسبت حالتی که خودتان درس بخوانید آموزش ببینید و در کل در زمان شما هم صرفه جویی خواهد شد.

12- در کلاسهای ریاضی حضور صد در صدی داشته باشید: اینکه فقط در کلاس حاضر باشید کافی نیست. حضور شما باید صد در صدی باشد. واقعا برای یادگیری در کلاس حاضر شوید و به مطالبی که ارائه می شود گوش دهید. شب قبل از کلاس زود بخوابید تا در کلاس تمرکز داشته باشید و مرتب خمیازه نکشید.



بخوانید: گوش دادن به مطالب ارائه شده در کلاس تدریس ریاضی با تمرکز کامل و موفقیت در یادگیری ریاضی

13- در کلاس در ردیف های جلو بنشینید: راهکار خوبی که برای گرفتن بیشترین بازدهی از کلاسهای ریاضی وجود دارد این است که در ردیف های جلو بنشینید. وقتی در ردیف جلوی کلاس هستید و جلوی دید معلم یا استاد ریاضی قرار دارید نمی توانید گوش ندهید و حواس شما کاملا جمع خواهد بود. اگر واقعا می خواهید درس را یاد بگیرید این یک راه حل بسیار خوب است. نشستن در ردیف جلوی کلاس مزیت دیگری که دارد این است که سوال پرسیدن شما راحت تر خواهد بود. اگر بخواهید از آخر کلاس سوالی را بپرسید ممکن است سر و صدای بقیه افراد حاضر در کلاس اجازه ندهد و در نهایت ازسوال پرسیدن هم پشیمان شوید. نکته دیگر اینکه معمولا دانش اموزان و دانشجویان موفق در ردیف های جلوی کلاس می نشینند و نشست و برخاست و حرف زدن با این افراد باعث می شود شما هم موفق باشید.

14- حین تدریس معلم یا استاد ریاضی جزوه بنویسید: جزوه نوشتن در یادگیری بهتر درس و افزایش تمرکز در کلاس بسیار مهم است. وقتی می خواهید جزوه بنویسید چاره ای ندارید جز اینکه حواس خودتان را جمع کنید. با حواس پرت نمی توان جزوه نوشت. در ضمن بهتر هم گوش می دهید و درس را خوب یاد خواهید گرفت. نکته دیگر اینکه برای مرور درس در مراحل بعدی و در طول ترم و ایام امتحانات جزوه در کنار کتاب درسی یکی از بهترین منابعی است که در اختیار خواهید داشت. جزوه خودتان را داشته باشید و در این حالت مطمئن خواهید بود که تمام مطالب را یادداشت کرده اید و از جزوه دیگران بی نیاز خواهید بود.

15- در کلاس ریاضی حضور فعالی داشته باشید و سوال بپرسید: میزان یادگیری ریاضی شما خیلی به این بستگی دارد که در کلاس چقدر خوب درس را یاد می گیرد. سعی کنید از کلاسهای خودتان بهترین استفاده را داشته باشید. سوال بپرسید و سوالات و اشکالات را باقی نگذراید. اگر برای پرسیدن سوال فرصت نبود یادداشت کنید تا بعدا بپرسید. به سوالاتی که دوستان و همکلاسی هایتان می پرسند هم خوب گوش دهید تا نکات آن را یاد بگیرید. خلاصه اینکه سعی کنید در کلاس حضور فعالی داشته باشید.



قبولی در امتحان ریاضی

16- بعد از کلاس درس را مرور کنید: همانطور که گفته شد مرور درس ریاضی در طول ترم یکی از مواردی است که به صرفه جویی در زمان شما و پیشرفت بیشتر شما در درس کمک خواهد کرد. وقتی درس را مرور می کنید مطالب را فراموش نخواهید کرد و در ایام امتحانات مجبور نخواهید شد کل مطالب را از اول بخوانید. یکی از بهترین زمانها برای مرور درس بعد از کلاس ریاضی است. در حد 10 دقیقه تا یک ربع همان روز درس را مرور کنید و نکات مهم را یادداشت نمائید. اگر سوالی داشتید یادداشت کنید تا بعدا بپرسید. مرور بعد از کلاس کار سختی نیست ولی به نظم و اراده نیاز دارد و اگر برای شما تبدیل به یک عادت شود در موفقیت شما بسیا موثر خواهد بود.

17- با افرادی نشست و برخاست داشته باشید که در درس ریاضی قوی هستند: همانطور که گفته شد نشست و برخاست با دانش آموزان و دانشجویان زرنگ و موفق می تواند در پیشرفت شما در درس ریاضی بسیار موثر باشد. وقتی با این افراد حرف می زنید و ارتباط دارید به صورت ناخوداگاه ویژگی های مثبت انها در شما هم به وجود می آید. خصوصا در زمینه های درسی زیاد با این افراد حرف بزنید و ارتباط بگیرید تا بدانید چگونه درس می خوانند و چه عادتهای خوبی دارند که منجر به موفقیت آنها شده است. معمولا هر شخصی میانگین 5 نفری است که با انها در ارتباط می باشد.

18- در کلاس درس را خوب متوجه شوید: فقط برای حضور غیاب در کلاس حاضر نباشید. کلاسهای ریاضی را مانند یک فرصت خوب برای یادگیری ببینید. سعی کنید در همان کلاس درس اصل مطلب را آموزش ببینید. اگر این اتفاق بیفتد و درس را در کلاس خوب متوجه شوید بعدا حین مرور درس و حل تمرین و مسئله و .... هم کار خودتان راحت تر خواهد بود.

19- از کلاسهای خصوصی ریاضی استفاده کنید: اگر در درس ریاضی اشکالات زیادی دارید .... چنانچه می خواهید درس ریاضی را به صورت پایه ای و مفهومی آموزش ببینید ... اگر می خواهید اشکالات پایه ای که همواره داشته اید را برطرف کنید و .... در هر صورت یک راهکار خوب استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی است. برای مشاهده لیست مدرسینی که در همین سایت (ایران مدرس) ثبت نام کرده اند و در زمینه آموزش و تدریس خصوصی ریاضی از ابتدایی تا دانشگاه در تهران، کرج و کل ایران فعالیت دارند بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کلیک کنید. در کلاسهای خصوصی ریاضی به نسبت کلاسهای مدرسه و دانشگاه زمان بیشتری برای رفع اشکال و پرسیدن سوال و .... وجود دارد و می توانید درس را بهتر یاد بگیرید. برای مطالعه در زمینه قیمت کلاسهای خصوصی ریاضی مقاله
قیمت تدریس خصوصی ریاضی (ابتدایی، متوسطه، دانشگاه و کنکور) را بخوانید. البته شرکت در کلاسهای خصوصی شما را بی نیاز از درس خواندن نمی کند و در کنار شرکت در این کلاسها هم باید خودتان درس بخوانید و تمرین و مسئله حل کنید.



مطالعه مقاله زمان مناسب و با بازدهی بالا برای کلاس های تدریس خصوصی ریاضی هم مفید است.

20- کلاسهای خصوصی را با یک مدرس خوب هماهنگ کنید: اگر قصد دارید از جلسات تدریس خصوصی برای آموزش و یادگیری بهتر درس ریاضی استفاده کنید سعی کنید با یک مدرس خوب و با تجربه این کلاسها را برگزار نمائید. (مشاهده کنید: لیست مدرسین تدریس خصوصی). در ایران مدرس (همین سایت) کاملترین لیست مدرسین خصوصی را می توانید مشاهده کنید و با مشاهده رزومه مدرسین و سوابق تدریس انها با آگاهی کامل معلم خصوصی ریاضی خودتان را انتخاب نمائید.



یادگیری ریاضی

21- در طول ترم حین درس خواندن و حل تمرین جزوه بنویسید: این روش هم برای یادگیری درس بسیار مناسب است. وقتی متن کتاب درسی را مطالعه می کنید، هنگامی که تمرین و مسئله حل می کنید، حین مرور درس و .... در جزوه کوچکی مهمترین مطالب را بنویسید. در نهایت در ایام امتحانات علاوه بر جزوه کلاسی یک جزوه بسیار مفید دیگر هم برای مرور و یادگیری بهتر درس در اختیار دارید.

22- فقط فرمول حفظ نکنید مسائل را بفهمید: همانطور که گفته شد، اینکه درس ریاضی را پایه ای، عمقی و مفهومی آموزش ببینید به خودتان بستگی دارد. باید از ابتدای کار چنین دیدی داشته باشید. خودتان باید بخواهید در درس ریاضی پیشرفت کنید و در این زمینه خوب تلاش کنید. فقط فرمول حفظ نکنید. درست است که ریاضی یک درس فرمولی است و روابط زیادی در ان وجود دارد. ولی به هر حال باید نحوه کاربرد روابط و چگونگی استفاده از انها، دلیل استفاده از هر رابطه در هر مسئله، راه حلهای جایگزین و ... را خوب متوجه باشید و درک کنید. روی فرمولها، روابط، مسائل و تمرینات تمرکز و تفکر کنید و سعی کنید انها را بفهمید.

23- نمونه سوال امتحانی حل کنید: اگر می خواهید در امتحان ریاضی نمره خوبی بگیرید خوب بهتر است قبل از این که در امتحان اصلی شرکت کنید قبلا نمونه سوالات امتحانی ترمهای قبل را دیده باشید. با حل نمونه سوالات امتحانی ترمهای قبل هم اعتماد به نفس خوبی برای شرکت در امتحان پیدا می کنید وهم چون سوالات امتحانی معمولا مشابه هم هستند در امتحان هم عملکرد خوبی خواهید داشت. البته اگر ریاضی را برای شرکت در کنکور مطالعه می کنید بهتر است بیشتر تست کنکور بزنید تا اینکه سوال امتحانی حل کنید. حل کردن نمونه سوالات امتحانی خصوصا در ایام امتحانات برای خوب نتیجه گرفتن در امتحان ریاضی مفید و موثر است.



دانلود رایگان نمونه سوال امتحان و جزوات آموزشی ریاضی

24- از جزوات موجود در همین سایت (ایران مدرس) استفاده کنید: در سایت ایران مدرس جزوات آموزشی، سوالات امتحانی، کتابهای درسی، تست کنکور، حل تمرینات متن کتاب درسی برای بعضی از پایه ها و .... برای یادگیری بهتر درس ریاضی ارائه شده است. از این موارد اموزشی در کنار کتاب درسی خودتان و در کنار جزوه ای که در کلاس یادداشت کرده اید برای یادگیری بهتر درس ریاضی می توانید استفاده کنید. به منظور دانلود رایگان این جزوات آموزشی و سوالات امتحانی و ... بر روی عبارت دانلود جزوه و سوال ریاضی کلیک کنید.

25- در زمینه موفقیت در یادگیری ریاضی مطالعه کنید: برای موفقیت در هر زمینه ای باید در جستجوی ان باشید. اگر تا به حال در درس ریاضی و امتحان ریاضی موفق بوده اید و از نمره ای که در پایه های قبلی و سالهای قبل گرفته اید راضی هستید که چه بهتر. در غیر اینصورت، اگر در درس ریاضی نمره خوبی نمی گیرید و اشکالات زیادی دارید باید سعی کنید کارهای متفاوتی نسبت به قبل انجام دهید. در همین سایت (ایران مدرس) مقالات زیادی در زمینه نحوه مطالعه درس ریاضی و موفقیت در یادگیری ریاضی ارائه شده است. برای مشاهده این مقالات بر روی عبارت یادگیری موفق ریاضی کلیک کنید.



مطالعه مقاله چگونه ریاضی را از پایه یاد بگیریم (25 نکته مهم آموزش موفق ریاضی) در این زمینه می تواند کاملا مفید باشد.



نحوه پیشرفت در ریاضی

26- هر ترم برای خودتان هدفی در نظر بگیرید: یک راهکار بسیار خوب برای ایجاد تغییرات مثبت و پیشرفت در درس ریاضی این است که هر ترم برای خودتان هدفی در نظر بگیرید و هر ترم سعی کنید به نسبت ترمهای قبل کمی بهتر شوید. به عنوان مثال اگر نمره شما در درس ریاضی همیشه حدود 12 و 13 بوده است این ترم سعی کنید نمره بالای 15 بگیرید. برای خودتان هدفی در نظر بگیرید و بر روی برگه کاغذی بنویسید نمره این ترم من مطمئنا بالای 15 است. این برگه را در جایی قرار دهید تا همیشه در معرض دید شما باشد. همین که چنین هدف واضح و مشخصی برای خودتان در نظر می گیرید انرژی های شما آزاد می شود و انگیزه بیشتری برای مطالعه و درس خواندن دارید. به هر میزان هدف واضح تری برای خودتان در نظر بگیرید احتمال رسیدن شما به ان هدف بیشتر خواهد شد. پس به وضوح بنویسید که این ترم می خواهید در درس ریاضی چه نمره ای بگیرید. نقش تعیین هدف در موفقیت در تحصیل

27- خودتان را دست کم نگیرید و اعتماد به نفس داشته باشید: هیچ کس از شما باهوش تر نیست. ظرفیت های ذهنی هر انسان به اندازه ای زیاد است که تا اخر عمر از 20 درصد آن هم نمی توانید استفاده کنید. افرادی که ریاضی را بهتر از شما بلد هستند و در امتحان ریاضی نمره بهتری می گیرند فقط بیشتر درس خوانده اند، علاقه نشان داده اند و تمرینات و مسائل بیشتری را حل کرده اند. اگر می خواهید پیشرفت کنید به خودتان اطمینان داشته باشید و فقط روی نحوه مطالعه صحیح ریاضی تمرکز کنید و تمرین و مسئله حل کنید.



20 راهکار برای بیست شدن در درس ریاضی !

28- به صورت پیوسته مطالعه کنید: اینکه در طول ترم با نظم و برنامه ریزی به سمت جلو حرکت کنید و درس خواندن را قطع نکنید بسیار مهم است. نباید اینطور باشد که یک هفته درس بخوانید و یک ماه آن را کنار بگذارید. در این حالت سر رشته مطالب از دست شما در می رود. وقتی بعضی از مطالب را متوجه نشوید در جلسات بعدی کلاسها هم مطالب را یاد نخواهید گرفت. پس به صورت پیوسته در طول ترم درس بخوانید.

29- از افراد موفق در زمینه یادگیری ریاضی مشورت بگیرید: اگر در بین دوستان؛ آشنایان و فامیل و یا همکلاسی هایتان کسی را می شناسید که در درس ریاضی موفق است در زمینه نحوه مطالعه درس ریاضی، چگونگی تمرین حل کردن و .... از ایشان مشورت بگیرید. همانطور که گفته شد نشست و برخاست با افراد موفق شما را به سمت موفقیت سوق می دهد. از سوال پرسیدن ومشورت خواستن هراس نداشته باشید. اتفاقا افراد موفق همیشه برای مشورت دادن و پاسخ به سوالهای شما آماده هستند.

30- برای گرفتن نتایج بهتر در خودتان عادتهای مثبت ایجاد کنید: در نهایت همه ی موارد گفته شده را در این یک مورد آخر می توان خلاصه کرد. سعی کنید در خودتان عادتهای مثبت ایجاد کنید. به موقع در کلاسهای ریاضی حاضر شوید و غیبت نکنید. بعد از کلاسها درس را مرور کنید. کتاب درسی را بخوانید و تمرین و مسئله حل کنید. برای خودتان برنامه داشته باشید و به خودتان نظم بدهید. اگر ترمهای قبل در درس ریاضی موفق نبوده اید مسلما باید در خودتان تغییراتی ایجاد کنید و عادتهای بهتری را جایگزین عادتهای قبلی خودتان بکنید.

با توجه به مطالب گفته شده، واضح است که برای پیشرفت در درس ریاضی باید موارد مختلفی را در نظر داشته باشید و برای آموزش این درس مهم وقت بگذارید. ریاضی هم به خودی خود درس مهمی است و هم بلد بودن آن برای موفقیت در حل مسائل دروس دیگری مانند درس فیزیک لازم و ضروری است. در نظر گرفتن مواردی که در این مقاله گفته شد (شرکت مرتب در کلاسها، درس خواندن در طول ترم، استفاده از کلاسهای خصوصی ریاضی، حل تمرین و مسئله، خواندن کتاب درسی و ....) برای پیشرفت در درس ریاضی و موفقیت در امتحان و کنکور ریاضی می تواند کاملا مفید و موثر باشد.

منبع: ایران مدرس (استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت ایران مدرس مجاز است)


آمار بازدید: 16565 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image
نظرات کاربران
محمدی شنبه ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۲

عالی بود????