ارتباط مستقیم با 30653 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی چگونه ریاضی بخوانیم برای موفقیت در امتحان

چگونه ریاضی بخوانیم برای موفقیت در امتحان

به اشتراک گذاری

اگر می خواهید ریاضی را برای امتحان بخوانید و در این زمینه سوال دارید مطالعه ادامه این مطلب می تواند برای شما مفید و موثر باشد. البته بهتر است ریاضی را برای یادگیری بخوانید تا برای امتحان. اگر درس ریاضی را خوب یاد بگیرید و در آموزش عمقی و پایه ای آن موفق باید و در ضمن به اندازه کافی تمرین و مسئله حل کرده باشید مطمئنا در امتحان هم موفق خواهید بود. در ادامه در راستای پاسخ به سوال چگونه ریاضی بخوانیم برای امتحان مطالبی ارائه می شود.

اگر می خواهید در امتحان ریاضی موفق باشید در مرحله اول بسیار خوب و به جا است که درس ریاضی را درطول ترم مطالعه کنید. اگر همین الان که در حال مطالعه این مقاله هستید تا فرا رسیدن زمان امتحانات فرصت زیادی باقی مانده است خوب بهتر است از همین امروز درس خواندن را شروع کنید. در بسیاری از مواقع مشکل دانشجویان و دانش آموزان این است که وقتی ریاضی را مطالعه می کنند چون خیلی دیر شروع کرده اند زمان کم می آورند. اگر می خواهید در امتحان ریاضی نمره خوبی بگیرید باید به اندازه کافی برای مطالعه و حل تمرین و مسئله و ... زمان داشته باشید.



این مقاله عالی را از دست ندهید: چگونه در درس ریاضی پیشرفت کنیم

بهترین توصیه ای که هر شخصی می تواند برای موفقیت در تحصیل و در امتحان ریاضی به شما بکند این است که در طول ترم با نظم و برنامه ریزی درس بخوانید و مطالعه دروس را به ایام امتحانات موکول نکنید. خصوصا برای دروسی مانند ریاضی و فیزیک که حل تمرین برای آنها خیلی مهم است این نکته بسیار حیاتی می باشد. ممکن است بسیاری از دانشجویان وقتی در اینترنت برای کسب اطلاعات در زمینه نحوه مطالعه ریاضی برای امتحان جستجو می کنند وقتی این کار را انجام دهند که ایام امتحانات فرا رسیده باشد. به هر حال بهترین زمان برای یادگیری درس ریاضی ایام امتحانات نیست ولی در این زمینه هم توصیه هایی ارائه می شود. چنانچه هنوز ایام امتحانات فرا نرسیده است بهترین زمان برای شروع یادگیری درس ریاضی همین امروز است. برای خودتان برنامه ریزی کنید و روزی یکی دو ساعت در کنار شرکت در کلاسها و مطالعه سایر دروس درس ریاضی را هم بخوانید.



دانلود رایگان جزوه و سوال ریاضی



مطالعه ریاضی برای امتحان


به صورت کلی برای این که در امتحان ریاضی موفق باشید مجموعه عواملی را باید در طول ترم رعایت کنید (البته اگر الان که این مقاله را مطالعه می کنید ایام امتحانات فرا نرسیده باشد) و در کنار آن مواردی را هم باید در ایام امتحانات مد نظر قرار دهید. در طول ترم باید به خودتان نظم بدهید. از همان ابتدای ترم روی برگه کاغذی مشخصی کنید که چه نمره ای می خواهید بگیرید. اگر همیشه در درس ریاضی 14 و 15 گرفته اید این ترم تصمیم بگیرید نمره شما بالای 17 باشد. بر روی برگه کاغذی بنویسید نمره ی این ترم من در درس ریاضی بالا 17 است. این که نمره را برای خودتان مشخص کنید به شما انگیزه می دهد و نوشتن آن بر روی کاغذ احتمال رسیدن شما به این هدف را خیلی زیاد افزایش می دهد. برای خودتان هدف واضح و مشخصی داشته باشید تا احتمال رسیدن شما به آن افزایش یابد. حتی برای ارتقای معدل خودتان می توانید از این روش استفاده کنید. نمره ای را در نظر بگیرید که به نسبت ترمهای قبل خودتان بالاتر باشد و در عین حال خیلی هم دور از دسترس نباشد تا ذهن ناخودآگاه و نیمه هوشیار شما آن را رد نکند. مثلا اگر همیشه نمره ی شما حدود 12 بوده است یک مرتبه نخواهید که 20 بگیرید. به تدریج پیشرفت کنید و پایه ریاضی خودتان را قوی و قوی تر کنید.



مطالعه کنید: چگونه برای امتحان ریاضی درس بخوانیم، روش درست خواندن ریاضی

بعد از تعیین هدف برای موفقیت در امتحان ریاضی، باید سراغ روشها و راهکارهای رسیدن به هدف خودتان بروید. اولین کاری که باید انجام دهید این است که برگه هدف خودتان را جایی قرار دهید که همیشه در معرض دید شما باشد و هدف را به خودتان یادآوری کنید. البته قبل از این که این هدف را هم برای خودتان بنویسید باید واقعا بخواهید در ریاضی نمره خوبی بگیرید و به اندازه کافی انگیزه برای ادامه مسیر داشته باشید. مثلا شاید بخواهید با گرفتن نمره خوب در امتحان ریاضی و سایر دروس در نهایت معدل بالاتری داشته باشید و با یادگیری بهتر این دروس در کنکور هم عملکرد بسیار خوبی داشته باشید و در نهایت رشته و دانشگاه مورد نظر خودتان را برای ادامه تحصیل بتوانید انتخاب کنید. به هر دلیلی که می خواهید در امتحان ریاضی نمره خوبی بگیرید مهم این است که انگیزه شما درونی باشد و بر اساس فشارهای والدین و اطرافیان نباشد. اگر خودتان واقعا بخواهید در امتحان ریاضی موفق شوید و در ادامه برای خودتان هدفی مشخص کنید و با برنامه ریزی پیش بروید در نهایت حتما نمره خوبی خواهید گرفت.

از مجموعه کارهایی که در طول ترم می توان انجام داد و برای امتحان ریاضی آماده تر شد می توان به حضور مرتب در کلاسهای ریاضی، گوش دادن به مطالبی که ارائه می شود، نوشتن جزوه در کلاسها و پرسیدن سوالات و اشکالات، مرور درس بعد از کلاسهای ریاضی، خواندن کتاب درسی و حل مثالها و تمرینات آن و اختصاص وقت به مطالعه درس در طول ترم و .... اشاره کرد. برای یادگیری بهتر ریاضی حل تمرین و مسئله بسیار ضروری است. اگر در این درس اشکالات زیادی دارید از کلاسهای تدریس خصوصی هم می توانید استفاده کنید. برای مشاهده لیست کامل مدرسین فعال در زمینه آموزش و تدریس خصوصی ریاضی و سایر دروس بر روی عبارت معلم تدریس خصوصی و برای مشاهده لیست مدرسین که در زمینه آموزش خصوصی ریاضی فعالیت دارند بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کلیک کنید. کلاسهای خصوصی ریاضی در طول ترم برای یادگیری عمقی و پایه ای این درس و در ایام امتحانات برای جمع بندی و رفع اشکال کاملا مفید و موثر است. البته در کنار شرکت در این کلاسها خودتان هم باید درس بخوانید و تمرین و مسئله حل کنید. اگر در درس ریاضی اشکالات زیادی دارید توصیه می شود شرکت در این کلاسها را زودتر شروع کنید و برگزاری انها را به ایام امتحانات موکول ننمائید. در کلاسهای خصوصی می تواند از هر مبحثی از درس ریاضی سوال بپرسید و به عنوان مثال اگر در مباحث پایه ای مانند انتگرال، مشتق، حد، رسم نمودار، تابع، اتحادها، نسبت های مثلثاتی، سینوس، کسینوس، معادلات و نامعادلات، بحث های هندسی، قضیه فیثاغورث و .... اشکالاتی دارید در این کلاسها می توانید برطرف نمائید.



حتما بخوانید: 20 نکته کلیدی برای موفق شدن در امتحان ریاضی و کنکور ریاضیات



نحوه مطالعه ریاضی برای موفقیت در امتحان

در ایام امتحانات چگونه ریاضی برای امتحان باید خوانده شود؟ اگر می خواهید در امتحان ریاضی نمره خوبی بگیرید باید در ایام امتحانات هم مطالعه و حل تمرین را ادامه دهید. اگر در طول ترم درس را نخوانده اید و یا مباحث زیادی باقی مانده است که مطالعه شود به هر حال ممکن است نمره خیلی خوبی نگیرید. ولی به هر حال در این حالت هم برای یادگیری بهتر درس و گرفتن بهترین نمره ممکن باید تلاش کنید. شاید بهترین راهکار برای رفع اشکال و یادگیری بهتر درس ریاضی در ایام امتحانات (با توجه به زمان و فرصت کمی که وجود دارد) استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی باشد. البته قاعدتا باید خودتان هم نظم بسیار خوبی به خودتان بدهید و تمام وقت مطالعه کنید. ولی به هر حال اگر مباحثی خوانده نشده است و یا اشکالاتی دارید، چنانچه خودتان بخواهید رفع اشکال کنید و یا مطالب جدید را مطالعه کنید مسلما وقت زیادی از شما خواهد گرفت و اشکالاتی هم باقی خواهد ماند. هامنطور که گفته شد توصیه می شود مطالعه درس را به ایام امتحانات موکول نکنید ولی به هر دلیل اگر این حالت پیش آمد می توانید با در کنار داشتن یک معلم خصوصی ریاضی خوب و با تجربه از کسب بهترین نتیجه ممکن در امتحان مطمئن شوید. حتی اگر درس ریاضی را به صورت کامل مطالعه کرده اید، برای حل نمونه سوالات امتحانی و رفع اشکال می توانید از کلاسهای خصوصی استفاده کنید. مطالعه جزوه درسی در ایام امتحانات بسیار مفید است چرا که هم خلاصه است و هم دقیقا مطالبی را شامل می شود که مد نظر معلم و استاد اصلی شما در مدرسه یا دانشگاه می باشد.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 1445 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image