ارتباط مستقیم با 30626 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی نکاتی برای قبولی در امتحان ریاضی با نمره خوب

نکاتی برای قبولی در امتحان ریاضی با نمره خوب

به اشتراک گذاری

در این بخش نکاتی برای قبول شدن در امتحان ریاضی با نمره خوب و بالا ارائه می گردد. ریاضی یکی از مهمترین دروس در مقطع متوسطه و دانشگاه برای بسیاری از رشته ها می باشد و بنابراین یادگیری پایه ای آن و قبولی در امتحان با نمره خوب می تواند کاملا موثر باشد. اگر می خواهید در این درس مهم موفق باشید مطالعه این مقاله می تواند کمک زیادی به شما بکند.

برای گرفتن نمره بهتر در امتحان ریاضی این درس را چه برای امتحان و چه برای کنکور باید درست بخوانید. در مقاله چگونه برای کنکور و امتحان ریاضی را درست بخوانیم؟ در رابطه با نحوه درست خواندن درس ریاضی توضیحات زیادی ارائه شده است. اگر ریاضی را درست بخوانید حتی قبولی در امتحان ریاضی با نمره عالی هم ممکن است. اما درست خواندن درس ریاضی به چه معنی است؟ درست خواندن درس ریاضی به این معنی است که مجموعه ای از کارها را در طول ترم انجام دهید که در کنار انجام کارهای دیگر خودتان و در کنار مطالعه سایر دروس برای ریاضی هم وقت بگذارید. البته وقت گذاشتن برای یادگیری ریاضی در طول ترم بسیار مهم است ولی کافی نیست. باید بدانید در آن زمانی که به ریاضی اختصاص می دهید چه کارهایی را و چگونه انجام دهید. برای قبولی در امتحان ریاضی با نمره خوب فقط این کافی نیست که در ایام امتحانات خودتان را در یک اتاق زندانی کنید و روزی 15 ساعت درس بخوانید. درس خواندن در ایام امتحانات مهم است ولی مهمتر از آن این است که در طول ترم هم برای یادگیری این درس وقت بگذارید. می توانید در طول ترم از کلاسهای خصوصی ریاضیات هم استفاده کنید (مشاهده مدرسین تدریس خصوصی ریاضی). به هر حال امکانات و راهکارهای زیادی وجود دارد اما استفاده صحیح از آنها مهم است.

به عنوان مثال، از بین امکانات متنوعی که برای یادگیری ریاضی در دسترس قرار دارد حل المسائل را اکثر دانش آموزان و دانشجویان دارند. در کتاب های حل تمرین و یا حل المسائل جواب تمرینات ارائه شده است. بعضی از افراد در طول ترم برای خواندن ریاضی اصلا وقت نمی گذارند. این افراد حل المسائل را داشته باشند یا نداشته باشند تفاوتی نمی کند. چون از آن استفاده ای نمی کنند. تعدادی دیگر از دانش آموزان و دانشجویان از کتاب حل تمرین استفاده می کنند ولی از آن درست استفاده نمی کنند. یعنی به محض اینکه صورت سوال را می خوانند به جای اینکه خودشان کمی روی تمرین فکر کنند و تلاش نمایند راه حلی بنویسند، سریع از روی حل المسائل جواب را نگاه می کنند. ممکن است برای هر بحث 50 تمرین را هم به این صورت مورد بررسی قرار دهند ولی فایده ای ندارد. وقتی ریاضی می خوانید باید تلاش کنید تمرینات را خودتان حل کنید و راه حلی بنویسید. اگر هم نهایتا راه حل شما درست نباشد باز هم ایرادی ندارد و اینکه به حل تمرین فکر کرده اید وقت شما تلف نشده است. حین تامل و تفکر روی سوالات و تلاش برای پیدا کردن راه حل و نوشتن حل شما قوی تر می شوید و تونایی های ذهنی شما گسترش می یابد. یک ورزشکار وقتی وزنه ای را که به نسبت توانایی خودش کمی سنگین تر است را می زند و برای بالا بردن آن تلاش می کند پیشرفت می نماید. اگر وزنه را برای او بالا بیاورند و در بالاترین نقطه تحویل ایشان دهند که فایده ای ندارد. وقتی روی تمرینات فکر می کنید و سعی می کنید راه حلی بنویسید انگار عضلات ذهن شما درگیر می شود و پیشرفت خواهید کرد. وقتی برای هر مبحث روی چند تمرین فکر کردید و راه حل نوشتید تمرینات بعدی برای شما راحت تر خواهد شد. به تدریج قوی و قوی تر می شوید و حتی بیست شدن در درس ریاضی برای شما ممکن خواهد شد. مطالعه کنید:
چگونه در امتحان ریاضی 20 بگیریم

بسیاری از افراد فقط در جستجوی نحوه مطالعه ریاضی در شب امتحان هستند غافل از اینکه این درس مهم باید در طول ترم خوانده شود. ریاضی درسی نیست که بتوانید شب امتحان از پس آن بربیائید. البته خوب است که شب امتحان هم درس را مرور کنید و تمرینات اضافه و نمونه سوال امتحانی حل کنید. ولی اینکه کل کتاب و یا خواندن نصف کتاب را برای شب امتحان در نظر بگیرید کار درستی نیست. در طول ترم بدون استرس و با خیال راحت درس را بخوانید و تمرین و مسئله حل کنید. در مقاله چگونه ریاضی بخوانیم برای امتحان یا چگونه برای امتحان ریاضی درس بخوانیم در رابطه با نحوه مطالعه برای امتحان ریاضی توضیحات خوبی ارائه شده است. متن کتاب درسی را خوب بخوانید و مثال های حل شده آن را مرور کنید. اگر می خواهید درست تمرین حل کنید باید در طول ترم برای یادگیری ریاضی وقت بگذارید. چون همانطور که گفته شد درست تمرین حل کردن این است که خودتان تلاش کنید برای تمرینات راه حلی بنویسید و 10 دقیقه روی هر سوال فکر کنید و حل بنویسید و بعد جواب را ببینید. این روند به زمان کافی نیاز دارد پس باید در طول ترم ریاضی را خواند.

برا اینکه امتحان ریاضی را خوب بدهید فقط درس خواندن در ایام امتحانات کافی نیست. البته به هدف شما هم بستگی دارد. اگر می خواهید فقط نمره قبولی بگیرید در ایام امتحانات هم ممکن است به این هدف برسید. اما اگر نمره بالا و حتی 20 گرفتن برای شما مهم است، در این حالت باید در طول ترم برای یادگیری این درس وقت بگذارید. در مقاله
برای اینکه یک امتحان ریاضی را به خوبی بدهیم باید چه کار کنیم؟ راهکارهایی برای خوب امتحان دادن ریاضی ارائه شده است.

منبع: ایران مدرس



آمار بازدید: 2194 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image