ارتباط مستقیم با 30619 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی روش مطالعه ریاضی برای امتحان

روش مطالعه ریاضی برای امتحان

به اشتراک گذاری

در این بخش در رابطه با روش مطالعه ریاضی برای امتحان توضیحاتی ارائه می گردد. البته در این مقاله روی این متمرکز خواهیم شد که در ایام امتحانات ریاضی را برای قبولی و گرفتن نمره خوب در امتحان چگونه مطالعه کنید. اینکه در طول ترم چقدر درس ریاضی را خوانده اید و به چه میزان در کلاس ها حاضر بوده اید و تمرین و مسئله حل کرده اید هم روی نتیجه امتحان موثر خواهد بود. در مقالات ارائه شده دیگر در همین سایت ایران مدرس در رابطه با این موارد توضیحات زیادی ارائه شده است.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: چگونه در امتحان ریاضی با نمره خوب قبول شویم

در ادامه در رابطه با روش مطالعه ریاضی برای امتحان توضیحات خوبی ارائه می گردد. برای اینکه در امتحان ریاضی موفق باشید و نمره خوبی بگیرید مواردی که در ادامه می آید را در نظر داشته باشید.

1- معمولا امتحان ریاضی از همان جزوه ای که استاد و یا معلم ریاضی شما در کلاس گفته است مطرح می گردد. اگر امتحان شما حالت امتحان نهایی دارد باز هم خارج از کتاب و جزوه مطرح نمی شود. معلمین و اساتید ریاضی و سایر دروس هم اگر جزوه ای را ارائه می کنند منطبق بر همان کتاب درسی است و حالا ممکن است کمی مباحث را کمتر یا بیشتر توضیح داده باشند. بنابراین خواندن و مطالعه جزوه را برای خودتان در اولویت اول قرار دهید. اگر خودتان به صورت کامل در کلاس ها حاضر بوده اید و جزوه خوب و کاملی نوشته اید که بسیار عالی است در غیر اینصورت اگر مثلا چند جلسه غایب بوده اید از یکی از همکلاسی هایتان که شخص زرنگ و درس خوانی است جزوه را کپی بگیرید. حتما از یک شخص قابل اعتماد که همیشه نمره هایش خوب است جزوه بگیرید. هر چند اگر خودتان جزوه داشته باشید که بسیار بهتر می باشد. جزوه کلاسی و درسی را بسیار خوب بخوانید. اگر در طول ترم کم و بیش درس را خوانده باشید در ایام امتحانات کار شما راحت تر خواهد بود و فقط جزوه را مرور می کنید اگر هم در طول ترم درس نخوانده اید باز هم برای فرصت کمی که در ایام امتحانات وجود دارد جزوه به دلیل منطبق بودن بر مباحث مد نظر استاد و معلم اصلی درس و همچنین به دلیل خلاصه بودن باز هم بهترین منبع برای مطالعه است.

پیشنهاد می کنیم مقاله
چگونه در امتحان ریاضی نمره بهتری بگیریم و قبول شویم؟ را هم بخوانید.

2- با توجه به توضیحاتی که ارائه شد خواندن و مطالعه جزوه ریاضی و حل کردن دوباره مثال ها و مسائل داخل آن را در اولویت اول قرار دهید. اگر وقت دارید حتی یکی دو بار جزوه ریاضی را مرور کنید. خیلی مهم است که بر مباحث ارائه شده در جزوه مسلط باشید. در ادامه اگر وقت دارید سراغ کتاب درسی بروید. البته اگر جزوه را خوب خوانده باشید بعد از آن وقتی به کتاب مراجعه می کنید خواهید دید که اکثر مطالب برای شما تکراری است و آنها را بلد هستید. متن کتاب درسی را خوب بخوانید. به این ترتیب اگر مطالبی را استاد شما نگفته باشد و یا خودتان در کلاس حواستان نبوده باشد که یادداشت کنید از روی کتاب خواهید خواند. در ضمن، به نسبت جزوه کلاسی و درسی، در کتاب ریاضی تمرینات و مثال های بیشتری وجود دارد و می توانید آنها را هم بررسی کنید. البته این مواردی که گفته می شود به وقت شما بستگی دارد و تا هر جایی را که وقت کردید و توانستید عملی نمائید. مثلا اگر زمان خیلی کمی دارید فقط جزوه کلاسی را خوب بخوانید و تمرینات ان را بررسی نمائید. البته توصیه می شود مطالعه ریاضی را به ایام امتحانات و دقیقه 90 موکول نکنید. ولی به هر حال اگر وقت شما بسیار کم است و در طول ترم درس نخوانده اید اول جزوه را خوب بررسی کنید و اگر وقت شد سراغ سایر مواردی که در این بخش گفته می شود بروید. بعد از جزوه سراغ کتاب درسی بروید و به تناسب وقتی که دارید آن را خوب بخوانید و تمرینات حل شده و حل نشده آن را تحلیل کنید. البته نحوه حل تمرین هم مهم است و باید درست تمرین حل کنید.


در زمینه درست تمرین حل کردن مطالعه مقاله چگونه ریاضی را تمرین کنیم مفید است.

3- اگر در طول ترم واقعا نتوانسته اید ریاضی را خوب بخوانید و جزوه ای که کپی گرفته اید را هم نمی فهمید و در عین حال وقت و زمان کمی تا امتحان باقی مانده است، در این حالت ممکن است به نظر برسد هیچ روشی برای خواندن ریاضی و موفقیت در امتحان آن جواب نمی دهد. در این حالت استفاده از کلاس های تدریس خصوصی ریاضی هم می تواند گزینه بسیار خوبی باشد و به شما در زودتر تمام کردن مباحث و بهتر نتیجه گرفتن در امتحان کمک کند. در کلاس های تدریس خصوصی می توانید در زمان کمتری درس را به پایان برسانید و با اطمینان بالاتری در امتحان شرکت نمائید. اساتید تدریس خصوصی ریاضی با تجربه ای که دارند مهمترین مباحث را برای شما تشریح خواهند کرد و احتمال قبولی شما با نمره خوب افزایش می یابد. البته از کلاس های تدریس خصوصی ریاضی هم باید درست استفاده کنید تا نتیجه خوبی بگیرید. مطالعه مقاله
نحوه استفاده موثر و پربازده از کلاس های تدریس خصوصی ریاضی در این زمینه مفید و موثر است.

برای مشاهده لیست کامل مدرسین و اساتید خانم و آقای ریاضی بر روی لینک تدریس خصوصی ریاضی کلیک کنید.

4- روش مطالعه ریاضی برای امتحان به زمانی که در اختیار دارید و به مقدار مطالعه شما در طول ترم خیلی بستگی دارد. اگر زمان کمی دارید و کم درس خوانده اید روی جزوه متمرکز شوید و سعی کنید در کنار خودتان یک معلم خصوصی خوب داشته باشید. اگر تا حدودی درس را مطالعه کرده اید و وقت مناسبی مثلا در حد یک هفته دارید بعد از تمام کردن جزوه سراغ کتاب درسی بروید و آن را هم بخوانید و تمریناتش را حل کنید. در حالت بعدی اگر در طول ترم خوب درس خوانده اید می توانید در ایام امتحانات روی مرور جزوه و کتاب حساب کنید و تمرینات بیشتر و نمونه سوال امتحانی حل کنید. در این حالت سوم می توانید نمره خوب و حتی شاید نمره 20 بگیرید. در حال حاضر هر حالتی را که دارید سعی کنید از ترم بعد به صورت کامل در کلاس ها حاضر باشید و درس ریاضی را همزمان با کلاس های مدرسه و دانشگاه بخوانید.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 2599 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image