ارتباط مستقیم با 30620 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی روش درست خواندن ریاضی و رمز موفقیت در امتحان ریاضی

روش درست خواندن ریاضی و رمز موفقیت در امتحان ریاضی

به اشتراک گذاری

در این مقاله در رابطه با روش درست خواندن ریاضی و رمز موفقیت در امتحان ریاضی توضیحاتی ارائه می گردد و مقالات مرتبط در این زمینه هم معرفی خواهد شد. اگر می خواهید ریاضی را درست بخوانید و در امتحان ریاضی موفق باشید این مقاله را بخوانید.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: روش مطالعه ریاضی برای امتحان

روش درست خواندن ریاضی

ابتدا در رابطه با روش درست خواندن ریاضی توضیحاتی ارائه می گردد. اگر می خواهید ریاضی را درست بخوانید باید مجموعه عواملی را در نظر داشته باشید. در مرحله اول باید سعی کنید در کلاس های ریاضی به صورت مرتب و منظم و فعال حاضر باشید تا درس را خوب یاد بگیرید. اگر در کلاس ها غیبت کنید در مراحل بعد هم یادگیری درس ریاضی برای شما کار راحتی نخواهد بود. یعنی اگر در کلاس حاضر نباشید و درس را یاد نگرفته باشید در مرحله بعد هم درست خواندن ریاضی زیاد معنی ای نخواهد داشت. درست خواندن ریاضی به این ترتیب است که باید سعی کنید در همان روزی که در کلاس حاضر بوده اید و یا حداقل روز بعد از آن درس را مرور نمائید. این اولین قدم برای موفقیت در امتحان ریاضی است. مرور درس بعد از کلاس ریاضی هم باعث می شود درس در ذهن شما مدت بیشتری باقی بماند و آن را فراموش نکنید و هم اینکه اگر بخشی از درس را متوجه نشده اید برای شما مشخص خواهد شد و جلسه بعد آن را از معلم ریاضی و یا معلم خصوصی ریاضی خودتان خواهید پرسید. دقت کنید اگر هر جلسه بعد از کلاس درس را نخوانید و مرور نکنید و تمرینات را انجام ندهید به مرور مطالبی که بلد نیستید روی هم انباشت خواهد شد و در نهایت از جایی به بعد متوجه خواهید شد که در کلاس ها انگار زبان معلم ریاضی خودتان را اصلا نمی فهمید. بنابراین در چنین شرایطی کلاس ها هم دیگر برای شما مفید نخواهد بود. بنابراین اگر در جستجوی روش مطالعه درست و درست خواندن درس ریاضی هستید حتما این نکته را در نظر داشته باشید که در طول ترم و ترجیحا جلسه به جلسه بعد از کلاس ها درس را مرور نمائید.

مطالعه مقاله
چگونه برای امتحان ریاضی درس بخوانیم، روش درست خواندن ریاضی هم پیشنهاد می شود.

در نظر گرفتن نکاتی که گفته شد برای موفقیت در امتحان ریاضی بسیار مهم است. نکته بسیار مهم دیگری که باید در نظر گرفته شود این است که سعی کنید برای خواندن درس ریاضی در طول ترم برنامه داشته باشید. بسیار عالی است اگر در طول ترم با یک برنامه ریزی خوب درس را بخوانید و مطالب را برای ایام فرجه ها و شب امتحان باقی نگذارید. درست خواندن درس ریاضی به این ترتیب است که باید برای هر مبحثی که مطالعه می کنید به اندازه کافی تمرین و مسئله حل شود. حال اگر خواندن و مطالعه تمامی مباحث را برای ایام امتحانات باقی بگذارید زمانی برای حل تمرین و مسئله و تامل و تفکر روی مطالب نخواهید داشت. در نتیجه نمی توانید بر مباحث مسلط شوید و احتمال خوب نتیجه گرفتن شما در امتحان کم خواهد شد. بنابراین نکته اساسی همین است که باید برای تمامی مباحث ریاضی به اندازه کافی تمرین حل شود و این هم با مطالعه درس ریاضی در طول ترم ممکن است. ریاضی درس شب امتحانی نیست و برای یادگیری آن به زمان نیاز دارید. برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی خانم و آقا که می توانند به شما در یادگیری بهتر درس ریاضی کمک کنند بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کلیک کنید.


این فیلم کوتاه را هم مشاهده کنید: بهترین اساتید و معلم های تدریس خصوصی ریاضی

رمز موفقیت در امتحان ریاضی

در ادامه رمز موفقیت در امتحان ریاضی توضیح داده می شود. اگر می خواهید در امتحان ریاضی موفق باشید باید سعی کنید بر درس ریاضی مسلط شوید. فقط مطالعه سطحی مطالب و نگاه کردن به تمریناتی که در خود کتاب حل شده است کافی نیست. شما باید قبل از اینکه در جلسه امتحان ریاضی شرکت کنید خودتان را با مطالب درگیر کنید. باید در طول ترم برای هر مبحثی که تدریس می شود وقت بگذارید و تمرین حل کنید. باید ذهن خودتان را به کار بگیرید و سعی کنید ذهن شما تمرین داده شود به گونه ای که اگر سوال جدیدی را دیدید ذهن شما بتواند راه حل ارائه دهد. ذهن و مغز خودتان را به ارائه راه حل عادت دهید. روس تمرینات فکر کنید و قبل از آنکه جواب تمرین را ببینید سعی کنید راه حلی را بر روی کاغذ بیاورید. برای هر تمرین می توانید 10 دقیقه به خودتان وقت بدهید. قبل از تمام شده 10 دقیقه به راه حل نگاه نکیند. راه حلی بنویسید. اگر راه حل شما اشتباه هم باشد ایرادی ندارد. همین که بر روی سوال فکر کرده اید در نهایت ذهن شما یک مرحله قوی تر شده است. این روند را در نظر بگیرید و به تدریج ذهن ریاضی شما قوی تر و قوی تر شده و در درس ریاضی پیشرفت می کنید. برای اجرای این روش شما به زمان نیاز دارید. در نتیجه باز هم توصیه می شود در طول ترم برای مطالعه ریاضی وقت بگذارید و به اندازه کافی تمرین و مسئله حل کنید.

مطالعه مقاله
روش درست خواندن ریاضی و یادگیری بهتر درس ریاضی هم مفید است.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 1727 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image