ارتباط مستقیم با 30618 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی نحوه علاقه مند کردن شاگردها به درس در کلاس های تدریس خصوصی و گروهی

نحوه علاقه مند کردن شاگردها به درس در کلاس های تدریس خصوصی و گروهی

به اشتراک گذاری

نحوه علاقه مند کردن شاگردها به درس در کلاس های تدریس خصوصی و گروهی در این مقاله توضیح داده شده است. اگر می خواهید شاگردهای شما درس را خوب یاد بگیرند باید آنها را به کلاس علاقه مند کنید.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: چگونه تدریس کنیم و در تدریس خصوصی موفق باشیم؟

برای اینکه شاگردهای شما به درس و کلاس علاقه مند شوند در مرحله اول باید خودتان به درس علاقه داشته باشید. وقتی خودتان درسی که تدریس می کنید را دوست دارید و از تدریس آن لذت می برید به صورت ناخودآگاه شاگردهای شما هم به آن درس علاقه پیدا می کنند. حتما خودتان هم در کلاس ها و جلساتی شرکت داشته اید که در آن سخنران و یا مدرس با اشتیاق و علاقه در رابطه با موضوع خاصی حرف می زند. معمولا از چنین سخنرانی و یا کلاسی همه لذت می برند. بنابراین توصیه می شود از همان ابتدای کار دروسی را تدریس کنید که خودتان به ان درس ها علاقه دارید و از آموزش و تدریس آن دروس لذت می برید. دروسی که معمولا نمرات خوبی در آن درس ها گرفته اید می توانند دروس مورد علاقه شما باشند. وقتی خودتان به درس تدریسی علاقه دارید مطمئنا از صدها تکنیک که بخواهید عملی کنید تا شاگردهای شما به کلاس علاقه داشته باشند موثر تر است. در مرحله بعد سعی کنید بر درسی که تدریس می کنید کاملا مسلط باشید. وقتی بر درس مسلط هستید از زوایای مختلفی می توانید آن را ببینید و به سوالات خیلی سریع پاسخ می دهید. شاگردهای شما وقتی ببینند شما بر درس مسلط هستید و با فن بیان عالی تدریس می کنید و هر سوالی را پاسخ می دهید به کلاس و درس شما علاقه بیشتری پیدا می کنند. اگر استاد بلد نباشد سوالی را پاسخ دهد و این روند تکرار شود کم کم شاگردها کلاس ایشان را جدی نمی گیرند و اعتمادشان را از دست می دهند.

مطالعه مقاله
چگونه یک معلم خوب باشیم و کلاس جذاب تری داشته باشیم؟ هم مفید است.

علاوه بر مواردی که ذکر شد راهکارهای دیگری هم برای علاقه مند کردن شاگردها به درس در کلاس های تدریس خصوصی و گروهی وجود دارد. البته کلاس های گروهی با کلاس های تدریس خصوصی کمی متفاوت است. در کلاس های گروهی شما فرصت بیشتری برای توضیحات اضافه دارید و می توانید مثال های بیشتری را مطرح نمائید و با در درست داشتن زمان کافی درس را ارائه نمائید. در این کلاس ها می توانید از امکانات متنوع استفاده نمائید و پاورپوینت و ویدیو و عکس استفاده کنید. در چنین کلاس هایی می توانید با در دست داشتن زمان کافی کلاس را به سمت سوال و جواب پیش ببرید و شاگردهای خودان را بیش از پیش به مباحث علاقه مند کنید. اما کلاس های تدریس خصوصی کمی متفاوت است. در کلاس های خصوصی شاگرد شما به نبال این است که با سرعت بالاتری درس را آموزش ببینید و بازدهی کلاس ها و سرعت پیشرفت برایش مهم است. بنابراین اگر می خواهید در کلاس های خصوصی شاگرد شما راضی باشد و به کلاس علاقه مند باشد باید سعی کنید با تسلط کامل و با سرعت خوب درس را پیش ببرید. در کلاس های خصوصی زمان زیادی برای پرداختن به مثال های اضافه تر و حواشی وجود ندارد و باید جزوه کلاسی در اسرع وقت خوانده شود. بنابراین باید در کلاس های خصوصی و گروهی متفاوت عمل نمائید.

این مقاله را هم بخوانید:
تجربیات تدریس خصوصی یک مدرس و معلم موفق


با توجه به مطالب ارائه شده، برای علاقه مند کردن شاگردها به درس در کلاس های تدریس خصوصی و گروهی موارد زیر را در نظر داشته باشید:

1- دروسی را تدریس کنید که خودتان به آن درس ها علاقه داشته باشید. به این ترتیب شاگردهای شما هم به درس علاقه مند می شوند.

2- مطالب را از دید شاگرد یا شاگردهای خودتان ببینید و با توجه به سطح دانسته های آنها تدریس کنید به گونه ای که مطالب قابل فهم باشد.

3- بر دروسی که تدریس می کنید 100 درصد مسلط باشید. به این ترتیب شاگردهای شما به شما و کلاس اعتماد بیشتری می کنند و با علاقه بیشتری گوش می دهند.

4- از امکانات متنوع کمک آموزشی استفاده نمائید. استفاده از فیلم و عکس و پاورپوینت و .... می تواند به افزایش علاقه شاگردها به کلاس کمک کند.

مشاهده
فیلم ویژگی های مهم یک استاد و معلم تدریس خصوصی خوب و موفق هم مفید است.

5- تا جایی که ممکن است از حالت متکلم وحده بودن فاصله بگیرید و کلاس را به صورت دو طرفه برگزار نمائید. با مشارکت بیشتر شاگردها کلاس جذابتر خواهد شد.

6- با پرسیدن سوال حین تدریس از اینکه شاگردهای شما درس را متوجه می شوند مطمئن شوید. اگر شاگردهای شما درس را خوب متوجه شوند علاقه مند هم خواهند شد.

7- از قبل برای نحوه برگزاری کلاس برنامه داشته باشید. به این ترتیب کلاس متنوعی خواهید داشت و شاگردهای شما به یادگیری درس اشتیاق بیشتری خواهند داشت. - مطالعه کنید:
چرا دانش آموزان به درس ریاضی علاقه ندارند

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 1348 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image