ارتباط مستقیم با 30615 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس مقاله آموزش زبان تاثیر کرونا بر آموزشگاه های زبان

تاثیر کرونا بر آموزشگاه های زبان

به اشتراک گذاری

آموزشگاه های زبان خارجه از جمله بخش هایی بودند که در اثر شیوع کرونا به تعطیلی کشیده شدند. تعطیل شدن آموزشگاه های زبان ضربه سختی به سطح پیشرفته دانش‌آموزان و داوطلبان فراگیری زبان های خارجی وارد نمود چرا که پیشرفت سطح زبان، ارتباطی مستقیم با تداوم آموزش و تکرار و تمرین دارد.

تعطیل شدن مراکز آموزش زبان این فرصت را از اساتید و داوطلبان فراگیری زبان خارجه گرفت و آنها را با چالش های بسیار جدی در زمینه آموزش زبان مواجه ساخت. در کنار مسائلی که شیوع کرونا برای دانش آموزان ایجاد نمود می توان به ضربه اقتصادی وارد بر آموزشگاه های زبان نیز اشاره کرد. 

در این راستا بسیاری از آموزشگاه های زبان پلتفرم های آنلاین را جهت آموزش به کار گرفتند با این حال استفاده از این پلتفرم ها مشکلاتی را به دنبال داشت و بسیاری از اساتید و زبان آموزان را با مسائل بخصوصی مواجه نمود. ما در این مقاله تمامی مباحث مربوطه را مورد بررسی قرار خواهیم داد تا شما عزیزان نیز بیش از پیش با تاثیر کرونا بر آموزشگاه های زبان آشنا شوید.



ضربه اقتصادی به آموزشگاه های زبان



شیوع ویروس کرونا با ضربه های اقتصادی بسیار شدیدی به اغلب مشاغل جهان همراه بود. مشاغل خصوصی از جمله مهمترین فعالیت های شغلی و اجتماعی آسیب‌پذیر در وضعیت های بحرانی همچون اعلام وضعیت قرمز کرونا میباشند. اغلب آموزشگاه های زبان خارجه در سطح جهان به صورت خصوصی و نیمه خصوصی فعالیت می کنند و می توان آنها را نیز در زمره آسیب پذیرترین مشاغل موجود در وضعیت کرونا دانست.

بسیاری از اساتید زبان که اغلب به صورت ساعتی دستمزد دریافت می کردند و از بیمه های معتبر برخوردار نبودند، در این مدت شغل خود را از دست داده و به تبع آن از درآمد ماهیانه نیز محروم شدند. هزینه های بسیار بالای مکان های استیجاری و با کاربری تجاری نیز بسیاری از مسئولین آموزشگاهها را با مشکلات مربوط به تامین هزینه این ساختمان ها روبرو کرد. آموزشگاه ها ملزم به عودت شهریه های دریافت شده از داوطلبان برای ثبت نام در کلاس های آموزش زبان شدند و بسیاری از مسائل دیگر که در یک مقاله کوتاه نمی گنجد. مطالعه
دانلود کامل ترین و مفیدترین خلاصه گرامر زبان انگلیسی هم پیشنهاد می شود.









عدم حمایت مالی از آموزشگاه های زبان



 متاسفانه اقتصاد بحران زده آموزشگاه های زبان با حمایت های مالی از جانب دولت ها مواجه نشد و آن ها مجبور شدند یک تنه بار مشکلات پیش آمده را به دوش بکشند. در این میان استفاده از شیوه های آموزش آنلاین زبان تنها راه حلی بود که برای جبران وضعیت اقتصادی موجود و همچنین جلوگیری از ضعف تحصیلی دانش آموزان پیشنهاد گردید که خود با مشکلات بسیاری همراه بود.

در این میان می توان به آموزشگاه آیلتس اشاره کرد که به عنوان بهترین آموزشگاه زبان برای ارائه خدمات آموزشی به دانش آموزان و داوطلبان شرکت در آزمون آیلتس دچار مشکل گردید. هر چند این وضعیت موقتی بوده و انتظار می رود در آینده مهار گردد اما تبعات نامطلوب آن تا سالیان سال گریبان گیر موسسات آموزشی خواهد بود.



جایگزینی پلتفرم آنلاین در برخی آموزشگاه ها 



تا پیش از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از مراکز علمی و دانشگاهی، بسیاری از دانش آموزان با پلتفرم های آنلاین در زمینه‌ آموزش غیرحضوری زبان خارجه آشنایی نداشتند. با وقوع چنین شرایطی پلتفرم های آموزش آنلاین زبان نیز فرصت ابراز وجود پیدا کرده و تبلیغات گسترده ای در این زمینه انجام دادند.

این پلتفرم ها در قالب اپلیکیشن‌های مختلف در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفتند. برخی از اپلیکیشن ها در سطح بین المللی فعالیت داشته و برخی دیگر صرفا برای زبان آموزان فارسی زبان طراحی شده اند.

 استفاده از این پلتفرم ها تا حد زیادی توانسته است مسائل مربوط به زبان آموزی دانش آموزان را حل کند با این حال استفاده از آن ها خود با مشکلات متعدد مواجه بوده و نمی توانستند پیشرفت دانش آموزان را همچون شرکت در کلاس های حضوری تضمین کنند. عدم آشنایی دانشجویان و حتی برخی از اساتید با کارکرد پلتفرم ها مهم‌ترین مسئله ای بود که در خصوص استفاده از پلتفرم های آموزش آنلاین زبان وجود داشت.





سختی کار اساتید و دانشجویان در آموزش های آنلاین 



همه ما می دانیم که کنترل اساتید بر روی کلاسهای حضوری بسیار بیشتر از کلاس های آنلاین است. این مسئله در خصوص آموزش آنلاین زبان خارجه نیز وجود دارد. در این خصوص و در همان ابتدای کار و با شروع کلاس های آنلاین در وضعیت کرونا، بسیاری از اساتید و دانشجویان با مسائل مربوط به کنترل کلاس و استفاده بهینه از تایم مشخص شده جهت آموزش زبان رو به رو شدند.

ضعف سرعت اینترنت در برخی از شهرها و شهرستان ها و حتی قطع شدن آن در برخی از موارد نیز مزید بر علت شده و مسائل بسیاری برای دانش آموزان ایجاد نمود. از کار افتادن برخی از تجهیزات سخت افزاری دانش آموزان با توجه به تعطیلی بازارهای سطح شهر نیز از جمله مسائلی بود که در دوران کرونا دانش آموزان را با چالش‌های جدی مواجه ساخت.

 هرچند در دورانی که تمامی مراکز رفاهی، اجتماعی، علمی، اقتصادی و غیره به تعطیلی کشیده شده بودند استفاده از شیوه های آموزش آنلاین می‌توانست تا حدی از مشکلات مربوط به پیشرفت سطح علمی دانش آموزان را جبران نماید اما به نظر نمی رسد این شیوه به صورت یکباره بتواند تمامی مسائل را مرتفع نماید و نیاز به معرفی و تداوم دارد. حتما بخوانید:
دانلود رایگان جزوه آموزشی قواعد و گرامر زبان انگلیسی



 آیا آموزش آنلاین جایگزین آموزش حضوری می شود؟



هرگز نمی توان ادعا نمود که مسائل موجود در خصوص آموزش آنلاین باعث می شود که نتوانیم آن را به عنوان یک شیوه آموزشی قابل قبول مطرح نماییم. مسئله‌ای که در خصوص استفاده از این شیوه آموزشی در زمان کرونا وجود داشت عدم آشنایی بسیاری از دانش آموزان و حتی اساتید و چگونگی کارکرد آن ها بود.

دانش آموزانی که تا چندی پیش در کلاسهای حضوری جهت آموزش زبان حاضر می شدند و به این شیوه عادت کرده بودند اکنون نمی توانستند به یک باره با چنین شیوه آموزشی کنار آمده و مسائل آن را توجیه کنند.

 به هر حال باید به  این نکته مثبت نیز توجه نمود که هم اکنون بسیاری از دانش آموزان و اساتید اطلاعات مهمی در خصوص چگونگی کار کرد این شیوه آموزشی به دست آورده اند و به نظر می‌رسد در سالیان آینده بتوان از آن به عنوان یک شیوه آموزشی مناسب بهره گیری کرد. حتما بخوانید:
بهترین آموزشگاه زبان در تهران، لیست 20 آموزشگاه برتر و خوب زبان در تهران





مطالب مرتبط: بهترین مدرسین زبان انگلیسی خانم و آقا و موسسات و آموزشگاههای زبان


آمار بازدید: 2333 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image