ارتباط مستقیم با 30646 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی نمونه ای از نحوه ارزیابی دانشجویان برای امتحان پایانی به صورت آنلاین

نمونه ای از نحوه ارزیابی دانشجویان برای امتحان پایانی به صورت آنلاین

به اشتراک گذاری

نمونه ای از نحوه ارزیابی دانشجویان برای امتحان پایانی به صورت آنلاین در این بخش ارائه شده است. با شیوع کرونا و برگزاری کلاس های دانشگاهی به صورت آنلاین، امتحانات هم به صورت مجازی و آنلاین برگزار می شود که در این بخش یک نمونه از روند و نحوه برگزاری امتحان مجازی برای دروس مهندسی مکانیک توسط یکی از اساتید مشخص شده است.

1- برای درس طراحی اجزاء 2 در زمان تعیین شده و از طریق LMS امتحان برگزار می گردد. کل نمره درس مربوط به امتحان پایانی است. با توجه به ماهیت درس طراحی اجزاء و تعداد زیاد روابط و همچنین لزوم استخراج مقادیر لازم برای حل سوالات از نمودارها و جدول های بدست آمده به صورت تجربی و آزمایشگاهی، امتحان کتاب باز بوده و دانشجویان می توانند از جزوه، کتاب و نمودارها و جداول کتاب برای پاسخ دادن به سوالات استفاده نمایند. واضح است، با توجه به اینکه دانشجویان کتاب را در اختیار دارند، باید در درست نوشتن جواب سوال دقت نمایند و بدست آوردن (جواب درست) برای سوالات در امتحان مهم است.

مطالعه کنید: سوال امتحانی، تمرین و مطالب آموزشی درس طراحی اجزاء 1 و 2 مهندسی مکانیک

2- در رابطه با درس مواد مرکب (کامپوزیت ها) مقطع ارشد هم دانشجویان می توانند از کتاب یا جزوه ای که تدریس شده استفاده نمایند. این امتحان هم در زمان مشخص شده در برنامه امتحانی از طریق LMS برگزار می شود. برای درس مواد مرکب یک پروژه 5 نمره ای تعریف می شود که دانشجویان بعد از برگزاری امتحان باید از طریق ایمیل با بنده در ارتباط باشند و موضوع را تعریف نمایند. توجه: پروژه در صورتی مورد بررسی قرار خواهد گرفت که دانشجو در امتحان نمره حداقلی را کسب کرده باشد.

3- امتحان استاتیک هم در زمان مشخص شده برگزار می شود و کل 20 نمره درس با توجه به امتحان مشخص خواهد شد. مطالعه نمائید:
مباحث مورد سوال در امتحان استاتیک مهندسی مکانیک

- سوالات امتحانی با دقت مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت مشابهت جوابهای دو یا چند نفر با یکدیگر، به هیچ کدام نمره تعلق نمی گیرد.


- با توجه به جواب های ارائه شده توسط دانشجویان، ممکن است بعد از امتحان کتبی تاریخی برای امتحان شفاهی هم مشخص شود. دانشجویان باید بتوانند راه حلی که برای سوالات ارائه نموده اند را به خوبی توضیح دهند. در غیر اینصورت نمره تعلق نخواهد گرفت.

- اعداد و پارامترهای ارائه شده در برگه امتحان با توجه به شماره کلاسی و شماره دانشجویی هر دانشجو با اعداد و پارامترهای ارائه شده در برگه دانشجویان دیگر متفاوت است.

حتما بخوانید: مطالب آموزشی، نمونه سوال امتحانی و خلاصه روابط درس کامپوزیت (مواد مرکب)

- حضور در کلاس های آنلاین خصوصا برای دانشجویانی که در کلاس ها حضور واقعی داشته اند و به سوالات پاسخ می دادند از نظر بنده اهمیت دارد و 2 تا 3 نمره برای آن به صورت ارفاقی در نظر گرفته می شود.

- برای ارائه جواب ها زمان مشخصی در نظر گرفته می شود. بنابراین بهتر است بر درس مسلط باشید تا در زمان مشخص پاسخ را تحویل دهید. در نظر داشته باشید که، به منظور حفظ نظم جلسه امتحان و در کنترل داشتن شرایط، امکان در نظر گرفتن زمان بیشتر برای هر سوال به هیچ وجه وجود نخواهد داشت.

برای موفقیت در امتحاناتی که به صورت مجازی برگزار می شود،دانشجویان به جای اینکه به فکر مشورت گرفتن از سایر دانشجویان و یا افراد دیگر و تقلب در امتحان باشند بهتر است خودشان درس را خوب مطالعه نموده و بر آن مسلط باشند. با توجه به شرایطی که اساتید برای برگزاری امتحان در نظر می گیرند و با توجه به زمان محدودی که برای نوشتن جواب ها وجود دارد، در صورتیکه دانشجو خودش درس را خوب بلد نباشد، در نهایت در امتحان نمره خوبی نخواهد گرفت. در کلاس های مجازی و آنلاینی که برگزار شده است، معمولا ویدیوی تدریس اساتید ضبط شده است و دانشجویان برای تسلط بر درس می توانند آن را دوباره مشاهده نمایند. برای دروس رشته های فنی مهندسی مانند درس های طراحی اجزاء، مواد مرکب و استاتیک، حل تمرین و مسئله اهمیت زیادی دارد. بنابراین برای موفقیت در امتحانات آنلاین، مشابه امتحانات حضوری، دانشجویان باید تلاش نمایند تمرینات زیادی را حل کنند.

مطالعه
چگونه درس های دانشگاه را پاس کنیم هم مفید است.


آمار بازدید: 1742 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image