ارتباط مستقیم با 30620 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس مقاله آموزش زبان چگونه نمره آیلتس بالا بگیریم؟ (تجربیات بهترین اساتید)

چگونه نمره آیلتس بالا بگیریم؟ (تجربیات بهترین اساتید)

به اشتراک گذاری

در این مقاله، با استفاده از تجارب تعدادی از بهترین مدرسین آیلتس، در پاسخ به سوال چگونه نمره آیلتس بالا بگیریم؟ مطالب بسیار مفیدی ارائه شده است. برای موفقیت در آزمون آیلتس و گرفتن نمره بالای 7 و 8 این مقاله عالی را مطالعه نمائید.


پیشنهاد ویژه ایران مدرس: معرفی 15 معلم خصوصی خوب آیلتس آنلاین و حضوری + هزینه کلاس


توضیحات کلی در رابطه با نحوه گرفتن نمره بالا در آیلتس


گرفتن نمره بالا در آیلتس از جنبه های مختلفی می تواند مهم باشد. اگر می خواهید به عنوان معلم زبان انگلیسی و حتی استاد آیلتس کسب درآمد داشته باشید، مسلما داشتن نمره بالای 7 و 8 در آیلتس می تواند بسیار برای جذب شاگرد موثر باشد. وقتی نمره عالی در این آزمون مهم گرفته باشید آموزشگاهها هم تمایل بیشتری برای همکاری با شما دارند. اگر قصد دارید در خارج از کشور ادامه تحصیل دهید باز هم گرفتن نمره خوب در IELTS برای گرفتن پذیرش از دانشگاههای برتر بسیار مفید است. بنابراین سعی کنید با قدرت و سطح تسلط و توانایی بالا در این آزمون مهم شرکت نمائید و از بهترین اساتید آیلتس تهران و کل ایران هم کمک بگیرید تا همان بار اول نتیجه عالی بگیرید. در ادامه با استفاده از تجارب تعدادی از برترین مدرسین آیلتس ایران در رابطه با اینکه چگونه بتوانید در آیلتس نمره عالی بگیرید توضیحات مفصلی ارائه می گردد.


توجه: برای مشاهده لیست اساتید و مدرسین مجرب آیلتس در همین سایت ایران مدرس بر روی عبارت معلم خصوصی آیلتس کلیک کنید.


نمره‌بندی این آزمون از ۰ تا ۹ سطح را شامل می‌شود که نمرهٔ قبولی برای آزمون وجود ندارد، اما به‌طور معمول سطح ۵ نمرهٔ متوسط و ۶ به بالا خوب تلقی می‌شود. دانشگاه کمبریج، دانشگاه آکسفورد و دانشگاه هاروارد آیلتس با حداقل سطح ۷ را می‌پذیرند. یکی از بهترین راهکارها برای گرفتن نمره بالا در آزمون آیلتس استفاده از کلاس های خصوصی آنلاین و حضوری است. در ادامه توصیه های مدرسین برتر و فوق العاده آیلتس برای گرفتن نمره بالا در این آزمون مهم ارائه شده و اساتید مجرب هم معرفی شده اند. در ضمن، در همین سایت ایران مدرس www.IranModares.com مقالات بسیار خوب و مفیدی برای گرفتن نمره بالای 6 و 7 در آزمون آیلتس و موفقیت در IELTS ارائه شده است. به عنوان مثال مقالات زیر را بخوانید.


مقالات مرتبط، حتما بخوانید:


برای آیلتس 6 چقدر زمان لازم است


چگونه در آیلتس موفق شویم (21 نکته کاربردی و مهم)


بهترین کتاب ها و منابع خودخوان برای موفقیت در آزمون آیلتس


توضیحات بیشتر برای گرفتن نمره عالی در آزمون IELTS


از آنجایی که آزمون آیلتس از محبوب ترین امتحانات بین المللی زبان می باشد افرادی بسیاری هرساله متقاصی شرکت در این تست می باشند که عمدتا آمادگی لازم را دارا نیستند. قبل از شرکت در امتحان، زبان آموز میبایستی حداقل سه بار در امتحان آزمایشی یا ماک شرکت نموده تا به تایم منیجینگ یا مدیریت زمان مناسب برسد و نکته مهمتر اینکه این یک امتحان درسی نمی باشد که متاسفانه افراد در ایران به این دید به این آزمون نگاه می کنند و همانطور که در مدرسه و دانشگاه شب امتحان خود را آماده می کردند این رویه را در آیلتس نیز در پیش می گیرند، غافل از اینکه این یک تست جامع زبان و شامل چهار مهارت کاربردی می باشد که مستلزم تمرین مداوم و طولانی مدت است نه حفظ کردن تئوریهای درسی.


نکته بعدی که بسیار حائز اهمیت می باشد استمرار در مطالعه به صورت هر روزه و بکار بردن لغات و جمله سازی بخصوص در دو مهارت اسپیکینگ و رایتینگ است. آنچه که زبان آموز باید مورد توجه قرار دهد این است که هر روز با برنامه ای جامع و منظم برای یک تا چهار ساعت با زبان انگلیسی سر و کار داشته باشد و مدام از هر فرصتی برای اسپیکینگ استفاده کرده و سریال و اخبار انگلیسی نگاه کند و گوش دهد و همزمان هر جمله را تکرار کند و خود را در آن موقعیت فرضی گوینده قرار دهد تا گوشش با زبان نَچرال و طبیعی اُخت شود و بکار بگیرد. سریالهای پیشنهادی بنده برای آیلتس دو سریال Lost ، Game of thrones می باشند بعلاوه گوش دادن به سایت های خبری زبان اصلی.


کلیک کنید: مشاهده نمونه فیلم های تدریس خصوصی آیلتس


عدم استفاده از افعال دو جزئی و گرفتن نمره بالا در آیلتس


نکات دیگری که از اهمیت بالایی برخوردار می باشند شامل عدم استفاده از افعال دو جزئی (برای مثال kill off , put off ) ، عدم استفاده از اختصار نویسی (مانند don't ، is'nt که باید از do not , is not استفاده شود ) و همچنین دانستن مترادف های متنوع است.


متاسفانه با تعدد پیج های زبان در فضای مجازی و سایتهای نامرتبط، بسیاری از اشخاصی که صلاحیت و تجربه ی کافی در آموزش آیلتس ندارند به اشتباه متقاضیان آیلتس را گمراه کرده و بعنوان مثال به حفظ و استفاده از افعال دوجزئی ترغیب می کنند که به از دست رفتن نمره متقضیان منجر می شود که باید با هوشیاری، ذهن زبان آموز درگیر مطالب جعلی و خلاف واقع نشود. مسئله ی مهم دیگری که بسیار حائز اهمیت است تغییر رویه ی نمره دهی در دو بخش رایتینگ و اسپیکینگ آیلتس می باشد که از سال 2014 تغییر بنیادی داشته است. به اینصورت که تَسک اچیومنت یا جواب دهی شفاف به سوال پرسیده شده در امتحان از نمره ی بیشتری نسبت به زیبایی متن برخوردار شد و متاسفانه هنوز بسیاری از مدرسین به شیوه ی قدیم، تاکید بیشتری بر زیبایی ادبی دارند نسبت به پاسخ شفاف به سوال و این مسئله باعث عدم موفقیت بسیاری از زبان آموزان شده است.


همچنین این نکته را باید در نظر گرفت که فرهنگ انگلیسی کاملا با فرهنگ ایرانی متفاوت میباشد و این تفاوت بطور واضحی در سبک صحبت کردن و جواب دادن به سوال در زبان انگلیسی مشهود است به این شکل که در زبان انگلیسی کاملا مستقیم و شفاف جوابِ سوال داده می شود و به اصطلاح، مستقیم می رویم سر اصل مطلب بدون هیچگونه تعلل و حاشیه ای که زبان آموزان محترم باید در نظر بگیرند.


ارسال شده توسط استاد گودرزی، کلیک کنید: مشاهده پروفایل و شماره تماس دکتر مازیار گودرزی



6 گام ساده برای موفقیت و گرفتن نمره بالا در رایتینگ تسک 1 آکادمیک


رایتینگ تسک 1 آکادمیک از شما انتظار دارد در طول 20 دقیقه، 150 کلمه در واکنش به یک گراف، جدول، چارت، یا یک پروسه بنویسید. در واقع از شما خواسته می شود ویژگی‌های اصلی آنچه مشاهده می‌کنید را انتخاب و گزارش کنید. اینجا من در 6 گام ساده توضیح می‌دهم چگونه از پس این تسک بربیایید.


1- از Marking Criteria  یا معیارهای نمره‌دهی کاملا مطلع باشید. دانستن این نکات باعث میشه دقیقا بدونید تصحیح کننده از شما چی می‌خواد. از جمله در زمینه گرامر، لغت و ...


2- سوال رو نقل قول (Paraphrase) کنید. از عبارات و کلمات مترادف استفاده کنید و در پاراگراف اول این کار رو انجام بدید.


3- بررسی اجمالی‌تون رو بنویسید. 3 یا 4 تا از ویژگی‌های اصلی رو انتخاب کنید و راجع بهشون کلی‌نویسی کنید.


4- در یک پاراگراف جدید به ویژگی‌های اصلی ارجاع بدید. به اطلاعات داده شده در تصویر ارجاع بدید و key features رو بیان کنید. (دقت کنید چیزی از ذهن خودتون اضافه نکنید و فقط از داده‌های تصویر استفاده کنید)


5- پاراگراف آخر را بنویسید. در این پاراگراف خلاصه‌ای از گزارش رو در یک جمله بیان کنید.


6- متن گزارش‌تون رو بازخوانی کنید. چک کنید که غلط املائی یا گرامری نداشته باشید و اطلاعات رو با دقت یادداشت کرده باشید. روی اینترنت Cheat sheet هایی وجود دارد که شامل عبارات کاربردی برای توصیف روندهای مختلف در تسک 1 رایتینگ آکادمیک می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند هستند . این عبارات می‌توانند شامل افعال، قیود، صفات و الگوها (Patterns) بشوند.


کلیک کنید: دانلود رایگان برگه تقلب یا Cheat Sheet رایتینگ تسک 1 آکادمیک


چند نکته در مورد تسک 1 رایتینگ آکادمیک آیلتس


- برخلاف رایتینگ تسک 2 شما قرار نیست در مورد اطلاعات گراف بحث یا استدلال کنید و کار شما صرفا تهیه یک گزارش است. بنابراین ضرورتی ندارد یک جمله تاپیک حاوی اطلاعات گسترده در مورد گراف بنویسید و یا در انتهای گزارش نتیجه‌گیری شخصی‌تان را بیان کنید.
- از ضمایر شخصی مثل I، we و... استفاده نکنید و به جایش از عبارات مجهول و یا ضمایر به اصطلاح Impersonal استفاده کنید مثلا به جای We can see from the graph … بنویسید As is illustrated by the graph
- از استفاده از عبارت according to پرهیز کنید. چون این عبارت عموما در جایی به کار می‌رود که منبع نقل قول حضور ندارد در حالی که در این تسک، گراف درست مقابل چشم شماست.
- از آنجایی که ذکر زمان در اکثر گراف‌ها نکته‌ای کلیدی است. یاد بگیرید که از حروف اضافه زمان مثل in ، at ، for و... چگونه به جا و مناسب استفاده کنید.
- در استفاده از زمان دقت کنید. برای بیشتر گراف‌ها زمان گذشته ساده کفایت می‌کند. اگر دو اتفاق همزمان افتاده می‌توانید از گذشته استمراری برای یکی از آنها همراه عبارت While بهره ببرید.
- بهتر است برای اشاره به اسامی غیرقابل‌شمارش از amount یا quantity استفاده شود و برای اسامی قابل‌ شمارش از number.
- یک اشتباه رایج این است که the را در عبارات all of the یا the whole of the حذف کنیم.
- اطمینان حاصل کنید که مفهوم و محل کاربرد دو واژه percent و percentage را به خوبی می‌دانید.


ارسال شده توسط استاد حسینی، کلیک کنید: مشاهده پروفایل و شماره تماس استاد مسعود حسینی



حتما بخوانید: معلم آیلتس تضمینی و قبولی در ایلتس صددرصد تضمینی با بهترین اساتید


۵ تکنیک مهم برای بالا بردن نمره اسپیکینگ در آیلتس


۱. استفاده از طیف وسیعی از واژگان و ساختارهای گرامری به طور دقیق استفاده از گرامر های پیچیده تر مانند زمان حال کامل، حال کامل استمراری، جملات مجهول، استفاده از اصطلاحات و لغات با سطح بالاتر از متوسط می توانند در نمره نهایی شما خیلی تاثیر گذار باشند.


۲. در شروع آزمون، به جای اینکه بیش از حد پاسخ های خود را بسط دهید، فقط اطلاعات مورد نیاز را ارائه دهید.  قبل از دادن پاسخ های گسترده تر، صبر کنید تا سؤالاتی در مورد خانه، محل کار، زندگی مدرسه و غیره خود بشنوید. حتی در این صورت، پاسخ های مرتبط را ارائه دهید و از سر و کله زدن در مورد هر چیزی که فکرش را می کنید اجتناب کنید چون باعث پرسیدن سوالات جزئی تر از شما می شود.


۳. اگر معنی سوالی را متوجه نشدید از دادن جواب های غیر مرتبط اجتناب کنید و سعی کنید از ممتحن بخواهید که در مورد سوالی که پرسیده است بیشتر توضیح دهد و یا از او بخواهید سوال را تکرار کند.


۴. در قسمت دوم اسپیکینگ بیشتر روانی اسپیکینگ شما مد نظر است سعی کنید به روانی صحبت کنید از حروف ربط استفاده کنید  سعی کنید از جملات شرطی و گرامر حال کامل استمراری استفاده کنید و سعی کنید جملات را منسجم و با تسلط ارائه دهید.


۵. سعی کنید اگر برای جواب دادن به سوالات احتیاج به زمان بیشتری دارید از یک سری عبارات استفاده کنید مانند: چه سوال جالبی است، تا الان به این موضوع فکر نکرده ام، این سوال سختی است اما سعی میکنم به آن پاسخ دهم، به نظر من، اگر بخوام صادق باشم و ........


در آخریکی از بهترین منابع آزمون آیلتس در بخش اسپیکینک کتاب speaking IELTS معمار زاده است. این کتاب شامل 100 نمونه سوال اسپیکینگ آیلتس است و همچنین نکات مورد نیاز برای موفقیت در اسپیکینگ را به شما گوشزد می‌کند. شما با تهیه این کتاب و تمرین مهارت‌های ذکر شده در آن می‌توانید نمره 7 به بالا را در آزمون آیلتس کسب کنید.


ارسال شده توسط استاد قاسمی نیا، کلیک کنید: مشاهده پروفایل و شماره تماس دکتر مارال قاسمی نیا



مطالعه این مقاله هم مفید است: بهترین معلم خصوصی آیلتس، لیست 17 استاد برتر آیلتس


چگونه در لیسنینگ آیلتس قسمت نقشه نمره کامل بگیریم


یکی از متداول ترین سوالات در پارت 2 لیسنینگ آیلتس map labeling  یا علامت گذاری نقشه است. معمولا یک متکلم وحده یا solo speaker در حال معرفی مکانی مثل دانشگاه، موزه، هتل و یا غیره هست. اینگونه سوالات از یک نقشه و یک جدول حاوی اسامی مکان ها تشکیل شده است که باید آن اسامی را در مکانی که شخص صحبت کننده به آن اشاره می کند قرار دهیم. در ادامه این مطلب به نکاتی که باید در مواجهه با اینگونه سوالات داسته باشیم می پردازم.


1- اولین و مهم ترین کار قبل از شروع تست این است که مکان شروع برای جهت یابی  را مشخص کنید (مکانی که گوینده صریحا در ابتدای صحبت می گوید ما اینجا هستیم) که معمولا درب ورودی یا کانتر رزرو و ... هست.


2- دقت کنید که معمولا این سوالات یا یک جهت منطقی را دنبال می کنند یا اینکه پس از آدرس دهی هر مکان گوینده به مکان شروع باز می گردد.


3- قبل از شروع صحبت به تمام جهت ها و فلش ها توجه کنید.


4- تمام جزییات نقشه را دریابید (پل ها، ساختمان ها، فضای سبز و ...)


5- معمولا این سوالات با توضیحات غیر ضروری زیادی همراه هستند پس سعی کنید به آنها توجه نکنید.


6- سوالات به ترتیب هستند پس اگر سوالی بی پاسخ ماند سریع به سراغ سوالات زیر آن بروید.


7- در صورت نیاز می توانید نت برداری کنید اما دقت کنید که نت ها کوتا باشند.


8- در آخر اینکه آزمون آیلتس نمره منفی ندارد پس سعی کنید تمام سوالات را پاسخ دهید.


ارسال شده توسط استاد رشیدی، کلیک کنید: مشاهده پروفایل و شماره تماس استاد اطلس رشیدی



کلیک کنید: مشاهده لیست کامل معلم های خصوصی زبان انگلیسی


تکنیک های آیلتس برای گرفتن نمره 7 و 8 و بالاتر از آن


همانطور که می دانید، آزمون آیلتس یک آزمون بین المللی است که توانایی داوطلبین را در چهار مهارت لیسنینگ، ریدینگ، اسپیکینگ و رایتینگ ارزیابی می کند. پس باید روشها و تکنیک هایی را بیاموزید تا بتوانید این چهار مهارت را در مدت زمانی مشخص تقویت کنید. در اینجا سعی بر آن شده تا تمام تجربیات من در طول سالها آموزش، تدریس و کوچینگ در این زمینه در اختیار شما قرار بگیرد تا در مدت زمان کوتاهتری به نمره هدفتان دست بیابید.
تکنیک های آیلتس برای گرفتن نمره بالا در لیسنینگ
برای بخش لیسنینگ، یکی از بهترین منابع کتابهای سطح بندی تکتیکس فور لیسنینگ و لیسن هییر است که می توانید متناسب با سطحتان آنها را انتخاب کنید. اما نکته مهم برای افزایش نمره لیسنینگ گوش دادن زیاد بصورت اکتیو و پسیو است. پسیو یعنی اینکه هنگام انجام کارهای دیگر مانند رانندگی یا پیاده روی یا حتی انجام کارهای خانه به ویسها یا پادکستهای انگلیسی گوش کنید. اکتیو یعنی اینکه با 100% تمرکز و حواس به آنها گوش دهید و حتی آنها را روی کاغذ پیاده کنید ( تکنیک ترنسکرایب کردن ). با این روش به شما قول می دهم با افزایش چند نمره ای در این تسک دیگر نگران آن نخواهید بود.


نحوه کسب نمره عالی در ریدینگ آیلتس


برای بخش ریدینگ که همان درک مطلب و دانستن لغات است، سعی کنید تا می توانید دامنه لغاتتان را افزایش دهید و متن زیاد بخوانید. کتابهای مفید در این زمینه زیاد هستند، مانند: کتابهای کلینز، وکب فور آیلتس، اکتیو ریدینگ و کتابهای تست کمبریج و البته از تکنیکهای تست زنی هم غافل نشوید که بسیار مؤثرند. وقتی احساس کردید در این قسمت زیاد کار کردید حالا می توانید تستها را بزنید اما بعد جوابها را تحلیل کنید تا متوجه اشتباهتان بشوید. تحلیل تستها به تنهایی می تواند بخش مهمی از ارتقاء نمره ریدینگ شما باشد.
حتما ببینید:
فیلم تدریس زبان انگلیسی - جایگزینهای i love you


تکنیک های مفید برای بخش اسپیکینگ IELTS


در بخش اسپیکینگ سعی کنید نمونه سؤالات امتحان را بررسی کنید. بعد این سؤالات را از خودتان بپرسید و صدایتان را ضبط کنید. سپس از مدرس یا متخصص آیلتس بخواهید تا ویسها را گوش دهد و اشکالاتتان را تصحیح کند، اما اگر کسی نیست خودتان بارها و بارها گوش دهید تا اشکالاتتان را بیابید و تصحیح کنید. البته استفاده از کتابهایی که نمونه سؤالات و پاسخها را دارند مانند کتاب آیلتس مکسیمایزر هم می تواند بسیار مفید باشد.


چگونه در رایتینگ عالی عمل کنیم؟


رسیدیم به بخش رایتینگ، در این بخش مانند بخشهای دیگر بهتر است ابتدا با تکنیکها و اصول نوشتن رایتینگ آشنا شوید و بعد شروع به نوشتن کنید. البته بهتر است پیش از نوشتن نمونه رایتینگ های نوشته شده که منبع بسیار خوب آن در انتهای کتابهای تست کمبریج هست را مطالعه کنید و ساختارها و وکب های مفید را به خاطر بسپارید. بعد شروع به نوشتن تاپیکهای مختلف کنید. سعی کنید برای هر تاپیک از وکبهای مربوط به آن تاپیک استفاده کنید. در این بخش بهتر است از یک مدرس یا متخصص آیلتس کمک بگیرید تا رایتینگهای شما را بر اساس مقیاسها و استانداردها بررسی و تصحیح کند. امیدوارم این مطالب هر چند کم در پیشبرد اهداف شما در زمینه آیلتس مفید باشد. موفق باشید - رضوانه محمدی (مدرس آیلتس)


ارسال شده توسط استاد محمدی، کلیک کنید: مشاهده پروفایل و شماره تماس استاد رضوانه محمدی



آزمون آیلتس (IELTS) و راه های بهبود نمره در آن


این یک حقیقت غیر قابل انکار است که در طی سال های اخیر، یادگیری زبان انگلیسی تبدیل به یک امر اجتناب ناپذیر شده است. از این رو بسیاری از افراد چه پیر و چه جوان، در پی یادگیری زبان  انگلیسی شتافته اند.
 یکی از روش هایی که با استفاده از آن نهادهای بین المللی مانند دانشگاه ها و مراکز علمی سطح زبان انگلیسی افراد غیر انگلیسی زبان را می سنجند استفاده از آزمون بین المللی آیلتس می باشد. این آزمون شامل چهار بخش و یا چهار مهارت می باشد. نا گفته نماند که هر مهارت نیاز به میزان بسیار زیادی تمرین، تجربه و دانش لغت و گرامر است و درنتیجه موفقیت در این آزمون بدون اختصاص دادن وقت، صبر و شاید هزینه، امری غیر ممکن تلقی می شود.
اگر بخواهیم مهارت های مورد نیاز این آزمون را معرفی کنیم، به ترتیب آزمون شنیداری یا لیسنینگ سپس مهارت خواندن یا ریدینگ بعد از آن توانایی نوشتن یا رایتینگ  و در نهایت  زمون مکالمه یا اسپیکینگ می باشند.
در این برگه سعی بر این خواهد بود تا با استفاده از تجربیات و دانش شخصی استاد که نمره ۸.۵ از ۹ در آزمون ریدینگ را اخیرا کسب کرده است، به زبان آموزان عزیز در این راه همیاری رسانده شود.
بر هیچکس پوشیده نیست که  بخش ریدینگ آیلتس بسیار معطوف به دانش لغات، فن ترجمه و سرعت خواندن فرد است و شخصی که توانایی خواندن متن های بلند و پاسخ گویی به سوالات در زمان های کوتاه را ندارد قطعاً با مشکلات شدیدی مواجه خواهد شد.


مشاهده این فیلم هم پیشنهاد می شود: فیلم آموزش آیلتس - the importance of academic vocabulary


در نتیجه یکی از روش هایی که باعث پیشرفت چشمگیر در نمره زبان آموزان عزیز خواهد شد تمرین خواندن متن های بلند مانند اخبار انگلیسی و یادگیری لغات زبان در حیطه های مختلف از جمله محیط زیست، جامعه شناسی، علوم انسانی و مهندسی است.
از این رو همواره سعی شده است تا نه تنها به دلیل پیشرفت در آزمون ریدینگ بلکه برای تقویت مهارت های دیگر مانند رایتینگ و اسپیکینگ، لغات به صورت دسته بندی و مرتبط با تاپیک مربوطه آموزش و یاد گرفته شوند و  سپس برای یادگیری بهتر و کاربردی تر جمله سازی با لغات جدید انجام شود.
 امیدوارم که خواندن این مطلب کمکی حتی کوچک  به شما زبان آموز گرامی کرده باشد. با تشکر


ارسال شده توسط استاد نجفی، کلیک کنید: مشاهده پروفایل و شماره تماس استاد مجرب آیلتس شاهین نجفی یامچلو



در ادامه مطالب تکمیلی در رابطه با نحوه موفق شدن در آزمون آیلتس و گرفتن نمره بالا در آن ارائه می شود. در این لینک 5 کتاب خوب برای آمادگی آیلتس معرفی شده است. به منظور موفقیت در آیلتس می توانید از کتاب هایی همچون Barron’s IELTS Superpack، The Official Cambridge Guide to IELTS، Road to IELTS و .... استفاده نمائید.


8 توصیه عالی و مفید برای گرفتن نمره بالا در آیلتس


1. صبور باشید
کسب نمرات بالای آیلتس نیازمند سرمایه گذاری بلند مدت می باشد، اگر زبان عمومی شما ضعیف است به دنبال است راه حل کوتاه مدت نباشید.
2.  برنامه ریزی کنید.
برای رسیدن به اهدافتان نیازمند برنامه ریزی منسجمی هستید که شما را در مسیر اهدافتان قرار دهد.
3. مدرس خصوصی بگیرید
یک مدرس خصوصی با تجربه می‌تواند در همه ی زمینه ها شما را یاری کند و در نتیجه در زمان بسیار کوتاه تری به هدف خود برسید چرا که به جای سر در گم بودن از همان اول در مسیر صحیح آموزشی قرار می گیرید.
4. یادگیری زبان را به بخشی از عادات روزانه خود اضافه کنید
تداوم و ممارست یکی از عوامل مهم یادگیری زبان انگلیسی است. در نتیجه سعی کنید هر روز بخشی از زمان خود را صرف یاد گیری کنید.
5. به منابع اینترنتی و برخی کتاب ها اعتماد نکنید
تشخیص منابع معتبر معمولا برای زبان آموزان ممکن نیست. لذا همیشه با مشورت با استاد آیلتس منابع خود را انتخاب کنید.
6. برای ارزیابی خود از کتاب های Cambridge IELTS استفاده کنید
بسیاری از تست های موجود آیلتس (به خصوص در اینترنت) سوالات نامعتبر رو به عنوان سوال های آیلتس استفاده می‌کنند. توجه کنید که استفاده از چنین سوالاتی باعث سر درگمی شما خواهد شد. در نتیجه از کتاب های گفته شده که شانزده جلد آن چاپ شده حتما استفاده بکنید.
7. معیار های سنجش مهارت ها را خوب درک کنید
برای مهارت نوشتاری و گفتاری معیار های سنجش اعلام شده از طرف آیلتس را که در اینترنت موجود است را با دقت کامل بررسی کنید. توجه داشته باشید که به طور مشخص چگونگی نمره دهی و ویژگی های زبانی مورد نیاز برای کسب نمره مورد نظر شما نوشته شده است و معیار های لازم برای کسب نمره ی بالا را رعایت کنید.
8. تمرکز زیادی برای مطالعه واژگان همنشین (collocations) داشته باشید
در این راستا میتوانید از کتاب های collocations in use, words for fluency, Oxford word skills استفاده بکنید.
ارسال شده توسط استاد فاضلی، کلیک کنید: مشاهده پروفایل و شماره تماس دکتر امید فاضلی




تکنیک های مفید برای درک آسان تر مطلب در بخش reading آیلتس


آزمون آیلتس برای سنجش و رده بندی افراد درسطح b2 تا c2 طراحی شده است. زبان آموزانی که  به سطح b2 نرسیده اند نباید انتظار نمره ی قابل قبولی در این آزمون را داشته باشند. تقویت هر چهار مهارت برای کسب نمره ی بالا در آیلتس از اهمیت بالایی برخوردار است بنابراین تقویت و تمرکز روی تنها یک الی دو مهارت ایده ی جالبی نیست. بسیاری از داوطلبان آزمون آیلتس در رابطه با اینکه کدام منابع را مطالعه کنند نگرانی دارند. تقریبا تمامی منابع آمادگی آزمون آیلتس مفید هستند در حالی که تلاش و میزان مطالعه ی روزانه عوامل بسیار موثرتری در این مسیر می باشند. نوع تمرین و چگونگی انجام آن، باعث افزایش سرعت یادگیری شما می شود که البته طراحی تمرینهای متنوع، مفید و حرفه ای در این مسیر به عهده ی مدرس می باشد.
یکی از چالشهای داوطلبان آزمون آیلتس، یادگیری لغات جدید و به خاطر سپردن معنی آن هاست. امروزه تمرکز آزمونهای مدرنی مانند آیلتس بیشتر روی دریافت روابط بین کلمات است تا معنی دقیق آنها. بنابر این، علاوه بر تلاش برای گسترش دامنه ی لغات بایستی روی درک روابط کلمات نیز تمرکز کرد. در ادامه یک مثال در این زمینه ارائه شده است.
blowholes in cetaceans have the same function as noses in terrestrial mammals.


در جمله ی بالا معنی کلمه ی blowhole چیست؟


برای فردی در سطح متوسط، جمله ی بالا پر از ابهام است. اما با در نظر گرفتن عبارت the same، می توان به روابط کلمات پی برد. کلمه ی cetacean و terrestrial mammals هم تراز و به همین روال کلمه ی blowhole و nose همتراز خواهند بود و هردو یک اندام تنفسی می باشند. بنابراین نزدیکترین معنی کلمه blowhole سیستم تنفسی است.
حدس زدن معنی کلمه مستلزم پیاده سازی تکنیک های خاصی است. علائم نگارشی موجود در متن، کمک زیادی به این امر می کند. اگر بعد از کلمه ی جدید علائمی مانند ویرگول، خط تیره و پرانتز وجود داشته باشد، عبارت بعد از این علائم شما را به درک معنی کلمه ی مورد نظر نزدیک تر می کند. همچنین وجود کلمه ی which بلافاصله بعد از یک کلمه ی جدید، شمارا به سمت توضیح درباره ی آن کلمه هدایت می کند.در صورت عدم وجود علائم، راه کارهای موثر دیگری وجود دارند که در نهایت منجر می شوند استرس کمتری هنگام خواندن متن ها داشته باشید.
موفقیت در آیلتس مبتنی بر بکارگیری روش های علمی و منطقی است نه شانس و اقبال! موفق و پیروز باشید.


ارسال شده توسط استاد نصرتی، کلیک کنید: مشاهده پروفایل و شماره تماس استاد سپیده نصرتی


نحوه ایجاد هماهنگی بین مهارت های تولیدی و دریافتی در آزمون آیلتس


تقسیم بندی مهارت های مورد آزمون به دو بخش مهارت های تولیدی (speaking و writing) و مهارت های دریافتی (listening و reading) به زبان آموز کمک می کند که رویکرد خود را در برخورد با فعالیت های زبانی در هر نوبت مطالعه مشخص کند. برای مثال در خواندن یک ریدینگ بیشتر روی skimming و scanning، در قسمت لیسنینگ بر تعیین کلمات کلیدی صورت سوال و معادل های محتمل آن ها و آمادگی برای انتخاب گزینه درست علیرغم تغییر دادن چند باره ی پاسخ از جانب گوینده، در اسپیکینگ بر به کارگیری واژگان موضوعی و در رایتینگ بر تنوع گرامری تمرکز می کند. این همه تکنیک ها و تمرین هایی است که ما را تا جایی پیش می برند و هنگام رویارویی با فعالیت های چالش بر انگیزتر مانند انتخاب عنوان پاراگراف در ریدینگ و پرهیز از جواب نامربوط (off-topic) و ایده پروری در رایتینگ تنها می مانیم.
مشاهده این فیلم پیشنهاد می شود:
فیلم تدریس خصوصی آیلتس - Describing transition and change


به گمان من برای موفقیت در آزمون IELTS باید بین مهارت های تولیدی و دریافتی پلی زد، به این معنا که از تولیدی ها شروع کرد و به دریافتی ها رسید. هنگام ورود به خواندن متمرکز آزمون، یعنی پس از آموختن مبادی زبان و رسیدن به سطح متوسط، باید برنامه ای بر اساس موضوع های اصلی آزمون در اختیار زبان آموز قرار بگیرد که در آن درس های مشخصی از منابع معتبر بر اساس موضوع های اصلی را بخواند و در کلاس در هر جلسه به صورت عملی سه فعالیت یا task (که در جایی دیگر به آن ها خواهم پرداخت) را آماده کند و ارایه دهد. در این سه فعالیت زبان آموز آگاهانه وادار می شود که علاوه بر رعایت معیارهای اسپیکینگ و رایتینگ، از ریدینگ ها و لیسنینگ های موجود برای استفاده در سه فعالیت گفته شده الگو برداری کند و خود در مقام یک نویسنده و گوینده با لیسنینگ ها و ریدینگ هایی که مهندسی معکوسشان کرده هم آشنا شود.     


ارسال شده توسط استاد عظیمی، کلیک کنید: مشاهده پروفایل و شماره تماس استاد امید عظیمی



3 مهارت کلید و مهم برای گرفتن نمره 6 و بالاتر از آن در آزمون آیلتس


بطور کلی برای گرفتن نمرات 6 و بالاتر در آزمون آیلتس داوطلبین بایستی بر روی سه مهارت کار کنن.


الف - ارتقاء دانش زبانی (general English)


ب - یادگیری قالب آیلتس


ج - افزایش سرعت عمل


مهارت اول: دانش زبانی شما باید به سطح قابل قبولی برسه. مثلا اگر سطح زبان شما متوسط (intermediate)  باشه، معادل نمره 5 آیلتس، بالاتر از متوسط (upper intermediate) معادل 6، و پیشرفته (advanced) معادل 7 و بالاتره.


حالا سوال اینجاست که با رساندن دانش زبانی به این سطوح میشه به این نمرات رسید؟ - جواب منفیه. اینجاست که اهمیت مرحله بعدی خودشو نشون میده.


مهارت دوم: قالب آیلتس همان تکنیکهایی هستن که داوطلب آیلتس نیازه در هر چهار مهارت بهشون تسلط پیدا کنه. در واقع هر چقدر تکنیکها بهتر یاد گرفته بشن، شانس بیشتری برای کسب نمرات بالاتر دارین. با این وجود، باید توجه داشته باشید که رابطه مستقیمی بین میزان دانش شما و استفاده از تکنیکها وجود داره، به این معنا که هر چقدر دانش شما بیشتر باشه به همان اندازه میتونید از تکنیکها بهتر استفاده کنید و بالعکس – هر چقدر دانش انگلیسی شما کمتر باشه، تکنیکها به همان مقدار کارایی خودشونو از دست میدن. حالا این سوال مطرح میشه که با داشتن دانش زبانی کافی و اشراف بر تکنیکها میتوان نمره دلخواه رو تضمین کرد؟ - بازم جواب منفیه. شما بایستی یک مهارت دیگر رو در کنار این دو مهارت یاد بگیرید.


حتما ببینید: فیلم تدریس خصوصی آیلتس - نکته مهم اسپیکینگ


مهارت سوم: خیلی وقتها آزمون دهنده ها در حالیکه دانش زبانی کافی دارن و بر تکنیکها مسلط اند، بعد از آزمون میگن: خراب کردیم. این مشکل ریشه در سرعت عمل پایین داره. یعنی ممکنه یک آزمون دهنده بتونه در رایتینگ نمره 7 بگیره ولی به دوبرابر زمان آزمون نیاز داشته باشه. اینجاست که اهمیت سرعت عمل بالا خودشو نشون میده.
- دوستان عزیز وظیفه اصلی یک مدرس تنها تدریس و انتقال دانش زبانی به دانشجو نیست، بلکه مهم تر از آن یک مدرس نقش یک محرک بیرونی و عاملی نظم دهنده را در دوره آموزشی ایفا می کند که زبان آموز را در مسیر درست هدایت و حرکت رو به جلو او را تضمین می نماید. مشاهده فیلم زیر هم مفید است.



ارسال شده توسط استاد محمدی، کلیک کنید: مشاهده پروفایل و شماره تماس استاد مازیار محمدی



چگونه نمره ی دلخواهمان در ایلتس را کسب کنیم؟


برخلاف باور بسیاری از زبان آموزان، دستیابی به نمره ی بالای ایلتس آنقدرها هم دور از ذهن نخواهد بود اگر و فقط اگر داوطلبان آزمون راهنمایی با تجربه در مسیر داشته  و در نتیجه روش درست تمرین و منابع درست را انتخاب نمایند. ایلتس هم مانند دیگر مهارت ها و آزمون ها نیازمند بهره گیری از منابع مناسب و اساتید حاذق است، چرا که زبان آموزان بدون بهره گیری از نظرات مدرسان با تجربه و کارآزموده به احتمال زیاد وقت و انرژی بسیاری را در مواردی که لزوما ضروری نخواهد بود صرف خواهند کرد که در زمان بندی رسیدن به هدف و حصول نمره ی مورد نظر قطعا تاثیری بسیار منفی خواهد داشت. در گام نخست، برای رسیدن به نمره ی مورد نظر، شناخت ماهیت آزمون بسیار ضروری است. آزمون ایلتس به دو بخش اطلاعات عمومی و مهارت های اجتماعی و تحلیلی (چه بگویم؟) و مهارت های عمومی زبان (چگونه بگویم؟) تقسیم می شود که هر کدام زیر شاخه های خود را دارند و برای ارتقاء سطح هر بخش نه فقط بهبود سطح دانش زبانی بلکه شرایط جسمی و تحلیلی زبان آموز نیز بسیار ضروری است و این امر مهم به برنامه ریزی و تمرینات بسیار ویژه و هدفمند نیازمند است.
برای ارتقاء سطح عمومی زبان، ابتدا باید زیر مهارت های زبانی شکل گرفته و تقویت شوند، چرا که بخش (چگونه بگویم؟) ایلتس بر پایه ی این زیرمهارت ها شکل می گیرد. دستور زبان یا گرامر مهمترین زیر مهارت زبانی و پایه و اساس ایلتس در بخش (چگونه بگویم؟) می باشد و به جرات میتوان گفت که موفقیت در هیچکدام از چهار مهارت (اسپیکینگ، رایتینگ، ریدینگ، و لیسنینگ) بدون دانش کافی گرامری امکان پذیر نخواهد بود، چرا که حتی کسب زیر مهارت لغت آموزی نیز تا حد زیادی به زیر مهارت گرامر وابسته است. زیر مهارت سوم تلفظ می باشد و مهم است که زبان آموزان تلفظ صحیح بر اساس دیکشنری داشته باشند. تلفظ بریتیش یا امریکن مزیت خاصی نسبت به یکدیگر ندارند.
اطلاع دقیق از طریقه ی نمره دهی و زمان بندی آزمون در انتخاب صحیح نوع تمرینات و طریقه ی صحیح آماده سازی برای امتحان ایلتس تاثیر بسیار مثبتی دارد. با این که دو مهارت لیسنینگ و ریدینگ به صورت صفر و یک نمره دهی می شوند، نوع سوالات به گونه ای طراحی شده که ترکیب مهارت ها و زیر مهارت ها در یک طرف و توانایی استنتاج و مدیریت زمان از سوی دیگر در کسب نمره به طور همزمان تاثیرگذار باشند. دو مهارت اسپیکینگ و رایتینگ مهمترین چالش اکثر زبان آموزان می باشند و نمره دهی آن ها از پنج بخش (پاسخگویی و تحلیل سوال، ساختار، دانش لغوی، گرامر، و تلفظ) تشکیل می شود. علاوه بر بخش (چگونه بگویم؟) که بر اساس دانش عمومی زبان است، بخش (چه بگویم؟) که مبتنی بر دانش تحلیلی و قدرت استنباط و استنتاج زبان آموز است نیز به طور نسبتا برابر در کسب نمره ی مورد نظر تاثیرگذار خواهد بود. تمرینات استقامتی و سرعتی مناسب با مدیریت زمان آزمون نیز در هر چهار مهارت حائز اهمیت فراوان است. - دکتر لیلا زرگری       


ارسال شده توسط استاد زرگری، کلیک کنید: مشاهده پروفایل و شماره تماس دکتر لیلا زرگری



راهکارهای صحیح و استراتژی های بسیار قوی برای گرفتن نمره بالا در اسپیکینگ IELTS


هر کسی می‌خواهد نمره بالایی در آزمون اسپیکینگ آیلتس دریافت نماید. از نظر من شمار زیادی از دانشجویان و زبان آموزان از مسیر های اشتباهی، خود را برای آزمون اسپیکینگ آیلتس آماده می کنند. آنها از راهکارهای افراد غیر متخصص در آیلتس بهره می گیرند که در این صورت ممکن است نمره ای بسیار کمتر از آنچه که لایق آن هستند کسب نمایند. در اینجا چند استراتژی بسیار قوی اشاره می کنم تا بتوانید نمره بالایی را در آزمون اسپیکینگ آیلتس کسب نمایید.
۱. صبور باشید
فقط زمانی برای آزمون ثبت نام کنید که مطمئن باشید آمادگی لازم برای شرکت در آزمون را به دست آورده اید.
۲. با فرمت آزمون آشنا باشید که عبارتند از:
- موضوعات رایج آزمون
- در بخش ۱ پاسخ ها باید کوتاه باشند و حدوداً ۱۵ ثانیه به طول بیانجامند.
- در بخش ۲ باید سعی کنید که بیش از دو دقیقه صحبت کنید. می توانید یادداشت هایی بنویسید و هنگام صحبت از آن استفاده کنید.
۳. پاسخ های آزمون اسپیکینگ آیلتس را هرگز حفظ نکنید
اشتباه رایجی که اکثر افراد دچار آن می‌شوند این است که سوالات اسپیکینگ آیلتس را در اینترنت جستجو می‌کنند و سپس جواب های آماده را در مورد آن سوالات حفظ می کنند. ممکن است فکر کنید که این کار به شما اعتماد به نفس می‌دهد اما این کار اصلاً جواب نمی دهد زیرا آزمون گیرنده متوجه آن خواهد شد و نمره پایینی به شما خواهد داد.
۴. ارتقای سطح واژگان انگلیسی
برای دریافت نمره بالا در اسپیکینگ آیلتس می بایست استفاده درست و گسترده‌ای از زبان را ارائه دهید که شامل استفاده از صفات، قید ها، همنشینی درست واژگان و اصطلاحات کاربردی می‌باشد.
۵. برطرف ساختن اشتباهات گرامری
از استادی که در زمینه آیلتس خبره باشد بخواهید تا اشتباهات گرامری رایج در مکالمه شما را شناسایی نموده و شما را در برطرف نمودن این اشتباهات به طور کامل راهنمایی و کمک نماید.


ارسال شده توسط استاد پوررضا، کلیک کنید: مشاهده پروفایل و شماره تماس استاد مصطفی پوررضا



در این بخش با استفاده از تجارب تعدادی از بهترین مدرسین آیلتس تهران و اساتید برتر آیلتس کل ایران در رابطه با نحوه گرفتن نمره بالا در آزمون آیلتس مطالبی ارائه شد. امید است که مفید واقع شده باشد.


نکات بسیار عالی و کامل برای گرفتن نمره بالای 7 و 8 در آزمون آیلتس


آیلتس یکی از معرف ترین آزمونهای زبان انگلیسی است که تقریبا تمام کسانی که قصد مهاجرت تحصیلی یا کاری دارند، باید در این آزمون شرکت کنند. آزمون آیلتس در بیش از 140 کشور دنیا انجام شده و سالیانه در 48 تاریخ برگزار می گردد. همه داوطلبان آزمون آیلتس می خواهند در کمترین زمان ممکن در آزمون نمره بالایی کسب کنند، اما بسیاری با وجود تست زدن زیاد و آزمون های مکرر مثلا مرتب نمره  5 را کسب می کنند و دائم می پرسند که چرا پیشرفت نمی کنند. به نظر من  علت اصلی این عدم موفقیت و پیشرفت این است که بیشتر این داوطلبان روشهای نامناسبی برای آمادگی جهت شرکت در آزمون انتخاب می کنند.


بسیاری به وعده ها، ادعاهای غیر واقعی و "نکاتی" که از اینترنت و یا سایر منابع شنیده اند، اعتماد می کنند و به همین جهت از پرداختن به مشکلات پایه و ریشه ای که در زبان انگلیسی دارند چشم پوشی می کنند. همین  امر سبب افت شدید نمره آنها می شود. در این مطلب من سعی می کنم به شما کمک کنم که با انتخاب مناسب ترین روش بهتر برای این آزمون آماده شوید.


 صبور باشید و عجله نکنید!


فقط زمانی در آزمون اصلی ثبت نام کنید که آمادگی کامل دارید. بسیاری از دانش آموزانی که به من مراجعه می کنند، از من برنامه درسی می خواهند که به آنها کمک کند که از نمره 4 یا 5 طی مدت 4 ماه به 7 یا 8 برسند. متاسفانه باید بگویم که این غیر ممکن است.


در نظر داشته باشید که آزمون آیلتس ، محک زبان انگلیسی شماست، با اینکه دانستن تکنیکها و استراتژی مناسب در کسب نمره خوب در این آزمون موثر است، اما کافی نیست. برای بدست آوردن نمره بالا زبان انگلیسی شما بایدFlexible و Accurate باشد. این یعنی  شما باید دامنه لغت و گرامر مناسبی داشته و بتوانید از آنها درست و به جا استفاده کنید. به عنوان یک اصل کلی دانش آموزان باید حداقل سطح intermediate در زبان انگلیسی باشند تا بتوانند برای آزمون آماده شوند. چنانچه سطح زبان انگلیسی شما پایین تر است، پیشنهاد می کنم اول به تقویت زبان پایه بپردازید. به طور کلی برای رسیدن  به سطح intermediate  بسته به زمانی که برای مطالعه می گذارید و سطح اولیه زبان  به 6-9 ماه وقت نیاز دارید. مثلا کسی که از سطح زبان مبتدی شروع می کند، برای رسیدن به سطح intermediate,  با فرض اینکه روزی 3-4 ساعت زبان مطالعه هدفمند زبان انگلیسی داشته باشد، حدود 8 ماه زمان لازم دارد.


 نکته  بعدی این است که  توجه کنید برای اینکه نمره هر  یک از مهارتها در آیلتس 1 نمره بالا برود شما به حداقل 120 تا 150 ساعت مطالعه هدفمند و منظم نیاز دارید. پس برا ی آزمون عجله نکنید.


برای گرامر آیلتس از کتاب Grammar for IELTS   کمبریج می توانید کمک بگیرید.


اگر در انگلیسی پایه دچار مشکل هستید کتابهای  Understanding and using English grammar و Oxford Grammar Course برای رفع مشکلات گرامر شما مناسب هستند.


پیشنهاد می شود این فیلم را ببینید: فیلم تدریس خصوصی آیلتس - IELTS MYTHS


دامنه لغات خود را گسترش دهید!


برای اینکه در آزمون نمره بالایی کسب کنید باید درک خوبی از کلمات داشته باشید. یعنی نه تنها کلمات زیادی بلد باشید بلکه آنها را بدرستی و در جای صحیح استفاده کنید. برای این منظور من پیشنهاد می کنم در صورتی که دامنه لغت محدودی دارید از کتابهای Oxford word skills شروع کنید سپس کتابهای 504 و essential words for IELTS را مطالعه کنید. دقت داشته باشید که استفاده از کتابهایی که دو زبانه هستند ( ترجمه فارسی درس هم در کنار متن انگلیسی قرار داده شده) نه تنها به شما کمک نمی کند بلکه در روند یادگیری کلمات هم مشکل ایجاد می نماید.


Listening


·         برای موفیقت در این بخش شما نیاز دارید که با لهجه ها، سرعتهای مختلف حرف زدن و connected speech آشنا باشید تنها دانستن نکات و میانبر ها در این بخش به شما کمک نخواهد کرد.


·         هر روز به زبان انگلیسی گوش دهید، می توانید از پادکستها، کتابهای صوتی و حتی آهنگها کمک بگیرید. بهترین پادکستها را می توانید در bbc 6 minutes English پیدا کنید.


·         سعی کنید استراتژی هایی که به شما آموزش داده شده را مرتب تمرین کنید.


·         از کتابهای Official Guide into IELTS و New insight into IELTS  و کتابهایCollins  در این زمینه کمک بگیرید.


Reading


·         بیش از هر بخش دیگری در آزمون، reading section به دامنه لغات و گرامر شما وابسته است. علاوه بر این  برای بدست آوردن نمره بالا در این بخش شما نیازمند مهارت خواندن بسیار خوبی هستید.


·         روی مهارتهای Skim, Scan  و paraphrase  کار کنید اگر نتوانید از این مهارتها استفاده کنید بطور قطع در بخش Reading نمره خوبی نخواهید گرفت.


·         کتاب، مجله، ژورنال و روزنامه بخوانید تا زبان انگلیسی خود را بهبود بدهید. تلاش کنید در هنگام خواندن، به گرامر لغات و رابطه بین جملات هم دقت کنید. برای مطالعه آزاد می توانید از reader’s digest کمک بگیرید.


·         بسیاری از کتابها استراتژی های مناسبی برای این بخش آموزش می دهند سعی کنید این تکنیکها را تمرین کنید.


·         حتما هم سوالات را در زمانبندی بزنید ( حدود 1 دقیقه برای هر سوال) و هم بدون زمانبدی.


·         می توانید از کتابهای Collins  برای یادگیری استراتژی استفاده کنید.


·         در روز آزمون توجه داشته باشید که شما فقط 1 ساعت وقت برای پاسخ دادن به 40 سوال دارید پس به زمان دقت کنید.


Writing


 از دید تمام داوطلبان رایتینگ آزمون آیلتس یکی از سختترین بخش آزمون است چرا که بر اساس پاسخنانه تصحیح نمی گردد. نوشته شما بر اساس چهار معیار


1.       Task Achievement


2.       Coherence and cohesiveness


3.       Lexical resource


4.       Grammatical range and accuracy


تصحیح می گردد.


برای گرفتن نمره بالا در این بخش:


·         از  جوابها و جملات حفظ شده  استفاده نکنید! اگر مشخص شود که جواب شما حفظ شده بوده شما نمره 0 خواهید گرفت.


·         از گرامر متنوع و متناسب با متن استفاده کنید.


·         در آزمون آکادمیک از نوشتن به صورت INFORMAL خودداری کنید.


·         از کلمات Transition  بجا و درست استفاده کنید.


·         جواب سوال را بدهید! جوابهایی که مربوط به سوال نباشد هر چقدر هم خوب نوشته شده باشد نمره نخواهد گرفت.


·         در Task 2 شما حداقل 250 لغت و  در  task 1 حداقل 150 لغت باید بنویسید. آگر کمتر از این تعداد بنوسید  نمره از شما کم خواهد شد.


·         کاغذ مخصوص آیلتس را دانلود کنید و روی آن بنویسید به این ترتیب متوجه می شوید که 250 و 150 لغت حدودا چند صفحه خواهد شد و در روز آزمون درگیر شمارش کلمات نخواهید بود.


·         Task 1 درحداکثر 18 دقیقه و Task 2   در حداکثر 37 دقیقه باید تمام شود که شما زمان برای بررسی و تصحیح خطاهای احتمالی خود داشته باشید.


·         زیاد بنوسید، می توانید از کتابهای کمبریج،Barrons’،  و یا حتی اینترنت برای پیدا کردن موضوعات writing استفاده کنید.


Speaking


بیشتر داوطلبان با این بخش بیش از همه مشکل دارند چون این مهارتی است که کمتر از همه در کلاسها به آن پرداخته می شود. در صورتی که Speaking یکی از مهم ترین مهارتهایست که شما در طی زندگی یا تحصیل در کشور دیگر به آن نیاز دارید. برای اینکه نمره خوبی در این بخش آزمون بگیرید:


·         با فرمت آزمون  اشنا شوید:


o       بخش اول جوابهای نسبتا کوتاه


o       بخش دوم که باید در آن دو دقیقه صحبت کنید


o       بخش سوم که سوالات سختتر است و ممتحن مرتب صحبت شما را قطع خواهد کرد


·         اشتباه اصلی که بسیاری در این بخش مرتکب می شوند این است که در اینترنت سوالهای آزمون را پیدا می کنند و بعد جواب آنها را می نویسند و حفظ می کنند. حتی این روش را در بسیاری از منابع فارسی آیلتس هم دیده ام. شما ممکن است فکر کنید که این روش اعتماد به نفس شما را بالا می برد اما در واقع Flexibility زبان انگلیسی را محدود کرده و اگر جوابها کلیشه ای باشد ممتحن متوجه خواهد شد که شما از جوابهای حفظ شده استفاده می کنید و نمره از دست خواهید داد.


·         دامنه کلمات خود را وسعت بدهید، از Adjectives, adverbs, Idioms استفاده کنید و Collocation کلمات را بلد باشید.


·         بیشتر دانش آموزان فکر می کنند که بری کسب نمره 9 در Speaking فقط باید از جملات طولانی و پیچیده استفاده کنند، اما این یک برداشت غلط است. بیشتر مواقع این جملات به نظر شنونده غیرطبیعی بوده و سبب می شود که نمره از آنها کسر گردد. شما به هر دو جملات ساده و پیچیده نیاز دارید.


·         برای نمره بالا شما به لهجه خاصی نیاز ندارید، اما تلفظ درست کلمات، آهنگ و لحن بیان جمله برای گرفتن نمره بالا ضروری است.


·         برای این بخش از مدرسین انگلیسی زبان در یوتیوب کمک بگیرید.


حرف آخر


برای موفقیت در آیلتس یک فرمول جادویی وجود ندارد. اگر پایه زبان انگلیسی ضعیفی داشته باشید دانستن تکنیکها و استراتژی های آیلتس برای کسب نمره بالا کافی نخواهد بود. دلسرد نشوید، موفقیت در آیلتس نیازمند تلاش، پشتکار،تمرین  و ارزیابی مداوم  است.


ارسال شده توسط استاد دانشمند، کلیک کنید: مشاهده پروفایل و شماره تماس خانم دکتر چیستا دانشمند



این مقاله کاملترین و بهترین مقاله در زمینه موفقیت در آزمون آیلتس برای گرفتن نمرات بالاتر از 7 و 8 می باشد.


مطالعه نمائید: دانلود جزوه شامل 1400 لغت ضروری زبان انگلیسی همراه با معادل فارسی آنها


اطلاعات کلی در رابطه با آزمون آیلتس و نحوه کسب نمره بالای 7 در آن


آزمون آیلتس «IELTS» یاInternational English Language Testing System  آزمون بین‌المللی زبان انگلیسی ست که یکی از محبوب‌ترین و معتبرترین مدارک زبان انگلیسی در دنیا محسوب می‌شود و یکی از بهترین معیارها جهت سنجش مهارت زبان انگلیسی افرادی ست که قصد دارند در کشورهای انگلیسی زبان ادامه تحصیل بدهند، کار کنند و یا به آن کشورها مهاجرت کنند. این آزمونِ بین المللی با همکاری دانشگاه کمبریج، شورای فرهنگی بریتانیا و مرکز آیلتس استرالیا برگزار می‌شود و در 142 کشور جهان معتبر است. این آزمون برای دو گروه آکادمیک و جنرال آزمون مجزا برگزار می کند که البته بعضی از مهارتها برای هر دو گروه یکسان است. نمره دهی این آزمون از 0 تا 9 است. نمرهٔ کلی امتحان با معدل گیری از نمره چهار بخش امتحان محاسبه می‌گردد. در کارنامه IELTS، علاوه بر نمره کلی، نمره هر بخش بطور جداگانه ذکر می‌شود. نمره 0 تا 4 ضعیف نمره 5 متوسط و نمره 6 به بالا خوب است. نمره 7 به بعد هم عالی تلقی می شود. پیشنهاد می شود این فیلم را ببنید: ویدئوی جالب و مفید آموزش آیلتس - پارافرایز در مهارت اسپیکینگ آیلتس


این آزمون از دو بخش کتبی و شفاهی تشکیل شده است و در روز مجزا آزمون برگزار می شود. آزمون کتبی شامل 4 بخش شنیداری  (Listening)، خواندن  (Reading)، نوشتاری  (Writing)  و بخش مکالمه (Speaking)  است.


بخش شنیداری  (Listening)شروع آزمون کتبی با بخش شنیداری است. در این مهارت 40 سوال در 4 بخش طراحی شده است که پاسخ به این سوالات 30 دقیقه زمان می برد. نوار امتحان فقط و فقط یکبار پخش می شود. قبل شروع سوالات فرصت این را دارید تا سوالها رو مرور کنید و پس از پایان سوالات 10 دقیقه زمان دارید تا جوابها را در پاسخنامه وارد کنید.


بخش خواندن (Reading) در این بخش 40 سوال طراحی شده است که شما یکساعت زمان دارید تا به سوالات پاسخ دهید.


بخش نوشتاری (Writing) برای این بخش یک ساعت زمان در نظر گرفته شده است. در این بخش دو موضوع به شما داده می شود تا در مورد هر کدام متنی بنویسد. با تجربه ای که  در این سالها کسب کرده ایم بهتر است 20 دقیقه اول برای متن اول زمان بگذارید و 40 دقیقه هم برای متن دوم در نظر بگیرید.


بخش مکالمه (Speaking) هم شامل مصاحبه ای بین 11 تا 14 دقیقه است.


مشاهده این فیلم هم مفید است: فیلم آموزش زبان انگلیسی - کلمات در زبان انگلیسی


چگونه در آیلتس نمره بالای 7 بگیرم؟


- در ابتدا باید از این آزمون شناخت داشته باشد و ساختار و اجزای آن را بشناسید.


- از منابع آموزشی معتبر و تراز اول استفاده کنید.


- واقع بین باشید اما تمام تلاش و انرژی خود را به کار بگیرید.


- به زبان انگلیسی مطالعه کنید.


- هر روز تمرین کنید.


- تمرینها هدفمند و به همراه برنامه باشد.


- به پادکست ها و برنامه های به زبان انگلیسی گوش دهید.


- روش صحیح پاسخ دادن به سوالات آیلتس را یاد بگیرید.


- تمرکز داشته باشید و هر سوال را دو بار بخوانید.


- زمان خود را درست مدیریت کنید.


- انتقال پاسخ ها از برگه سوال به پاسخنامه را تمرین کنید.


- تست های آزمایشی زیادی انجام دهید.


- تست ها را از جاهای معتبر بگیرید.


ارسال شده توسط استاد رستمی، کلیک کنید: مشاهده پروفایل و شماره تماس استاد پریسا رستمی



برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با آزمون آیلتس بر روی این لینک کلیک کنید.


مطالعه این مقاله هم مفید است: مشاهده لیست 20 استاد مسلط و عالی و بهترین اساتید آیلتس تهران


چگونه در آزمون آیلتس نمره 8 بگیریم؟


برای به دست آوردن نمره 8 باند در لیسینینگ و ریدینگ باید 89 درصد نمره را کسب کنید. از آنجایی که ریدینگ و لیسنینگ آیلتس هر کدام 40 سوال دارند، برای بدست آوردن باند 8 باید حداقل به 36 سوال از هر کدام پاسخ دهید. در حالی که در اسپیکینگ و رایتینگ آیلتس عملکرد فقط با در نظر گرفتن نمراتی که کسب می‌کنید سنجیده نمی‌شود، بلکه در هر یک از بخش‌ها توصیف‌کننده‌های خاصی وجود دارد و آزمون‌دهنده باید شرایط این توصیف‌گرها را داشته باشد. در هر بخش موارد کمی وجود دارد که آزمون دهنده باید آنها را درک کند تا بتواند نمره 8 در آزمون آیلتس را کسب کند. پیشنهاد می شود برای کسب اطلاعات بیشتر این مقاله را بخوانید. برای گرفتن نمره 8 در رایتینگ آیلتس تسک 2 موارد زیر را مد نظر داشته باشید.
مرحله 1: پاسخ حتما باید مرتبط با سوال باشد.
مرحله 2: به تمام قسمت های سوال پاسخ دهید.
مرحله 3: متن خود را به صورت منطقی و با پیشرفت واضح با استفاده از عبارات پیوند دهنده سازماندهی کنید.
مرحله 4: متن خود را در پاراگراف ها سازماندهی کنید.
مرحله 5: از واژگان کمتر رایج استفاده کنید و در انتها درستی املای آنها را چک نمائید. منبع


عبارت های کلیدی: چگونه آیلتس بگیریم؟، چطور در آزمون آیلتس نمره 8 بگیریم؟، نمره آیلتس 7 و 8 تضمینی


نکات تکمیلی برای گرفتن نمره بالا در اسپیکینگ آیلتس


در این بخش نظرات برخی از اساتید آیلتس در رابطه با نحوه پاسخگویی به سوالات اسپیکینگ آیلتس را مطرح می نمائیم. البته این موارد را به عنوان نظرات برخی از اساتید در نظر بگیرید و ممکن است کامل نباشد یا نظر برخی دیگر از اساتید در این زمینه متفاوت باشد.


- در پارت دو فقط حرف زدن مهمه خيلي اينكه main و supporting داشته باشه مهم نيست فقط حرف زدن مهمه اينكه بتوني دو دقيقه حرف بزني. گزينه هاي cue card ها هم كه اصلا مهم نيستن فقط مي تونن ايده باشن همين و حرف زدن در موردشون مهم نيست. پارت سوم هم مي تونه خيلي چالش برانگيز نباشه.


- در پارت اول شما بايد جواب بدهيد تا اگزمينر حرف شما رو قطع كنه نه اينكه سه تا جمله بگيد بعد ساكت بشينيد چون اگزمينر مي خواد حرف زدن داوطلب رو ببينه ديگه. در مورد پارت دوم داوطلب بايد به حرف زدن ادامه بده تا باز هم اگزمينر قطع كنه صحبتش رو كه بيشتر از دو دقيقه مي شه اما در پارت سوم يك conversation بين اگزمينر و داوطلب هست يعني براساس جوابي كه مي دي اگزمينر ممكن سوال بپرسه يعني چند تا سوال از پيش تعيين شده نيست و مي شه حتي اگر جوابي رو بلد نبود با چند عبارت متداول نمي دونم شروع كرد و نظرات خودت رو بگي. پس مهم نيست جواب ها منطقي يا well-organized باشن ديگه رايتينگ نمي ننويسم كه داريم حرف مي زنيم.


این مقاله هم مفید است: معرفی 20 بهترین معلم زبان انگلیسی در منزل


- اصولا پارت دو اسپيكينگ, رايتينگ نيست كه main idea يا supporting idea داشته باشه و هيچ نياز به well organized نيست اصلا هم لازم نيست راجع به موضوعات cue card حرف زده بشه شما فقط بايد راجع به اون تاپيك حرف بزنيد و مي تونيد قبل از شروع موضوع اصلي با يه موضوع حاشيه اي شروع كنيد و قبل مرضوع اصلي دو دقيقه اسپيكينگ رو به پايان برسونيد. به عنوان يک مدرس آيلتس بايد يادآوري كنم كه در پارت دو اگزمينر فقط حرف زدن candidate رو بررسي مي كنه و كاري با main و supporting idea نداره. در پارت دوم بيشتر candidate نياز به imagination دارن نه well-organized.


منبع: ایران مدرس (استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به ایران مدرس مجاز است)





آمار بازدید: 1950 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image