ارتباط مستقیم با 30594 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
ایران مدرس کتاب آناليز ژن وژنوم

آناليز ژن وژنوم

آناليز ژن وژنوم
مولف: ريچارد جي. ريس مترجم: مهرداد هاشمي ، نجمه رنجي و دكتر مليحه انتظاري،‌ متخصصان ژنتيك ملكولي انتشارات: زيست شناسي معرفی شده توسط: دکتر محمدی (22 سال سابقه)

مهندسي ژنتيك و كلونينگ، عباراتي هستند كه بار هيجاني خاصي را به ذهن شنونده متبادر مي‌كنند. اين در حالي است كه در رسانه‌هاي عمومي به ويژه روزنامه‌ها و تلويزيون هميشه در غناي حقيقي خود به كاربرده نمي‌شوند .


در اين كتاب سعي شده ارزش مهندسي ژنتيك و روش‌هاي زيست‌شناسي مولكولي به خوانندگان بيشتر معرفي شود. پيش از استفاده از اين علم، بشر هزاران سال پيش اغلب به‌صورت ناآگاهانه با آميزش‌هاي انتخابي در انتقال ژن‌ها به نسل‌هاي بعد به صورت صفات دلخواه نقش داشته است. در حدود 50 سال پيش ساختار ماده ژنتيكي شناسايي شد و ما امروزه در پاسخ به رفتار ديگر ژن‌ها در يك مسير آبشار مانند به سر مي‌بريم كه در جلوي ما نياز به درك عملكرد هر ژن براي پاسخ به رفتار ديگر ژن‌ها در محيط احساس مي‌شود.

در نوشتار حاضر تلاش شده كه مطالب در حد امكان به زبان ساده و با ارايه اشكال بيان شود. ‌از جمله مزاياي اين كتاب اين است كه علاوه بر بيان مطالب به صورت تئوريك، ‌تمام سرفصل‌هاي دروس مهندسي ژنتيك و بيوتكنولوژي كه در دوره‌هاي كارشناسي و كارشناسي ارشد تدريس مي‌شود، نيز گنجانده شود.


نوشتار حاضر در 13 فصل با عناوين «ساختار و كاركرد DNA»، «تكنيك‌هاي اساسي در آناليز ژن»، «وكتورها»،‌«واكنش زنجيره‌اي پليمراز»، «كلون كردن ژن»، «شناسايي ژن»،‌«ايجاد جهش»،‌ «توليد و تخليص پروتئين»، «پروژه‌هاي تعيين توالي ژنوم»، ‌«آناليز فراتر از ژنوم»، «مهن، دسي گياهان»، «مهندسي سلول‌هاي حيواني»‌ و «مهندسي حيوانات» تدوين شده است.

پيش از آغاز هر فصل كتاب مفاهيم كليدي در قالب جملاتي ساده تشريح شده است.

چاپ نخست كتاب «آناليز ژن و ژنوم» در 426 صفحه، 2 هزار صفحه و بهاي 90 هزار ريال از سوي خانه زيست شناسي منتشر شد.

آمار بازدید: 874 بار
ثبت نظر درباره کتاب
Security Image

دانلود کتاب درسی