ارتباط مستقیم با 30653 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار تحصیل در خارج حضور 14 هزار دانشجوی علوم پزشکی ایرانی در خارج از کشور (15 دی 92)

حضور 14 هزار دانشجوی علوم پزشکی ایرانی در خارج از کشور (15 دی 92)

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه تعداد 14 هزار دانشجوی علوم پزشکی در خارج از کشور ثبت شده است، گفت: بیشتر این دانشجویان در دنیا به عنوان دانشجویان برتر شناخته می‌شوند.


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، سیدامیرمحسن ضیایی معاون وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی در نخستین همایش دانشجویان ایرانیان خارج از کشور در دانشگاه صنعتی شریف، ‌افزود: دستاوردهای نظام پزشکی در سال‌های اخیر پیشرفت بسیاری داشته است و ما در بحث نیروی انسانی توانسته‌ایم نیروی انسانی مورد نیاز سلامت کشور را به حد خودکفایی برسانیم و در این زمینه آماده هستیم به کشورهای دیگر نیز خدمت‌رسانی کنیم.

ضیایی اضافه کرد: تنوع رشته‌های پزشکی در کشور ما در منطقه بی‌نظیر است و ما در 340 رشته مقطع دانشجو داریم.

وی خاطرنشان کرد: 27 رشته تخصصی پزشکی بالینی و 25 رشته فوق تخصصی پزشکی بالینی در کشور وجود دارد.

ضیایی اظهار داشت: کشور ما 170 هزار دانشجوی پزشکی دارد و تعدادی نیز تحت نظارت وزارت بهداشت در دانشگاه‌های آزاد تحصیل می‌کنند که روند افزایش دانشجو در این دانشگاه‌ها به سمت تحصیلات تکمیلی پیش می‌رود.

وی در ادامه گفت: در طول 5 سال گذشته یک درصد افزایش دانشجو داشته‌ایم و در بحث بورسیه با توجه به موجود بودن اکثر رشته‌ها در داخل کشور کاهش اعزام را شاهد بوده‌ایم.

معاون وزارت بهداشت تصریح کرد: ما در کشور 50 قطب آموزش پزشکی داریم و از انجمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد علمی کشور در بخش‌های آموزشی و نظارتی استفاده می‌کنیم.

وی اضافه کرد: 35 دانشگاه علوم پزشکی در کشور وظیفه تربیت متخصص را بر عهده دارد.

ضیایی در ادامه یادآور شد: در سال 2012 جمهوری اسلامی توانسته است جایگاه هجدهم را در بین 237 کشور در رتبه پزشکی کسب کند.

معاون وزارت علوم ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌هایی که شده است به سرعت به سمت اهدافی که در 5 سال آینده در کشور در نظر گرفته شده است در حال حرکت هستیم.

وی با اشاره به اینکه 14 هزار دانشجوی علوم پزشکی در خارج از کشور ثبت شده هستند، گفت: بیشتر این دانشجویان در دنیا به عنوان دانشجویان ساعی و برتر شناخته می‌شوند و امیدواریم آنها پلی باشند برای استفاده مردم از علوم مختلفی که در دنیا وجود دارد.

آمار بازدید: 316 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image