ارتباط مستقیم با 30683 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار تحقیق و پژوهش نخستین حافظه مولکولی در کشور ساخته‌ شد (6 بهمن 92)

نخستین حافظه مولکولی در کشور ساخته‌ شد (6 بهمن 92)

عضو انجمن نانو الکترونیک فرانسه گفت: حافظه مولکولی را به روش لایه‌نشانی برای نخستین‌بار در کشور ساخته‌ام و در حال حاضر ایران به عنوان هفتمین کشور دنیا به این حافظه دست پیدا کرده است.


سید شهاب‌الدین ساسان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه طی سه، چهار ماه گذشته پنج اختراع را به ثبت رسانده‌ام، اظهار کرد: نشاندن مولکول‌های C6، C12، C18 و znPP به عنوان پنج اختراع ثبت شده‌ام محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه البته دو اختراع دیگر نیز دارم که هنوز به ثبت نرسیده است و اقدامات لازم را برای ثبت این دو اختراع نیز انجام می‌دهم، اضافه کرد: نشاندن مولکول‌های C20 و APTMS به عنوان دو اختراعی است که درصدد ثبت این اختراعات هستم.

عضو انجمن نانو الکترونیک فرانسه تصریح کرد: با ثبت این اختراعات حافظه مولکولی را به روش لایه‌نشانی برای نخستین‌بار در کشور ساخته‌ام و در حال حاضر ایران به عنوان هفتمین کشور دنیا به این حافظه دست پیدا کرده است.

وی با تاکید بر اینکه این حافظه‌ها با نشاندن مولکول‌های مختلف بر سطح ویفر‌های سیلیسیمی ساخته شده‌اند، گفت: این در حالی است که تاکنون تنها 6 کشور از تکنولوژی ساخت این قبیل حافظه‌ها برخوردار بوده‌اند.

عضو انجمن نانو الکترونیک فرانسه ادامه داد: در حال حاضر با ثبت این اختراعات، ایران هفتمین کشوری بوده که موفق به ساخت چنین حافظه‌هایی شده است.

ساسان تاکید کرد: تحقیقات برای قرار دادن تعداد بیشتری ترانزیستور در هر چیپ الکترونیکی منجر به مطرح شدن اصل مینیاتوریزاسیون یا کوچک‌سازی تجهیزات الکترونیکی شده است.

وی افزود: هر ساله تعداد بیشتری ترانزیستور در یک چیپ الکترونیکی قرار می‌گیرد، اما نسل جدید ترانزیستور، زمانی مطرح می‌شود که بعد یک ترانزیستور به بعد اتم برسد که از این پس فیزیک کلاسیک پاسخگوی پدیده‌های فیزیکی در آن بعد نبوده و این فیزیک کوانتوم است که برای توجیه پدیده‌های فیزیکی در چنین بعدی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عضو انجمن مخترعان ایران با بیان اینکه با بهره‌گیری از فناوری نانوالکترونیک برای نخستین‌بار با نشاندن پنج مولکول مختلف بر سطوح سیلیسیمی موفق به تولید حافظه‌های مولکولی شده‌ام، گفت: مزیت عمده حافظه‌های مولکولی نسبت به ترانزیستور‌های قدیمی، سرعت بسیار بالا‌تر خواندن و نوشتن اطلاعات بر روی آنها، مصرف پایینتر باتری و ظرفیت بسیار بالا‌تر آنها برای ذخیره اطلاعات است.

وی در پایان اظهار کرد: این اختراع جدید تحت پنج مورد جداگانه در سازمان ثبت مالکیت معنوی به نام وی ثبت شده است.

آمار بازدید: 225 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image