ارتباط مستقیم با 30711 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه سالم‌سازی دانشگاه‌ها و مراکز عمومی قزوین (6 بهمن 92)

سالم‌سازی دانشگاه‌ها و مراکز عمومی قزوین (6 بهمن 92)

مدیر کل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: مراکز دانشگاهی و عمومی قزوین از لحاظ رعایت عفاف و حجاب سالم‌سازی می‌شوند.


به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین حسن کاشی پیش از ظهر امروز در جلسه کمیته تخصصی عفاف و حجاب اظهار داشت: دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به دلیل جایگاهی که در جامعه دارند و به عنوان قشر فرهیخته در بین جامعه الگوپذیری از آنها زیاد است در خصوص رعایت عفاف و حجاب از اهمیت خاصی برخوردار هستند.

وی افزود: در ستاد صیانت از حقوق شهروندی دو موضوع حقوق شهروندی و عفاف و حجاب مورد عنایت قرار گرفته است و اگر درخصوص عفاف و حجاب بتوانیم نتیجه‌ای داشته باشیم در مراکز عمومی باید این امر ترویج یابد و مورد توجه قرار گیرد.

کاشی در ادامه تصریح کرد: مراکز درمانی، فروشگاه‌های بزرگ و دستگاه‌های اجتماعی، محیط‌های عمومی هستند که از حیث رعایت عفاف و حجاب باید مورد توجه قرار گیرند و سالم‌سازی شوند.

وی افزود: دو عامل ظرفیت‌های قانونی و مباحث فرهنگی، فرهنگ سازی و اقناعی در این رابطه مد نظر است که می‌توانیم در صورت عدم رعایت این امور مهم یکی از آن دو عامل را اجرایی کنیم.

کاشی افزود: طبق نظراتی که بین مردم مطرح می‌شود برای رضایت بخش شدن این امر در بین جامعه اعم از مراکز دانشگاهی و عمومی باید تدابیری صورت گیرد.

وی افزود: توانمندی‌های فرهنگی به عنوان یک ظرفیت باید در خصوص امتناع و انتقال یک فرهنگ صحیح، اصلاح خرده فرهنگ‌ها و تقویت باورهای صحیح به خصوص در مراکز آموزش عالی تأثیرگذار باشد.

مدیر کل دفتر اجتماعی استانداری قزوین افزود: برای برخورد صحیح عدم رعایت با پوشش مناسب در اماکن عمومی باید ضوابط و قوانین تعریف شده‌ای وجود داشته باشد و در دانشگاه‌ها نیز مسئولیت اصلی این امر به ریاست دانشگاه‌ها برمی‌گردد و معاونان امور فرهنگی نیز در مراکز آموزش عالی وظایف فرهنگ سازی را بر عهده دارند که باید در این خصوص حساسیت لازم را داشته باشند.

کاشی افزود: کنترل عفاف و حجاب در جامعه قابل مدیریت است و غفلت در فضای مدیریت فرهنگی زمینه‌ساز توسعه رفتارهای ناهنجار در جامعه می‌شود.

وی در خاتمه بر ضرورت فرهنگ سازی در خصوص رعایت عفاف و حجاب در جامعه تأکید کرد.

در استان قزوین 120 هزار نفر دانشجو در مراکز دانشگاهی به تحصیل می‌پردازند که یک دهم جمعیت استان را تشکیل می‌دهند.

آمار بازدید: 202 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image