ارتباط مستقیم با 30653 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه علمی کاربردی مناقشه دو وزارتخانه بر سر علمی کاربردی

مناقشه دو وزارتخانه بر سر علمی کاربردی

مدیرکل دفتر گسترش وزارت علوم با اشاره به درخواست معاون آموزشی وزارت بهداشت برای انتقال رشته‌های مرتبط با سلامت و درمان به دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارت بهداشت، گفت: موضوع مورد مناقشه وزارتین علوم و بهداشت رشته‌های مرتبط با سلامت در دانشگاه علمی کاربردی است که ما نیز با وزارت بهداشت هم عقیده‌ایم.



به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، چندی پیش امیرمحسن ضیایی، معاون آموزشی وزارت بهداشت از انتقال رشته‌های مرتبط با درمان و سلامت به وزارت بهداشت خبر داد و اظهار کرد: برخی از رشته‌های دانشگاهی که با سلامت و درمان مرتبط هستند، در دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم قرار دارند که برخی از آنها پیش از تشکیل وزارت بهداشت و از گذشته در این دانشگاه‌ها موجود بوده و برخی نیز به تازگی در این دانشگاه‌ها مانند دانشگاه علمی کاربردی به تصویب رسیده است. بر این اساس معاون وزیربهداشت از تشکیل کارگروه مشترک با وزارت علوم خبر داد تا طی آن تمامی رشته‌ها بررسی و رشته‌های مرتبط با سلامت به وزارت بهداشت منتقل شود.


از سوی دیگر دکتر مصطفی اقلیما، رییس انجمن مددکاری اجتماعی ایران در نامه‌ای به وزیر علوم با اشاره به کیفیت پایین آموزش در مراکز علمی کاربردی در رشته‌ مددکاری اجتماعی آموزش این رشته را نیازمند تجربه علاوه بر مدرک دانشگاه دانست و خواستار پیگیری سریع و حذف رشته‌های غیرمتعارف در مراکز علمی کاربردی شد.


در همین راستا دکتر حسین حسینی، مدیرکل دفتر گسترش وزارت علوم در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه برخی از رشته‌های مرتبط با حوزه پزشکی از گذشته جایگاه‌شان در وزارت علوم تعریف شده است، اظهار کرد: برای مثال برخی رشته‌های پزشکی در دانشگاه تربیت مدرس وجود دارد که آموزش داده می‌شود، اما به نظر نمی‌رسد این موضوع مورد مناقشه وزارت بهداشت باشد.


وی افزود: اگر این بحث زمانی مطرح شود می‌توان با انجام کار کارشناسی و براساس جمع‌بندی‌های صورت گرفته تصمیمات لازم را گرفت.


مدیرکل دفتر گسترش وزارت علوم با اشاره به موضوعی که در حال حاضر مورد مناقشه بین وزارت بهداشت و علوم قرار گرفته است، تصریح کرد: این بحث مربوط به ورود دانشگاه علمی کاربردی به برخی از زمینه‌هایی است که عمدتا به مباحث بهداشت و سلامت مربوط می‌شود که مورد انتقاد و اعتراض وزارت بهداشت قرار گرفته است.


حسینی با بیان اینکه در این موضوع ما با وزارت بهداشت هم عقیده هستیم، اظهار کرد: معتقدیم ورود به حوزه سلامت در هر جا باید با هماهنگی و نظر وزارت بهداشت باشد.


وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر این موضوع از طریق دانشگاه علمی – کاربردی پیگیری می‌کنیم و پس از تکمیل اطلاعات و مشخص شدن رشته‌های موردنظر طی فرآیندی هماهنگی وزارت بهداشت در صورت امکان این رشته‌ها با نظارت وزارت بهداشت ادامه می‌دهیم.


مدیرکل دفتر گسترش وزارت علوم با بیان اینکه در صورتی که وزارت بهداشت معتقد باشد که این فرآیند نمی‌تواند ادامه پیدا کند ما براساس نظر آنها عمل خواهیم کرد، گفت: در حال حاضر به جز این رشته‌ها مناقشه‌ای بین وزارتین علوم و بهداشت وجود ندارد.

آمار بازدید: 290 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image