ارتباط مستقیم با 30748 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خارجی سرقت علمیِ رئیس سابق کمیسیون آموزش عالی پاکستان

سرقت علمیِ رئیس سابق کمیسیون آموزش عالی پاکستان

یک کمیته حقیقت‌یاب در پاکستان در گزارشی اعلام کرد: 30 درصد از محتوای مقاله تحقیقاتی «جاوید لغاری»، رئیس سابق کمیسیون دیده‌بان آموزش عالی پاکستان (HEC) از یکی از گزارش‌های اتحادیه اروپا سرقت شده است.



به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یکی ازمقامات کمیسیون آموزش عالی پاکستان اعلام کرد: مقاله علمی جاوید لغاری از گزارش سال 2002 میلادی اتحادیه اروپا که هنوز به صورت آنلاین در دسترس است کپی‌برداری شده است.


پس از شنیدن دفاعیات جاوید لغاری در پاسخ به این اتهام،‌ سه عضو کمیته حقیقت‌یاب به سرپرستی «اقرار احمدخان»، معاون دانشگاه کشاورزی «فیصل‌آباد»، گزارش مربوط به اتهام سرقت ادبی جاوید لغاری را تکمیل کرده و همراه با دفاعیه وی برای اقدامات بعدی به کمیسیون آموزش عالی ارسال کرد.


به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی یونیورسیتی ورلد نیوز، بنابر قوانین HEC، کپی کردن 20 درصدی از سایر مقالات به عنوان سرقت علمی شناخته می‌شود. با این حال به دلیل اینکه قانون مبارزه با سرقت علمی در سال 2007 میلادی در این کشور تصویب و اجرا شده،‌ افرادی که قبل از این سال مجرم شناخته شوند، تحت پیگرد قرار نمی‌گیرند. این در حالی است که لغاری و دستیارش مقاله خود را در سال 2003 میلادی تالیف کرده‌اند.


اگرچه احمدخان تایید کرد که سرقت علمی مقاله جاوید لغاری با استفاده از نرم‌افزار کنترل سرقت علمی، محرز شده به طوری که این برنامه 30 درصد از مقاله فوق را دزدی تشخیص داده اما با این حال وی اذعان کرد در صورتی که درباره این مقاله اقدامی صورت گیرد، پس صدها مقاله دیگر نیز که طی یک دهه گذشته منتشر شده‌اند باید مورد بررسی و تحقیق قرار گیرند که این امری غیرممکن است.

آمار بازدید: 269 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image