ارتباط مستقیم با 30648 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار اخبار تحقیق و پژوهش پارک علم و فناوری برای حمایت از نخبگان تأسیس شد/ تلاش برای تقویت بنیادهای نخبگان استانی

پارک علم و فناوری برای حمایت از نخبگان تأسیس شد/ تلاش برای تقویت بنیادهای نخبگان استانی

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با بیان اینکه پارک علم و فناوری تأسیس شد تا برای حمایت از مخترعان گام بردارد، خطاب به مخترعان گفت: مشکلات موجود را باید خودتان رفع کنید و ما هم وسیله‌ای برای کمک به شما هستیم.



به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره نوآوری و شکوفایی فجر انقلاب اسلامی، گفت: ما در شروع یک راه هستیم که باید در این راه همزبان و همدل شروع کنیم و دو طرف همدیگر را خوب بفهمند و خوب درک کنند.

ستاری اضافه کرد: مکانیزم اختراعات یک مکانیزم مشخص است و مخترعین باید مراحل خاصی را برای به نتیجه رسیدن اختراع خود طی کنند.

وی تصریح کرد: شما برای اینکه به نتیجه برسید باید از یک راه دشوار و از یک دره عبور کنید و بسترهایی لازم است که بتوانید اختراعی را به بازار بفرستید.

ستاری خاطرنشان کرد:‌ پارک علم و فناوری تأسیس شده است تا در حمایت از مخترعین گام بردارد ولی با این وجود پارک‌های علمی و فناوری از لحاظ تکنیکی به قابلیت‌های استاندارد نرسیدند و فقط سه پارک علمی و فناوری در کشور وجود دارد که تا حدی به مرحله استاندارد رسیده و آنها هم در ابتدای راه هستند.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با تشکر از کسانی که در این جشنواره شرکت کردند، اضافه کرد: مخترعین و کسانی که در این جشنواره حضور داشتند نامه‌های زیادی را برای من فرستاده‌اند که من آنها را شخصاً پیگیری می‌کنم.

ستاری با اشاره به اینکه باید در این راه ثابت‌قدم بود و محکم حرکت کرد، ادامه داد: مشکلات موجود را باید خودتان رفع کنید و ما همه وسیله‌ای هستیم برای کمک به شما ولی اصل خود شما هستید.

وی تصریح کرد: بنیادهای استانی را تقویت می‌کنیم و شرح خدمات استانی در این زمینه در حال تدوین است و به زودی ابلاغ خواهد شد.

وی تصریح کرد: برای اینکه مخترعین در استان‌ها بتوانند اختراعات خود را به نتیجه برسانند باید مورد حمایت ما قرار گیرند و در این راستا بنیاد ملی نخبگان در استان‌ها مشغول به فعالیت است و امیدواریم بتوانیم اعتباراتی را که در دست داریم سریع‌تر به آنها برسانیم.

ستاری با اشاره به اینکه مکانیزم حمایتی خود را باید تغییر داد، ادامه داد: یک نخبه جدای از اینکه به طور ماهیانه مبالغی را دریافت کند نیاز دارد توانمند شود، در جامعه مؤثر باشد و ارزش افزوده ایجاد کند.

وی ضمن تشکر از رئیس هیأت عامل نوآوری و شکوفایی اضافه کرد: این صندوق یکی از پشتیبان‌های کشور برای شرکت‌های دانش‌بنیان است.

وی در خاتمه با اشاره به ششمین جشنواره نوآوری و شکوفایی فجر انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: در این جشنواره مشکلاتی وجود داشت و در شرایط بد جوی نیز باعث شد نواقصی وجود داشته باشد که مطمئناً‌ در جشنواره بعدی این نواقص را نخواهیم داشت.

آمار بازدید: 237 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image