ارتباط مستقیم با 30647 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار تحقیق و پژوهش ماشین ذخیره انرژی ساخته شد

ماشین ذخیره انرژی ساخته شد

محققان ایرانی برای نخستین بار در کشور موفق به طراحی و ساخت ماشینی برای ذخیره سازی انرژی شدند.



حامد مسکنی محقق ایرانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: دستگاه ذخیره انرژی، یک مولد برق اضطراری در ابعاد بزرگ است که می‌تواند انرژی شیمیایی ذخیره شده باتری را به انرژی الکتریکی تبدیل کند.

وی افزود: یکی از راهکارهای کاهش خاموشی مشترکان مصرف برق، اجرای مراحل تعمیرات بر روی شبکه برق است اما گاهی شرایطی در حین بهره برداری پیش می‌آید که یکی از المان‌های اصلی شبکه(مانند ترانسفورمرهای هوایی) دچار آسیب شده و لازم است شبکه توزیع برق به منظور انجام تعمیرات برروی آن المان برای لحظاتی( گاهی تا چند ساعت) بی برق شود. در این صورت برای تامین بدون وقفه برق مشترکان باید فکری کرد.

مسکنی اظهار داشت: برای حل این مسئله پروژه‌ای تحقیقاتی با عنوان خودروی ذخیره ساز استاتیک انرژی اجرا کردیم که به جلوگیری از قطع برق مشترکان در زمان خاموشی کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: خودروی ذخیره ساز استاتیک انرژی در حقیقیت محصولی است که به شرکت‌های توزیع برق این امکان را می‌دهد تا در زمان سرویس و تعمیرات شبکه توزیع برق، بدون اعمال خاموشی، برق مشترکان را در مدت زمان تعمیرات و اتصال مجدد مشترکان به برق سراسری تامین کند.

مسکنی گفت: این دستگاه در حقیقت یک مولد برق اضطراری در ابعاد بزرگ است که می‌تواند انرژی شیمیایی ذخیره شده در باتری‌های خود را از طریق واحد مدیریت و تبدیل توان به انرژی الکتریکی در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد.

وی گفت: شرکت‌های توزیع برق با استفاده از این منبع ذخیره سازی انرژی، این امکان را پیدا می‌کنند تا این سامانه را از طریق برق شهری شارژ کرده و هر زمان که در بخشی از شهر خاموشی ایجاد شد یا نیاز به تعمیرات بود، آنرا به محل مورد نظر انتقال داده و تا قبل از رفع مشکلات ایجاد شده، برق مشترکان را از طریق این سیستم تامین کنند.

این محقق ایرانی گفت: خودروی ذخیره ساز استاتیک انرژی از طریق ایستگاه شارژ مرکزی، شارژ شده و هنگامی که مورد نیاز باشد می‌تواند به محل مورد نظر منتقل می‌شود.

به گفته وی، آنجا سیستم در ابتدا از طریق واحد سنکرونیزاسیون (اتصال یک مولد با مولد دیگر به صورت موازی) با برق شبکه توزیع برق سنکرون شده و بعد از آن می توان برق منطقه مورد نظر را قطع کرد. از این مرحله به بعد سیستم استاتیک، برق AC را از طریق مبدل‌های تبدیل توان در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌دهد.

وی اضافه کرد: در این بازه زمانی عملیات مورد نظر به روی شبکه توزیع انجام گرفته و بعد از رفع مشکل، مجددا برق مشترکان وصل شده و از شبکه سراسری تغذیه می‌شوند.

آمار بازدید: 297 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image