ارتباط مستقیم با 30457 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار آموزش مجازی آموزش مجازی باید در اولویت آموزش رشته‌های پزشکی دانشگاه‌ قرار گیرد

آموزش مجازی باید در اولویت آموزش رشته‌های پزشکی دانشگاه‌ قرار گیرد

رییس دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر اینکه هنوز آموزش مجازی در اولویت آموزش رشته‌های پزشکی دانشگاه‌ها قرار نگرفته است، گفت: با توجه به اینکه آموزش مجازی از تنوع، کیفیت و بهره‌وری بالاتری نسبت به آموزش‌های دیگر قرار دارد، بنابراین لازم است تغییر نگرش اساسی در خصوص اهمیت گسترش این آموزش ها در دانشگاه های کشور صورت بگیرد.


دکتر احمد کاویانی در گفت‌وگو با خبرنگار«دانشگاهی» ایسنا - منطقه علوم پزشکی تهران، با بیان اینکه تغییر نگرش در سطوح مختلف جامعه موجب جهش بی نظیر در آموزش مجازی دانشگاه‌ها می‌شود، افزود: در سیستم اجرایی و سیاستگذاری کشور باید این تغییر نگرش به وجود بیاید که آموزش مجازی در اولویت کاری کارکنان و مسوولان قرار بگیرد، بطوریکه مدیران هزینه‌های این نوع آموزش در دانشگاه‌ها را برآورد و به موقع پرداخت کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها باید بدانند که آموزش مجازی، ضمن برخورداری از تنوع و کیفیت بهتر، از لحاظ بهره وری نیز در سطح بالاتری نسبت به آموزش‌های دیگر قرار دارد، بطوریکه این نوع آموزش منجر به تسهیل ارتباط استاد با دانشجو می‌شود.

کاویانی با بیان اینکه آموزش مجازی در ایران با فاصله زمانی کوتاه با جهان آغاز شده است، گفت: با توجه به اینکه سرعت رشد آموزش مجازی در کشور به اندازه سرعت رشد آن در کشورهای پیشرفته نیست؛ اما توجه دانشگاه علوم پزشکی تهران به این نوع آموزش غیر قابل انکار است و یقین داریم وجود خلاقیت و هوش در نسل جوان ما باعث سرعت در رشد آموزش مجازی در کشور می‌شود.

رییس دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر اینکه ایران از نظر آموزش‌های مجازی رتبه اول منطقه را دارد، تصریح کرد: در حال حاضر کشور ما در مقایسه با کشورهای منطقه در رتبه اول آموزش‌های مجازی قرار دارد و اگر سرعت و پیشرفت کار را افزایش دهیم قابل مقایسه با کشورهای پیشرفته خواهیم بود.

وی در ادامه یادآور شد: خوشبختانه استقبال دانشجویان از آموزش‌های مجازی بیش از حد انتظار ما بود و با توجه به اینکه نسل جوان ما با فضای مجازی بیشتر از نسل قبل تر خود آشنایی دارند دانشکده مجازی این رسالت را برعهده دارد که دانش و محتوی مناسب را در اختیار آنها قرار دهد.

کاویانی با تاکید بر اینکه سرعت پایین اینترنت نمی تواند مانع توسعه آموزش مجازی در دانشگاه‌ها باشد، افزود: با توجه به اینکه آموزش مجازی سطوح مختلفی دارد. بنابراین ما در ارائه این نوع آموزش‌ها در قالب فایل‌های با حجم کم مشکل خاصی نداریم، بطوری که آپلود و دانلود کردن متن‌های آموزشی بصورت فیلم و مولتی مدیا با سرعت اینترنت خانگی ما کاملا قابل انجام است و خوشبختانه مشکل فعلی در آموزش مجازی ما سرعت اینترنت عمومی کشور نیست.

وی در ادامه یادآور شد: در حال حاضر آموزش مجازی در چهار رشته آموزش پزشکی، آموزش الکترونیک، کتابداری و نظارت بر امور دارویی در مقطع کارشناسی ارشد انجام می‌شود و دانشکده مجازی این دانشگاه درحال راه‌اندازی دو رشته دیگر در مقطع phd، کارشناسی ارشد و همچنین چندین رشته نیز در دوره لیسانس بصورت آموزش‌های از راه دور است.

رییس دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه به دیگر برنامه‌های آتی این دانشکده اشاره کرد و افزود: راه‌اندازی رشته‌های جدید آموزشی و بستن توافق نامه با دانشکده‌های دیگر دانشگاه علوم پزشکی تهران به منظور ایجاد زیر ساخت‌های کمک آموزشی از دیگر برنامه‌های سال آینده این دانشکده است، بطوریکه در کنار این برنامه‌ها تلاش می کنیم سایت‌هایی مانند سرمد(سامانه راند مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران) که نسخه دوم آن به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه راه‌اندازی شد را برای سال آینده در دانشکده مجازی توسعه دهیم.

کاویانی در پایان تاکید کرد: تقویت سایت نماد (سامانه نماد مجازی دانشکده) که به معنای مجازی سازی بعضی از رشته‌ها است و همچنین تقویت سایت استاد (سامانه توانمندسازی اعضای هیات علمی دانشگاه) که کارگاه‌های آموزشی مانند (آموزش پزشکی ) را پوشش می دهد از دیگر برنامه‌های این دانشکده در سال آینده است.

آمار بازدید: 606 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image