ارتباط مستقیم با 30742 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه اخبار و حواشی تغییر رئیس دانشگاه تهران

اخبار و حواشی تغییر رئیس دانشگاه تهران

تغییر رئیس دانشگاه تهران یک مطالبه عمومی بود


دبیر فرهنگی انجمن اسلامی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران با اشاره به اینکه تغییر رییس دانشگاه تهران می‌تواند شرایط مناسب جدیدی را در این دانشگاه ایجاد کند، گفت: همین تغییر وضعیت ریاست دانشگاه یک مطالبه عمومی بود که انجام گرفت.

خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اینکه شورای صنفی دانشکده و برخی دانشکده‌های دیگر دانشگاه تهران سالهاست که منحل و یا غیرفعال شده، اظهار کرد: به نظر من اولویت رئیس جدید دانشگاه تهران، باید بررسی نحوه جذب دانشجوی دکتری و هیئت علمی در دانشگاه باشد.

وی با اشاره به پذیرش شماری از دانشجویان دکتری و اعضای هیئت علمی بدون داشتن شرایط و ملاک‌های مورد نیاز ، تصریح کرد: این امر وضع علمی دانشگاه را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

لزوم توجه به نهادهای تعطیل شده‌ای مانند شوراهای صنفی و تشکل‌های فرهنگی در دانشکده‌ها از دیگر نکاتی بود که این عضو سابق شورای صنفی به آن اشاره کرد و افزود: برای از بین بردن جو امنیتی حاکم بر دانشگاه لازم است نهادهای دانشجویی تعطیل شده و تاثیرگذار دوباره در دانشگاه زنده شوند و پویایی و نشاط دانشجویی به دانشگاه بازگردد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته کمیته انضباطی به برخی از دانشجویان نامه‌هایی را داده است که هرگز به آن رسیدگی نشده و پرونده برخی دانشجوها برای مدت طولانی باز مانده است که لازم است رئیس دانشگاه علاوه بر رسیدگی به این پرونده‌ها، حکم کمیته انضباطی سایر دانشجویان را نیز بازبینی کند.

وی در پایان گفت: امیدوارم بتوان آرامش را بار دیگر به دانشگاه تهران بازگرداند.



رییس جدید دانشگاه تهران به مسائل کیفی توجه کند

عضو هیات علمی دانشگاه تهران با اشاره به تغییر رییس دانشگاه اظهار کرد: در دوره دکتر رهبر توجه دانشگاه تهران بیشتر معطوف به مسائل کمی بود از این رو انتظار می‌رود در مدیریت جدید کیفیت در دانشگاه بیشتر مطرح شود.

راشد محصل در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: اگر بخواهیم مشکلات را در دانشگاه تهران به صورت کلی ارزیابی کنیم، می‌توان گفت در دوره فعالیت ریاست جدید دانشگاه تهران باید استقلال دانشکده‌ها افزایش پیدا کند و کارهای مختلفی در زمینه افزایش کیفیت در دانشگاه انجام شود.

افزایش اختیار در پذیرش دانشجوی دکتری و همچنین استخدام اعضای هیئت علمی مسئله‌ای بود که دکتر محصل به آن اشاره و افزود: باید استقلال دانشگاه‌های بزرگ به ویژه آنهایی که دارای هیئت ممیزه هستند افزایش پیدا کند و بتوان با ایجاد برنامه ریزی‌هایی در این زمینه ، کیفیت را در دانشگاه افزایش داد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران توجه به مسئله کیفی و در زمینه‌های آموزشی و پژوهشی و همچنین افزایش اختیارات دانشکده‌ها را از مهمترین مطالبات جامعه دانشگاهی دانشگاه تهران خواند و خاطر نشان کرد: باید اقداماتی در زمینه بالا بردن کیفیت در دانشگاه تهران انجام شود.




رییس جدید دانشگاه تهران امید و انگیزه را به دانشگاه بازگرداند

سخنگوی انجمن اسلامی دانشگاه تهران با ابراز خوشحالی از تغییر ریاست دانشگاه تهران، گفت: از زمانی که این خبر در دانشگاه پخش شد بسیاری از دانشجویان با شنیدن این خبر، خوشحال شدند به همین دلیل می‌توان گفت این تغییر از دیدگاه دانشجویان دانشگاه تهران مثبت بوده است.

محمد رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: عملکرد دکتر رهبر به ویژه محدودیت‌های ایجاد شده برای انجمن‌ها و تشکل‌های دانشجویی و همچنین ایجاد فضایی بسته و خشک موجب ایجاد ناامیدی در دانشجویان شده است.

وی گفت: باید در دانشگاه تهران شرایطی فراهم شود که تشکل‌های دانشجویی بتوانند آزادانه فعالیت داشته باشند؛ چرا که در دوره گذشته بسیاری از این فعالیت‌ها محدوده شده بود.

این دانشجو یکی از کارهای نادرست در دوره ریاست فرهاد رهبر را بازنشستگی اجباری برخی اساتید دانست و افزود:‌ فضای ناامیدی که در بین دانشجویان دانشگاه تهران وجود دارد باعث شده که دانشجویان تمایلی به افزایش بارعلمی خود در کشور نداشته باشند و عزم خود را برای رفتن به کشورهای خارجی جزم کنند.

وی با اشاره به انتظار جامعه دانشجویی دانشگاه تهران از ریاست جدید این دانشگاه گفت: مهمترین مسئله‌ای که رئیس جدید باید به آن توجه کند ایجاد امید و انگیزه در دانشگاه است، به طوری که دانشجویان تمایل داشته باشند در تمامی زمینه‌های علمی و فرهنگی در دانشگاه مشارکت کنند و با آزادی بیان و بدون نگرانی دیدگاه‌ها و عقاید خود را مطرح کنند.




اقتدار علمی و فضای ‌آزاد باید به دانشگاه تهران بازگردد

عضو هیات علمی دانشگاه تهران تغییر ریاست این دانشگاه را اقدامی "مثبت" ارزیابی کرد و گفت: با توجه به اینکه دوره ریاست دکتر رهبر به اتمام رسیده بود این تغییر می‌تواند فواید زیادی را برای دانشگاه به همراه داشته باشد.

دکتر غفاری در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به مشکلات موجود در دانشگاه اظهار کرد: دکتر امید که در حال حاضر با عنوان سرپرست دانشگاه تهران مطرح شده‌اند به علت داشتن سابقه درخشان در آموزش عالی قطعا می‌توانند بسیاری از مشکلات و چالش‌ها را از بین ببرد.

وی با اشاره به روی کار آمدن دولت تدبیر و امید گفت: یکی از بحث‌ها و مسائلی که در دانشگاه تهران مطرح بود "نبود فضایی باز و آزاد " بوده است. به همین دلیل امیدواریم دانشگاه تهران بتواند در دوره ریاست جدید یک فضای بازتری را تجربه کند.

داشتن یک رویکرد جدی در حل مسائل دانشگاهی برای رسیدن به اقتدار علمی دانشگاه تهران که در حال حاضر جامعه دانشگاهی به آن نیاز دارد مساله‌ای بود که دکتر غفاری به آن اشاره و اظهار کرد: باید در دانشگاه تهران برنامه‌ریزی‌های علمی در جهت بالا بردن اقتدار علمی و رساندن این دانشگاه به جایگاه حقیقی‌اش انجام شود.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران انتظار جامعه دانشگاهی این دانشگاه را ایجاد فضایی آزاد دانست و افزود: باید در دانشگاه فضایی فراهم شود که دانشجویان و اساتید بتوانند دیدگاه‌ها و نظرات خود را به راحتی بیان کنند و برای تشکل‌های دانشجویی و نظرات اساتید ارزش و اهمیت بیشتری قائل شود.

دکتر غفاری در خاتمه نبود فضای آزاد در دانشگاه تهران را یکی از مشکلات ریاست دکتر رهبر دانست و خاطرنشان کرد: آن مقدار که از دانشگاه تهران انتظار می‌رفت فضای پویا و آزاد وجود نداشت اما امیدواریم این تغییرات بتواند در ایجاد دانشگاه مطلوب موثر باشد.

آمار بازدید: 246 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image