ارتباط مستقیم با 30716 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار سایر اخبار دانشگاهها باید از آموزش محوری به سوی پژوهش محوری حرکت کنند

دانشگاهها باید از آموزش محوری به سوی پژوهش محوری حرکت کنند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاههاي كشور به خصوص دانشگاه آزاد بايد از سياست آموزش محوري به سوي پژوهش محوري كشيده شود كه اين امر توليد ثروت از علم را امكانپذير مي كند.

به گزارش خبرنگار مهر،رضا فرجي دانا امروز در اجلاس شصت و هشتم دانشگاه آزاد، گفت: تقاضاي اجتماعي ما را به سمت رشته هاي مختلف سوق داده و بايد به سمت رشته هاي مورد نياز جامعه برويم، نيازسنجي انجام و بازار كار در نظر گرفته شود.

وي با توجه به اهميت رشته هاي پژوهش محور در دانشگاههاي جهان، ادامه داد: دانشگاههاي كشور به خصوص دانشگاه آزاد بايد از سياست آموزش محوري به سوي پژوهش محوري كشيده شود كه اين امر توليد ثروت از علم را امكانپذير مي كند و باعث مي شود به جاي تحويل دانش آموخته جوياي كار به جامعه دانشجوياني كارآفرين تحويل دهيم.

وي گفت: دانشگاه بايد مهارتهاي لازم را براي كارآفرين و كارآفريني به دانشجو آموزش دهد. توجه به طرح آمايش سرزميني و توسعه متوازن و هدفمند در آموزش عالي از نقطه هاي چالشي ما به شمار مي آيد و تقاضاي بالاي آموزش عالي ما را از اين مسير دور كرده است.

وي ادامه داد: ما با بسياري از واحدهاي آموزش عالي با توان كم مواجه هستيم كه بعيد است بتوانند در آينده اي نزديك نقشي تاثيرگذار در جامعه داشته باشند. مهارت اندوزي و تعليم به دانش آموختگان از محورهاي ديگري است كه آموزش عالي بايد در دستور كار قرار دهد و دانشگاه آزاد نيز اين كار را بايد سرلوحه خود قرار دهد.

وزير علوم در بخش ديگري از سخنان خود به علت حضورش در اين اجلاس اشاره كرد و افزود: ما اينجا حضور داريم تا هر گونه سوءتفاهم عدم همكاري وزارت علوم با دانشگاه آزاد برطرف شود و دست به دست هم دهيم تا دانش رفيعي كه شايسته فرزندان كشورمان است در اختيارشان قرار دهيم.

آمار بازدید: 182 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image