ارتباط مستقیم با 30693 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار توفیقی: کارنامه علمی یکی از درخشان‌ترین کارنامه‌های تاریخ ایران است

توفیقی: کارنامه علمی یکی از درخشان‌ترین کارنامه‌های تاریخ ایران است

مشاور عالی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم بزرگداشت چهلمین سال تاسیس دانشگاه شاهرود، از زحمات یکایک دست اندرکاران و دانشگاهیانی که در مسیر رشد و توسعه این دانشگاه گام برداشتند تقدیر و تشکر کرد و گفت: کارنامه علمی نظام مقدس جمهوری اسلامی یکی از درخشان‌ترین کارنامه‌های تاریخ ایران است.


به گزارش سرویس«دانشگاهی» ایسنا، جعفر توفیقی دستاوردهای چهل ساله دانشگاه شاهرود را مرهون حمایت‌های مردم و مسئولان در همه دوره‌ها دانست و اظهار داشت: این دانشگاه با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود به یک دانشگاه در سطح ملی تبدیل شده است و امیدواریم به یک دانشگاه در طراز جهانی هم تبدیل شود و بتواند از ظرفیت دانشمندان ایرانی خارج از کشور استفاده کرده و همچنین اعضای هیئت علمی این دانشگاه بتوانند در مقیاس‌های جهانی فعالیت‌های مفیدی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه کارنامه علمی نظام مقدس جمهوری اسلامی یکی از درخشان‌ترین کارنامه‌های تاریخ ایران است تصریح کرد: مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده‌اند که "علم و فناوری" باید به گفتمان مسلط جامعه تبدیل شود و اینکه ایشان "علم و فناوری" را مایه اقتدار ملی، امنیت ملی و توسعه اقتصادی، فرهنگی و سیاسی دانسته اند برای ما دانشگاهیان مایه فخر و مباهات است و نشان می دهد معظم له جایگاه و ارزش بالایی برای دانشگاه ها، علم و فناوری و دانشگاهیان قائل هستند.

مشاور عالی وزیر علوم تحقیقات و فناوری به سخن حضرت امام (ره) که "دانشگاه مبدا همه تحولات است" اشاره و تاکید کرد: امروز همگان شاهد تحولاتی که دانشگاه‌های ما در عرصه ملی و بین المللی ایجاد کرده‌اند هستند و بدون تردید تحریم‌هایی که به بهانه پرونده هسته‌ای به کشور ما تحمیل شده هدف اصلی آن تحریم "علم و فناوری" است.

وی با مرور برخی شاخص‌های توسعه علمی کشور و مقایسه آن با سال 57 بیان داشت: در سال 57 در کشورمان چیزی حدود 150 هزار دانشجو داشتیم اما هم‌اکنون با افزایش رشد 30 برابری چیزی در حدود 4.5 میلیون دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی مشغول به تحصیل هستند.

مشاور عالی وزیر علوم با تاکید بر اینکه این یک کارنامه بسیار درخشان برای نظام آموزش عالی کشور است تصریح کرد: امید است با این سرمایه های علمی، اخلاقی و فرهنگی جامعه را متحول کرده و آینده پیشرفت و توسعه کشور را تضمین کرد.

مشاور عالی وزیر علوم تحقیقات و فناوری همچنین اظهار داشت: قبل از انقلاب حدود هفت هزار عضو هیئت علمی داشتیم که امروز در مقایسه با آن حدود 70 هزار عضو هیئت عملی داریم که همه اینها از برکات نظام اسلامی است و مدیریت نظام آموزشی و پژوهشی است که مسئول تربیت دانشجویان با استعداد کشور ما هستند.

توفیقی با تاکید بر اینکه امروز ما ادعا می کنیم یکی از کشورهای پیشرو در انتشار مقالات عملی هستیم ابراز داشت: اگر امروز یکی از بیشترین رشدهای علمی را در بین کشورهای منطقه و دنیا داریم به اتکای همین جوانانی است که در مقاطع تکمیلی در حال تحصیل هستند و انتشارات آنها در عرصه بین المللی مورد ارجاع و بهره‌برداری قرار می‌گیرد و کشور ما باید از این ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده کند.

آمار بازدید: 222 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image