ارتباط مستقیم با 30685 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار سایر اخبار حمایت‌ از شرکت‌های دانش‌بنیان در کریدورهای تجاری‌سازی شهرک علمی ـ تحقیقاتی

حمایت‌ از شرکت‌های دانش‌بنیان در کریدورهای تجاری‌سازی شهرک علمی ـ تحقیقاتی

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور از انجام حمایت‌ از شرکت‌های دانش‌بنیان در کریدورهای تجاری‌سازی شهرک‌های علمی و تحقیقاتی و معاونت علمی خبر داد.


به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی بنیاد ملی نخبگان، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: باید با تدوین برنامه‌های مناسب و اصلاح برخی شیوه‌های اجرایی، از خروج نخبگان به خارج از کشور جلوگیری کرده و به اهداف مورد نظر دست یابیم.

وی در ادامه از تدوین شرح وظایف بنیادهای استانی نخبگان خبر داد و تاکید کرد: مسائل مربوط به نخبگان فرادستگاهی است اما متاسفانه برای حمایت دستگاه‌های مختلف از نخبگان راهبرد مشخصی وجود ندارد.

ستاری ادامه داد: از این رو درصددیم بر اساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و سند راهبردی کشور در امور نخبگان روش‌های اجرایی و راهبردی برای حمایت دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌ها از نخبگان تدوین کنیم.

وی بر ضرورت تجاری سازی دستاوردهای نخبگان کشور تاکید کرد و گفت: دفتر استانی نخبگان باید نخبگان را برای تجاری سازی دستاوردهایشان به بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری معرفی کنند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان تاکید کرد: بیشتر مشمولان حمایت‌های بنیاد ملی نخبگان استعدادهای برتر هستند نه نخبه. نخبه کسی است که بتواند تاثیری در جامعه داشته باشد و این افراد ظرفیت‌های شناسایی شده‌ای هستند که می‌توانند برای جامعه اثرگذار بوده و از طریق تاثیرگذاری‌های مختلف علمی، فرهنگی و اقتصادی برای کشور ارزش افزوده داشته باشند.

وی افزود: وظیفه بنیاد ملی نخبگان، توانمندسازی این ظرفیت‌های شناسائی شده است که در این راستا باید مکانیزم حمایت از شخص در بنیاد به روش‌های حمایت از مراکز نخبه‌پرور تغییر یابد و از روش تجاری‌سازی در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بهره‌گیری شود و کلیه وزارتخانه‌های دیگر را درگیر بحث نخبه‌پروری کنیم و در مکانیزم‌های مشخص از نخبگان حمایت کنیم.

رئیس بنیاد ملی نخبگان تصریح کرد: نخبگان نیز در برابر حمایت‌های بنیاد مسئولیت دارند که برای کشور ارزش‌افزوده داشته باشد و در جامعه اثرگذار حاضر شوند که بنیاد ملی نخبگان در این راستا آمادگی ارائه هرگونه کمکی را دارد.

وی خاطرنشان کرد: آئین‌نامه‌های جدید بنیاد ملی نخبگان در آینده به روسای دفاتر استانی اعلام می‌شود که در حال حاضر طرحی به صورت پایلوت در دانشگاه صنعتی شریف و علوم پزشکی تهران که بیشترین نخبه را در بر دارند در حال اجرا است.

ستاری با اشاره به مخترعان به عنوان بخشی از قشر استعدادهای برتر تحت حمایت بنیاد ملی نخبگان خاطرنشان کرد: در بخش اختراعات و جشنواره‌های اختراعات، کمک و حمایت بنیاد در راستای تجاری‌سازی ایده و تفکر از طریق پارک‌های علمی و فناوری است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به ضرورت توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان بیان کرد: مشکل شرکت‌های دانش‌بنیان بحث مالی نیست و بیشترین مسئله این شرکت‌ها، تامین بازار است که باید عواملی نظیر ضمانت‌نامه، اخذ مجوز از برخی از ارگان‌ها، آموزش نیروی انسانی که باعث عدم رسیدن ایده به بازار می‌شود، شناسائی و حل شود.

دبیر هیات امنای صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه در آینده نزدیک بیشتر تلاش می‌شود که شرکت‌های دانش‌بنیان مشکل مالی نخواهند داشت، اظهار داشت: صندوق نوآوری و شکوفایی با هدف حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان تشکیل شده است که پیش شرط این صندوق برای حمایت، دانش‌بنیان بودن شرکت‌ها است که بر اساس قانون این شرکت‌ها از مالیات و گمرک معاف هستند و همچنین کریدورهای تجاری‌سازی در داخل شهرک‌های علمی و تحقیقاتی و کریدورهای تجاری‌سازی در معاونت حمایت‌های لازم را از این شرکت‌ها انجام می‌دهد.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با اشاره به وجود صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطر‌پذیر افزود: صندوق‌های خطرپذیر در ازای سرمایه‌گذاری بر روی ایده و یا اختراع، درصدی از سهام را برداشت می‌کنند که با توجه به این‌که رقم شکست‌پذیری این صندوق زیاد است اما در مواردی که به نتیجه می‌رسد شکست‌های آنها جبران می‌شود که در واقع یک کانال کمک مالی به شرکت‌های دانش‌بنیان است که در حال حاضر با سرعت خوبی در مسیر پیشرفت قرار دارد.

آمار بازدید: 178 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image