ارتباط مستقیم با 30712 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خارجی افزایش همکاری‌های آموزشی هند و آفریقای شمالی

افزایش همکاری‌های آموزشی هند و آفریقای شمالی

هند در راستای توسعه سیاست‌های خود مبنی بر زیر نظر داشتن بازار آموزشی در خاورمیانه از اجرای طرح افزایش همکاری‌های آموزش عالی با سه کشور آفریقاییِ مراکش،‌ تونس و سودان خبر داد.



به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ این تصمیم در پی بازدید «سلمان خورشید»، وزیر امور خارجه هند از این سه کشور آفریقایی - عربی که ارتباط تنگاتنگی با هند در مسایل غذا، انرژی و امنیتی دارند، علنی شد. از سوی دیگر هند دومین صادرکننده بزرگ به سودان محسوب می‌شود و چند کمپانی هندی نقش فعالی را در بخش انرژی این کشور دارند. این مسئله باعث شد تا «سلمان خورشید» از طرح احداث مرکز اطلاعات و فن‌آوری ارتباطات در مراکش خبر دهد. وی همچنین اعلام کرد که کشورش قصد دارد تحت چندین طرح دولتی، برنامه‌های اعطای اعتبار و کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان مراکش ارائه دهد.


به گزارش ایسنا به نقل از یونیورسیتی ورلد نیوز، «خورشید» همچنین اعلام کرد برای سودان نیز برنامه‌های ویژه‌ای دارد و قصد دارد در کنار آموزش برای دانشجویان سودانی کمک هزینه‌های تحصیلی نیز اختصاص دهد. در حال حاضر کشورهای مراکش و تونس تحت برنامه همکاری اقتصادی و صنعتی (ITEC) از سوی هند برنامه‌های آموزشی دریافت می‌کنند.


روزنامه تلگراف نیز از بهبود همکاری‌ها میان نظام آموزش عالی هند و کشورهای آفریقایی طی پنج سال اخیر خبر داده و هند را به عنوان مقصد محبوب تحصیل برای این کشورها معرفی کرده است. در حال حاضر بیش از 10 هزار و 400 دانشجو از هفت کشور آفریقایی در هند تحصیل می‌کنند که 13 درصد از کل جمعیت دانشجویان خارجی این کشور را تشکیل می‌دهند.

آمار بازدید: 190 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image