ارتباط مستقیم با 30650 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار اخبار تحقیق و پژوهش ساخت ابزار جدید برای شناسایی جهش‌های ژنتیکی بیماری‌زا

ساخت ابزار جدید برای شناسایی جهش‌های ژنتیکی بیماری‌زا

یک تیم تحقیقاتی متشکل از محققان دانشگاه‌های ایتالیا، کانادا و آمریکا با استفاده از ساختار دی‌ان‌ای سه‌گانه موجود در طبیعت، نانوابزاری برای شناسایی جهش ژنتیکی ساختند.



به گزارش سرویس عملی ایسنا، این سیستم جدید می‌تواند جهش‌هایی را که موجب بروز بیماری‌های مختلف نظیر سرطان است، شناسایی کند. این ابزار در حال طی مراحل آزمایش روی نمونه انسانی است که در صورت موفقیت‌آمیز بودن نتایج، تجاری‌سازی آن آغاز خواهد شد.


این کار با دقت بالا و کارایی بسیار بالاتر از روش‌های فعلی انجام می‌شود. ابزار جدید می‌تواند شناسایی بیماری‌های مبتنی بر جهش‌های ژنتیکی را تسریع کند و به‌عنوان ابزاری پیشرفته برای تحقیقات فناوری‌نانو مورد استفاده قرار گیرد.


افزایش جهش‌های ژنتیکی به‌عنوان یکی از فاکتورهای خطرناک برای افزایش احتمال بروز بیماری سرطان شناخته می‌شود. گروه‌های تحقیقاتی مختلفی روی توسعه روش‌های ارزان و سریع شناسایی جهش‌های ژنتیکی فعالیت می‌کنند.


فرانچسکو ریچی از محققان این پروژه می‌گوید: نتایج یافته‌های ما مفهوم جدیدی را در حوزه شناسایی و درمان ایجاد کرده است. ما می‌توانیم با ایجاد سیگنال‌های فلورسانس در نقاطی که جهش ژنتیکی رخ داده به وجود جهش ویژه‌ای که عامل بروز بیماری سرطان است پی ببریم. مزیت روش فلورسانسی که ما ارائه کردیم آن است که می‌تواند با کارایی بالا بخش جهش‌یافته را از بخش‌های دست نخورده تفکیک کرد. این اطلاعات بسیار مهم است زیرا با این کار می‌توانیم به بیمار بگوییم که در معرض خطر چه نوع سرطان‌هایی است.


در این سیستم جدید ساختار دی‌ان‌ای سه‌گانه، به‌صورتی طراحی شده که می‌تواند با دقت بالایی به توالی جهش‌ یافته دی‌ان‌ای متصل شود.

آمار بازدید: 260 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image