ارتباط مستقیم با 30713 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه آزاد ایجاد رشته‌های جدید در اولین دانشگاه شهر "گوگان"

ایجاد رشته‌های جدید در اولین دانشگاه شهر "گوگان"

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گوگان از ایجاد 9 رشته جدید در این دانشگاه خبر داد.



محمد حسین منافی در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی اظهار کرد: با توجه به اینکه گوگان در منطقه‌ای کشاورزی و بازرگانی واقع شده و شهرهای این منطقه مانند آذرشهر، ممقان، تیمورلو، عجبشیر و ایلخچی به هم نزدیک هستند و همچنین به دلیل وجود شهرک صنعتی سلیمی در حوالی این شهرها، وجود دانشگاهی که بتواند نیروی انسانی مورد نیاز این شهرها و صنایع و کشاورزی موجود در منطقه را تربیت کند ضروری می‌کرد.


وی ادامه داد: بر این اساس، دانشگاه آزاد اسلامی واحد گوگان از سال 86 راه اندازی شده و پذیرش دانشجو کرده و هم اکنون با 11 رشته در مقاطع کاردانی و کارشناسی در حال فعالیت است.


وی با بیان اینکه اغلب رشته‌های این دانشگاه در حوزه فنی و علوم انسانی است، اظهار کرد: این دانشگاه اولین دانشگاهی بود که در شهر گوگان فعالیت خود را آغاز و رشته‌های خود را بر اساس نیاز منطقه راه‌اندازی کرد.


منافی گفت: اساتید این دانشگاه از میان اعضای هیئت علمی و اساتید مجرب استان انتخاب شده و کیفیت آموزش در این واحد دانشگاهی بیش از سایر امور اهمیت دارد.


وی از ایجاد 9 رشته جدید معماری، عمران، تربیت بدنی، مکانیک ساخت و تولید، کامپیوتر، حسابداری، مدیریت جهانگردی و مکانیک خودرو در این دانشگاه خبر داد و گفت: این رشته‌ها در مراحل نهایی تصویب در شورای گسترش وزارت علوم قرار دارند.


وی با بیان اینکه ایجاد دانشگاه در گوگان در توسعه بیشتر این منطقه تاثیر گذار بوده است، گفت: مردم این منطقه سواد بسیار بالایی دارند، اولین مدرسه به سبک جدید حدود 106 سال پیش در گوگان به همت مرحوم روانبخش ایجاد شده بود، بنابراین تاسیس مرکز آموزش عالی در این منطقه جزو ضروریات می نمود.


وی ادامه داد: مهاجرت معکوس، توسعه و بهبود حمل و نقل درون و برون شهری، افزایش درآمد سرانه مردم منطقه و توسعه فرهنگی گوشه ای از برکات ایجاد دانشگاه در منطقه گوگان است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گوگان گفت: به دلیل آثار مثبت فراوان تاسیس دانشگاه در منطقه، در دوران حضور در شورای شهر، تلاش خود را برای ایجاد دانشگاه پیام نور نیز به کار گرفتیم و دانشگاه پیام نور واحد گوگان نیز با شش رشته پس از دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی شد و پس از آن نیز دانشگاه غیر انتفاعی فعالیت خود را در منطقه آغاز کرد.


وی یادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد گوگان اکنون با 465 دانشجو فعالیت خود را ادامه می‌دهد و تاکنون نیز حدود 400 نفر از این دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اند.


منافی تاکید کرد: آمار بالای قبولی‌های کارشناسی و مقاطع بالاتر فارغ التحصیلان این دانشگاه گواه بر کیفیت بالای آموزشی در آن است.

آمار بازدید: 299 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image