ارتباط مستقیم با 30626 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار کارشناسی ارشد تغییر نحوه پذیرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی/محدودیت دوره‌های شبانه

تغییر نحوه پذیرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی/محدودیت دوره‌های شبانه

مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی با اشاره به طراحی مدلی جدید برای پذیرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی گفت: بر اساس مدل جدید ظرفیت پذیرش دانشجویان در دوره‌های روزانه و شبانه تحت کنترل قرار می‌گیرد.


سیدحسین حسینی مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: امسال تعیین ظرفیت‌ها برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی تغییر کرده است، در سال‌های گذشته ظرفیت‌های داوطلبان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری از سوی گروه‌های آموزشی در وزارت علوم تعیین می‌شد ولی امسال این امر در دانشگاه‌های دولتی برعهده شورای آموزشی قرار گرفته است.

وی افزود: دانشگاه‌ها ظرفیت مورد نیاز خود براساس نوع امکانات دانشگاه و اعضای هیئت علمی را به وزارت علوم اعلام می‌کنند.

حسینی با بیان اینکه تعداد دانشجویان در دوره شبانه نباید بیشتر از دوره‌های روزانه دانشگاه‌ها باشد، ادامه داد: نحوه اعلام ظرفیت به این صورت است که دانشگاه‌ها باید ابتدا ظرفیت دوره‌های روزانه را تعیین کرده و بر اساس آن ظرفیت نوبت دوم و پردیس خودگردان مشخص شود.

مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی اظهار داشت: هر دانشگاه می‌تواند حداکثر تا 100 درصد میزان ظرفیت دوره روزانه را در دوره شبانه نیز لحاظ کند ولی نباید تعداد دانشجویان دوره شبانه از روزانه بیشتر باشد.

وی افزود: در گذشته نحوه پذیرش داوطلبان در مقطع تحصیلات تکمیلی سبب ایجاد ناهماهنگی در پردیس‌های خودگردان می‌شد و امکان بیشتر شدن تعداد دانشجویان در دوره‌های شبانه نسبت به دوره‌های روزانه وجود داشت ولی از طریق مدل جدید ظرفیت‌ها در دوره‌های شبانه و روزانه تحت کنترل وزارت علوم قرار می‌گیرد.

آمار بازدید: 362 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image