ارتباط مستقیم با 30653 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار تحقیق و پژوهش ایران هشتمین کشور تولیدکننده بذر خیار درختی در دنیا شد

ایران هشتمین کشور تولیدکننده بذر خیار درختی در دنیا شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان گفت: با تولید بذر خیار درختی ایران هشتمین کشور دارنده این تکنولوژی در دنیا شد که به این علم تسلط دارد.


به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، احمدعلی فروغی ظهر امروز در مراسم افتتاح نخستین آزمایشگاه دابل هاپلویید کشور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان اظهار کرد: متاسفانه وضعیت جهان در زمینه‌های مختلف مناسب نیست، بزرگ‌ترین چالش امروز جهان تامین آب و غذاست.

وی ادامه داد: امروز با وضعیتی که وجود دارد نیاز به تصمیمات مشارکتی داریم تا بتوانیم امور را پیش ببریم، البته باید کمی جسارت چاشنی تصمیم‌گیری‌ها شود تا وضع بهتر شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان افزود: نیاز به مدیریت در برنامه‌ریزی‌ها الزامی است، ارزیابی و پیداکردن نقاط ضعف در تصمیم‌گیری‌ها بسیار مهم و با اهمیت است.

وی با بیان این‌که کاربرد تکنولوژی در شرایط کنونی بسیار مهم است اضافه کرد: خوشبختانه توانستیم با تلاش همکاران، استادان و دانشجویان در مدت سه سال و نیم بذر خیار درختی را تولید کنیم در حالی که پیش بینی کارشناسان برای تولید این بذر حدود 20 سال بود.

فروغی تاکید کرد: با تولید بذر خیار درختی ایران هشتمین کشور دارنده این تکنولوژی در دنیا شد که به این علم تسلط دارد.

وی گفت: یک روز کارهای تحقیقاتی در کشور جدی گرفته نمی‌شد، اما خوشبختانه امروز با وجود دانشجویان و فارغ‌التحصیلان زیاد دانشگاهی کارهای تحقیقاتی به سرعت پیگیری و حمایت می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان بیان کرد: برای تولید بذر اصلاح شده خیار درختی و ایجاد آزمایشگاه هاپلویید دانشگاه خوراسگان هزینه‌های زیادی شد و بسیار خوشحالیم که این طرح امروز جواب داده و قابل بهره‌برداری است.

آمار بازدید: 318 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image