ارتباط مستقیم با 30648 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه تقويت مبارزه با نفس وساده‌زيستي آموزه‌هاي سفر به عتبات (24 شهریور 91)

تقويت مبارزه با نفس وساده‌زيستي آموزه‌هاي سفر به عتبات (24 شهریور 91)

در برنامه‌های جدید فرهنگی و معنوی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور برای دانشجویان برنامه‌هایی چون کمک به فقرا، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و بازدید از مکان‌های تاریخی گنجانده شده است.


به گزارش سرويس دانشگاهي ايسنا، تاثیر زیارت دانشگاهیان در شهر نجف اشرف و کوفه به اندازه‌ای بوده که دانشجویان به یاد کوچه گردانی امیرالمومنین (ع)در شهر کوفه و نجف اشرف افتادند و با تاسی از رفتار مولایشان آنها نیز آذوقه بر دوش بر در خانه فقرا رفتند.

به گزارش ماوا، محمود زارعی یکی از زائران دانشجو در مورد کوچه گردانی در شهر نجف اشرف و کوفه گفت: فضای معنوی شهر نجف و کوفه و همچنین تاثیر زیارت حرم امیرالمومنین (ع)باعث شد به این فکر بیفتیم که با تاسی از رفتار امیرالمومنین(ع) به فقرای کوفه و نجف اشرف کمک کنیم.

از سوی دیگر دانشجویی در مورد کوچه گردانی در شهر نجف اظهار داشت: با ورود به شهر نجف اشرف و زیارت حرم امیرالمومنین(ع)، دانشجويان به اندازه‌ای تحت تاثیر فضای معنوی بودند که برای اغنای روح خود از رفتار امیرالمومنین(ع) برای کمک به فقرا تاثیر گرفتند و با جمع آوری کمک دانشجویان آنها را در شهر نجف اشرف توزیع کردند.

یکی از زائران دانشجو در جمع کاروانیان گفت: باید درس ساده زیستی و حکومت داری امیرالمومنین(ع) را به دنیا منتقل کنیم که چگونه یک رهبر در عین ساده زیستی توجه دنیا را به خود معطوف کرد.

دانشگاهیان در بین راه نجف به کربلا از حرم زید بن علی(ع) و رشید بن هجری بازدید و پس از زیارت حرم فرزند علی بن حسین(ع) و یکی از اصحاب امام حسین(ع) به سمت کربلا حرکت کردند.

حضور دانشگاهیان و مدیحه سرایی آنها در حرم رشید بن هجری توجه ساکنین اطراف حرم را به خود معطوف کرد و مردم ساکن اطراف حرم از دانشگاهیان استقبال گرمی را انجام دادند.فقط کاروان های دانشجویی و بعضی کاروان های خاص از حرم زید بن علی(ع) و رشید بن هجری بازدید می کنند.

دانشگاهیان پس از ورود به کربلا با همان گرد و خاک سفر و با پای پیاده از هتل های محل استقرار خود به سمت بین الحرمین راهی شدند. در بین راه دانشجویان با مدیحه سرایی به سینه خود می زدند.

حسین هدایتی که با کاروان‌های دانشگاهیان تهران عازم کربلا شده بود، در مورد تاثیر زیارت امام حسین(ع) و یاران باوفای حضرت گفت: زائر وقتی در کربلا مدفن 72 تن، حبیب بن مظاهر، حرم امام حسین (ع) و حرم حضرت عباس (ع) را مشاهده می‌کند به یاد ایثار امام حسین (ع) و اصحابش می افتد که این یادآوری روحیه ایثار را در دانشجویان تقویت خواهد کرد.

اکبر اسدیان از دانشجويان دانشگاه ملایر در مورد تاثیر زیارت امام حسین(ع) گفت: این سفر از لحاظ معنوی به اندازه‌ای تاثیر دارد که دیگر نمی‌توانم به راحتی گناه کنم و از امام حسین(ع) خجالت می کشم؛ زیرا امام حسین(ع) و یاران الگوی مبارزه با نفس برای ما دانشجویان هستند.

حسین عبدی از دانشجویان دانشگاه زنجان با اشاره به اینکه زیارت حرم امام حسین(ع)، حضرت عباس(ع) و بازدید از خیمه گاه اهل بیت امام حسین(ع) معرفت انسان را نسبت به روضه‌های حضرت افزایش می‌دهد، خاطر نشان کرد: دانشجویان که روضه‌های امام حسین(ع) را همیشه در محافل روضه و سینه‌زنی می‌شنوند با زیارت حرم امام حسین و مشاهده خیمه گاه آن حضرت، تل زینیبه و کف العباس این روضه‌ها برای دانشجویان مجسم می‌شود.

وی افزود: حضور دانشجویان در فصل گرم سال باعث شد که دانشجویان معنای گرمای شهر کربلا و عطش را با وجود خود احساس کنند که از این رو درک مصائب امام حسین(ع) برای دانشجویان بیشتر شده است.


برگزاری کرسی آزاد اندیشی دانشجویان در کربلا

دانشجویان به عنوان قشر نخبه جامعه با برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و بحث و گفت و گو با یکدیگر نشان دادند که تفاوت های بارزی را با سایر کاروان ها دارند.

دانشجویان در این کرسی در مورد تلاش یهود و صهیونیسم برای تحریف تاریخ و نحوه جلوگیری و مقابله با این حرکت، به بحث و تبادل نظر پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین ورمزیار در کرسی آزاد اندیشی دانشگاهیان تهرانی گفت:بخش عمده‌اي از تاريخ قرآن، به بازگويي تاريخ بني‌اسرائيل و يهود پرداخته است و از قوم بني اسرائيل، بيش از بقيه اقوام ياد شده است.

دانشجویان حاضر در این جلسه نیز معتقد بودند، يهود براي تأثير گذاري بر تاريخ، تلاش فراوان كرده و تبلیغات و هزينه‌هاي کلانی را براي اين كار و تحريف تاريخ صرف كرده است، ولی هیچ گاه نتوانسته است چراغ حق و حقیقت را خاموش یا کم فروغ کند، بلکه با فعالیت هایش زمینه های نابودی خود را فراهم می کند.

دانشگاهیان پس از پایان اقامت سه روزه خود در کربلای معلی آخرین شب را در حرم امام حسین(ع) شب زنده داری می کنند.

زائران دانشجو در مراسم وداع با بیان اینکه هیچ یک از ما دانشجویان زیارت وداع را نمی‌خوانیم گفتند: زیارت وداع را نمی‌خوانیم تا به امام حسین(ع) بگوییم ما خداحافظی نکردیم تا از این طریق بتوانیم جواز سفر بعدی خود را به کربلا بگیریم.

کلمات کلیدی: عتبات عالیات، عتبات دانشجویی، برگزاری کرسی آزاد اندیشی دانشجویان در کربلا، اعزام دانشجویان به کربلا، ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور

آمار بازدید: 450 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image