ارتباط مستقیم با 30713 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خارجی ترک تحصیلِ یک پنجم دانشجویان استرالیا در سال اول

ترک تحصیلِ یک پنجم دانشجویان استرالیا در سال اول

نتایج یک مطالعه آماری نشان می‌دهد، سالانه بیش از 27 هزار دانشجو در استرالیا در سال نخست تحصیل، دانشگاه را ترک می‌کنند.



به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آخرین گزارش‌های وزارت آموزش استرالیا حاکیست در این کشور نزدیک به یک پنجم دانشجویان بومی یعنی حدود 27 هزار نفر دانشگاه را در سال نخست تحصیل، نیمه‌کاره رها می‌کنند و بیش از 13 هزار دانشجوی مقطع کارشناسی نیز دانشگاه یا رشته خود را تغییر می‌دهند. این دانشجویان عدم رضایت از رشته تحصیلی انتخابی، مشکلات مالی، کاستی رشته‌ها و حتی ابعاد کلاس‌ها را از دلایل اصلی کناره‌گیری از تحصیل یا تغییر رشته عنوان می‌کنند. طبق این آمار،‌ نرخ ترک تحصیل در استرالیا حدود یک دهه تقریبا ثابت مانده است.


به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد، «گرگ اوانس»، قائم مقام شورای دانشگاه‌های استرالیا می‌گوید: برخی از دانشجویان نمی‌توانند با واقعیت‌های آموزش عالی کنار بیایند در نتیجه ترک تحصیل برای آنها یک گزینه موجه و به عنوان بخشی از تجربه تحصیل محسوب می‌شود.


اوانس تاکید کرد: برای همه، دانشگاه چیزی که انتظار داشتند نیست. برخی دیگر نیز متوجه می‌شوند رشته‌ای که انتخاب کرده‌اند آن رشته‌ای نیست که فکرش را می‌کردند که در نتیجه به محض ورود به دانشگاه مسیر خود را تغییر می‌دهند. تمام این تغییرات یک انتخاب موجه و بخشی از فرآیند تحصیل محسوب می‌شوند.


در همین حال، یک سخنگوی وزارت آموزش استرالیا گفت: دولت قصد دارد از طریق همکاری‌های آموزشی و برنامه‌های مشترک برای کمک به بهبود استرس دانشجویان نیازمند به دانشگاه و حفظ موفقیت آنها، 180.7 میلیون دلار اعتبار اختصاص دهد.

آمار بازدید: 274 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image