ارتباط مستقیم با 30690 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار اجرایی شدن معافیت گمرکی شرکت‌های دانش‌بنیان

اجرایی شدن معافیت گمرکی شرکت‌های دانش‌بنیان

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با اعلام تشکیل کمیته مشترک بین گمرک جمهوری اسلامی ایران و معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور از اجرایی شدن معافیت گمرکی شرکت‌های دانش‌بنیان در سال 1393 خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور، در راستای دستیابی و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، رسیدن به پیشرفت‌های علمی و فناوری و ارایه تسهیلات گسترده به دست‌اندرکاران و تولید کنندگان کالا و خدمات دانش‌بنیان نشست مشترکی بین معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و معاون وزیر امور اقتصادی و دارائی و رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در این نشست گفت: باید همه ابزارهای حمایتی کشور جهت توسعه و رونق اقتصاد دانش‌بنیان فعال شود و تسهیل فرآیندهای گمرکی نقش مهمی در این زمینه دارد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افزود: در قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان موضوع معافیت گمرکی شرکت‌های دانش‌بنیان آمده بود که خوشبختانه در انتهای سال گذشته، دستورالعمل لازم از سوی وزیر امور اقتصادی و دارایی امضاء و ابلاغ شد و باید تلاش کنیم که هرچه سریعتر اجرای این دستورالعمل در سال 1393 عملیاتی شود.

رئیس کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان و نظارت بر اجرا، افزود: برای حداکثر‌سازی توان ساخت داخل، باید تعرفه‌ها در حوزه تولید کالاهای دانش بنیان به نحو مناسبی تنظیم شود و در کمیسیون تعیین تعرفه‌ها به تصویب برسد و اجرایی شود.

ستاری تصریح کرد: جهت پیگیری منظم امور، کمیته مشترک کاری بین گمرک جمهوری اسلامی ایران و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور تشکیل خواهد شد.

در ادامه مسعود کرباسیان معاون وزیر امور اقتصادی و دارائی و رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران هم در این نشست مشترک گفت: با توجه به اهمیت توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، گمرک هرگونه همکاری را برای تسهیل شرایط صادرات و واردات تجهیزات و ماشین‌آلات و کالاهای مورد نیاز برای تولید کالاها و خدمات دانش‌بنیان به عمل خواهد آورد و در صورت نیاز، بسته ویژه حمایتی مجزایی نیز در آینده تنظیم و ابلاغ می‌کند.

شایان ذکر است بر اساس توافق انجام شده، اسامی شرکت‍‌‌‌های دانش‌بنیان و فهرست تجهیزات، ماشین‌آلات و کالاهای مورد نیاز برای تولید کالاها و خدمات دانش‌بنیان از سوی کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان و نظارت بر اجرا برای گمرک ارسال می‌شود و از این پس در تمامی مبادی گمرکی بر مبنای آن عمل خواهد شد.

آمار بازدید: 256 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image