ارتباط مستقیم با 30710 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خارجی معضل دسترسی به اینترنت در دانشگاه‌های لیبی

معضل دسترسی به اینترنت در دانشگاه‌های لیبی

نابسامانی‌ها پس از سرنگونی «معمر قذافی»، دیکتاتور لیبی و فساد حاکم در دستگاه‌های دولتی، توسعه و دسترسی به اینترنت در دانشگاه‌های این کشور را دشوار ساخته است.




به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هر یک از دانشکده‌های دانشگاه «تریپولی» یک دستگاه مودم و وایمکس دریافت کرده‌اند تا دانشجویان بتوانند به اینترنت دسترسی داشته و نسبت به ارسال و دریافت اطلاعات و تحقیقات خود اقدام کنند. با این حال اعضای هیئت علمی این دانشگاه از این مودم‌ها الزاما برای فعالیت‌های دانشگاهی خود استفاده نمی‌کنند چرا که روسای دانشکده‌ها این مودم‌ها را به خانه‌هایشان برده و در اختیار فرزندان خود قرار می‌دهند تا برای وب‌گردی و بازی از اینترنت آن استفاده کنند. در واقع آنها از اینترنتی که متعلق به دانشگاه و فعالیت‌های دانشگاهی است، استفاده شخصی می‌کنند.



دانشگاه خصوصی «الرفاقِ» لیبی با یک شرکت اینترنتی به منظور نصب تجهیزات شبکه اینترنت این دانشگاه که پیش از پایان جنگ داخلی این کشور آسیب دیده بود به توافق رسید. پس از سرنگونی معمر قذافی، این شرکت اینترنتی به دلیل مشابهت نام این دانشگاه با نام گروه حامیان قذافی تحت عنوان «الرفاق» از دانشگاه طلب پول بیشتری کرد.



«بسما المدنی»، مدیر مالی دانشگاه الرفاق می‌گوید: انقلاب لیبی اجرای طرح توسعه اینترنت در این دانشگاه‌ را به تعویق انداخته و شرکت ارائه‌دهنده این خدمات از تعهدات قبلی خود سرباز زده و طلب وجه بسیار بیشتری می‌کند.



دو دانشگاه فوق تنها نمونه‌ای از تلاش‌های بی‌ثمر دسترسی به اینترنت در دانشگاه‌های لیبی هستند. در حالی که جنگ داخلی، تلاش‌ها برای توسعه دسترسی به اینترنت در دانشگاه‌های این کشور را به تعویق انداخت، استادان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه‌های لیبی همچنان فعالیت‌های خود را در کشوری که دارای یکی از بدترین زیرساخت‌های اینترنت در منطقه است به انجام می‌رسانند.



به گزارش ایسنا به نقل از یونیورسیتیز نیوز، ‌بانک جهانی اعلام کرد که تنها حدود 20 درصد از مردم لیبی به اینترنت دسترسی دارند که این رقم نسبت به رقم 11 درصدی در سال 2009 میلادی بالاتر رفته است. با این حال وضعیت دسترسی به اینترنت در لیبی بهتر از الجزایر است که در آن سهم مردم در استفاده از اینترنت 15.2 درصد اعلام شده است.

آمار بازدید: 148 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image